Ervaringen met Saxenda

liraglutide

galstenen nierprobleem blaasontsteking alvleesklier ontsteking zwelling van de buik buikpijn maagzuur misselijkheid migraine vermoeidheid

Metformine (589 meningen)
Ozempic (293 meningen)
Victoza (193 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (75 meningen)

19-03-2023 | Man | 54
Afslanken - overgewicht
Ik ben nu 10 maanden bezig en 22 kg afgevallen. Staat nu al een paar maanden beetje stil. Nog geen honger gevoel maar merk wel dat ik meer trek heb dan in het begin. Ben echter niet meer aangekomen. Ik prikte altijd in mijn buik. Links, rechts afwisselend. Nu sinds een paar dagen in mijn bovenbeen en het lijkt dat hij nu toch weer wat beter werkt. Ik zou nog 15 kg willen [lees meer...]afvallen.

05-03-2023 | Man | 63
liraglutide (2.4)
Ben nu 6 maanden bezig en ben 22 kg afgevallen. Dit in combinatie met een andere levensstijl. Meer bewegen en gezonder eten. Ik ben bij dosering 3.0 erg misselijk geweest en ben terug gegaan naar 2.4. Gebruik deze dosering nu al een tijd en heb nu nergens meer last van . Het is geen wonder middel . Ik was 140 kg. Ben nu 118 en wil eigenlijk nog 18 kg kwijt. Maar het werkt[lees meer...] in combinatie met bewegen en je eetpatroon aanpassen

20-02-2023 | Vrouw | 49
liraglutide (1,8)
Ik zit nu in mijn derde week van Saxenda. Mijn dosis is nu 1,8 eenheden. Ik ben inmiddels 4,5 kilo afgevallen waar ik super blij mee ben! Ik heb nauwelijks bijwerkingen en het afvallen gaat mooi geleidelijk. Het is een heerlijkheid om niet constant met, wat je wel en niet kan eten, bezig te zijn. Ik heb gewoon weinig trek en als ik wat eet zit ik snel vol. Zin in vet eten [lees meer...]of in suikers heb ik niet en dat valt ook niet goed, dus dat scheelt. Ik vind het een geweldig middel!.

18-02-2023 | Man | 60
Afslanken - overgewicht
Sinds 2 weken bezig met Saxenda 2 kilo afgevallen voel me niet geweldig maagpijn diaree vaak opboeren met vieze smaak,helemaal geen hongergevoel wel moe maar wil gewoon doorzetten

02-02-2023 | Man | 64
Afslanken - overgewicht
Na 6 maanden 12 kg afgevallen, nu weer jo-jo. Effect medicatie lijkt nu neutraal dan wel negatief.

31-01-2023 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
13 december 2022 gestart, nu bijna 6 kg kwijt. Daar ben ik blij mee.

07-11-2022 | Vrouw | 70
Afslanken - overgewicht
Ik ben twee weken geleden begonnen met Saxenda in combinatie met een koolhydraatarm dieet obv een diëtist. Afvallen gaat langzaam, maar gestaag. Ik denk dat ook mijn lichaam nog moet wennen aan het anders eten. Wel wat last van misselijkheid af en toe, maar het effect van minder trek hebben ervaar ik als positief. Laat regelmatig een behoorlijk deel van het opgeschepte e[lees meer...]ten staan. Kleinere porties opscheppen moeten nog keren 😊Vanaf half september alles bij elkaar 7 kg afgevallen, waarvan 3 kg ivm Saxenda. Ik zou iedereen adviseren om je te laten begeleiden door een diëtist.

14-09-2022 | Vrouw | 53
Artrose - gewrichtsaandoening
Na de bevalling van mijn dochter 25 jaar terug heb ik mij nooit weer de oude gevoeld. Intensief sporten, volgen van diëten niets hielp. Ik was ervan overtuigd dat ik hormonaal uit balans was. Ik had geen verzadigd gevoel waardoor ik "over" ging eten. Inzichtelijk zag ik dat ik veel voedsel tot mij nam maar ik had nooit het volle gevoel. Na het zien van het middel Saxenda[lees meer...] ben ik mij gaan inlezen. Het gebruik, resultaat maar vooral de herkenning heeft mij doen besluiten om te gaan starten in overleg met mijn huisarts. De tranen die ik destijds uit frustratie heb gehuild zijn ingewisseld in tranen van geluk. Ik voel mij verzadigd en dat geeft een zeer goed gevoel. In 5 weken ben ik 9 kg afgevallen en dit is nog maar het begin. Zeker ben ik ziek geweest in het begin en had veel bijwerkingen maar ik zet door en voel mij langzaam al iets beter. Voor mij een nieuwe weg naar je goed voelen.

20-08-2022 | Vrouw | 52
liraglutide (1.8)
Afslanken - overgewicht
Nu 6 weken bezig, 9.2kg kwijt. Geen bijwerkingen, behalve bij te vet eten flinke buikkrampen. Ik houd via een app bij wanneer ik wel wat last ervaar. Dat helpt wel bij het maken van keuze om een keer wel of niet te snacken of wat buikkrampen geeft. Verder geen klachten. Mijn valkuil is dat ik te weinig kan eten icm geen hongergevoel. Ik blijf voorlopig op 1.8mg. Ben nog ni[lees meer...]et hoger geweest dus geen ervaring mee wat dat doet. Snoepen of suikerbehoefte is weg. Tegen einde van de week merk je dat injectie uitgewerkt raakt. Hongergevoel neemt dan wat toe. Ben er verder positief over.

12-08-2022 | Vrouw | 53
Afslanken - overgewicht
Ben pas 3 wkn bezig. Afvallen gaat prima maar is ook niet raar want door de misselijkheid eet ik niks...vreselijk vermoeid..ik kan weinig meer doen op een dag omdat ik me echt beroerd voel. Ik wil doorzetten maar het is wel lood zwaar op dit moment.

05-08-2022 | Man | 52
liraglutide (3.0)
Afslanken - overgewicht
Gebruik het nu sinds eind april, ben 12 kilo afgevallen zonder enige moeite, lette wel op mijn eten maar als je hongergevoel zowat weg is is dat goed vol te houden, sinds begin juni ben ik niets meer afgevallen, maar dat ligt meer aan mij dan aan het medicijn, het ging zo makkelijk dat ik er nu wat meer moeite voor moet doen en die klik moet ik nog wel ff maken. Volg ook G[lees meer...]LI programma dat was verplicht om voor vergoeding in aanmerking te komen, de werking werd bij mij na 2 maanden minder, het ondersteund nog wel maar ik heb best wel veel honger nu dat had ik de eerste weken absoluut niet, bijwerking waren een dagje misselijk bij ophogen, via een tip ben ik van hoogste dosering naar 2,4 terug gegaan, bij sommigen schijnt dat te helpen dat het medicijn weer beter werkt, ik vind het een wonder medicijn zeker als je zoals ik weinig bijwerkingen had/hebt. Wat ik nog wel wilde melden is dat ik de eerste periode een beetje somber was en dat ligt volgens mij wel aan Saxenda, want als je afvalt ben je meetsal wel vriolijk gestemd…;)…Daarna ging deze bijwerking ook weer weg.

01-08-2022 | Vrouw | 59
Afslanken - overgewicht
Blij mee! Ben na de 1e dosis van 0.6 geleidelijk gaan verhogen met 1 klikje per dag ipv 0.6 per week omdat ik snel bijwerkingen kreeg. Kreeg ik een bijwerking dan verhoogde ik niet. Dit werkte tot nu toe goed. Zit op 2.4 maar ga in overleg met de huisarts terug naar 2: Ben ineens draaierig en heel moe. Wel in plm 8 weken 7 kg kwijt. Was al 14kg afgevallen met behulp van ee[lees meer...]n app maar stond stil. Op zich nog steeds heel blij mee ondanks de bijwerkingen.

05-07-2022 | Vrouw | 66
liraglutide (3mg)
Afslanken - overgewicht
Eerste 3 weken 2 keer erg misselijk geweest. Heftig braken. Daarna ging het beter. Hoofdpijn werd ook minder. Nu na 4 weken nog steeds vermoeidheid. Wel 3.5 kg afgevallen. Erg blij mee.

16-06-2022 | Vrouw | 54
Afslanken - overgewicht
Na van alles geprobeerd te hebben jaren lang, kwam ik in aanmerking voor Saxenda. Ik en zelf injecteren, zag ik niet zitten maar echt appeltje eitje . Ik ben nu 10 weken bezig en 9 kilo kwijt . Het hongergevoel gaat echt weg . Het is echt fijn. Ik ga nog een paar maandjes door nog zo'n 10 kilo en ik word hier echt blij van.

03-03-2024 | Vrouw | 49

vermoeidheid

Gebruik nu iets meer dan 2 mnd Saxenda en het gaat fantastisch. Inmiddels meer dan 11 kg kwijt, bijna 10% van mijn startgewicht. Zit nu op 2,4 mg, verhogen gaat in overleg met de POH en zolang het goed gaat op een bepaalde dosering blijf ik daarop. Ga daarnaast nu mijn 2e jaar in van GLI en daar is de begeleiding ook top. Al met al maakt dit dat ik nu echt de overtuiging[lees meer...] heb dat ik nu eindelijk op een gezond gewicht terecht kan komen. Eet wanneer ik honger heb, sport 2-3 keer pw en wandel.

26-02-2024 | Vrouw | 30
Afslanken - overgewicht
Zelf gebruikt en 15 kg afgevallen binnen twee maanden heel tevreden.