semaglutide

Glimepiride (48 meningen)

25-06-2022 | Vrouw | 73
semaglutide (0,25)
Diabetes type 2
Ik ben 0,25 blijven gebruiken omdat de waarde wel gedaald is . Echt afgevallen ben ik er niet door. Bijwerkingen zijn vervelend en worden niet echt minder. Reden om de dosering niet te verhogen. Of ik dit nog heel lang blijf gebruiken weet ik niet. De bijwerkingen zijn erg bepalend voor mijn doen en laten.Zeker de plotseling optredende diarree vormt een belemmeri[lees meer...]ng om er op uit te gaan..

24-06-2022 | Vrouw | 52
semaglutide (0,25)
Diabetes type 2
Derde week bezig met ozempic 0,25 in combinatie met 2 x 850 mg metformine en 1 x lantus 14E (voorheen 22E). Suikerwaarden zijn al beter. Bijwerkingen zijn al bij al nog te verdragen. ik had erger verwacht na wat ik hier allemaal las.... ik ervaar wel dat je pas last krijgt als je teveel blijft eten ook al ben je voldaan.... ben benieuwd naar de effecten op mijn gewicht[lees meer...] op termijn ..

22-06-2022 | Man | 63
Diabetes type 2
HALLO, diabetes type 2 begonnen met OZEMPIC 0,25 mg, dan 0,50 mg, nu 2 maanden reeds 1 mg , de bijwerkingen blijven maar duren, maar wel 3.5 kg kwijt in maand, hopelijk gaan die bijwerkingen vlug weg zeker het zuur oprispingen s'nachts zeer vervelend. Mvg.

15-06-2022 | Man | 63
semaglutide (0.50)
Suikerziekte (type 2)
Ben nog maar bezig van 1 juni 2022 , maar nog geen of weinig effect hopelijk komt het nog .

28-05-2022 | Man | 61
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Ben overgegaan van 1 mg naar 0,5 mgCombinatie met atrosvastine 20 mg geeft erg veel misselijkheid en braak klachten. Heb bij mij ontdekt dat smaakversterkers in voedsel direct klachten geeft. Bijv. Chinees, kant en klare soepen, of pakjes, diverse marinade en dressings, vloeibare bak en braad vetten in fles, Italiaanse kant en klaar sausen, enz. Ik ben overgegaan op ech[lees meer...]te roomboter, echte standaard margarine of kokos vet. Verder meer eten maken zonder kant en klaar pakjes en de smaak wen je wel aan. Meestal gebruiken restaurants oom geen smaakversterkers. En kinder menu's gewoon bestellen in restaurants doen de meeste niet mogelijk over

21-05-2022 | Man | 60
Diabetes type 2
Neem nu al meer dan 1 jaar ozempic 1mg in begin geen bijwerkingen maar nu de laatse weken pijn in mijn linker zijde . Is eigenlijk heel vervelend en weet niet wat ik er tegen kan doen ??? Ben wel 10 kg afgevallen wat ik heel mooi vind en mijn suikerwaarde staan momenteel heel goed en stabiel. Maar ja die stomme linkerzijpijn is er echt teveel aan. Is er iemand die dit oo[lees meer...]k heeft en wat kan je er aan doen

19-05-2022 | Vrouw | 45
Diabetes type 2
Sinds 28-02-2022 gebruik ik dit middel. De eerste 4 weken 0.25 daarna 0.50 voor 4 weken en nu 2 keer de 1 mg gespoten. Mijn ervaringen zijn dat ik dit middel zeer intens vind. Ben inmiddels 13,5 kilo afgevallen maar het valt me zwaar het misselijk zijn het overgeven het moe zijn. Het is afzien maar ik houdt vol al kost het me soms echt moeite.

14-05-2022 | Vrouw | 54
semaglutide (50)
Diabetes type 2
De eerste weken misselijk,overgeven en moe,wel 5 kilo er af en een paar cm omvang kwijt. De bijwerkingen blijven best lang vindt ik. Ik ben nu 7 weken bezig,maar nog steeds regelmatig misselijk en moe Maag geeft snel aan ik zit vol,ik at al niet veel,nu bijna niets. Lucht van eten maakt mij al kokhalzen,koffie is al helemaal een ramp,drink de hele dag water zelden iets[lees meer...] anders. Hoop wel dat bijwerkingen snel ophouden.

08-05-2022 | Man | 71
Diabetes type 2
Zo. 13/02 Om 11 uur de eerste maal 0.25 mg. Ozempic ingespoten. Heb er weinig van gemerkt, normaal gegeten, alleen in de late avond een beetje opgeblazen gevoel. Moest een paar forse oprispingen maken. Ma. 14/02 Tweede dag na de injectie. Merk er weinig van, na de lunch, 1 tarwe boterham met wat kaassalade en 1 mandarijn, wel een vol gevoel. Avond eten ongeveer 50 %. Di.[lees meer...] 15/02 Derde dag, gaat goed, tot op heden niet veel bijwerkingen. Wel wat oprispingen, verder geen honger of snaaidrang, als het zo blijft… Vr. 18/02 Voel mij goed, geen snaaibuien of drang daartoe. Dwing mijzelf om minder te eten. Zo nu en dan wat hoofdpijn (zwaar hoofd) maar niet erg genoeg om een paracetamol te nemen. Woensdag heel even een beetje duizelig maar ook niets ernstigs. Wel wat problemen met knoertharde ontlasting, ga maandag vragen naar Lactulose stroop. Als dit zo blijft ben ik erg blij met Ozempic. Za. 19/02 Denk dat ik weer toe ben aan een prikje, krijg wat hongergevoel. Beetje afgevallen 1.8 kg. Ik had op meer gehoopt. Zo. 20/02 Voor de 2de X (0.25) prik gezet geen probleem, ben benieuwd. Wo. 23/02 Zero ernstige bijwerkingen, het enige is een beetje wee gevoel in mijn maag voor het eten aan het einde van de dag. Za. 26/02 Hetzelfde als vorige week, de laatste 2 dagen voor de nieuwe prik krijg ik weer hongergevoel en ook snaaidrang. Weet dat wel te onderdrukken. Zowat een kilo afgevallen, had op meer gehoopt. Zo.27/02 Vandaag derde prik gezet (0.25), geen vervelende reacties. Ma. 28/02Vandaag een beetje wee in mijn maag, weinig puf of energie. Ontlasting is een beetje op gang gekomen. Vr. 04/03 Prima week gehad geen vervelende zaken, ben niet topfit, beetje weeïg maar verder okay. Zo.06/03 Vandaag de laatste kwart dosis, heb het gevoel dat ik aan een verdubbeling toe ben, eind van de week is moeilijk om vol te houden. 4.5 kilo kwijt dus dat is niet slecht in 3 weken, al had ik op meer gehoopt. Wo. 09/03 Voel mij goed geen bijzonderheden. Zo. 13/03 Vandaag eerste maal 0.50 geïnjecteerd. Heb Corona, dus misschien zijn de rapportages lichtelijk daardoor beïnvloed. Heb hoofdpijn (Covid ?). Verder alles okay. Wo. 16/03 Merk niets van de verhoogde dosis, val ook niet verder af. Zo. 20/03 Vandaag weer 0,5 mg geïnjecteerd. Heb de laatste week geen bijwerkingen bemerkt. Val ook niet verder af. Misschien door de Covid ? Zo. 27/03 Vandaag weer 0,5 geïnjecteerd. Weinig last van tot nu toe, ben weer een kilo kwijt, BMI begint ook te zakken. Zo.03/04 Vandaag laatste 0.5 geïnjecteerd. Ben n zowat 7 kilo kwijt, gaat erg langzaam, maar wel gestaag. BMI is 2 hele punten gezakt. Ben tevreden, maar ik had meer verwacht. Doordat ik geen bijwerkingen heb is het goed te doen. Wo.06/04 Ik ben echt toe aan de volle dosis, afvallen is gestopt dus…. Kijk uit naar zondag, dat wordt de eerste volle mep. Zo. 10/04 Eerste maal volle dosis. Raar, niet echt last, maar moest gedurende de hele dag erg veel opboeren. Wo. 13/04 Nu 3 dagen na de eerste volle dosis, rare smaak in mijn mond al een paar dagen, en veel opboeren. Maar als ik lees wat andere mensen doormaken is het een fluitje van een cent. Ben nu 2 maanden bezig en ongeveer 7 kilo kwijt, had hier wel wat meer van verwacht. Zo. 17/04 Weer de volle dosis ingespoten, ben benieuwd naar resultaat. Zo. 24/04 Derde volle dosis ingespoten, merk er eigenlijk steeds minder van. Tot het moment dat ik iets meer ga eten, dan meteen een opgeblazen gevoel en erg veel boeren. Ontlasting is erg onregelmatig, afvallen gaat heel langzaam, maar er komt niets bij. Het is iedere week maar een paar ons. BMI zakt ook langzaam. Ben erg benieuwd naar de glucosewaarde. 01/05 Deze week 4de volledige dosis. Val heel weinig af, ongeveer 2 a 3 ons in de week. BMI zakt ook heel langzaam. Ben erg benieuwd naar de suikerspiegel. Deze week bloedprikken, heb een erg hevige jichtaanval achter de rug, daardoor veel medicatie geslikt, zal wel terug te vinden zijn in het bloedonderzoek. Verder geen last meer van de Ozempic. 08/05 Weer een volledige dosis ingespoten. Geen merkbare bijwerkingen meer, zoals opboeren en/of opgeblazen gevoel. Gewichtsafname gaat langzaam maar gestaag. Hoop op verlaging van de suikerspiegel waardoor ik de medicatie kan afbouwen. Datum Gewicht BMI Vet % Vet kg FFM TBW 12/02 104.4 34.1 40.0 41.8 62.6 45.8 19/02 102.6 35.5 40.9 42.0 60.6 44.4 26/02 101.7 33.2 40.6 41.3 60.4 44.2 05/03 100.2 32.7 39.8 39.9 60.3 44.1 12/03 99.9 32.7 39.5 39.5 60.5 44.3 19/03 99.9 34.2 43.1 43.1 56.9 41.7 26/03 99.0 32.3 38.5 38,0 60.9 44.6 02/04 98.2 32.1 37.6 36.9 61.3 44.9 09/04 97.9 32.0 38.7 37.9 60.0 43.0 16/04 98.0 32.0 38.0 37.2 60.8 44.5 23/04 97.8 31.9 38.1 37.3 60.5 44.0 30/04 97.6 31.9 36.4 35.5 62.1 45.5 07/05 96.7 31.6 36.4 35.2 61.5 45.0 Gele arcering is een week met vermoedelijk Corona.

03-05-2022 | Man | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik het inmiddels al meer dan een half jaar. Ben zeer blij met dit middel. Ik spuit 1x per week 1mg en mijn bloedsuikers zijn zeer acceptabel en beter dan ooit. Ook ben ik er mee op een veel beter gewicht gekomen, nadat ik na mijn Gastric Bypass toch weer wat zwaarder aan het worden was.

02-05-2022 | Man | 58
Diabetes type 2
Op advies POH nu 8 weken gebruikt. 6 weken 0.25 ml , hierbij weinig klachten wel snel een aantal kilo's afgevallen. Nu sinds 4 weken 0.5 ml , dit zorgt voor veel maagpijn , in overleg met HA extra Omeprazol innemen, maar eerste dagen na spuit toch veel last van misselijkheid en maagzuur. Goed opletten wat ik eet. De glucose waarden sterk gedaald en twee tabletten gliclazid[lees meer...]e minder. Volgende week overleg met POH . Totaal nu 8 kilo afgevallen.

01-04-2022 | Vrouw | 59
semaglutide (1ml)
Diabetes type 2
Een al maanden durende ellende door de Ozempic, 0 energie op tweede en derde dag en de hele week enorm veel last van bijwerkingen die alleen maar erger worden en helemaal niet van korte duur zijn. Dat staat in de bijsluiter, nou ik heb al maanden last en voel me voornamelijk ziek ervan, erg ziek. Hele nachten wakker door spugen en zuurbranden. Als ik mijn tanden poets mo[lees meer...]et ik kotsen. Vreselijk klotemiddel. Ik ga er nog mee door omdat ik er van afval. In vier maanden 6 kg. Ik gebruik andere medicatie waar je juist van aankomt dis die 6 kg is al heel wat. Maar wat een hel.

27-02-2022 | Man | 60
Diabetes type 2
Ik gebruik Ozempic nu ongeveer 2 maanden. In het begin begonnen met 0.25 injectie. De enige bijwerking die ik had was de combinatie met Metformine. Dus dit medicijn een paar dagen gehalveerd, daarna terug 3 x 850 mg Metformine. Nu sinds 3 weken injectie met 0.5. Bijwerkingen zijn nihiln combinatie met Metformine werkt perfect. Het enige waar je op moet letten is om op [lees meer...]tijd te stoppen met eten. Verder eten omdat het zo lekker is, zal je inderdaad een zware maag en misselijkheid opleveren. Maar als je de signalen van je lichaam goed volgt en zoals ik 2 boterhammen 's morgens, 's middags en bijvoorbeeld 300 gram klaargemaakte spaghetti bolognaise, dan voel je niks. Toen ik begon met dit medicijn woog ik 125 kg. Ik had meer dan 8 glucose. Vanaf ik startte met Ozempic ook mijn eet en leefgewoonten veranderd. Weinig vetten, suikers en veel bewegen. Na 2 maand ben ik 11,5 kg kwijt. Ik ben heel tevreden en beschik over veel meer energie. Ik ben zeer blij dat mijn endocrinoloog dit medicijn heeft voorgeschreven. Mijn glucosewaarden zijn gedaald naar minder dan 6. Voor mij is Ozempic het beste medicijn.

12-02-2022 | Vrouw | 30
Diabetes type 2
Al lange tijd dit medicijn in gebruik 0,5 maar vanaf het begin al erg misselijk braken vieze rotte ei boeren en moeilijk naar de wc kunnen. Afgelopen januari '22 opgenomen geweest in het ziekenhuis ivm ernstige verstopping. Endoscopie gehad en niks raars te vinden. Nu gestopt en het gaat stukken beter. Voor mij deze troep niet meer dan maar Leven met wat hogere waard[lees meer...]en.

19-01-2022 | Vrouw | 53
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
Je valt effectief af omdat je dusdanig misselijk bent dat je amper kan eten... verder heb ik ook veel last van oprispingen en blijft het beetje dat ik eet uren op mijn maag liggen. Suiker was ook wel gedaald.

18-01-2022 | Man | 60
semaglutide (0.25)
Diabetes type 2
Ik neem sinds bijna 4 weken Ozempic 0.25. Mijn waarde nuchter was 8.2. Ik neem af en toe mijn glucose peil. De laatste keer, een week geleden, had ik nog slechts 5.5 als waarde. Ik heb 0% bijwerkingen. In het begin was ik soms misselijk na het eten maar dat stopte toen ik de metformine tijdelijk van 850 per tablet naar 425 bracht. Nu neem ik terug een volledige tablet van[lees meer...] 850 mg Metformine. Ik heb ook mijn manier van eten totaal veranderd. Ik luister naar mijn lichaam en eet nooit nog veel. Zo eet ik twee boterhammen 's ochtends en twee 's middags en dit met mager beleg of light kaas. Ozempic geeft me ook een signaal als ik iets teveel heb gegegeten. Ik voel me dan licht misselijk na het eten en weet dan dat ik dit de volgende keer niet mag doen. Ik denk dat veel mensen hier minder last van bijwerkingen zouden hebben indien men ook het soort eten en de hoeveelheid eten strikt onder controle houdt.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum