Epilepsie (158 meningen)
Bipolaire stoornis (37 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

18-03-2015 | Vrouw | 35
Bipolaire stoornis
Granulaat vind ik nou niet echt super, al die kleine korreltjes die in het glas blijven hangen en in je mond... Maar ach dat is nou eenmaal niet anders. Tot nu toe merk ik er niet veel van, ik heb nog net zoveel energie als voorheen, weinig slaap nodig. Maar het is wel iets rustiger in mijn hoofd. Verder is mijn eetlust totaal verdwenen. Ik wordt al misselijk als ik et[lees meer...]en zie, heb buikpijn en diaree, maar ik slik het nu pas 2 weken dus wie weet veranderd dat nog.. Ben wel al 4 kilo lichter.

26-01-2015 | Vrouw | 3
Epilepsie
Ik heb het idee, dat min dochter zeer veel negatieve bijwerkingen heeft van dit medicijn. Ze heeft veel haargroei op de rug. Ze heeft last van gedrag en stemmingswisselingen, huiduitslag. Ook heeft ze verminderende eetlust, gauw blauwe plekken en heb ook het idee dat ze minder goed hoort.

30-09-2014 | Vrouw | 45
Epilepsie
Van Depakine word ik moe, warrig en soms labiel, ik ben ongeveer de helft van mijn haar kwijt en ben ook aangekomen. Toch zijn het voor mij bijwerkingen die ik maar op de koop toeneem, ik heb namelijk sinds het gebruik geen aanvallen meer gehad.

17-09-2014 | Vrouw | 50
valproinezuur
In het begin had ik er baat bij, maar hoe langer ik het gebruikte werd de werking minder.

12-07-2014 | Vrouw | 43
valproinezuur
Al jaren ben ik een zware migraine patient . Varierend van 8 tot 12 aanvallen per maand . De meest mogelijke medicatie, voeding, alternatieve circuit, geprobeerd en wegen bewandeld. Sinds ruim 4 maanden begonnen met depakine . Begonnen met een dosering van 500 mg per dag , na 2 maanden werden de aanvallen lichter en waren ze goed te bestrijden in combi met naratriptan ( wa[lees meer...]t voorheen niet altijd het geval was ) maar nog steeds had ik behoorlijk veel aanvallen per maand, dus besloten om de dosering te verhogen naar 1000 mg pd. Ik kreeg enorm veel vreet buien, wat me heeel veel kilo's heeft opgeleverd en mijn haar is kroesig, krullend geworden en momenteel heb ik veel haaruitval. Het zijn niet de leukste bijwerkingen . Ondertussen al 5 weken aanvals vrij . Ik krijg weer een leven, wat een verademing . De bijwerkingen neem ik voor lief.

23-05-2014 | Vrouw | 33
Epilepsie
door depakine begon mijn haar in een snelvaart overal op mijn lichaam uit te vallen, sliep constant, kon me niet concentreren en noem maar op, de aanvallen werden intenser en was gewoon niet meer leefbaar.

19-02-2014 | Vrouw | 25
valproinezuur
Na vele andere medicijnen te hebben geprobeerd die helaas niets hielpen, werd Depakine mij aangeraden door mijn neuroloog. 2x 500 mg p.d. Hoofdpijn werd langzaam minder. Maar m'n haar viel uit en werd erg dun. Ook kwam ik ongeveer 7 kilo aan en mijn handen begonnen erg te trillen. Uit mezelf maar langzaam gaan afbouwen met telkens na 2 weken een half tablet minder sl[lees meer...]ikken. Hoofdpijn bleef gelukkig zoals het was (1x p.m. gemiddeld). Haar valt niet zo erg meer uit maar moet helaas wel weer goed aangroeien. Inmiddels 2 kilo weer kwijt maar de trilhanden willen helaas nog niet verdwijnen.

31-01-2014 | Vrouw | 51
Stemmingswisselingen
Dit middel heeft me goed geholpen bij mijn stemmingswisselingen. Heb dan geen bipolaire stoornis, maar wel last van stemmingswisselingen. Zo heb ik nu niet zoveel pieken en dalen en is mijn stemming wat meer golvend. Wat voor mij prettiger is om mee te leven. Dat ik nu regelmatig mijn bloedwaarde moet laten prikken hiervoor is een nodig bijkomstigheid. Ben blij met de[lees meer...]ze medicijnen, heb er weinig klachten en bijwerkingen van. en de dosis is langzaam opgebouwd naar de dosis waar ik nu opzit.

29-01-2014 | Vrouw | 28
Epilepsie
Door een hersenoperatie heb ik plaatselijke epilepsie gekregen. De neuroloog schreef Depakine voor. Wat een troep! Ik sliep de hele dag door. Alleen maar moe en nergens zin in. Ik kreeg naast die lusteloosheid en vermoeidheid ook last van enorme vreetbuien. Ik at wel 8! keer per dag. Na het ontbijt of middageten at ik zo een patat met kaassoufleé tussendoor. Chips, cracker[lees meer...]s, pizza, tosti's! Niets was te gek. Dus binnen 3 maand was ik 12 kilo zwaarder. Niets aan dus. En het erge van alles is nog dat de aanvallen niet weg gingen. Dus ik moest keppra ernaast gaan slikken. Heb ik een tijdje gedaan. Nu viel mijn haar uit! Nog steeds vreetbuien en moe. Ik wilde stoppen met Depakine, maar de neuroloog zei dat ik dat beter niet kon doen. Heb ik uiteindelijk wel gedaan. Ik slik nu Keppra 2 keer per dag. In de ochtend 500 ml en in de avond ook 500 ml. Ik heb wel mijn aanvallen teruggekregen en heb het idee dat Keppra niets voor me doet. Ik spreek binnenkort de neuroloog en zit te denken aan lamotrigine. Iemand hier ervaringen mee?

14-01-2014 | Vrouw | 48
Epilepsie
Ik kreeg epilepsie na operatieve verwijdering van een gezwel uit mijn hersenenin maart 2012. Ik slikte daarnaast 3000mg keppra per dag en had geen last meer van (partieële) aanvallen. In september 2013 werd ik steeds stijver. Ik leek wel een parkinsonpatiënt. Ik was 's ochtends zo stijf als een plank en kon nauwelijks uit bed komen Ik kon mijn nek nauwelijks meer draaien. [lees meer...]Ook vertelden anderen mij dat ik een soort maskerachtige uitdrukking in mijn gezicht had gekregen. Deze bijwerking heet "Parkinsonisme". In overleg met de neuroloog, heb ik de Depakine langzaam afgebouwd: De eerste week 1 tablet in plaats van 2 tabletten per dag en het had gelijke resultaat. De stijfheid verdween en mijn lichamelijke prestaties verbeterden. dit is gemeten in de Revalidatiekliniek via een zogeheten 3 minuten test. Ik heb de Depakine helemaal afgebouwd en alle stijfheid is verdwenen. Mijn man heeft deze bijwerking na veel speuren op internet gevonde. Hoewel volgens Lareb.nl deze bijwerking heel veel voorkomt bij Depakinegebruik, had mijn arts het niet herkend. Tijdens het afbouwen heb ik geen aanvallen gekregen, maar ik gebruik nog wel Keppra.

22-05-2022 | Man | 46
Epilepsie
heb er Keppra bij 2x2 per dag van 500mg per tablet heb er Lamotrigine bij 3x1 per dag van 100mg per tablet heb sindsdien bijwerking dat ik heel weinig slaap in de nachtelijke uren (zo'n 2 uurtjes per nacht) en vaak overdag ineens in slaap val

14-05-2022 | Man | 48
Epilepsie
Ik gebruik al 31 jaar depakine, ik krijg nog steeds aanvallen. Ze zijn ongeregeld. Ik heb er Keppra bij, 2 maal daags 2 stuks van 500 mg en Lamotrigine 3 stuks per dag van 100 mg. Sinds ze verhoogd zijn (van 200 naar 300 mg per dag) begin ik aan een scheel kijken te beginnen. Ik ben nu aan het wachten op de reactie van de neuroloog die dit voorschreef. Ik vraag het me af o[lees meer...]m gewoon langs de EHBO te gaan.....

29-03-2022 | Man | 63
valproinezuur (250mg)
Manische episode
De kilo, 's vliegen eraan, maar zal voor iedereen anders zijn denk ik

15-03-2022 | Man | 32
valproinezuur (300mg)
Epilepsie
Ik heb foscale epilepsie sinds december 2021, de lamorigine werkte maar niet, zelfs bij 2x200mg niet. Ik had elke dag aanvallen. Sinds vrijdag 11-03 dit medicatie gekregen op 2 x 300. Ik had direct geen aanval op zaterdag, zondag ochtend wel, maar voor het eerst heel klein en heel kort. Ik ben er dus super blij mee. Maandag ook geen aanvallen, en bij dit schrijven ook geen[lees meer...] aanval gehad. Dit is echt bijzonder. Tot nu toe geen bijwerkingen ook. Ik ben zeer tevreden tot nu toe.

12-10-2021 | Man | 28
valproinezuur (500)
Epilepsie
Na ineens 8 jaar geleden een epileptische aanval te hebben gehad kreeg ik die diagnose. De aanvallen heel heftig. Meteen bewusteloos, ogen weg, adem lijkt te stoppen, overgeven en bloed uit mijn mond. Na wakker worden, geheugen compleet weg, geen evenwichtsorgaan meer en migraines. Dat voor een dag, waarbij de migraines en geheugen beter worden, maar een kapotte tong blijf[lees meer...]t voor een tijd. Depakine verminderde het, maar ik ging alsnog wel naar feestjes met drugs en alles (meestal xtc, lsd of ketamine). Daar ging het regelmatig mis. Daar mee gestopt, mijn epilepsie verergerde een lange tijd daarna (de aanvallen niet uitgelokt met iets). Bij het verhogen naar 1000mg merkte ik dat mijn geheugen ontzettend slecht was, mijn eigen geboortedatum, pincode, namen van gezinsleden, gebeurde regelmatig! Dit ging trouwens ook allemaal gepaard met een depressieve stoornis (al voor de diagnose). Toen hebben ze besloten om lamotrigine toe te voegen. Wat een WONDERMINDDEL! Geen aanvallen meer, kon mijn depakine verlagen, geen bijwerkingen die ik kon herleiden tot dat middel. Dit ging ontzettend lang goed, een jaar of meer denk ik. Nu is het een tijd geleden weer helemaal slecht, mijn dosis is verhoogd naar 1500mg per dag. Ik krijg trouwens ineens alleen nog maar aanvallen 's nachts en nooit mijn overdag, terwijl ik al die jaren nog nooit snachts heb gehad. Nu heb ik sinds 2 weken die hoge dosis, voel mijn compleet apathisch, moe, en ineens haaruitval. Kan niet eens met een meisje naar bed, aangezien zo'n aanval traumatisch werkt voor anderen (weet ik van anderen). Dus ben ook zo vrienden kwijt geraakt. Zit nu op het punt dat ik het liefst euthanasie zou aanvragen eerlijk gezegd. Hoop iig dat er mensen zijn die in die fijne fasen van mij kunnen blijven, ik weet dat het kan van anderen iig.

24-08-2021 | Man | 42
valproinezuur (150mg)
Epilepsie
Nadat ik een (Flits) van een fotograaf, kreeg met 1.1/2 jaar. Een vermoedelijke tijdens buiten spelen, zomaar in slaap vallen. En met ogen open slapen. midden op de dag. EEG scan in 1980-1982 bleek de testjes op beeldscherm televisie met lichtjes en geluidjes, mijn hersens ALLES perfect te werken. IKZELF kreeg gevoel alsof ik van afstand [De Wereld] zag, en Mij Niet [lees meer...][In De Wereld bevind] Depakine van 3x per dag afbouwend in 3.5 jaar naar 1x per dag. ben ik geheel van epilepsie af gekomen. Enige wat over gehouden heb.. De Therapie, die zich uit [Gek Zijn Op disco Flitslichten] Flits en zwaailampen van Autoś ed. Disco house muziek ook. De Depakine zorgde ervoor dat ik meer in het leven ben .. dan na afstand kijk,. Mijn toen ¨Jeugdarts¨ is volledig arts geworden en vlak voor hij met pensioen ging, heb ik hem verteld dat bij mij PDD-nos geconstateerd is. De CommunicatieStoornis(PDD-NOS) is een onderdeel van de epilepsie. IK kijk zelf na mensen die nu in epliepsie zitten, en herken direct het missende oogcontact. Zodra die energie waarneming weg is, gaat een beginnend aanval bij andere vaak te zien zijn. Wat mij opvalt, zijn huidige arts/huisarts, die wel 20-30 medicijnen hebben voor epilepsie ETC. en dat terwijl met juiste mg met 1-DEPAKINE alle 20 pillen overvloedig zijn. (..) (RED. mijnmedicijn: Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. Medicijngebruik en dosering dienen via een voorschrijvend arts plaats te vinden.)

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum