ziekte

Polyneuropathie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor polyneuropathie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
OxyNorm 1 3
Palladon 1 5
Oramorph 1 2
Capsaicine crème 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: polyneuropathie

14-07-2020 | Vrouw | 64
Polyneuropathie
ik ben al heel lang sinds 1988 chronisch ziek, COPD, rug is stuk niets meer aan te doen, heel veel prednison op , veel pijn en nog meer ziektes en aandoeningen chronisch .afgekeurd etc , beperkt, ik ben een positief en opgewekt persoon en lach graag dat is mijn karakter die mij hiermee door sleurt . Opeens kreeg ik zoveel pijn aan mijn voeten , onhoudbaar, te heftig alsof [lees meer...]ik op watten liep, ik moest meteen van de pijnpoli arts naar de neuroloog voor EMG , ik dacht ach ja dit kan er nog wel bij dacht ik hahah . zelf had ik AXACOOLSPRAY via google opgezocht wat enorm goed hielp naast de medicatie , mijn man spoot net zolang totdat mijn voeten en tenen bevroren waren en dan voelde ik de pijn niet , binnen 10 min werden mijn voeten warmer en de pijn verdween voor 6 uren naast de medicatie Conclusie : Dunne vezel neuropathie.........verschillende medicatie gekregen van de neuroloog, pijnpoli behandelingen gehad wat niet aansloeg en nu gebruik ik lyrici 150 mg 4 x per dag en ben er wel stoned van en loop als een dronken man , maar ook dit gaat over MAAR HEB GEEN PIJN MEER !!!!! zo blij !!!!!!

22-02-2020 | Vrouw | 55

04-01-2020 | Man | 72
Polyneuropathie
ik heb last van polyneuropathie en RLS, tijdens het overgaan van PRAMIPEXOL tegen RLS naar GABAPENTINE, ontdekte ik dat halverwege deze overgang de klachten sterk verminderd waren. alleen gabapentine werkte niet. Nu slik ik beide in de halve dosering. ieder 2 voor het avond eten en van ieder 2 in de loop van de avond. de RLS blijft helemaal weg en de neuropathie is sterk [lees meer...]verminderd, ideaal ik kan weer slapen en met weinig pijn in mijn voeten leven.

29-12-2019 | Man | 77
Polyneuropathie
Na een herniaoperatie kreeg ik een ziekenhuis bacterie infectie. 3 maanden een zware antibiotica kuur na ongeveer een jaar nog met ernstig rugpijn ben mij linker arm en handsoes te tintelen. ook mijn linker been en voet kregen daar last van. daarna begon er een brandende pijn op de huid mijn benen. Neurologisch onderzoek wees uit Poly neuropathie Begonnen met 1x 75mg en [lees meer...]50mg Tramadol, geen effect. opgehoogd naar 2x 150mg en 100mg Tramadol. Dit gaf eerst wel wat verlichting, maar na enkele maanden werd het minder. Nu 2x 300mg en 2x 100mg Tramadol LP en tussen door 1000mg Paracetamol. Dit is voor mij nu dragelijk ik loop beter en het branderige gevoel op de huid van mijn benen is bijna weg. De er is zelfs een licht verbetering in het linker been opgetreden. Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen, maar ik ben snel moe en heuvel op lopen kost veel inspanning en is pijnlijk..

Oxycodon

29-11-2019 | Man | 71
Polyneuropathie
5 jaar geleden werd er een rugoperatie gedaan die verkeerd afliep, had eigenlijk geen rug meer. Kort daarna werd er erfelijke Polyneuropathie vast gesteld en de toenmalige huisarts zette mij op Gabapentine 3 x daags 2 en Oxycodon 3 x daags 1 5 mg. Kort daarna verhuisd naar Zaanstad en de neuroloog zette mij 4 jaar geleden op Gabapentine 300 mg 3 x daags 4 capsules en de O[lees meer...]xycodon 5 mg 3 x daags 3 ......dit nu 4 jaar lang 105 Oxycodon 5 mg en Gabapentine 3600 mg PER WEEK. Ben per 21-11-2019 met onmiddellijke ingang gestopt met de Oxycodon en nu 8 dagen later begin ik eindelijk het eind van de ontwenningsverschijnselen te merken, zal nog wel 1 week duren voor ik helemaal vrij ben van die rotzooi. Ik zie weer helder ik denk weer redelijk helder mijn warme benen zijn terug ik heb geen obstipatie meer ademhalen gaat een stuk makkelijk ( zal de longarts ook wel prettig vinden) Ik heb dit per mail mijn neuroloog gemeld en die gaf als reactie terug " Dank, verstandige beslissing. Sterkte! " Mijn stellige overtuiging is dat dit middel onmiddellijk uit de handel gehaald dient te worden

14-11-2019 | Man | 57
Polyneuropathie
na chemo ivm darmkanker last van tintelende handen en voeten. eerst oxicodon gebruikt (2 x 10 mg), werkte nauwelijks. Vervolgens lyrica gaan gebruiken en oxicodon afgebouwd naar 2 x 5mg. aanzienlijke minder last van tintelingen, met name in de handen aanzienlijk verbeterd, voeten ook minder maar nog wel aanwezig. nadeel is dat je er ietwat slomer/vergeetachtig van wordt, m[lees meer...]aar in zeer geringe mate, dit weegt niet op tegen de voordelen. helaas wel verslavend, je merkt snel als je vergeet in te nemen. maar heb niet de behoefte om telkens meer in te nemen. de keuze genomen om dit voorlopig zo te blijven gebruiken en zie over tijd wel of ik kan afbouwen. ben geen voorstander van medicijngebruik, maar beter betere kwaliteit van leven met dit medicijn(en). Gebruik nu ongeveer een jaar, zie over aantal maanden wel wat er gebeurt als ik de dosis probeer te verlagen.

Venlafaxine

30-10-2019 | Vrouw | 55
venlafaxine
Polyneuropathie
Ik gebruik Fentanyl pleisters 62mcgr, maar omdat ik niet meer wil gebruiken maar in de nacht veel pijn had hed ik venlafaxine 37,5 gekregen van de neuroloog. Deze werkte meteen. Ik slaap lekker en heb bijna geen pijn meer in de nacht. Een prettige bijwerking is dat ik ( bijna) iedere dag ontlasting heb. Geen obstipatie of diarree meer.

Fentanyl

26-09-2019 | Vrouw | 63
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Polyneuropathie
bij mij ging pleister er ook vaak af. ben toen overgestapt op Fentanyl TEVA. Deze blijft wel goed plakken. Gebruikte het omdat ik pijn in voeten had wegens neuropathie. Had ondanks verhoging tot 50 mcg/u. weinig of geen effect. Afbouwen was niet prettig, maar ben gestopt en sinds een half jaar overgestapt op 3 x d. druppels THC 2%. Sindsdien 95% minder pijn, heb geen enke[lees meer...]le bijwerking en kan na jaren, weer minimaal 1 uur, normaal pijnvrij lopen. Voorheen was dat < 500 m.

24-09-2019 | Man | 57
Polyneuropathie
Gemengde er haring, het helpt redelijk goed tegen de pijn maar de bijwerkingen zijn zeer aanwezig. Beetje kiezen tussen 2 kwaden. Voor nu gekozen voor 6 pillen per dag, net te doen icm werk.

03-05-2019 | Vrouw | 49
Polyneuropathie
De ergste pijn in afgenomen in heftigheid, waardoor ik meer kan lopen, bewegen en actief zijn. De kijk op de toekomst is positiever geworden.

28-03-2019 | Man | 76

28-03-2019 | Man | 76

25-12-2018 | Man | 75
Polyneuropathie
Sinds enige jaren last van chronische idiopathische axonale polyneuropathie ook wel CIAP genoemd. Dag en nacht brandende overgevoelige voeten. En de voetzolen voelen vreemd aan. Pregabaline geeft enige verlichting. En, niet als laatste, het verbeterd de stemming en maakt alles wat draaglijker. Oorzaak onbekend en aanleg waarschijnlijk erfelijk. Meer familieleden hebben er [lees meer...]last van. Kan ook voortkomen uit zeer overmatig alcoholgebruik en diabetes. Geef geen geld uit aan therapieën, want die zijn er niet...

OxyNorm

03-11-2018 | Vrouw | 48

11-09-2018 | Man | 64
Polyneuropathie
Het haalt de scherpe randjes eraf.

Oxycodon

25-08-2018 | Vrouw | 51
Polyneuropathie
Helpt goed tegen neuropathische pijn. Van tevoren was me duidelijk dat Oxycodon retards (langwerkend) enorm verslavend zijn, want opiaten: dwz na een paar maanden heb je er meer van nodig omdat het niet meer werkt. Omdat het eind anders zoek is heb ik geen hogere dosering gevraagd maar mag ik van mezelf (en natuurlijk van de huisarts) twee keer per week wat extra kortwerke[lees meer...]nde Oxycodon erbij (de overige dagen accepteer ik de pijn). Had ik dat niet gedaan dan had ik na jaren gebruik waarschijnlijk op 120 mg of meer per dag gezeten, maar nu gaat het goed. Met Oxycodon zal men óf de dosis steeds moeten verhogen óf de pijn een aantal dagen per week moeten leren accepteren. Kijk heel goed uit met dit middel en vraag als het enigszins kan (bv. in geval van een tijdelijke situatie) om iets anders: dit is een zwaar verslavend middel en ermee moeten stoppen is een onvoorstelbaar drama.

19-07-2018 | Man | 63
Polyneuropathie
Hierbij kom ik enigszins terug op mijn beoordeling van 2 augustus 2017 Aangezien zenuwpijn een zeer vervelend iets is, ben ik toch verder gegaan met pregabaline, heb de huisarts gevraagd om een dosering van 2 X daags 25 mg. Bij deze dosering gaf wel wat verlichting en waren de bijwerkingen acceptabel. Toen langzaam opgehoogd, eerst 1 X 50mg en 1 X 25 mg per dag en uitein[lees meer...]delijk 2 X daags 50mg. Dit geeft een redelijk resultaat. Hierbij gebruik ik 3 X daags 1 capsule van 400mg palmitoylethanolamide (PEA) Dit geeft een goed resultaat. Dus gebruik van Pregabaline nauwkeurig instellen i.s.m. (huis)arts is mijn advies.

Tramadol

13-05-2018 | Man | 58
tramadol
Polyneuropathie
Zeer tevreden ik heb diabetes en veel last van Neuropatische pijnen vooral in de voeten eerst paracetamol gebruikt geen effect. Ben toen overgestapt op advies van de huisarts op Tramadol 50 mg 3 keer daags de pijnen zijn een stuk minder of zelfs helemaal weg. En verder totaal geen last van bijwerkingen.

Rivotril

19-04-2018 | Man | 56
clonazepam
Polyneuropathie
Ik heb last van neuropathie in de benen dit middel geeft wat meer rust zodat ik een beetje beter kan slapen ik gebruik hiervoor nog een aantal medicijnen

08-02-2018 | Man | 55
Polyneuropathie
Ik schrik me kapot vandaag. Ik slik al een tijd, in overleg met de huisarts, 3x 450 mg/dag lyrica icm 3 x 150 mg zaldiar per dag. Het recept was 3 x 300 lyrica en 4 x 100 zaldiar. Zaldiar = 75 ,% tramadol en 25 % paracetamol. Bijwerkingen zijn er volop, belangrijkste is vergeetachtigheid. Belde gisteren de huisartsassistente ineens dat lyrica maar 3 x 300 mag zijn, ik vraa[lees meer...]g hoe dat zit, krijg ik reactie van pijnarts (geweldige kerel!!!!) dat 600 mg lyrica per dag het max is. Teruggaan naar 900 gaf al direct merkbare verergering. Wat nu te doen? Wat kunnen de gevolgen zijn van die veel te lange blijkbaar veel te hoge dosering?

Nortrilen

20-11-2017 | Vrouw | 77
nortriptyline
Polyneuropathie
Kon niet meer slapen door brand/prikkels in mijn buik/rug/benen. Dit medicijn helpt goed daartegen. Probleem drukkende pijn op de borst (angina pectoris) met 2 tabletjes onder de tong sliep ik zo. Geen geschikt medicijn voor hartpatiënten.

Morfine

06-11-2017 | Vrouw | 20
morfine
Polyneuropathie
Ik had vooral last van de moeheid en dat ik mijn ogen bijna niet meer open kon houden. Ik heb op een gegeven moment mascara opgedaan zodat ik mijn ogen wel open moest houden. Verder was de pijndemping niet genoeg waardoor ik ben geswitcht naar oxycontin. Dit dempt de pijn een stuk beter en ik ben nu niet meer zo moe en kan mijn ogen weer normaal open houden.

OxyContin

06-11-2017 | Vrouw | 20
Polyneuropathie
Vanwege de polyneurolpathie heb ik veel pijn in beide armen. Zowel zenuwpijn als chronische spierpijn. Lange tijd heb ik geen medicatie gebruikt, maar na een nieuwe verslechtering ben ik Oxycontin blijven gebruiken, omdat ik hierdoor beter op mijn rug kan liggen en daardoor een beetje kan slapen. Dit maakt mijn leven echt aangenamer. Gelukkig heb ik niet zo veel last van d[lees meer...]e bijwerkingen en kan ik het prima gebruiken. Ik wissel ook regelmatig van hoeveelheid als ik meer pijn verwacht of het juist wat beter gaat en hierbij heb ik gelukkig geen last van ontwenningsverschijnselen. Hiervoor gebruikte ik MsContin, hier was ik niet zo tevreden over omdat ik er erg moe van werd en mijn ogen bijna niet meer open kon houden. Waardoor ik zelfs mascara op ging doen zodat ik mijn ogen wel open moest houden. Daarnaast dempt Oxycontin de pijn een stuk beter bij deze aandoening.

15-08-2017 | Vrouw | 63
Polyneuropathie
Een raar middel waar ik heel ziek en misselijk van werd. Dat leek me dus niet de bedoeling. Deed niet wat het moest doen, nl pijnbestrijding. Voor mij nooit meer

Instanyl

15-08-2017 | Vrouw | 63
fentanyl intranasaal
Polyneuropathie
Sinds ik dit ben gaan gebruiken naast fentanyl pleisters en oxycodon heb ik ongeveer 30% minder pijn. Werkt heel erg snel. Zonder deze middelen zou ik denk ik helemaal niets meer kunnen vanwege de helse pijnen dus ik ben er heel erg blij mee. Wat ik niet begrijp is dat zo'n klein flesje bijna 400 euro kost.

12-08-2017 | Vrouw | 50
Polyneuropathie
Ik ben vorig jaar gestopt door bijwerkingen. Was zo duizelig. Daarna gabapentine en carbamazepine gebruikt. Niet tevreden. Nu met 25 MG per keer opgebouwd en voila. Geen bijwerkingen! Zit nu op 2 x 75 en moet nog verdubbelen. Neem ik weken de tijd voor. Te erge pijn bestrijd ik met emla crème tussendoor. Wel zijn mijn gehoor en zicht behoorlijk verslechterd. Blijkbaar komt[lees meer...] dat door die op ine eindigende meds. Zoeken ze nog uit. Bouw dit heeel langzaam op en af om de Lyrica hel te voorkomen.

02-08-2017 | Man | 62
Polyneuropathie
Lijkt eerst te werken en verliest na enige dagen de werking, huisarts schrijft daarna dubbele dosering voor (150mg 2 X daags) voor. Daarna lijkt het enigszins te werken, maar de bijwerkingen zijn erg. Het verbaast mij dat dit medicijn zo gemakkelijk wordt voorgeschreven. Dit medicijn is m.i. ten zeerste af te raden, alleen gebruiken als het strikt noodzakelijk is. Puur ver[lees meer...]gif m.i.

Methadon

29-07-2017 | Vrouw | 29
methadon
Polyneuropathie
In verband met dunnevezel neuropathie gebruik ik tweemaal daags 20 mg Methadon. Alle andere pijnmedicatie, infusen en hulpmiddelen al geprobeerd, evenals alle soorten passende anti-depressiva, anti-epileptica en verschillende soorten opiaten. Methadon is mijn laatste redmiddel en het werkt redelijk goed. Ik heb nog dagelijks veel last van doorbraakpijn, maar zal hier, gezi[lees meer...]en de (ernst van de) aandoening mee moeten leren leven.

OxyContin

21-06-2017 | Man | 77

Fentanyl

21-06-2017 | Man | 77
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Polyneuropathie
Heb 30 jaar polyneuropathie, heel veel geprobeerd, momenteel voor de huidpijn 600mg lyrica en de fentanyl voor de andere vorm van neuropathie. Momenteel gebruik ik sinds enkele maanden wietolie: cbd 2 kleine lepeltjes per dag; thc (2 op 1) 4 druppeltjes per dag. Dacht dat het zou helpen, maar ga het afbouwen omdat ik denk omdat het niet echt helpt.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2377)
Depressie (1922)
Angst & paniekstoornis (1825)
Hoge bloeddruk (1355)
Acne/puistjes (961)