Ervaringen met Saxenda

liraglutide

vermoeidheid misselijkheid hoofdpijn migraine galstenen buikpijn maagzuur constipatie duizeligheid chronische vermoeidheid

Metformine (596 meningen)
Ozempic (318 meningen)
Victoza (194 meningen)
Jardiance (81 meningen)
Gliclazide (75 meningen)

20-02-2023 | Vrouw | 49
liraglutide (1,8)
Ik zit nu in mijn derde week van Saxenda. Mijn dosis is nu 1,8 eenheden. Ik ben inmiddels 4,5 kilo afgevallen waar ik super blij mee ben! Ik heb nauwelijks bijwerkingen en het afvallen gaat mooi geleidelijk. Het is een heerlijkheid om niet constant met, wat je wel en niet kan eten, bezig te zijn. Ik heb gewoon weinig trek en als ik wat eet zit ik snel vol. Zin in vet eten [lees meer...]of in suikers heb ik niet en dat valt ook niet goed, dus dat scheelt. Ik vind het een geweldig middel!.

18-02-2023 | Man | 60
Afslanken - overgewicht
Sinds 2 weken bezig met Saxenda 2 kilo afgevallen voel me niet geweldig maagpijn diaree vaak opboeren met vieze smaak,helemaal geen hongergevoel wel moe maar wil gewoon doorzetten

02-02-2023 | Man | 64
Afslanken - overgewicht
Na 6 maanden 12 kg afgevallen, nu weer jo-jo. Effect medicatie lijkt nu neutraal dan wel negatief.

31-01-2023 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
13 december 2022 gestart, nu bijna 6 kg kwijt. Daar ben ik blij mee.

07-11-2022 | Vrouw | 70
Afslanken - overgewicht
Ik ben twee weken geleden begonnen met Saxenda in combinatie met een koolhydraatarm dieet obv een diëtist. Afvallen gaat langzaam, maar gestaag. Ik denk dat ook mijn lichaam nog moet wennen aan het anders eten. Wel wat last van misselijkheid af en toe, maar het effect van minder trek hebben ervaar ik als positief. Laat regelmatig een behoorlijk deel van het opgeschepte e[lees meer...]ten staan. Kleinere porties opscheppen moeten nog keren 😊Vanaf half september alles bij elkaar 7 kg afgevallen, waarvan 3 kg ivm Saxenda. Ik zou iedereen adviseren om je te laten begeleiden door een diëtist.

14-09-2022 | Vrouw | 53
Artrose - gewrichtsaandoening
Na de bevalling van mijn dochter 25 jaar terug heb ik mij nooit weer de oude gevoeld. Intensief sporten, volgen van diëten niets hielp. Ik was ervan overtuigd dat ik hormonaal uit balans was. Ik had geen verzadigd gevoel waardoor ik "over" ging eten. Inzichtelijk zag ik dat ik veel voedsel tot mij nam maar ik had nooit het volle gevoel. Na het zien van het middel Saxenda[lees meer...] ben ik mij gaan inlezen. Het gebruik, resultaat maar vooral de herkenning heeft mij doen besluiten om te gaan starten in overleg met mijn huisarts. De tranen die ik destijds uit frustratie heb gehuild zijn ingewisseld in tranen van geluk. Ik voel mij verzadigd en dat geeft een zeer goed gevoel. In 5 weken ben ik 9 kg afgevallen en dit is nog maar het begin. Zeker ben ik ziek geweest in het begin en had veel bijwerkingen maar ik zet door en voel mij langzaam al iets beter. Voor mij een nieuwe weg naar je goed voelen.

22-08-2024 | Vrouw | 43
liraglutide (6mg/ml)
Nu 4 weken bezig, zit nu op een dosering van 2,4. Voor het eerst in mijn leven ervaar ik wat vol zitten betekend. Dit was direct zo na de eerste spuit. Alle behoefte naar ongezonde dingen ( chocolade, koffie, en te veel koolhydraten) is verdwenen. Ik was voor dit medicijn altijd bezig met wat ik wel en niet mag eten, een goed leefpatroon vasthouden beheerste mijn leven zon[lees meer...]der dat ik resultaat had. Ik vecht al 20 jaar tegen het te zwaar worden en de laatste 5 jaar hielp niets meer. Nu is het net of mijn lichaam weer snapt wat het moet doen. Ik heb wel last van maagzuur, maar dat neem ik voor lief. Het is voor een goed doel. Soms voel ik me wat minder prettig en vreemd, maar ook dat neemt af nu ik het 4 weken gebruik. Op de vijfde dag in de eerste week ben ik heel misselijk geweest. Dat was gelukkig maar een halve dag. Tot nu toe ben ik blij met dit medicijn.

28-06-2024 | Man | 64

misselijkheid

Ik ben in december 2023 begonnen met Saxenda. Overgewicht en wilde zo’n tien kilo afvallen. Cholesterol was te hoog. Leverwaarden ook veel te hoog (Gamma GT 81) door alcoholgebruik. In het begin lichte misselijkheid en wat obstipatie. De eerste kilo’s vlogen er af en ik voelde al snel eaten effect overgewicht had op mijn conditie . Ik voelde mij beter en fitter. Alco[lees meer...]holgebruik is hetzelfde gebleven en toch tot nu juni 7,5 kilo afgevallen. Het is nu stabiel en ik val niet meer af. Ik heb nog een doos met vijf pennen en twijfel die nog te gaan gebruiken. Vorige week bij mijn huisarts geweest en vroeg om een bloedonderzoek. De uitslag vandaag in mijn app en kon mijn ogen niet geloven! De levereaarden waren ver onder de norm ondanks dat het alcoholgebruk gelijk is gebleven. Mijn Gamma GF zelfs op 31. Ook de cholesterolwaarden zijn bijna in orde. Nu komt het moment natuurlijk om op een natuurlijke wijze het gewicht onder controle te houden. We zullen zien.

25-06-2024 | Vrouw | 53
liraglutide (3)
Precies hetzelfde. Met 2.4 rode schijven. Nu op 3 nog steeds. Verder goed

03-05-2024 | Vrouw | 59

migraine

Door medicatie en schildklier 1/5 verwijdering en andere hormonale verwijderingen hoop aangekomen twee jaar GLI gedaan en uiteindelijk toch mogen meedoen inmiddels 15 kilo kwijt in 10 maanden Eerste week erg veel migraine ( ben al chronische ) langer gedaan over opbouwen en toen ging het goed zelfs om en om dosis verhoogd ipv elke dag hetzelfde ( 1.2/1,4/1,2 ect )

27-04-2024 | Vrouw | 35
Afslanken - overgewicht

onverschilligheid vermoeidheid constipatie traagheid duizeligheid

Zit nog in de opbouwfase. Ben nu een week bezig. Was erg huiverig voor flinke bijwerkingen maar vind het tot nu toe reuze meevallen. De eerste twee dagen last van vermoeidheid, wat trager in denken/doen, gevoel van onverschilligheid (al schieten ze een kanon naast me af, het zal allemaal wel) en soms wat lichte duizeligheid. De hele week een gevoel van super vol zitten en [lees meer...]daardoor geen zin om te eten. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen dit kunnen ervaren als misselijkheid maar zo zou ik het niet willen noemen. Zo heftig was het niet. Eerder het gevoel alsof je een uur daarvoor heel veel en vet gegeten hebt en dus nog overvol zit. Van maag-darm klachten is nauwelijks sprake geweest. Een keer of twee een moeilijke stoelgang gehad. Heb wel gemerkt dat wanneer ik at, ik vooral trek had in lichte en gezonde dingen zonder dat ik daar moeite voor hoefde te doen. Het ging als vanzelf. Ik heb wel een keer iets gegeten dat wat vetter was en daarna heb ik wel een gevoel van misselijkheid ervaren. Vanwege het gebrek aan eetlust werd ik niet enthousiast bij het idee om de dosis te verhogen. Vandaag was het zover: dosis verhoogd, weer een paar uur een super vol gevoel en heel even licht duizelig maar daarna voelde ik me vrij snel weer normaal/prettig. Ik merk duidelijk gewenning aan het medicijn. Tot nu toe ben ik erg tevreden. 8 dagen geleden begonnen bij 71 kilo (in 2022 afgevallen van BMI 35 naar 23 maar was als gevolg van stress weer aangekomen tot aan een BMI 27). Na een week gebruik weeg ik nu 67,5 kilo. Nog 9,5 te gaan maar heb er alle vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen. Let op: ik heb eerder een Allurion maagballon gehad en daarbij een leefstijlprogramma gevolgd. Ik raad het mensen af Saxenda te gebruiken zonder een leefstijlprogramma te volgen of te hebben gevolgd. Doordat je zo verzadigd bent hoef ik geen moeite te doen om me te beheersen als het om eten gaat. Daardoor loop je denk ik meer risico dat je jezelf niet aan kunt leren om te stoppen met eten wanneer je verzadigd bent. En uiteindelijk moet je het zonder medicijn zelf doen. Het is dat ik in het leefstijlprogramma echt een ‘reset’ heb gehad waardoor ik weet wat mijn valkuilen zijn en wat ik moet doen maar ik denk in alle eerlijkheid niet dat ik blijvend op gewicht zou kunnen blijven na Saxenda als ik eerder geen leefstijlprogramma had gevolgd. Hierbij spreek ik wel als iemand die jarenlang obesitas heeft gehad en aangezien dit eigenlijk een chronische ziekte is vind ik het wel zo eerlijk dit aan te geven. Ik geloof wel echt dat je na Saxenda op eigen kracht op gewicht kunt blijven. Je bent zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt. Het simpelweg stoppen met Saxenda hoeft niet te betekenen dat je ook aankomt.

03-03-2024 | Vrouw | 49

vermoeidheid

Gebruik nu iets meer dan 2 mnd Saxenda en het gaat fantastisch. Inmiddels meer dan 11 kg kwijt, bijna 10% van mijn startgewicht. Zit nu op 2,4 mg, verhogen gaat in overleg met de POH en zolang het goed gaat op een bepaalde dosering blijf ik daarop. Ga daarnaast nu mijn 2e jaar in van GLI en daar is de begeleiding ook top. Al met al maakt dit dat ik nu echt de overtuiging[lees meer...] heb dat ik nu eindelijk op een gezond gewicht terecht kan komen. Eet wanneer ik honger heb, sport 2-3 keer pw en wandel.

26-02-2024 | Vrouw | 30
Afslanken - overgewicht
Zelf gebruikt en 15 kg afgevallen binnen twee maanden heel tevreden.

02-02-2024 | Vrouw | 41
liraglutide (3.0mg)
Afslanken - overgewicht
Als je je aan het eetadvies houd en 2liter water per dag erbij drinkt , dan is het goed te doen. En geen koolhydraten eten anders werk je jezelf tegen!. Ik ben in 2 maanden al 12 kg kwijt en deed al 1 jaar de gli cool traject. Sporten gezond eten en saxenda bij elkaar en daar 12 weken een gewoonte van maken dan heb je de levensstyl veranderd als je dat zo lang volhoud en [lees meer...]om dan op te geven erna is de makkelijke weg kiezen. Ik vind een gezonde bmi en gewicht belangrijk en na het 1e jaar gli stagneerde het afvallen vandaar dat ik saxenda in overleg met m'n coach en dokter ben gaan gebruiken. En tot op heden gaat het goed en stop ik er zeker niet mee. Mijn metabolische leeftijd is ook gezakt die was 15 jaar ouder dan ik ben dus dat is ook mooi meegenomen. Als je oud wild worden en gezond wilt zijn moet je er ook echt wat voor over hebben en vasthouden aan een gezonde levensstijl. En ja tuurlijk mis je soms de vette zoute en gesuikerde snacks maar ik word liever gezond oud ipv jong ziek en te vroeg dood omdat ik t makkelijke en lekkere eten verkies. Het leukste is nog dat je nieuwe leuke kleding kan gaan shoppen als alle kleding te groot is geworden..

29-01-2024 | Vrouw | 47
Afslanken - overgewicht
Nu 2 weken bezig en zit pas op een dosis van 1,2 mg maar al 3 kilo kwijt. Heb echt minder honger. Doe er Project Gezond bij maar ik krijg zelfs de gezonde maaltijden niet helemaal op. Ik betaal het zelf omdat ik niet wilde wachten tot ik eerst het GLI traject van een jaar had afgerond, daar ga ik binnenkort wel parallel mee starten. Ik ben in ieder geval vooralsnog zeer te[lees meer...]vreden. (twijfel alleen of ik volgens schema moet opbouwen of toch iets rustiger op ga bouwen aangezien het nu ook gewoon werkt en ik vrijwel geen bijwerkingen heb.

05-01-2024 | Vrouw | 39
Idiopathische intracraniële hypertensie
Gebruik het nu sinds op aanraden van de neuroloog nav diverse klachten. In overleg en controle maandelijks met dietist (ivm lage inname kcal) gaan gebruiken. Het prikken valt echt reuze mee het is soms even zoeken naar een fijne plek. Bijwerkingen echt nihil hooguit de eerste paar weken, daarna geen enkele bijwerking meer. Nu op 3mg iedere dag 1 x, ruim 13 kilo afgevallen [lees meer...]in 2 maanden tijd.

Thyrax Duotab (876) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (632) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (607) - Antibiotica - penicillines breedspectrum