Polyneuropathie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor polyneuropathie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: polyneuropathie

07-12-2023 | Vrouw | 47
Polyneuropathie
Ik heb Gabapentine 900 mg per dag voor Dunne Vezel Neuropathie en ben er erg blij mee. Geen opvliegers of onrustige benen meer en de pijn aan de huid en in mijn voeten en benen is ook veel beter te verdragen. In het begin wat griepklachten en wazig maar na een paar dagen ging dat beter en kon ik per week opbouwen. Tevreden!

21-08-2023 | Man | 40
Polyneuropathie
Het voordoofde mijn voeten vrijwel voor 100% waardoor ik nauwelijks nog op mijn benen staan en lopen ging me erg moeilijk af. Plus werd autorijden een probleem doordat ik de pedalen niet meer voelde!

Mirtazapine

19-05-2023 | Man | 44
mirtazapine
Polyneuropathie
Van de neuroloog gekregen, al jaren altijd pijn, veel heel het lichaam, bovenaan staat wel nek en hoofdpijnen, veel hoofdpijnen, slik al 15 jaar dagelijks pijnstillers, paracetamol, iboprufen, rizaptriptan voor migraine, vaak 2 x per week en citalopram. Sinds 2 weken nu 7.5mg mirtazapine, moest 15 maar wilde heel rustig opbouwen. Vanaf dag 1.....geen hoofdpijn meer!! We[lees meer...]l pijn gewrichten nek schouders en aanhechtingen. Tis wel allemaal wennen....15 jaar pijnstillers afkicken, citalopram gestopt en dan de bijwerkingen van de mirtazapine.....dus wel even taai. Bijwerkingen, of ze nou komen van het stoppen met pijnstillers of citalopram of de mirtazapine? Dromen,,, pffff geen touw aan vast te knopen Soms boos en snauwerig Lichtelijk keel irritatie En over dag beetje dromerig. Maar vanaf dag 1 geen hoofdpijn meer!!!!!!!

15-11-2022 | Man | 70
Polyneuropathie
Overgegaan op Cymbalta ofwel Duloxetine, maar nog steeds ontevreden. Tintelingen in handen en vingers zijn er nog altijd.

15-11-2022 | Man | 50
Polyneuropathie
Na Lyrica , Tegretol , Redomex nu Gabapentine voorgeschreven gekregen van de pijnkliniek. Reden L4 uitstralingspijn en pijn na mislukte liesbreuk operatie . Dit soort van medicatie maakt je suf en moe . Een email moet je 30 keer lezen en herlezen en je snapt het dan nog niet . Helpt wel tegen de scherpe pijn maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk voor mij .

14-11-2022 | Vrouw | 77
Polyneuropathie
Probeer zo rustig mogelijk te leven. Maak elke dag een kleine wandeling van 20 minuten in het bos. Probeer niet over mijn grenzen te gaan en als ik dat toch doe, bijvoorbeeld lekker koken voor vrienden, verdeel ik de werkzaamheden in 2 dagen en neem de dag na het etentje een baaldag. Dat betekent gewoon nietsdoen maar een fijn boek lezen of muziek luisteren. Vooral de ding[lees meer...]en blijven doen die je nog kan doen en waar je blij van word!

24-07-2022 | Vrouw | 72

22-04-2022 | Vrouw | 54
Polyneuropathie
Heel langzaam opgebouwd tot drie maal daags 6 ml drank gelijk aan 3x per dag 300 mg. Na 10 dagen gebruik erge hoofdpijn onrustig gevoel depressief en wat heel vervelend was ik begon agressief gedrag te vertonen totaal niet mijn aard. Ik merkte wel lichte verbetering wat betreft de neurophatie klachten. Ik sliep er heerlijk op maar ontwaakte s'ochtens in paniek.

22-12-2021 | Man | 79
Polyneuropathie
Sinds enkele jaren last van CIAP met gevolg, o.a. afschuwelijk brandende voeten. Gebruik nu 3 jaar pregabalin 4 x 75 mg per dag.. Geeft, op wisselende momenten, enige verlichting van de pijn. Zowel lichamelijk als wel geestelijk geen enkele bijwerking geconstateerd. Ja, een ding, ik heb soms het gevoel dat articuleren tijdens een gesprek wat moeilijker gaat.

Cymbalta

06-12-2021 | Man | 45
duloxetine
Polyneuropathie
Ik had geen effect van cymbalta, enkel wat bijwerkingen. Ben dan overgestapt naar Gabapentine

06-12-2021 | Man | 45
Polyneuropathie
Ik ben 45 en heb sinds vele jaren een chronische sensorische axonale polyneuropathie, en daarbij nog een stenose in de nek op meerdere niveau's . Sinds ik gabapentine neem (enkele jaren nu), heb ik totaal geen last meer met tintelingen en pijnscheuten, dof gevoel, en andere vervelende gewaarwordingen in armen, handen en benen. Wonderlijk medicijn vind ik. Ben er zeer tevr[lees meer...]eden over. Wel een beetje moe ervan, maar kan mijn dagtaken en werk gewoon verder zetten.

29-11-2021 | Vrouw | 65
Polyneuropathie
Ik heb geen gekke pijnen meer in mijn voeten en onderbenen, de tintelingen zijn minder ook in mijn handen

14-10-2021 | Vrouw | 61
Polyneuropathie
Ik had last heel veel van tintelende, gloeiend hete voeten waardoor ik slecht sliep en daardoor constant mie en warrig was. Sinds ik pregabaline gebruik slaap ik meestal goed omdat ik veel minder last van mijn voeten heb. De eerste paar dagen was ik wankel bij het opstaan maar dat ging snel beter

21-07-2021 | Man | 60
Polyneuropathie
hele vervelende bijwerking, enorme spraakproblemen,stotteren,hoofdpijnen, hele nachten wakker

Venlafaxine

21-07-2021 | Man | 60
venlafaxine
Polyneuropathie
heeft totaal geen effect, slik ze nu 2 maanden, Dit is inmiddels me 5e soort medicijnen voor me polyneuropathie. Kijken maar weer naar andere.

Vimpat

13-07-2021 | Man | 88
lacosamide
Polyneuropathie
Begon aanvankelijk in mijn voeten, de zenuwen stierven af en ging geleidelijk omhoog in mijn benen waar het “gestopt “ is..

22-05-2021 | Vrouw | 43
Polyneuropathie
Lyrica, eens maar nooit meer. Het is hels, zwaar geheugenverlies, zelfs nog maanden nadat ik gestopt ben. Afkicken is een hel. Dit is een middel wat verboden zou moeten worden.

06-04-2021 | Man | 54

Tradonal

25-11-2020 | Man | 63
tramadol
Polyneuropathie
De afgelopen jaren Tramadol bruistabletten geslikt voor neuropathie. Sommige dagen was het oke, andere dagen te veel pijn om het te dempen met Tramadol.

Vimpat

25-11-2020 | Man | 63
lacosamide
Polyneuropathie
Na jaren van zware pijnstillers als Tramadol gelezen over Vimpat / Lacosamide. Huisarts heeft mij doorverwezen naar pijnpoli. Pijnpoli wilde met 3 maandelijkse spuiten aan de gang gaan om bepaalde zenuwen te blokkeren. Heb dit geweigerd. Wilde eerst Vimpat proberen. Arts ging daar in mee en heeft 2 maal daags Vimpat voorgeschreven. Na 2 dagen zo goed als pijn vrij. Mijn vo[lees meer...]eten voelen nog steeds als klompen maar dan zonder pijn!! Doe weer boodschappen en de normale dagelijkse dingen. Top!

Tramadol

14-10-2020 | Man | 68
tramadol
Polyneuropathie
Veelvuldige pijnen door polyneuropathie en fibromyalgie zijn met tramadol onder controle te houden. Nu al sinds 16 jaren.

14-07-2020 | Vrouw | 64
Polyneuropathie
ik ben al heel lang sinds 1988 chronisch ziek, COPD, rug is stuk niets meer aan te doen, heel veel prednison op , veel pijn en nog meer ziektes en aandoeningen chronisch .afgekeurd etc , beperkt, ik ben een positief en opgewekt persoon en lach graag dat is mijn karakter die mij hiermee door sleurt . Opeens kreeg ik zoveel pijn aan mijn voeten , onhoudbaar, te heftig alsof [lees meer...]ik op watten liep, ik moest meteen van de pijnpoli arts naar de neuroloog voor EMG , ik dacht ach ja dit kan er nog wel bij dacht ik hahah . zelf had ik AXACOOLSPRAY via google opgezocht wat enorm goed hielp naast de medicatie , mijn man spoot net zolang totdat mijn voeten en tenen bevroren waren en dan voelde ik de pijn niet , binnen 10 min werden mijn voeten warmer en de pijn verdween voor 6 uren naast de medicatie Conclusie : Dunne vezel neuropathie.........verschillende medicatie gekregen van de neuroloog, pijnpoli behandelingen gehad wat niet aansloeg en nu gebruik ik lyrici 150 mg 4 x per dag en ben er wel stoned van en loop als een dronken man , maar ook dit gaat over MAAR HEB GEEN PIJN MEER !!!!! zo blij !!!!!!

22-02-2020 | Vrouw | 55

04-01-2020 | Man | 72
Polyneuropathie
ik heb last van polyneuropathie en RLS, tijdens het overgaan van PRAMIPEXOL tegen RLS naar GABAPENTINE, ontdekte ik dat halverwege deze overgang de klachten sterk verminderd waren. alleen gabapentine werkte niet. Nu slik ik beide in de halve dosering. ieder 2 voor het avond eten en van ieder 2 in de loop van de avond. de RLS blijft helemaal weg en de neuropathie is sterk [lees meer...]verminderd, ideaal ik kan weer slapen en met weinig pijn in mijn voeten leven.

29-12-2019 | Man | 77
Polyneuropathie
Na een herniaoperatie kreeg ik een ziekenhuis bacterie infectie. 3 maanden een zware antibiotica kuur na ongeveer een jaar nog met ernstig rugpijn ben mij linker arm en handsoes te tintelen. ook mijn linker been en voet kregen daar last van. daarna begon er een brandende pijn op de huid mijn benen. Neurologisch onderzoek wees uit Poly neuropathie Begonnen met 1x 75mg en [lees meer...]50mg Tramadol, geen effect. opgehoogd naar 2x 150mg en 100mg Tramadol. Dit gaf eerst wel wat verlichting, maar na enkele maanden werd het minder. Nu 2x 300mg en 2x 100mg Tramadol LP en tussen door 1000mg Paracetamol. Dit is voor mij nu dragelijk ik loop beter en het branderige gevoel op de huid van mijn benen is bijna weg. De er is zelfs een licht verbetering in het linker been opgetreden. Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen, maar ik ben snel moe en heuvel op lopen kost veel inspanning en is pijnlijk..

Oxycodon

29-11-2019 | Man | 71
oxycodon
Polyneuropathie
5 jaar geleden werd er een rugoperatie gedaan die verkeerd afliep, had eigenlijk geen rug meer. Kort daarna werd er erfelijke Polyneuropathie vast gesteld en de toenmalige huisarts zette mij op Gabapentine 3 x daags 2 en Oxycodon 3 x daags 1 5 mg. Kort daarna verhuisd naar Zaanstad en de neuroloog zette mij 4 jaar geleden op Gabapentine 300 mg 3 x daags 4 capsules en de O[lees meer...]xycodon 5 mg 3 x daags 3 ......dit nu 4 jaar lang 105 Oxycodon 5 mg en Gabapentine 3600 mg PER WEEK. Ben per 21-11-2019 met onmiddellijke ingang gestopt met de Oxycodon en nu 8 dagen later begin ik eindelijk het eind van de ontwenningsverschijnselen te merken, zal nog wel 1 week duren voor ik helemaal vrij ben van die rotzooi. Ik zie weer helder ik denk weer redelijk helder mijn warme benen zijn terug ik heb geen obstipatie meer ademhalen gaat een stuk makkelijk ( zal de longarts ook wel prettig vinden) Ik heb dit per mail mijn neuroloog gemeld en die gaf als reactie terug " Dank, verstandige beslissing. Sterkte! " Mijn stellige overtuiging is dat dit middel onmiddellijk uit de handel gehaald dient te worden

14-11-2019 | Man | 57
Polyneuropathie
na chemo ivm darmkanker last van tintelende handen en voeten. eerst oxicodon gebruikt (2 x 10 mg), werkte nauwelijks. Vervolgens lyrica gaan gebruiken en oxicodon afgebouwd naar 2 x 5mg. aanzienlijke minder last van tintelingen, met name in de handen aanzienlijk verbeterd, voeten ook minder maar nog wel aanwezig. nadeel is dat je er ietwat slomer/vergeetachtig van wordt, m[lees meer...]aar in zeer geringe mate, dit weegt niet op tegen de voordelen. helaas wel verslavend, je merkt snel als je vergeet in te nemen. maar heb niet de behoefte om telkens meer in te nemen. de keuze genomen om dit voorlopig zo te blijven gebruiken en zie over tijd wel of ik kan afbouwen. ben geen voorstander van medicijngebruik, maar beter betere kwaliteit van leven met dit medicijn(en). Gebruik nu ongeveer een jaar, zie over aantal maanden wel wat er gebeurt als ik de dosis probeer te verlagen.

Venlafaxine

30-10-2019 | Vrouw | 55
venlafaxine
Polyneuropathie
Ik gebruik Fentanyl pleisters 62mcgr, maar omdat ik niet meer wil gebruiken maar in de nacht veel pijn had hed ik venlafaxine 37,5 gekregen van de neuroloog. Deze werkte meteen. Ik slaap lekker en heb bijna geen pijn meer in de nacht. Een prettige bijwerking is dat ik ( bijna) iedere dag ontlasting heb. Geen obstipatie of diarree meer.

Fentanyl

26-09-2019 | Vrouw | 63
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Polyneuropathie
bij mij ging pleister er ook vaak af. ben toen overgestapt op Fentanyl TEVA. Deze blijft wel goed plakken. Gebruikte het omdat ik pijn in voeten had wegens neuropathie. Had ondanks verhoging tot 50 mcg/u. weinig of geen effect. Afbouwen was niet prettig, maar ben gestopt en sinds een half jaar overgestapt op 3 x d. druppels THC 2%. Sindsdien 95% minder pijn, heb geen enke[lees meer...]le bijwerking en kan na jaren, weer minimaal 1 uur, normaal pijnvrij lopen. Voorheen was dat < 500 m.

24-09-2019 | Man | 57
Polyneuropathie
Gemengde er haring, het helpt redelijk goed tegen de pijn maar de bijwerkingen zijn zeer aanwezig. Beetje kiezen tussen 2 kwaden. Voor nu gekozen voor 6 pillen per dag, net te doen icm werk.