semaglutide

Jardiance (48 meningen)

19-01-2022 | Vrouw | 53
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
Je valt effectief af omdat je dusdanig misselijk bent dat je amper kan eten... verder heb ik ook veel last van oprispingen en blijft het beetje dat ik eet uren op mijn maag liggen. Suiker was ook wel gedaald.

06-01-2022 | Vrouw | 46
Diabetes type 2
In aug 2020 gestart. Drie maanden behoorlijk misselijk en winderig. Nu na anderhalf jaar alleen aan de diarree bij vet eten. Inmiddels 23 kilo kwijt (start 96). Ben zo blij! Van maat 48 naar 42. Zelfs in de maanden dat ik vaak snoepte ivm scheiding, kwam ik niet aan.

29-12-2021 | Vrouw | 67
semaglutide (25)
Diabetes type 2
Waarders zakken, afgevallen 8 kilo eerste 2 weken . Maar ligt 3 dagen ziek per week nu al 5 weken lang

19-12-2021 | Vrouw | 54
semaglutide (0,25)
Diabetes type 2
Na jaren allerlei medicatie en diëten zonder resultaat nu aan de Ozempic. Zit nu in de 3e week. Ben altijd al snel misselijk en buikkrampen/diarree is voor mij ook niks nieuws. Suikerwaarde is gehalveerd en ben 3 kilo afgevallen. Voor het eerst in jaren een goede nuchtere bloedsuikerwaarde. Al met al voor mij een verademing in mijn jarenlange strijdt tegen de suiker en [lees meer...]kilo's. Ondanks de bijwerkingen zeer de moeite waard.

30-11-2021 | Vrouw | 57
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
Vrouw 57 jr, 17 jr diabetes. Nu 6 weken Ozempic, sinds 2 weken 0,5 Mg. Bij de start (eerste 2 weken) erg moe en van tijd tot tijd erg misselijk. Inmiddels nauwelijks bijwerkingen. Een enkele keer maar gaat heel snel over. Bls waarden fantastisch veranderd. Van 12 eh kortwerkende insuline 3 x per dag naar 0 eh. Gebruik dus helemaal geen kortwerkende insuline meer. Wel langw[lees meer...]erkende en 2 x per dag 100 mg metformine. Het is absoluut waard. 6 kg afgevallen tot nu toe

17-11-2021 | Vrouw | 49
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Ik spuit nu 3 maanden ozempic, eerste 2 maanden 0.25 en nu 0.5 Het helpt om de suikerwaarden te verminderen, dat is zeker. Echter zijn er veel bijwerkingen. Eerste 2 dagen na het spuiten ben ik duizelig en misselijk. Daarnaast heb ik veel last van buikkrampen en diaree. Egaal wat ik eet. Telkens van te voren bedenken als je ergens naar toe gaat: is daar wel een wc? En als[lees meer...] je een buikkramp krijgt meteen moeten rennen naar de wc. Ja ik ben afgevallen maar das ook niet gek op deze manier ga ik overwegen om hiermee te stoppen.

10-11-2021 | Vrouw | 32
semaglutide (0,50mg)
Diabetes type 2
Makkelijk in gebruik. Gebruik het nu zo’n 3 maanden, maar nog steeds last van bijwerkingen na het nemen van elke spuit elke week.

06-11-2021 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
8 november Ik spreek voor mijn zus die is nog herstellende. Het gebruik van Ozempic was om haar diabetes onder controle te brengen. De start 1 x pw 0,5 mg Ozempic en later 1 mg Ozempic per sc injectie. Daarbij 3 x per dag metformine 850 mg en in het begin 3 glicazide tbl. welke zij alleen de glicazide naar eigen inzicht moest afbouwen tot alleen Ozempic en metformine [lees meer...]overbleef. In een woord, een verschrikking! Zij heeft het ruim 1 jaar toegediend gekregen van de huisarts en heeft daarmee 1.1/2 jaar van haar leven verloren. Kwam uiteindelijk (gaande weg de Ozempic periode) met al haar extreme klachten die alleen maar erger werden bij een chirurg terecht. Zij had een scheurtje in haar buikspier die de klachten zouden hebben veroorzaakt. Geopereerd, het leek 2 weken beter te gaan . Echter de klachten kwamen na 2 weken in alle hevigheid terug. Naar een nieuwe huisarts (praktijkondersteuner) en haar bloedsuiker bleek veel te laag. Medicatie direct gestopt en overgegaan/doorgegaan met Metformine. Tot op de dag van vandaag is de suiker nog niet onder controle. Na het stoppen van de Ozempic medicatie injecties, april dit jaar, verdwenen de klachten geleidelijk en zijn nu weg. Echter nu een half jaar later is zij is nu nog op krachten aan het komen. Haar klachten tijdens het gebruik van Ozempic: gedurende ruim een jaar medicatie gebruik: braken, diarree, ontzetten moe kon niet van de bank af komen, heel veel pijn in de darmen, geen eetlust en alles kwam er weer uit, speciale voeding (drankjes) om nog iets aan Vit en brandstof binnen te krijgen. Slecht slapen ect Het was een uitputtingsslag en een nachtmerrie. En 20 kilo afgevallen dat was niet de inzet, mijn suiker moest onder controle!! Ik heb zeer mijn bedenkingen bij deze “experimentele”? medicatie ”Ozempic! Ik wil weten: Is het een geregistreerd medicijn ? is het experimenteel ? Zit het in een onderzoek (wat zijn de bevindingen ect) Doet de farmaceut zijn eigen onderzoek (keurt de slager zijn eigen vlees)? ik wil het weten. Op vallend, na het stoppen van de Ozempic bleek ik de enige cliënt in de praktijk waarbij dit medicijn was voorgeschreven?? Mij is door de HA (1ste bezoek) gezegd het is een bekent en een goed middel met nagenoeg geen bijwerking. Mij was niet verteld dat het vooral wordt voorgeschreven als voorbereiding van Bariatrische ingreep, om vooral snel af te vallen. Haar doel en HA bezoek was om haar diabetes onder controle te brengen. Achteraf hoorde zij dat de farmaceut elke maand bij de huisarts over de vloer kwam om de voortgang van het onderzoek! te bespreken, ook daar wist zij niets van. Zij heeft haar HA nooit meer gezien of gesproken (bleek opeens met pensioen) Samengevat: In een woord de hele behandeling en vooral het middel Ozempic is gewoon misdadig. Ik wens antwoorden van de farmaceut over dit middel. Ben benieuw of dit commentaar ook op de website wordt geplaatst. Zo niet dan is dat voor mij aanleiding om hoger in de boom te klimmen. En dit horror verhaal neer te leggen bij de Nederlandse gezondheidsraad.

24-10-2021 | Vrouw | 57
semaglutide (0,50)
Diabetes type 2
Ik gebruik Ozempic nu 9 weken. Mijn nuchtere bloedsuikers zijn lager dus daarover zeer tevreden. Afvallen op dit moment nog helemaal niets en baal daar best van want de bijwerkingen zijn niet mis. De hele week door met vlagen misselijk. Net als bij een zwangerschap en dan moet ik ff iets eten. Knoop in de maag. En twee dagen na toediening altijd heel erg misselijk waardoo[lees meer...]r ik gewoon niet functioneer. Heeft iemand een idee of de bijwerkingen nog gaan afnemen en of het gewicht na 9 week ook iets minder wordt nog?

21-10-2021 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Gebruik dit nu 4 maanden afvallen gaat goed 1 kg per week. Blijf vaak misselijk dag en nacht op verschillende tijden, om het weg te krijgen drink ik veel water, nuchtere suikerwaarden gaat langzaam omlaag, maar gemiddelde waardes van 3 maanden is goed, het beste geen koolhydraten eten of smoothies maken als je geen eetlust heb dan heb je toch calorieën binnen.

17-10-2021 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
Op mijn glucosespiegel heeft een matige werking: gedaald van gemiddeld 28 naar gemiddeld 14, lager wil niet lukken. Wél ben ik er moeiteloos 20 kilo door afgevallen, puur doordat ik eindelijk het gevoel van verzadiging heb leren kennen na een normale portie eten. Ik heb geluk qua bijwerkingen: behalve dat ik af en toe heel ondamesachtig de hik krijg heb ik nergens last van[lees meer...].

12-09-2021 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 4 maand Ozempic 1 mg. Het is net of vermoeidheid en misselijkheid nog toenemen. Nog iemand met deze ervaring? Ik begin mij zorgen te maken of er iets anders gaande is 😥

10-09-2021 | Vrouw | 27
semaglutide (1.0MG)
Diabetes type 2
Begonnen op 15 maart. Al snel bijwerkingen,last van knoop in de maag. Misselijkheid, meerdere malen braken. Uiteindelijk toch wel nu (september) 14 KG kwijt. Afvallen gaat voor mijn gevoel langzaam in vergelijking met andere hier. Maar ik doe het voor bloedsuiker regulatie. Ben nu suikervrij, door dit middel. Alles is netjes, ik eet wat ik wil en zit nooit hoger dan een 8.[lees meer...] Van 4 maal daags insuline en 1000 MG METFORMINE per dag. Nu alleen nog 1x per week ozempic 1.0MG. Ben super blij,ik voel me top. Alle vitamine waarden en cholestrol e.d. zijn ook super goed gereguleerd. In het begin even doorbijten. Je komt er wel :)

31-08-2021 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 3,5 maand Ozempic 1 mg en nog steeds 5 op de 7 dagen misselijk. Was gestart met 0,5 mg en daarmee geen problemen. Het is dat mijn suikerwaarden veel verbeterd zijn of ik zou opgeven. Ik behelp mij met R-calm, pilletjes tegen misselijkheid.

28-07-2021 | Vrouw | 48
semaglutide (0.5)
Suikerziekte (type 2)
Met 0.25 weinig last ban bijwerkingen, diarree en 1 keer misselijk en moeten spugen. Na 4 weken over op 0.5 nu veel meer last van; vannacht daardoor ook erg slecht geslapen. Ik hoop toch dat dat weggaat.... Inmiddels ruim 3 kilo afgevallen maar dat is ook niet zo raar denk met die diarree.... Suiker nuchter na 3 weken flink gezakt van 12.3 naar 8.7

28-06-2021 | Vrouw | 68
semaglutide (50)
Diabetes type 2
Gestart met 0,25 erg misselijk. Ging nagenoeg over, over 0,50 4 kilo afgevallen, hba1 goed. Abasaglar van26e,naar 12e. Nu na een jaar hetzelfde,maar nog misselijk,zwarte vlekken voor mijnogen, duizelig, totaal futloos, veel last van mijn maag. Zuurbranden, steeds minder eten, bij elke hap meteen de hik. IK ben ermee gestopt, dat houdt onherroepelijk in dat IK weer meer [lees meer...]insuline moet gaan spuiten en dus die 4 kilo minstens weer aankom. Maar vooral het verlies van energie, totaal futloos op de bank, voor mij geen fijn middel

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum