Ervaringen met Saxenda

liraglutide

alvleesklier ontsteking galstenen nierprobleem blaasontsteking zwelling van de buik buikpijn maagzuur migraine vermoeidheid darm/maag van streek

Metformine (589 meningen)
Ozempic (292 meningen)
Victoza (193 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

19-03-2024 | Vrouw | 77
liraglutide (2.4)
Afslanken - overgewicht
4 Weken bezig 3 kg afgevallen, ik vind het weinig , eet weinig , kan het nog komen?

18-02-2024 | Vrouw | 51
Afslanken - overgewicht

zwelling van de buik maagzuur migraine

Ik heb slaapapneu. Ben 2 jaar geleden 15 kilo afgevallen door een gezonde levensstijl, maar kom niet verder en blijf hangen op 104 kilo. Met saxenda kom ik in een week een paar ons aan, weer eraf, weer eraan en zo schommel ik tussen een paar onsjes. Ben nu 6 weken bezig en raak er aardig gefrustreerd van, want ik doe echt mijn best. Ik begrijp niet waarom het bij mij niet [lees meer...]werkt, behalve de eerder genoemde slaapapneu. Ik heb wel een vol gevoel, eet minder, beweeg ruim voldoende. Elke ophoging heb ik last van maagzuur en migraine. Maar dat verdwijnt en kan ik dragen.

10-11-2023 | Vrouw | 53
Afslanken - overgewicht
Dec 2022 begonnen, het effect in mijn hoofd was geweldig! Nog nooit had ik meegemaakt om niet met eten bezig te zijn, het boeide me niet. Zo werkt het dus waarschijnlijk bij "normale mensen". Ik viel amper af helaas ( 3 kilo in 3 maanden ) en bij een dosis van 3.0 verminderde de werking van Prednison waardoor ik weer veel pijn had. Ik vermoed dat het medicijn bij mij niet [lees meer...]werkt vanwege combi met Eythyrox (schildklier), Prednison, bloeddrukverlager en bloedverdunner (hartpatiënte). Ik ben het in het afgelopen jaar wel op lage dosis blijven gebruiken, omdat het wel werkt om mijn hoofd rustig te houden en vooral geen knorrende maag te hebben de hele dag. Ik heb al overgewicht sinds ik 6 jaar oud ben en obese sinds mijn jonge tienerjaren, wellicht heeft dat er ook mee te maken dat het gewoon niet werkt bij mij.

30-10-2023 | Vrouw | 57
Dit medicijn doet niks

17-10-2023 | Man | 65
liraglutide (1.2)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu 2 weken en 1 kg aangekomen. Ik spuit 1.2 en merk er echt nix van,wel erge hoofdpijn en moeilijke stoelgang. Ik zit echt niet vol en heb eigenlijk gewoon meer honger. Ik geef nog niet op maar ik ben niet vrolijk,begrijp het niet zo goed.

21-09-2023 | Vrouw | 38
Afslanken - overgewicht
Vorige jaar 1 dagje gebruikt. Direct na injecteren heel naar gevoel en super misselijk! Ik ben normaal totaal niet gevoelig voor bijwerkingen van medicijnen zelf niet bij anti depressieva, maar bij deze wel. Heb het gelijk weggooit.

19-08-2023 | Vrouw | 23
Afslanken - overgewicht
Voor mijn idee werkt het niet optimaal. Na een maaltijd zit ik wel snel voller, maar na 2 uur heb ik toch weer veel trek. Ook gaat het afvallen niet heel snel. Nu nog maar 2 kg kwijt in 4 weken. Ik had zo gehoopt dat het zou werken.

08-08-2023 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
Saxenda werkte in het begin wel maar daarna niet ( bij mij). Ik heb nog 7 pennen en die zijn beschikbaar ter overname voor een zeer schappelijke prijs. ////(Red: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een g[lees meer...]eregistreerde apotheek.) /////

14-06-2023 | Man | 28
Afslanken - overgewicht
Het medicijn doet echt wAt het moet doen maar het was een regelrechte hel. Ik voelde me gewoon te ziek om te eten, sporten of sociale activiteiten. Ik ging werken en plofte daarna neer op de bank. Na één kuur ben ik er mee gestopt omdat ik niet verder kon gaan. En dat allemaal ondanks dat ik normaliter helemaal niet gevoelig ben voor bijwerkingen. Ik ben uiteindelijk 10 ki[lees meer...]lo afgevallen maar het kwam er ook weer heel snel aan. Binnen drie weken was ik weer 10 kilo aangekomen. Echt geen aanrader!!

02-06-2023 | Vrouw | 47
liraglutide (3ml)
Ik had hoge verwachtingen en mij ingesteld op veel misselijkheid als bijwerking maar was gemotiveerd omdat ik hoopte dat verzadigde gevoel te krijgen. Helaas merkte ik helemaal niks van een verzadigd gevoel. Ging uit mezelf wel netter eten omdat ik vooral hoopte dat het effect had maar kreeg hierdoor echt honger. Na iedere ophoging als enige wel twee dagen echt misselijk, [lees meer...]vieze smaak en moe maar dit nam iedere keer snel af als mijn lichaam gewend was aan de nieuwe hoeveelheid. Nu spuit ik 3ml en heb net besloten te gaan stoppen. Een teleurstelling voor mij. Hopelijk voor de meeste lezers heeft het wel effect maar mocht dit niet het geval zijn: je bent niet de enige bij wie Saxenda niks doet.

14-02-2023 | Vrouw | 50
Afslanken - overgewicht
Ik heb het middel nu 5 maanden gebruikt en ben ermee gestopt. Ik ben 0 gram afgevallen. Ik heb het niet gecombineerd met sporten (maar dan zou ik misschien afgevallen zijn van het sporten en niet van de Saxenda). Ik heb geen last gehad van bijwerkingen dus was niet misselijk of zo. Het deed gewoon niets. Maar ik heb ook zonder Saxenda geen last van eetlust of honger, e[lees meer...]n ben iemand die sowieso suikers, vetten,... vermijdt (nooit frisdrank, vettig eten, etc...) en probeert gezond te eten. Dus ik denk dat het alleen helpt als je veel hongergevoel hebt wat je weg wilt en als je gewoon bent van suikers en vetten te eten wat je met Saxenda dan minder zou doen ?

07-02-2023 | Vrouw | 60
liraglutide (3mg/ml)
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Helaas vielen de bijwerkingen voor mij teveel tegen. Ik verloor wel veel kilo's. Maar dit weegt niet op tegen het feit hoe ellendig ik me door het gebruik van Saxenda. Ik heb het geprobeerd om even te stoppen en een lagere dosis te gebruiken. Maar helaas ik ben er erg ziek van. Stop met ingang van morgen definitief.

05-02-2023 | Man | 44
liraglutide (2,4)
Afslanken - overgewicht
Niet aan beginnen zou ik zeggen ik gebruik nu 4 weken en voel me beroerd. Ik ben veel misselijk en moet veel overgeven. Veel hoofdpijn, verstopping, maagzuur en kramp.

09-07-2022 | Vrouw | 46
Afslanken - overgewicht
In het begin dacht ik dat het ging helpen. 1 kg kwijt in de eerste maand. Maar nu… al 3 maand verder en er gaat niets meer af. Ik voel geen effect van saxenda; geen bijwerkingen maar ook niets van werking.

22-04-2024 | Vrouw | 36
liraglutide (0.6)

buikpijn

04-02-2024 | Vrouw | 62
Afslanken - overgewicht
Heel misselijk algeheel gevoel van malaise ,later ook verwart en depressief . Wel in de eerste week 2 kilo afgevallen maar kon ook amper eten van de misselijkheid.Ben dag 8 gestopt