Ervaringen met Depakine

valproinezuur

overgewicht bloeddruk problemen vermoeidheid gewichtstoename handen trillen of trillen tijdens het rusten

Bipolaire stoornis (39 meningen)
Manische episode (3 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

17-08-2015 | Man | 49
Manische episode
depakine werkte prima naast een middel waarmee ik goed sliep, echter na verloop van tijd krijg ik loop klachten . Ik dacht eerst blessure was . Ik ben toen aaccuut gestopt. de klachten gingen snel weg gelukkig. Nu ben ik weer op depakine gezet maar alleen 500 mg, Ik wacht af en anders stop ik ermee.

22-06-2015 | Man | 52
Epilepsie
Na een heftige epilepsie aanval na ernstig CVA eerst met Keppra begonnen, maar werd er zeer depressief van en veel bijwerkingen (o.a. nachtmerries), geschakeld naar Dekapine en sinds die periode weer als vanouds , geen aanvallen meer, alleen idd veel trek in zoetigheid en vaker moe (ouderdom???) ik ben dus zeer tevreden.

26-05-2015 | Man | 68
valproinezuur (40mg)
Duizeligheid
Depakine voorgeschreven gekregen door de Neuroloog, omdat ik vaak duizelig was. 1x per dag 1 tablet 40 mg. Het medicijn had een gunstig resultaat. Na ong. 20 jaar gebruik wilde ik stoppen, omdat ik geen klachten meer had. De huisarts vond dat ik toch maar door moest gaan met Depakine, omdat de duizeligheid weer terug kon komen. In 2013 kreeg ik last van cocentratieprobl[lees meer...]emen en vergat veel. Bij de Internist terecht gekomen en ik moest onmiddellijk stoppen met Depakine. (niet afbouwen!?) Scan en testen gehad. Uitslag van geriater: We denken aan Alzheimer. Maar het kan ook een Depressie zijn. Is Depakine hiervan de oorzaak? Wij hebben geen duidelijk antwoord gekregen!

11-05-2015 | Man | 65
valproinezuur (750mg)
Epilepsie
Dit medicijn ben ik gaan gebruiken in combinatie met lamictal. Dit omdat de lamictal alleen niet voldoende bleek. Opgebouwd tot 2 maal 800mg per dag. Mijn klacht bleef echter bestaan. Steeds weer hele kleine aanvalletjes. Het enige wat ik constateerde was dat ik enorm depressief werd, zelfs neiging tot zelfmoord. Tot op dat moment had ik totaal niet in de gaten dat h[lees meer...]et aan de depakine kon liggen.(Het gebruik was in jaren opgebouwd). Toen ben ik op eigen initiatief de depakine af gaan bouwen in een tijdsbestek van ongeveer 4 maanden.(wel in overleg met de specialist). Toen kwam ik erachter dat alle ellende aan de depakine moet hebben gelegen. Ik voel me nu weer geweldig en veel minder last van mijn epilepsie. Ik leef nu ook een stuk relaxter.

28-04-2015 | Man | 35
Epilepsie
Ik heb wel regelmatig, dat ik extreem moet ben en dat ik niet bij geslapen kom. Ik ben echt al op alles getest, maar daar komt uit dat ik kern gezond ben (ondanks dat ik rook).

15-02-2015 | Man | 48
Epilepsie
Depakine beviel goed. Ik ben leraar en moest een semester 's-avonds les geven. In deze periode heb ik 3 aanvallen gekregen waarvan 1 op de fiets met een ongeluk tot gevolg. Geen blijven de schade maar wel op advies specialist overgestapt op Keppra. Dat is medicatie die erg onrustig maakt en me ongelukkig maakte. Nu slik ik een combinatie vaan Depakine(1500mg p/d) en Kepra[lees meer...](100mg p/d). Is te doen maar ik sport vrijwel elke dag (m.n. yoga maar ook roeimachine en zwemmen), ga vroeg naar bed en eet gezond. In 2002 epilepsie gekregen door hersenvliesontsteking. Het veranderd je leven. Dat is ook wat je moet doen; je leven veranderen en aanpassen aan de situatie. Dit is een proces waar iedereen doe epilepsie krijgt zich aan over moet geven.

09-03-2024 | Vrouw | 43
Epilepsie

vermoeidheid gewichtstoename handen trillen of trillen tijdens het rusten

Ik gebruik nu bijna 30 jaar depakine tegen JME en het is het enige middel dat echt effectief is zonder al teveel bijwerkingen. Wel belangrijk te vermelden dat de pil bij mij verminderd werkte zonder dat ik dat wist. Maar dat werd uiteindelijk een prachtige bijwerking 😉 Ik ben zeer tevreden en hou eigenlijk mijn hart vast voor als dit middel teveel bijwerkingen gaat krij[lees meer...]gen en ik het niet meer kan gebruiken

09-11-2023 | Vrouw | 23
Epilepsie
Ik heb Depakine 23 jaar gebruikt omdat er voor mij toendertijd geen andere optie was. Ik kwam in korte tijd 20 kilo aan doordat ik constant honger had. Ik kreeg tremoren in mijn lichaam waardoor ik niks meer normaal kon vasthouden en alles knoeide. Ik werd depressief en kreeg constant 24/7 intrusieve gedachten in mijn hoofd. Ik werd een soort "zombie" en was mezelf helemaa[lees meer...]l niet meer. Prikkels kwamen ook intenser binnen.

08-10-2023 | Vrouw | 30
Epilepsie
Ik ben op m’n 9e begonnen met Depakine toen ik m’n eerste epileptische aanval kreeg. Ik ben nooit veranderd van medicijn en zit er 21 jaar later nog steeds aan. Het werkt goed want ik heb nooit last van m’n epilepsie, maar de bijwerkingen zijn niet misselijk: Sufheid, vermoeidheid, gewichtstoename (ruim 20kg overgewicht terwijl ik 5x per week sport en heel erg op m’n eten [lees meer...]let), trillende handen, geheugenverlies, emotioneel onstabiel. Ik wou dat ik kon stoppen met dit medicijn, maar dat is helaas geen optie voor mij…

21-08-2023 | Vrouw | 66
Bipolaire stoornis
Betrekkingsgedachten Oververmoeid Veel huilen

03-05-2023 | Vrouw | 70
valproinezuur (300mg)
Zonder Depakine zou mijn leven onleefbaar zijn. Van 's morgens vroeg tot' s avonds laat stond voorheen mijn dag in het teken van de migraine: licht, geuren, stress of juist ontspanning zorgden voor ondraaglijke pijnen... die mij soms zes dagen lang in foeutushouding in bed deden belanden. Vanaf de eerste inname, nu ongeveer 15 jaar geleden, voelde ik de druk in mijn hoof[lees meer...]d opklaren. Af en toe, bij het vermoeden van een zachte, opkomende aanval ben ik voor 90 % geholpen met een extra pilletje Almogran. Ik laat mij medisch opvolgen door dr. Paul Louis.

18-03-2023 | Vrouw | 68
Epilepsie
Naast Depakine Chrono ook 2x daags 500 mg Levetiracetam. Vermoeidheid bijwerking Depakine Chrono, laatste verlenging Depakine Chrono in orginele verpakking met Depakine Chrono Retard in verpakking meegekregen van apotheek. Heb hier meer in rust spasmes heb gevoel dat ik hierop niet lekker in mijn vel zit, ook rode uitslag in gezicht. Misschien toeval?, maar mag apotheek di[lees meer...]t op deze manier aanpassen n.l. orginele verpakking en Depakine Retard erin? Heeft iemandf ook deze ervaring?

12-11-2022 | Vrouw | 84
Epilepsie
ziekenhuis opname na geheugen verlies, 3 zware hersenonderzoeker achter elkaar, kwam niets uit. Kreeg toen een epileptische aanval. Na gebruik keppra en vervolgens depakine gedurende 2 jaar bleek het PNEA te zijn. Wel korte termijn geheugen weg,vermoeid en vele andere bijwerkingen. Neuroloog kon niets meer doen dus zie het zelf maar te redden! Uitspconclusie neuroloog "bij[lees meer...] mij hoef nooit weer terug te komen" Zijn nu 5 jaar verder met veel lichamelijke en hersen problemen

05-09-2022 | Vrouw | 53
Manische episode
Na jaren gebruik lithium overgestapt op depakine ivm verminderde nierfunctie door lithium gebruik. Depakine chrono eerst 900 mg voor 6 jaar daarna andere arts en omdat het 20 jaar goed ging verminderd tot 300 mg. Helaas ging dit jaar minder goed (meer dip) dus 450 mg maar dit bestond niet en beter is om tablet niet te gebruiken daarom 500 mg en dit is de juiste spiegel [lees meer...]voor mij. Vraag de arts of je minder kunt gebruiken als je last hebt bijwerkingen.

16-08-2022 | Vrouw | 45
18 kilo aangekomen Haar uitval Zweverig gevoel

20-07-2022 | Vrouw | 42
valproinezuur (500mg)
Zonder depakine zou ik echt elke dag migraine hebben. Depakine vermindert dit met zeker 50%. Weinig bijwerkingen gelukkig