valproinezuur

Bij  EpilepsieX

Bipolaire stoornis (37 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)
Manische episode (1 mening)

16-05-2021 | Man | 65
valproinezuur (250mg)
Epilepsie
Ik had alle bijwerkingen die in de bijsluiter stond en nog een aantal extra. Daarna overgestapt op lamotrigine. Geen enkele bijwerking

12-05-2019 | Man | 33
valproinezuur (600mg)
Epilepsie
Ik ben van plan om van medicijn te veranderen.

07-02-2019 | Man | 64
Epilepsie
ik heb last van het Dandy Walker syndroom, is nog geen medicatie voor, maar werd door specialist voorgeschreven om depakine te gebruiken. begonnen met 300 mg per dag, hielp niet, verhoogd naar 900 mg per dag. bijwerkingen waren nogal heftig. benauwdheid, pijn op de borst ben daarna terechtgekomen bij een cardioloog en bij een longarts,getest op copd,longemfyseem en astma.[lees meer...]niets gevonden ook bij cardioloog niets gevonden,maar ik blijf het benauwd houden. heb nu een second opinion aangevraagd bij het Universitair Medisch centrum in Utrecht

08-08-2018 | Man | 32
Epilepsie
Ik zit er aan te denken om naar een andere medicijn te gaan.

19-09-2016 | Man | 41
valproinezuur (100mg)
Epilepsie
Gedurende mijn jeugd en jong volwassenheid, heb ik een leuke waslijst aan anti epileptica geslikt. Op aanraden van diverse Specialisten, een mishandelende vader en dito broer. Jammerlijk, is mijn broer tevens huisarts. De gehele lijst, heb ik ervaren als een martel methode, als epilepsie dat al niet op zichzelf is, in welke vorm dan ook. Zo heeft de gehele lijst identiek[lees meer...]e bijwerkingen en al is mijn laatste ervaring met een ander middel, met Depakine had precies hetzelfde kunnen doen: +/- 21 uur slapen per dag, op de voorgeschreven dosis. Natuurlijk neemt het de insulten weg, maar in welke lage dosering dan ook, je bewustzijn verandert in dat van een zombie (mijn ervaring). Elke specialist, zal bij de diverse diagnoses het volgende hebben gezegd: "Gebruik geen Alcohol" en verder zal hij zijn pillen pushen. Hij zal je niet vertellen wat Alcohol werkelijk is of hoe het ontstaat: Gist of gisting. Als levenslang epilepsie slachtoffer, blijk ik een Gist intolerantie te hebben en heb mijn dieet daarop aangepast en ben nu minimaal 10 jaar insult vrij zonder medicijnen. Echter, indien ik mijn dieet regels (zwaar overtreed) kan ik binnen twee weken weer een insult krijgen. Grote voordelen: Ik leef bewuster dan onder invloed van big farma, belangrijker, in blijheid en boosheid kan ik mij nu veel meer laten gaan, waar dat voorheen werd afgestraft met een insult. Verliefdheid, heb ik nog niet uitgeprobeerd, omdat dat, epilepsie technisch, een spreekwoordelijke hel is. De eerste is stap is een verwijzing naar een diëtist en die te vragen naar een anti histamine dieet. Het uiteindelijke dieet zal niet bestaan uit room en taartjes, dus je zal er veel voor moeten laten staan en krijgt vanzelf een Dautzen Kroes figuur of erger. Vanzelfsprekend, gebruik je het huidige medicijn de komende jaren nog als back up, als je de verleiding van een broodje kaas, blikje RedBull, kopje koffie, een biertje of een van die vele gistende voeding middelen niet kunt weerstaan.

12-10-2021 | Man | 28
valproinezuur (500)
Epilepsie
Na ineens 8 jaar geleden een epileptische aanval te hebben gehad kreeg ik die diagnose. De aanvallen heel heftig. Meteen bewusteloos, ogen weg, adem lijkt te stoppen, overgeven en bloed uit mijn mond. Na wakker worden, geheugen compleet weg, geen evenwichtsorgaan meer en migraines. Dat voor een dag, waarbij de migraines en geheugen beter worden, maar een kapotte tong blijf[lees meer...]t voor een tijd. Depakine verminderde het, maar ik ging alsnog wel naar feestjes met drugs en alles (meestal xtc, lsd of ketamine). Daar ging het regelmatig mis. Daar mee gestopt, mijn epilepsie verergerde een lange tijd daarna (de aanvallen niet uitgelokt met iets). Bij het verhogen naar 1000mg merkte ik dat mijn geheugen ontzettend slecht was, mijn eigen geboortedatum, pincode, namen van gezinsleden, gebeurde regelmatig! Dit ging trouwens ook allemaal gepaard met een depressieve stoornis (al voor de diagnose). Toen hebben ze besloten om lamotrigine toe te voegen. Wat een WONDERMINDDEL! Geen aanvallen meer, kon mijn depakine verlagen, geen bijwerkingen die ik kon herleiden tot dat middel. Dit ging ontzettend lang goed, een jaar of meer denk ik. Nu is het een tijd geleden weer helemaal slecht, mijn dosis is verhoogd naar 1500mg per dag. Ik krijg trouwens ineens alleen nog maar aanvallen 's nachts en nooit mijn overdag, terwijl ik al die jaren nog nooit snachts heb gehad. Nu heb ik sinds 2 weken die hoge dosis, voel mijn compleet apathisch, moe, en ineens haaruitval. Kan niet eens met een meisje naar bed, aangezien zo'n aanval traumatisch werkt voor anderen (weet ik van anderen). Dus ben ook zo vrienden kwijt geraakt. Zit nu op het punt dat ik het liefst euthanasie zou aanvragen eerlijk gezegd. Hoop iig dat er mensen zijn die in die fijne fasen van mij kunnen blijven, ik weet dat het kan van anderen iig.

01-10-2020 | Vrouw | 39
Epilepsie
Op mijn 24e uit het niets in een week tijd 3 tonisch clonische aanvallen in mijn slaap, waarna ik ben gestart met 300mg Depakine. Dit is in de loop van de jaren opgehoogd naar 2x 500mg. Waar mijn bijwerkingen in het begin nog onschuldig waren (trillende handen, een klein beetje vermoeidheid) werd het al snel duidelijk dat mijn haaruitval door de Depakine kwam. Ik vond het [lees meer...]belangrijker dat ik aanvalsvrij was, dus ben doorgegaan. Inmiddels ben ik twee (zware) depressies verder en is mijn haar dusdanig uitgevallen dat ik kale plekken over mijn hele hoofd heb. Daarnaast ben ik niet vooruit te branden van vermoeidheid en heb ik regelmatig hoofdpijn. Ik heb dan ook besloten mijn neuroloog te vragen om een ander medicijn. Ik vind het wel erg spannend, ik slaap alleen en mijn aanvallen komen nooit overdag, altijd in mijn slaap. Maar ik krijg spontaan een derde depressie van de hoeveelheid bijwerkingen inmiddels...

17-08-2021 | Man | 36
Epilepsie
Hallo ik pak nu 10 jaar depakine crono ik dronk vroeger veel alcohol en altijd als ik een kater had krijg ik aanval maar depakine heeft me wel geholpen en natuurlijk drink ik ook geen spetter meer maar nu achter 10 jaar beginnen mij klachten toch wel beetje te komen last van me hooft licht gevoelig aan stres en angst en me gewrichten die meer en meer pijn doen

11-02-2021 | Vrouw | 51
Bij hogere dosering 1450 mgr per dag kwam ik in 10 jr 20 kilo aan

20-12-2020 | Man | 57
Epilepsie
Sinds het overlijden van mijn vrouw 23 jaar geleden kreeg ik meer en meer "abscences". Ik dronk veel alcohol nadien omdat ik het verdriet niet aankon, maar kon een normaal leven leiden. Tot een viertal jaren geleden ik echt epileptische aanvallen kreeg, en enkele echt wel zware. Sinds iets meer dan drie jaar neem ik Depakine en ik ben volledig gestopt met alcohol. Sindsdie[lees meer...]n heb ik geen enkele aanval meer gehad. Maar ik ben overdag soms plots heel moe en slaperig en op m'n werk is dat heel lastig. Ik moet nu ook verplicht examens afleggen ivm mijn werk, opgelegd door de Staat, waarbij ik 470 blz tekst moet leren, en examens moet afleggen waarbij ik op 16 submodules telkens 60% moet halen. Maar mijn geheugen laat me in de steek. Ik mag keihard op iets studeren, de dag nadien ben ik meer dan de helft vergeten. Dus de Depakine heeft me wel geholpen met de aanvallen, maar de vermoeidheid en het geheugenverlies zijn heel lastig.

07-09-2020 | Vrouw | 38
Epilepsie
Ik gebruik ruim 10 jaar Depakine, maar ik begin nu al een aantal jaar hinder er van te krijgen... door de gewrichtspijn in mijn knieën. En de gewichts toename. En om de drie vier maanden nog steeds een zware epileptische aanval te krijgen. Waardoor ik de keuze heb gemaakt om te stoppen met dit medicijn en begonnen met een nieuw medicijn (brivicat). Wat hopelijk op langer t[lees meer...]ermijn zal gaan helpen. Elke dag pijn is ook geen pretje... kwaliteit van leven is ook belangrijk om je fitter te voelen en als je moeite moet doen om uit bed te komen.. dan moet je zelf de vraag stellen is Depakine het dan waard. Voor mij niet.

04-11-2019 | Vrouw | 46
valproinezuur (800mg)
Epilepsie
Neem sinds mijn 30 jaar al medicatie tegen partiële epilepsie. Al veel medicatie geprobeerd maar telkens met allergische reacties. Tot slot terug maar Depakine genomen. Vroeger 's morgens 500 gr en 800 gr 's avonds en nu 800 gr 's morgens en 's avonds. Ik ben nu 46jaar en ondervind dat ik iedere dag meer en meer bijwerkingen heb. Naast de vermoeidheid is er ook de verve[lees meer...]lende gewichtstoename.

15-10-2018 | Vrouw | 44
valproinezuur (750mg)
Epilepsie
Geen last meer met aanvallen. Maar wel heel veel last van de bijwerkingen. Heeeel moe. Moe naar bed sta moe op. Geen fut. Veel kilo's bij gekomen. Duizelig. Heel veel last van knallende hoofdpijn. Trillende handen. Vergeet soms woorden. Vergis me met praten. Geheugen is slechter.

19-03-2018 | Man | 50

28-04-2020 | Man | 60
Epilepsie
Nadat op mijn 13e jaar (in 1973) epilepsie bij mij was vastgesteld, kreeg ik - na eerst met andere medicijnen te zijn behandeld - in 1975 Depakine. Dus ik gebruik het middel al 45 jaar en weet niet beter... Vorig jaar een andere neuroloog die voorstelde de Depakine te vervangen door Lamotragine. Nadat de Depakine was afgebouwd kreeg ik echter heftige bijwerkingen: veel erg[lees meer...]ere tremor dan ooit tevoren en spraakstoornissen (halverwege een zin niet verder kunnen, andere woorden zeggen dan ik wilde, niet op - de meest simpele - woorden kunnen komen). Ten slotte kreeg ik, kort na elkaar, twee grote insulten. En dit na 42 jaar aanvalsvrij te zijn geweest. Terug naar de Depakine en alle klachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen...

19-11-2019 | Man | 48
valproinezuur (1000mg)