valproinezuur

Bij  EpilepsieX

Bipolaire stoornis (37 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

12-10-2021 | Man | 28
valproinezuur (500)
Epilepsie
Na ineens 8 jaar geleden een epileptische aanval te hebben gehad kreeg ik die diagnose. De aanvallen heel heftig. Meteen bewusteloos, ogen weg, adem lijkt te stoppen, overgeven en bloed uit mijn mond. Na wakker worden, geheugen compleet weg, geen evenwichtsorgaan meer en migraines. Dat voor een dag, waarbij de migraines en geheugen beter worden, maar een kapotte tong blijf[lees meer...]t voor een tijd. Depakine verminderde het, maar ik ging alsnog wel naar feestjes met drugs en alles (meestal xtc, lsd of ketamine). Daar ging het regelmatig mis. Daar mee gestopt, mijn epilepsie verergerde een lange tijd daarna (de aanvallen niet uitgelokt met iets). Bij het verhogen naar 1000mg merkte ik dat mijn geheugen ontzettend slecht was, mijn eigen geboortedatum, pincode, namen van gezinsleden, gebeurde regelmatig! Dit ging trouwens ook allemaal gepaard met een depressieve stoornis (al voor de diagnose). Toen hebben ze besloten om lamotrigine toe te voegen. Wat een WONDERMINDDEL! Geen aanvallen meer, kon mijn depakine verlagen, geen bijwerkingen die ik kon herleiden tot dat middel. Dit ging ontzettend lang goed, een jaar of meer denk ik. Nu is het een tijd geleden weer helemaal slecht, mijn dosis is verhoogd naar 1500mg per dag. Ik krijg trouwens ineens alleen nog maar aanvallen 's nachts en nooit mijn overdag, terwijl ik al die jaren nog nooit snachts heb gehad. Nu heb ik sinds 2 weken die hoge dosis, voel mijn compleet apathisch, moe, en ineens haaruitval. Kan niet eens met een meisje naar bed, aangezien zo'n aanval traumatisch werkt voor anderen (weet ik van anderen). Dus ben ook zo vrienden kwijt geraakt. Zit nu op het punt dat ik het liefst euthanasie zou aanvragen eerlijk gezegd. Hoop iig dat er mensen zijn die in die fijne fasen van mij kunnen blijven, ik weet dat het kan van anderen iig.

15-03-2022 | Man | 32
valproinezuur (300mg)
Epilepsie
Ik heb foscale epilepsie sinds december 2021, de lamorigine werkte maar niet, zelfs bij 2x200mg niet. Ik had elke dag aanvallen. Sinds vrijdag 11-03 dit medicatie gekregen op 2 x 300. Ik had direct geen aanval op zaterdag, zondag ochtend wel, maar voor het eerst heel klein en heel kort. Ik ben er dus super blij mee. Maandag ook geen aanvallen, en bij dit schrijven ook geen[lees meer...] aanval gehad. Dit is echt bijzonder. Tot nu toe geen bijwerkingen ook. Ik ben zeer tevreden tot nu toe.

08-08-2018 | Man | 32
Epilepsie
Ik zit er aan te denken om naar een andere medicijn te gaan.

12-05-2019 | Man | 33
valproinezuur (600mg)
Epilepsie
Ik ben van plan om van medicijn te veranderen.

17-08-2021 | Man | 36
Epilepsie
Hallo ik pak nu 10 jaar depakine crono ik dronk vroeger veel alcohol en altijd als ik een kater had krijg ik aanval maar depakine heeft me wel geholpen en natuurlijk drink ik ook geen spetter meer maar nu achter 10 jaar beginnen mij klachten toch wel beetje te komen last van me hooft licht gevoelig aan stres en angst en me gewrichten die meer en meer pijn doen

07-09-2020 | Vrouw | 38
Epilepsie
Ik gebruik ruim 10 jaar Depakine, maar ik begin nu al een aantal jaar hinder er van te krijgen... door de gewrichtspijn in mijn knieën. En de gewichts toename. En om de drie vier maanden nog steeds een zware epileptische aanval te krijgen. Waardoor ik de keuze heb gemaakt om te stoppen met dit medicijn en begonnen met een nieuw medicijn (brivicat). Wat hopelijk op langer t[lees meer...]ermijn zal gaan helpen. Elke dag pijn is ook geen pretje... kwaliteit van leven is ook belangrijk om je fitter te voelen en als je moeite moet doen om uit bed te komen.. dan moet je zelf de vraag stellen is Depakine het dan waard. Voor mij niet.

05-11-2017 | Man | 38
Epilepsie
Hoi, Ik gebruik ook depakine vanwege insulten die ik de laatste paar jaar heb. Ik zie dat iedereen er vermoeid van wordt, maar daar heb ik helemaal geen last van... Ik heb helemaal geen insulten meer gehad sinds ik het gebruik en drink er gerust nog ff wat biertjes bij zonder ergens last van te hebben. Ik vind het de perfecte oplossing!

01-10-2020 | Vrouw | 39
Epilepsie
Op mijn 24e uit het niets in een week tijd 3 tonisch clonische aanvallen in mijn slaap, waarna ik ben gestart met 300mg Depakine. Dit is in de loop van de jaren opgehoogd naar 2x 500mg. Waar mijn bijwerkingen in het begin nog onschuldig waren (trillende handen, een klein beetje vermoeidheid) werd het al snel duidelijk dat mijn haaruitval door de Depakine kwam. Ik vond het [lees meer...]belangrijker dat ik aanvalsvrij was, dus ben doorgegaan. Inmiddels ben ik twee (zware) depressies verder en is mijn haar dusdanig uitgevallen dat ik kale plekken over mijn hele hoofd heb. Daarnaast ben ik niet vooruit te branden van vermoeidheid en heb ik regelmatig hoofdpijn. Ik heb dan ook besloten mijn neuroloog te vragen om een ander medicijn. Ik vind het wel erg spannend, ik slaap alleen en mijn aanvallen komen nooit overdag, altijd in mijn slaap. Maar ik krijg spontaan een derde depressie van de hoeveelheid bijwerkingen inmiddels...

19-09-2016 | Man | 41
valproinezuur (100mg)
Epilepsie
Gedurende mijn jeugd en jong volwassenheid, heb ik een leuke waslijst aan anti epileptica geslikt. Op aanraden van diverse Specialisten, een mishandelende vader en dito broer. Jammerlijk, is mijn broer tevens huisarts. De gehele lijst, heb ik ervaren als een martel methode, als epilepsie dat al niet op zichzelf is, in welke vorm dan ook. Zo heeft de gehele lijst identiek[lees meer...]e bijwerkingen en al is mijn laatste ervaring met een ander middel, met Depakine had precies hetzelfde kunnen doen: +/- 21 uur slapen per dag, op de voorgeschreven dosis. Natuurlijk neemt het de insulten weg, maar in welke lage dosering dan ook, je bewustzijn verandert in dat van een zombie (mijn ervaring). Elke specialist, zal bij de diverse diagnoses het volgende hebben gezegd: "Gebruik geen Alcohol" en verder zal hij zijn pillen pushen. Hij zal je niet vertellen wat Alcohol werkelijk is of hoe het ontstaat: Gist of gisting. Als levenslang epilepsie slachtoffer, blijk ik een Gist intolerantie te hebben en heb mijn dieet daarop aangepast en ben nu minimaal 10 jaar insult vrij zonder medicijnen. Echter, indien ik mijn dieet regels (zwaar overtreed) kan ik binnen twee weken weer een insult krijgen. Grote voordelen: Ik leef bewuster dan onder invloed van big farma, belangrijker, in blijheid en boosheid kan ik mij nu veel meer laten gaan, waar dat voorheen werd afgestraft met een insult. Verliefdheid, heb ik nog niet uitgeprobeerd, omdat dat, epilepsie technisch, een spreekwoordelijke hel is. De eerste is stap is een verwijzing naar een diëtist en die te vragen naar een anti histamine dieet. Het uiteindelijke dieet zal niet bestaan uit room en taartjes, dus je zal er veel voor moeten laten staan en krijgt vanzelf een Dautzen Kroes figuur of erger. Vanzelfsprekend, gebruik je het huidige medicijn de komende jaren nog als back up, als je de verleiding van een broodje kaas, blikje RedBull, kopje koffie, een biertje of een van die vele gistende voeding middelen niet kunt weerstaan.

24-08-2021 | Man | 42
valproinezuur (150mg)
Epilepsie
Nadat ik een (Flits) van een fotograaf, kreeg met 1.1/2 jaar. Een vermoedelijke tijdens buiten spelen, zomaar in slaap vallen. En met ogen open slapen. midden op de dag. EEG scan in 1980-1982 bleek de testjes op beeldscherm televisie met lichtjes en geluidjes, mijn hersens ALLES perfect te werken. IKZELF kreeg gevoel alsof ik van afstand [De Wereld] zag, en Mij Niet [lees meer...][In De Wereld bevind] Depakine van 3x per dag afbouwend in 3.5 jaar naar 1x per dag. ben ik geheel van epilepsie af gekomen. Enige wat over gehouden heb.. De Therapie, die zich uit [Gek Zijn Op disco Flitslichten] Flits en zwaailampen van Autoś ed. Disco house muziek ook. De Depakine zorgde ervoor dat ik meer in het leven ben .. dan na afstand kijk,. Mijn toen ¨Jeugdarts¨ is volledig arts geworden en vlak voor hij met pensioen ging, heb ik hem verteld dat bij mij PDD-nos geconstateerd is. De CommunicatieStoornis(PDD-NOS) is een onderdeel van de epilepsie. IK kijk zelf na mensen die nu in epliepsie zitten, en herken direct het missende oogcontact. Zodra die energie waarneming weg is, gaat een beginnend aanval bij andere vaak te zien zijn. Wat mij opvalt, zijn huidige arts/huisarts, die wel 20-30 medicijnen hebben voor epilepsie ETC. en dat terwijl met juiste mg met 1-DEPAKINE alle 20 pillen overvloedig zijn. (..) (RED. mijnmedicijn: Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. Medicijngebruik en dosering dienen via een voorschrijvend arts plaats te vinden.)

15-10-2018 | Vrouw | 44
valproinezuur (750mg)
Epilepsie
Geen last meer met aanvallen. Maar wel heel veel last van de bijwerkingen. Heeeel moe. Moe naar bed sta moe op. Geen fut. Veel kilo's bij gekomen. Duizelig. Heel veel last van knallende hoofdpijn. Trillende handen. Vergeet soms woorden. Vergis me met praten. Geheugen is slechter.

22-05-2022 | Man | 46
Epilepsie
heb er Keppra bij 2x2 per dag van 500mg per tablet heb er Lamotrigine bij 3x1 per dag van 100mg per tablet heb sindsdien bijwerking dat ik heel weinig slaap in de nachtelijke uren (zo'n 2 uurtjes per nacht) en vaak overdag ineens in slaap val

04-11-2019 | Vrouw | 46
valproinezuur (800mg)
Epilepsie
Neem sinds mijn 30 jaar al medicatie tegen partiële epilepsie. Al veel medicatie geprobeerd maar telkens met allergische reacties. Tot slot terug maar Depakine genomen. Vroeger 's morgens 500 gr en 800 gr 's avonds en nu 800 gr 's morgens en 's avonds. Ik ben nu 46jaar en ondervind dat ik iedere dag meer en meer bijwerkingen heb. Naast de vermoeidheid is er ook de verve[lees meer...]lende gewichtstoename.

14-05-2022 | Man | 48
Epilepsie
Ik gebruik al 31 jaar depakine, ik krijg nog steeds aanvallen. Ze zijn ongeregeld. Ik heb er Keppra bij, 2 maal daags 2 stuks van 500 mg en Lamotrigine 3 stuks per dag van 100 mg. Sinds ze verhoogd zijn (van 200 naar 300 mg per dag) begin ik aan een scheel kijken te beginnen. Ik ben nu aan het wachten op de reactie van de neuroloog die dit voorschreef. Ik vraag het me af o[lees meer...]m gewoon langs de EHBO te gaan.....

19-11-2019 | Man | 48
valproinezuur (1000mg)