Ervaringen met Saxenda

liraglutide

vermoeidheid blaasontsteking galstenen nierprobleem alvleesklier ontsteking onverschilligheid maagzuur zwelling van de buik buikpijn duizeligheid

Metformine (589 meningen)
Ozempic (294 meningen)
Victoza (193 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (75 meningen)

03-03-2023 | Vrouw | 47
Apneu
Mijn bloeddruk medicatie werkt niet daardoor torenhoge bloedruk stop Ik met saxenda dan gaat hij met de medicatie naar meer normaal

02-02-2023 | Vrouw | 38
liraglutide (6mg/ml)
Ik neem nu al bijna 4 weken. Zie nog geen verandering van afvallen. Ik heb wel droge mond misselijkheid soms braken. Wat ik ook heb is een opgeblazen gevoel. Gestart met 0.6ml sinds 3 dagen 3ml dus nog effe kijken wat het verder doet. Voor saxenda heb ik ozempic gebruikt daar ben 7 kilo van afgevallen na 3 weken.

05-01-2023 | Vrouw | 55
liraglutide (1.2mg/ml)
Afslanken - overgewicht
Nu 5 weken bezig met Saxenda; dosering was 1.8 maar ben nu terug gegaan naar 1.2 omdat ik me totaal uitgeput voel. Totaal geen energie. Ik voel me lusteloos en enorm vermoeid. Vanaf vandaag ga ik 's avonds ipv 's morgens prikken, kijken of dat helpt. Ben ook, gedurende deze week, wel steeds wat draaierig en beetje misselijk. Wel ook wat afgevallen.

16-12-2022 | Vrouw | 56
liraglutide (3)
Afslanken - overgewicht
Eerste keer prikken vond ik eng maar door de kleine en fijne naald is het nu een fluitje van een cent. 3,5 week bezig en 3,5 kg kwijt. Nadeel is dat ik eigenlijk niet merk dat ik mijn lichaam uithonger. 2 plakjes brood is echt het maximale wat ik naar binnen krijg in de ochtend. Avondeten is ook hooguit een hapje of 10 en dan geeft maag al signalen dat ik genoeg heb ge[lees meer...]geten. Ik probeer nu, ook ivm de misselijkheid, wat vaker over de dag verspreid kleine beetjes te eten. Gisteren dacht ik echt even dat het eigenlijk een soort chemische maagverkleining lijkt. Echt heel snel vol gevoel. Het is voor mij in ieder geval een perfect middel. Na een jaar GLI alleen maar gegroeid ipv afvallen. Maar met deze steun in de rug gaat het gelukkig stukken beter. Ik ben blij verrast, ook al moet ik de rest van mijn leven prikken...... Als het helpt..... Graag!

23-08-2022 | Vrouw | 70
liraglutide (3)
Afslanken - overgewicht
het rare is dat ik wel ervaar dat trek om te snacken weg is , dat voelt wat minder opgejaagd. en afvallen lukte voorheen helemaal niet bij energie beperkt dieet en nu gaat t met onsjes....heel langzaam maar t gaat. ik zou willen dat ik een voedingsschema kreeg dat iets meer deed. wie kan me vertellen wat jullie eten.

28-06-2022 | Vrouw | 66
Afslanken - overgewicht
In het begin echt veel bijwerkingen nu na 4 weken begint het zich te stabiliseren. Ik heb zeker in het begin gedacht waar ben ik aan begonnen. Nog wel last van vermoeidheid en nog af en toe misselijk met name na een ophoging. Maar ik blijf positief en al een aantal kilo's verloren en dat is het doel.

23-04-2024 | Man | 44

misselijkheid

Ik gebruik dit medicijn nu bijna 2 jaar . Ruim 30 kilo afgevallen. Ik merk nu dat het niet meer werkt . Ook weer wat aangekomen . Tijdje gestopt en toen weer begonnen maar het werkt niet meer

09-03-2024 | Vrouw | 41
Pancreatitis

galstenen nierprobleem blaasontsteking alvleesklier ontsteking

Na 4 maanden gebruik van saxenda 13kilo eraf en vervolgens helaas veel nare bijwerkingen zoals plasproblemen blaasontsteking galblaasontstekingen steken pijnen in zij en buik en rug. Ja ideaal als je 13 kilo afvalt maar als je erna steeds wat hebt als bijwerking bedankt ik ervoor. Galstenen nierstenen stinkende urine , bijna kwa gezondheid richting diabetes gaan lijkt me [lees meer...]ook niet de bedoeling. Naast gezonde voeding en sporten en actief leven heeft het geholpen maar erna niet dus dan is het beter weer af te bouwen en te stoppen. Het prikken ga ik sws niet missen.

28-12-2023 | Vrouw | 62
Afslanken - overgewicht
Gebruik het al 6 weken begonnen met 0,6 was na enkele weken verhoogd naar 2,4 klopt je heb weinig eetlust kreeg toen covid moest stoppen en ben sinds 1 week weer mee begonnen zit nu op 1,2 ben in totaal 10 kl afgevallen

11-12-2023 | Vrouw | 66
COPD
Zeer tevreden, ben nu op gewicht en betere conditie. Wil alleen graag info over afbouwen van Saxenda

08-11-2023 | Vrouw | 65
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik nu 1.5 week saxenda. Al 2 kg eraf. Heb totaal geen zin in eten Heb ook geen idee wat ik binnen moet krijgen Kom lang niet aan 1000 kalorieen Is dat nou wel of niet goed ?

07-11-2023 | Vrouw | 78
liraglutide (1,2mg)
Afslanken - overgewicht
6 okt 2023 begonnen met saxenda o6mg 1week ging goed daarna opgehoogd naar 1,2 ging ook nog goed nu 1,8 en heel erg misselijk contact gehad met de arts en terug naar 1,2 maar blijf nu ook misselijk? Wel 8,5 kilo afgevallen in 4 weken . Weet nu echt niet wat ik moet doen ?

18-09-2023 | Vrouw | 44
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu een week of 7. In het begin elke week netjes verhoogd met 0,6. Tot ik bij de 2,4 kwam en ik opeens rode plekken kreeg op de plekken waar ik had gespoten. deze plekken werden later blauw op mijn buik, de enige plek waar ik had gespoten. Afgesproken om te verlagen en ook op andere plekken te spuiten. Ze worden nu niet meer blauw maar ik houd een rode plek[lees meer...]. Jeuken doen ze alleen op mijn arm, niet op mijn buik. Iemand anders ervaring mee en hoe hiermee omgegaan?

30-08-2023 | Vrouw | 35
Afslanken - overgewicht
Ik ben onwijs verkouden en benauwd ik hoest en snotter ik gebruik het nu bijna 2 weken. Met de dokter gesproken en volgende week moet het echt weg gaan anders moet ik stoppen. Wat ik moet eg jammer zou vinden want ik ben al 2.5 kg kwijt.

09-05-2023 | Vrouw | 54
Afslanken - overgewicht
Sinds december gebruik ik Saxenda, in begin viel ik snel 6 kilo af. Nu gaat het een stuk langszamer en merk ik dat ik ook weer meer trek krijg in chips, snacks. Het lijkt of mijn lichaam een gewenning heeft. Wel zit ik nog steeds sneller vol en eet ik een stuk minder door de saxenda.

03-05-2023 | Vrouw | 52
liraglutide (1,8mg)
Afslanken - overgewicht
Zit al een jaar in t Gli traject. Ben er niet veel mee afgevallen, kilo of 12, maar begon weer te groeien, omdat ik in februari gestopt ben met roken. Ging weer snaaien en zocht naar afleiding ipv een sigaret. Hoorde over Saxenda, kwam ervoor in aanmerking, wordt ook vergoed door mijn verzekering. Ga nu mijn derde week in. Heb deze week verhoogd naar 1.8 mg. Houd hier en[lees meer...] daar nog steeds trek in iets lekkers. Ben nog niks afgevallen. Krijg blauwe plekjes daar waar ik geprikt heb. Doe t verschillend, dan weer in buik, dan weer in bovenbeen. Ben moeier dan normaal, heb ook steeds ontzettende dorst, en pijn in mn hoofd. Af en toe een beetje misselijk, maar is verwaarloosbaar. Ga er wel mee door, lijf moet hieraan wennen denk . Ik zal wel naar een hogere dosis moeten, denk ik, voor het wegnemen van het trekgevoel.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum