valproinezuur

Epilepsie (154 meningen)
Bipolaire stoornis (37 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)
Manische episode (1 mening)

04-11-2019 | Vrouw | 46
valproinezuur (800mg)
Epilepsie
Neem sinds mijn 30 jaar al medicatie tegen partiële epilepsie. Al veel medicatie geprobeerd maar telkens met allergische reacties. Tot slot terug maar Depakine genomen. Vroeger 's morgens 500 gr en 800 gr 's avonds en nu 800 gr 's morgens en 's avonds. Ik ben nu 46jaar en ondervind dat ik iedere dag meer en meer bijwerkingen heb. Naast de vermoeidheid is er ook de verve[lees meer...]lende gewichtstoename.

04-10-2019 | Vrouw | 52
valproinezuur (1250mg)
Ik ben altijd al hoofdpijnpatient geweest en sinds 10 jaar ben ik chronisch migrainepatient met spanningshoofdpijn. Ik heb verschillende medicijnen geprobeerd (maxalt, topiramaat, candesartan etc), maar ze hielpen niet. Nu heb ik al enige jaren depakine. Aanvankelijk leek het goed te helpen, maar gaandeweg kreeg ik weer steeds meer aanvallen. Ik slikte op een gegeven mome[lees meer...]nt 1400 mg per dag. Op aanraden van mijn neuroloog heb ik dit terug gebracht naar 1000 mg per dag. Helaas namen de aanvallen alleen nog maar toe. Mijn neuroloog raadt me nu propanolol, een betablokker, aan, maar ik zie erg op tegen de af- en opbouw periode. Dus heb ik besloten om weer naar 1250 mg depakine per dag te gaan en af te wachten wat dat doet.

20-07-2019 | Vrouw | 61
valproinezuur (500mg)
Depakine is tot op heden het enige middel dat mij enigszins helpt. De migraine is niet weg maar ik heb minder aanvallen, ze duren korter en zijn minder pijnlijk. Steeds na een paar maanden daalt het effect. Het helpt dan om even 2 of 3 maanden te stoppen en dan opnieuw op te bouwen. Nu gestopt omdat ik Aimovig probeer. Helaas tot op heden zonder resultaat.

16-11-2018 | Vrouw | 61
valproinezuur (300mg)
Bipolaire stoornis
Voorgeschreven voor bipolaire stoornis. Het hielp wel tegen zenuwachtigheid en overgevoeligheid, maar het hielp bij mij niet voldoende om stabieler blijven. Ik had diverse periodes per jaar van vitale depressies

15-10-2018 | Vrouw | 44
valproinezuur (750mg)
Epilepsie
Geen last meer met aanvallen. Maar wel heel veel last van de bijwerkingen. Heeeel moe. Moe naar bed sta moe op. Geen fut. Veel kilo's bij gekomen. Duizelig. Heel veel last van knallende hoofdpijn. Trillende handen. Vergeet soms woorden. Vergis me met praten. Geheugen is slechter.

19-03-2018 | Man | 50

21-09-2016 | Man | 17
valproinezuur (750mg)
Stemmingswisselingen
Mijn zoon gebruikt dit middel sinds een paar maanden. Heeft het vroeger gebruikt als anti epileptica, nu tegen de impulsdoorbraken en stemmingswisselingen. Voorzichtig gestart qua dosering, nu op 2x daags 750 mgr. Ik vond hem op de vorige dosering (2x 500 mgr) al meer vermoeid, maar nu is het helemaal erg. Hij is verstandelijk beperkt en kan niet goed aangeven hoe hij zich[lees meer...] voelt, rent ook altijd maar door. Nu dus zeer opvallend dat hij veel op de bank hangt en ook tussendoor zelf naar bed gaat. Sinds afgelopen weekend zegt hij zelf ook zo vreslijk moe te zijn. Ik ga morgen de arts maar bellen om te kijken of de dosering omlaag kan. Het heeft wel enigzins effect op zijn stemming in positieve zin.

11-09-2016 | Man | 56
Bipolaire stoornis
Na voorschrijven van zeer hoge doses voor te lange tijd "achteraf geconcludeerd" zit ik nu al jaren met problemen in bewegen. Lopen is zeer pijnlijk. Ben aan het afbouwen. bewegen gaat beter, maar pijnlijk zijn mijn benen nog steeds. In crisissituatie is doses vaan 3000 mg dagelijks voor geschreven. eenmaal afbouw naar 2500 mg gehad en dat ben ik 13 jaar blijven slikken.[lees meer...] Neem ik specialisten kwalijk, nu slik ik 1400 mg en heb ik geen manische klachten. Heb ook 1000 mg geprobeerd maar toen kreeg ik weer suïcidale gedachten. wil uiteindelijk naar zo rond de 1250 mg gaan. Spieren blijven nog pijnlijk. Ik ben gewoon vergiftigd. Nu via homepatie proberen te ontgiften/

11-03-2016 | Vrouw | 46
valproinezuur (1000mg)
Epilepsie
De epilepsievorm die ik heb gaat niet gepaard met schokken of tongbeet. Nee, ik 'val flauw' wat waarschijnlijk komt door een op dat moment opkomende bewustzijndaling. Dat gaat zó snel bij mij dan, dat ik niet altijd tijd heb om te kunnen reageren dat ik iets voel aankomen. Omstanders kunnen beter maar 112 bellen voor alle zekerheid (indien dit op straat gebeurt). De kans o[lees meer...]p een aanval is bij mij groter als ik mij gestrest voel of moe (oververmoeid). De medicatie is in Januari 2016 verhoogd, omdat ik toen een aanval kreeg thuis. Gelukkig hoefde ik niet naar het ziekenhuis, maar de neuroloog zei wel dat ik medicatieverhoging moest hebben (deze dosering is nu dus 2000MG per dag totaal). Ik heb zeker 'last' gehad van de verhoging. Voorheen slikte ik al 1600 MG per dag, maar dat is opgeschroefd dus naar 2000MG per dag. Dat verschil merkte ik wel in het begin. Maar nu is mijn lichaam er aan gewend en ik zal deze medicatievorm dus voorlopig blijven gebruiken. Het enige is dat mijn Depakinespiegel in mijn bloed te hoog is. Deze mag 100 zijn, maar is bij mij 110. Als ik te veel last zou krijgen van die hoge depakinespiegel dan moet ik een medicijn er bij gaan gebruiken wat de depakinespiegel verlaagd, maar voorlopig wil ik dit niet, want elke medicatie die ik slik is toch weer 'rotzooi voor mijn lichaam' (alhoewel ik besef dat medicatie nodig is om mijzelf gezond te houden). Ik neem de medicatie meestal met een beetje ranja (aardbeiensmaak) in, omdat ik de medicatie zelf wat bitter (dus vies) van smaak vind.

23-01-2016 | Vrouw | 28
Epilepsie
ik heb mijn ervaringen ook neergezet bij keppra 500, ik neem namelijk de beide medicaties samen. ik voel me depressief, angstig, kan soms moeilijk stappen, heb faalangst, vermoeid, dikwijls moet ik in de namiddag 2 uur slapen omdat ik zo moe ben. vroeger kon ik paardrijden, zwemmen en aan allerlei activiteiten deelnemen, nu is het dikwijls moeilijk om een hele dag wakker t[lees meer...]e blijven en wat bezig te zijn. ik kom bijna niet meer buiten en voel me geisoleerd.

21-01-2016 | Vrouw | 39
Stemmingswisselingen

17-08-2015 | Man | 49
Manische episode
depakine werkte prima naast een middel waarmee ik goed sliep, echter na verloop van tijd krijg ik loop klachten . Ik dacht eerst blessure was . Ik ben toen aaccuut gestopt. de klachten gingen snel weg gelukkig. Nu ben ik weer op depakine gezet maar alleen 500 mg, Ik wacht af en anders stop ik ermee.

26-07-2015 | Vrouw | 40
valproinezuur (1000mg)

14-06-2015 | Vrouw | 62
valproinezuur (100mg)
Epilepsie
krijg steeds meer last van tremoren en weer aankomen dus moet nu na 39 jaar eens gaan overwegen iets anders te gaan gebruiken?

18-03-2015 | Vrouw | 35
Bipolaire stoornis
Granulaat vind ik nou niet echt super, al die kleine korreltjes die in het glas blijven hangen en in je mond... Maar ach dat is nou eenmaal niet anders. Tot nu toe merk ik er niet veel van, ik heb nog net zoveel energie als voorheen, weinig slaap nodig. Maar het is wel iets rustiger in mijn hoofd. Verder is mijn eetlust totaal verdwenen. Ik wordt al misselijk als ik et[lees meer...]en zie, heb buikpijn en diaree, maar ik slik het nu pas 2 weken dus wie weet veranderd dat nog.. Ben wel al 4 kilo lichter.

22-11-2014 | Man | 59
valproinezuur (250mg)
Epilepsie
Begin 2014 voorgeschreven vanwege veel abcances die voortkwamen uit stress in de werksituatie. Ik gebruik ook Lamotrigine 450 mg per dag en Frisium 20mg Ik ervaar het medicijn in eerste instantie als prettig maar merk dat ik er wat druk en agressief wordt. Dit is niet goed als ook hartklachten hebt Het medicijn is wat plakkerig en smaakt wat zout. Ik hoop het medicijn[lees meer...] in overleg binnenkort weer te kunnen afbouwen of stoppen.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum