Ervaringen met Gabapentine

gabapentine

Restless legs syndrome (rusteloze benen) (7 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

07-12-2023 | Vrouw | 47
gabapentine (100mg)
Polyneuropathie
Ik heb Gabapentine 900 mg per dag voor Dunne Vezel Neuropathie en ben er erg blij mee. Geen opvliegers of onrustige benen meer en de pijn aan de huid en in mijn voeten en benen is ook veel beter te verdragen. In het begin wat griepklachten en wazig maar na een paar dagen ging dat beter en kon ik per week opbouwen. Tevreden!

15-11-2022 | Man | 50
Polyneuropathie
Na Lyrica , Tegretol , Redomex nu Gabapentine voorgeschreven gekregen van de pijnkliniek. Reden L4 uitstralingspijn en pijn na mislukte liesbreuk operatie . Dit soort van medicatie maakt je suf en moe . Een email moet je 30 keer lezen en herlezen en je snapt het dan nog niet . Helpt wel tegen de scherpe pijn maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk voor mij .

14-11-2022 | Vrouw | 77
Polyneuropathie
Probeer zo rustig mogelijk te leven. Maak elke dag een kleine wandeling van 20 minuten in het bos. Probeer niet over mijn grenzen te gaan en als ik dat toch doe, bijvoorbeeld lekker koken voor vrienden, verdeel ik de werkzaamheden in 2 dagen en neem de dag na het etentje een baaldag. Dat betekent gewoon nietsdoen maar een fijn boek lezen of muziek luisteren. Vooral de ding[lees meer...]en blijven doen die je nog kan doen en waar je blij van word!

22-04-2022 | Vrouw | 54
gabapentine (50ml)
Polyneuropathie
Heel langzaam opgebouwd tot drie maal daags 6 ml drank gelijk aan 3x per dag 300 mg. Na 10 dagen gebruik erge hoofdpijn onrustig gevoel depressief en wat heel vervelend was ik begon agressief gedrag te vertonen totaal niet mijn aard. Ik merkte wel lichte verbetering wat betreft de neurophatie klachten. Ik sliep er heerlijk op maar ontwaakte s'ochtens in paniek.

06-12-2021 | Man | 45
gabapentine (600mg)
Polyneuropathie
Ik ben 45 en heb sinds vele jaren een chronische sensorische axonale polyneuropathie, en daarbij nog een stenose in de nek op meerdere niveau's . Sinds ik gabapentine neem (enkele jaren nu), heb ik totaal geen last meer met tintelingen en pijnscheuten, dof gevoel, en andere vervelende gewaarwordingen in armen, handen en benen. Wonderlijk medicijn vind ik. Ben er zeer tevr[lees meer...]eden over. Wel een beetje moe ervan, maar kan mijn dagtaken en werk gewoon verder zetten.

06-04-2021 | Man | 54

04-01-2020 | Man | 72
Polyneuropathie
ik heb last van polyneuropathie en RLS, tijdens het overgaan van PRAMIPEXOL tegen RLS naar GABAPENTINE, ontdekte ik dat halverwege deze overgang de klachten sterk verminderd waren. alleen gabapentine werkte niet. Nu slik ik beide in de halve dosering. ieder 2 voor het avond eten en van ieder 2 in de loop van de avond. de RLS blijft helemaal weg en de neuropathie is sterk [lees meer...]verminderd, ideaal ik kan weer slapen en met weinig pijn in mijn voeten leven.

24-09-2019 | Man | 57
Polyneuropathie
Gemengde er haring, het helpt redelijk goed tegen de pijn maar de bijwerkingen zijn zeer aanwezig. Beetje kiezen tussen 2 kwaden. Voor nu gekozen voor 6 pillen per dag, net te doen icm werk.

28-03-2019 | Man | 76

11-09-2018 | Man | 64
Polyneuropathie
Het haalt de scherpe randjes eraf.

31-01-2017 | Man | 51
gabapentine (600mg)
Polyneuropathie
de pijn vermindert tot een gespannen gevoel, bijwerkingen zijn te overzien mits goed bespreekbaar binnen je relatie

01-01-2017 | Vrouw | 67
gabapentine (800mg)
Polyneuropathie
Ik kreeg neuropathie door chemo's en moest de dosis verlagen van taxol (chemo ). En is niet meer overgegaan, naar neuroloog, en kreeg steeds ander medicijn om te proberen, maar zij kan mij niet meer verder helpen, dus moet ik doorgaan met gabapentine. Mijn vraag is, is er geen betere middel voor neuropathie? Ik had ook amitriptyline crème geprobeerd maar hielp totaal niet[lees meer...]. Ik ben bang als ik met gabapentine stopt dat het dan nog erger word! Moeilijk...hopelijk weet iemand het?

17-11-2016 | Man | 53
gabapentine (900mg)
Polyneuropathie
Heb dit medicijn tegen zenuwpijn (DVN) gebruik 3x per dag 900mg maar met matig resultaat, geen bijwerkingen. Hiervoor Lyrica en amitriptyline gebruikt zonder resultaat, maar wel met bijwerkingen suf, droge mond

31-07-2016 | Vrouw | 55
Polyneuropathie
Na herseninfarct cva op linkerhelft lichaam sterkeneuropatische pijnen: branderig gevoel en steken. Slik amitriptilyne voor nachttrust, dat werkt redelijk. Eerst lyrica geslikt maar kreeg bijwerkingen:extreem moe en suf, trage reactie etc. Nu poging met gabapentine 3xdgs 300 mg. Reguliere inname tramadol 2x daags.

10-04-2016 | Vrouw | 34
Polyneuropathie
Eerder Lyrica gebruikt voor neuropathische pijn (zenuwpijnen been) icm amitriptylline en oxycodon. Nu gabapentine icm methadon (en alsnog oxycodon en amitriptylline, laatste in lagere dosis) ipv de lyrica en hoewel het zoeken is naar de juiste spiegel (lyrica onderdrukte iets eerder en beter) aanzienlijk minder en minder hevige bijwerkingen (waaronder gewichtstoename en be[lees meer...]perkende sufheid, droge mond en hartkloppingen). De switch waard dus.

22-05-2015 | Man | 67
Polyneuropathie
Een uitstekend middel, de pijn wordt verzacht, slapen gaat 300% beter dan voorheen. Gebruik Gabapentine samen met Oxycodon. Laat de bulletjes meerdere malen per dag uit, dit was eerst beperkt tot 1x per dag. Haal boodschappen, kan weer stukjes wandelen. fase van PNP is: Nagenoeg geen spierkracht in de benen en handen, artsen willen dat ik in een rolstoel ga vanwege het o[lees meer...]ntbreken van kracht en de zware pijnen in de benen..........ik dus niet en dankzij deze combi gaat dat voorlopig ook niet gebeuren. Al met al een gouden combinatie