Ervaringen met Victoza

liraglutide

Diabetes type 2 (146 meningen)
Diabetes type 1 (23 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (288 meningen)
Saxenda (113 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

10-08-2013 | Vrouw | 55
Afslanken - overgewicht
Sinds mijn dochter op 26 maart 1991 is geboren heb ik operatiematerialen in mijn buik. Al diverse keren meegedeeld doch altijd werd er nooit op gereageerd. Mijn dochter is met de keizersnede gekomen en hebben dit met nietjes gesloten. Had dit niet geweten, werd me ook niet verteld, dat ik nogal allergisch ben voor diverse materialen. Het resultaat verhoging dus naar 8 dage[lees meer...]n naar huis. Intussen tijd groeit mijn buik enorm uit het lijkt wel een voetbal/tumor. Dus naar dokter toe die geeft aan dat naar een zwangerschap een normaal proces is. Ben nogal twijfelachtig naar het antwoord dus stuurt hij mij door naar het ziekenhuis voor een foto. Op de foto niets te zien. Huisarts; zie je wel uitgezakte buikspieren dus naar de fysiotherapie. Dus 3 maanden flink aan het oefenen en vol me zo beroerd dat ik zelf maar het ziekenhuis inschakel. Daar krijg ik nogal de mond van voren omdat ik dit via de huisarts moest regelen. In ieder geval leg ik alles uit aan de gynaecoloog, ga maar liggen is zijn antwoord. Nu dat wilde ik niet want zo ben ik ook bij de andere de mist in gegaan. Dus kleed je maar uit. Hij is zich gek geschrokken van die enorme bult die onderin mijn buik zichtbaar is. Hals over kop wordt een internist opgetrommeld en ik blijk met een gigantische wondbreuk te lopen en dat ik heel veel geluk heb gehad met alle gevolgen van dien. Toen beide me ook vroegen of de huisarts dit ook bekeken heeft zij ik van ja en wat hij vertelde en dat ik ook in het ziekenhuis was voor foto's maar dat er niets aan de hand was. Door het liggen gingen al mijn darmen door de breuk heen en kwamen buiten de buikholte te liggen. In ieder geval heb ik tot 1999 al 21 operaties in mijn buik gehad. Ik kwam vaak met een grote open wond naar huis zodat het van binnenuit moest dicht groeien. In 2011 kreeg ik nogal last van dorst en heb mij laten prikken op suikerziekte. Inderdaad was het veel te hoog uitgevallen. Kreeg van de diëtiste een accu-check mee om regelmatig mijn suiker te controleren. Toen ik voor een afspraak weer in het ziekenhuis moest komen vertelde de internist over Victoza en dat ik hier minstens 30 kg van ging afvallen. Van al dat afslanken is er maar één die afslankt en dat is mijn portemonnee. Ik moest prikken in mijn buik waar ik op veel plekken geen gevoel hebt vanwege de vele operaties. De laatste in 1999 hebben ze heel veel lidtekenweefsel weeg gehaald. Het zag er nogal dubieus uit vertelde me de chirurg. Daarnaast kreeg ik ook nog een longembolie erbij en heb 7 dagen op de IC gelegen. Daaarnaast gebruik ik 2 xdaags 1 tablet Metoprololtart, 3 xdaags 1 tablet Meetformine HCL ACTA en 1 x daags Enalapril. Ze hebben bij mij nogal veel bijwerkingen. Veelal diarree de hele dag door en soms ben ik onderweg dat ik de wc niet haal en mij weer een baby voel. Gewoon vies en moet gewoon reserve kleding meenemen voor onderweg. Dan steeds die weer kerende misselijkheid en braken. En sinds ik die medicijnen neem ben ik ook veelal moe om iets te doen. Heb een week niets genomen om te kijken wat het resultaat had. Voelde me gewoon heel erg goed had lust om veel te organiseren. Dus waar ligt het aan. Ook heb ik 14 dagen mijn voeding en alles bijgehouden. Eigenlijk niets aan de hand alleen was het op heel vroege tijden want ik ging om 4.30 uit omdat ik samen met mijn zoon de kranten rond bracht. we gingen dan nadien samen iets eten en drinken. Dat ik Victoza in mijn buik spoot had ik erover dat het volgens mij niet eens hielp want ik zag geen resultaat. Dus ben ik begonnen in de been te spuiten en dat valt me beter. alleen ook hier niet eens echt resultaat. Nu ben ik ééntje die nogal afwijkend reageer op medicijnen want dat kwam nogal naar voren tijdens het vele liggen in het ziekenhuis. Had er veel mensen geen last dan was ik de enigste die daarop reageerde. Ondanks dit alles voel ik me goed en heb niet 1 x een hypo gehad want ik let nogal goed op mijn voeding en eet regelmatig vegetarisch en veel groenten. Dus wat doe ik fout? Hoor graag iets van anderen terug.

09-01-2022 | Vrouw | 53
Afslanken - overgewicht
(..) (Let op: deze mening is aangepast, in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

20-04-2021 | Man | 35
liraglutide (1,8mg)
Afslanken - overgewicht
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn, voorgeschreven door mijn dokter ,helaas wordt dit niet vergoed. Ik ben hier 1 nov 2020 mee gestart en was binnen 3 maanden al 10 kilo kwijt ( heeeeeel gezond gaan leven, en tussen de 60 a 100 km per week gaan wandelen) inmiddels zit ik op -20 kilo in 5 maanden tijd

24-10-2019 | Vrouw | 45

23-10-2017 | Vrouw | 42
Afslanken - overgewicht
Dit product 6 maanden gebruikt als hulp bij afvallen, daar het met gewoon gezonder eten niet meer lukte. Altijd maar honger en dus dan toch teveel eten, ondanks gezond eten. Dit product zorgde ervoor dat ik eindelijk aan normale porties genoeg had! Na zes maanden 8 kilo kwijt. Ik krijg het echter niet voorgeschreven of vergoed. Noodgedwongen gestopt. Tussendoor en na zes[lees meer...] maanden overigens gezondheid laten checken: geen nadelige gevolgen gehad van het gebruik.

19-08-2015 | Vrouw | 60
Afslanken - overgewicht
3kg vermagerd op 4 weken; grootste bijwerking is massale oververmoeidheid; voor de rest beetje hartkloppingen; ben wel tevreden;dat overtollige gewicht meeslepen is ook maar niks;

16-01-2021 | Vrouw | 20
liraglutide (1.2mg/ml)
Afslanken - overgewicht
Ik heb dit voorgeschreven gekregen door mijn endocrinoloog (ik heb geen suikerziekte, dit werd alleen voorgeschreven om gewicht te verliezen). Al heel mijn leven heb ik overgewicht en had nooit het idee dat ik dit zou kunnen wegwerken. Toen ik Victoza begon te gebruiken had ik veel minder honger. Hierdoor kreeg ik veel motivatie om mijn best te doen om het lichaam waar ik [lees meer...]van droom te krijgen. Nu zijn we 1 maand later en ben ik 5kg afgevallen, dit terwijl ik in mijn examenperiode zit en letterlijk hele dag op mijn gat zit. Ik ben heel tevreden over Victoza en kan niet wachten tot ik kan beginnen met sporten om zo nog betere resultaten te zien. Hopelijk kan deze review andere meisjes (en jongens) helpen om zich beter in hun vel te voelen. Toen ik net begon met Victoza was ik af en toe wat misselijk. Nu ik het een maand gebruik is dit weggetrokken.

30-09-2011 | Vrouw | 57
Afslanken - overgewicht
15 nov.2010 begonnen met victoza,erg misselijk en vooral met eten koken.op dit moment 7 kilo afgevallen,gaat erg langsaam maar het helpt goed