ziekte

Polyneuropathie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor polyneuropathie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
OxyNorm 1 3
Palladon 1 5
Oramorph 1 2
Capsaicine crème 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: polyneuropathie

03-05-2019

Polyneuropathie

De ergste pijn in afgenomen in heftigheid, waardoor ik meer kan lopen, bewegen en actief zijn. De kijk op de toekomst is positiever geworden.
28-03-2019

28-03-2019

25-12-2018

Polyneuropathie

Sinds enige jaren last van chronische idiopathische axonale polyneuropathie ook wel CIAP genoemd. Dag en nacht brandende overgevoelige voeten. En de voetzolen voelen vreemd aan. Pregabaline geeft enige verlichting. En, niet als laatste, het verbeterd de stemming en maakt alles wat draaglijker. Oorzaak onbekend en aanleg waarschijnlijk erfelijk. Meer familieleden hebben er [lees meer...]last van. Kan ook voortkomen uit zeer overmatig alcoholgebruik en diabetes. Geef geen geld uit aan therapieën, want die zijn er niet...
03-11-2018

OxyNorm (oxycodon)

11-09-2018

Polyneuropathie

Het haalt de scherpe randjes eraf.
25-08-2018

Polyneuropathie

Helpt goed tegen neuropathische pijn. Van tevoren was me duidelijk dat Oxycodon retards (langwerkend) enorm verslavend zijn, want opiaten: dwz na een paar maanden heb je er meer van nodig omdat het niet meer werkt. Omdat het eind anders zoek is heb ik geen hogere dosering gevraagd maar mag ik van mezelf (en natuurlijk van de huisarts) twee keer per week wat extra kortwerke[lees meer...]nde Oxycodon erbij (de overige dagen accepteer ik de pijn). Had ik dat niet gedaan dan had ik na jaren gebruik waarschijnlijk op 120 mg of meer per dag gezeten, maar nu gaat het goed. Met Oxycodon zal men óf de dosis steeds moeten verhogen óf de pijn een aantal dagen per week moeten leren accepteren. Kijk heel goed uit met dit middel en vraag als het enigszins kan (bv. in geval van een tijdelijke situatie) om iets anders: dit is een zwaar verslavend middel en ermee moeten stoppen is een onvoorstelbaar drama.
19-07-2018

Polyneuropathie

Hierbij kom ik enigszins terug op mijn beoordeling van 2 augustus 2017 Aangezien zenuwpijn een zeer vervelend iets is, ben ik toch verder gegaan met pregabaline, heb de huisarts gevraagd om een dosering van 2 X daags 25 mg. Bij deze dosering gaf wel wat verlichting en waren de bijwerkingen acceptabel. Toen langzaam opgehoogd, eerst 1 X 50mg en 1 X 25 mg per dag en uitein[lees meer...]delijk 2 X daags 50mg. Dit geeft een redelijk resultaat. Hierbij gebruik ik 3 X daags 1 capsule van 400mg palmitoylethanolamide (PEA) Dit geeft een goed resultaat. Dus gebruik van Pregabaline nauwkeurig instellen i.s.m. (huis)arts is mijn advies.
13-05-2018

Tramadol (tramadol)
Polyneuropathie

Zeer tevreden ik heb diabetes en veel last van Neuropatische pijnen vooral in de voeten eerst paracetamol gebruikt geen effect. Ben toen overgestapt op advies van de huisarts op Tramadol 50 mg 3 keer daags de pijnen zijn een stuk minder of zelfs helemaal weg. En verder totaal geen last van bijwerkingen.
19-04-2018

Rivotril (clonazepam)
Polyneuropathie

Ik heb last van neuropathie in de benen dit middel geeft wat meer rust zodat ik een beetje beter kan slapen ik gebruik hiervoor nog een aantal medicijnen
08-02-2018

Polyneuropathie

Ik schrik me kapot vandaag. Ik slik al een tijd, in overleg met de huisarts, 3x 450 mg/dag lyrica icm 3 x 150 mg zaldiar per dag. Het recept was 3 x 300 lyrica en 4 x 100 zaldiar. Zaldiar = 75 ,% tramadol en 25 % paracetamol. Bijwerkingen zijn er volop, belangrijkste is vergeetachtigheid. Belde gisteren de huisartsassistente ineens dat lyrica maar 3 x 300 mag zijn, ik vraa[lees meer...]g hoe dat zit, krijg ik reactie van pijnarts (geweldige kerel!!!!) dat 600 mg lyrica per dag het max is. Teruggaan naar 900 gaf al direct merkbare verergering. Wat nu te doen? Wat kunnen de gevolgen zijn van die veel te lange blijkbaar veel te hoge dosering?
20-11-2017

Nortrilen (nortriptyline)
Polyneuropathie

Kon niet meer slapen door brand/prikkels in mijn buik/rug/benen. Dit medicijn helpt goed daartegen. Probleem drukkende pijn op de borst (angina pectoris) met 2 tabletjes onder de tong sliep ik zo. Geen geschikt medicijn voor hartpatiënten.
06-11-2017

Morfine (morfine)
Polyneuropathie

Ik had vooral last van de moeheid en dat ik mijn ogen bijna niet meer open kon houden. Ik heb op een gegeven moment mascara opgedaan zodat ik mijn ogen wel open moest houden. Verder was de pijndemping niet genoeg waardoor ik ben geswitcht naar oxycontin. Dit dempt de pijn een stuk beter en ik ben nu niet meer zo moe en kan mijn ogen weer normaal open houden.
06-11-2017

OxyContin (oxycodon)
Polyneuropathie

Vanwege de polyneurolpathie heb ik veel pijn in beide armen. Zowel zenuwpijn als chronische spierpijn. Lange tijd heb ik geen medicatie gebruikt, maar na een nieuwe verslechtering ben ik Oxycontin blijven gebruiken, omdat ik hierdoor beter op mijn rug kan liggen en daardoor een beetje kan slapen. Dit maakt mijn leven echt aangenamer. Gelukkig heb ik niet zo veel last van d[lees meer...]e bijwerkingen en kan ik het prima gebruiken. Ik wissel ook regelmatig van hoeveelheid als ik meer pijn verwacht of het juist wat beter gaat en hierbij heb ik gelukkig geen last van ontwenningsverschijnselen. Hiervoor gebruikte ik MsContin, hier was ik niet zo tevreden over omdat ik er erg moe van werd en mijn ogen bijna niet meer open kon houden. Waardoor ik zelfs mascara op ging doen zodat ik mijn ogen wel open moest houden. Daarnaast dempt Oxycontin de pijn een stuk beter bij deze aandoening.
15-08-2017

Polyneuropathie

Een raar middel waar ik heel ziek en misselijk van werd. Dat leek me dus niet de bedoeling. Deed niet wat het moest doen, nl pijnbestrijding. Voor mij nooit meer
15-08-2017

Instanyl (fentanyl intranasaal)
Polyneuropathie

Sinds ik dit ben gaan gebruiken naast fentanyl pleisters en oxycodon heb ik ongeveer 30% minder pijn. Werkt heel erg snel. Zonder deze middelen zou ik denk ik helemaal niets meer kunnen vanwege de helse pijnen dus ik ben er heel erg blij mee. Wat ik niet begrijp is dat zo'n klein flesje bijna 400 euro kost.
12-08-2017

Polyneuropathie

Ik ben vorig jaar gestopt door bijwerkingen. Was zo duizelig. Daarna gabapentine en carbamazepine gebruikt. Niet tevreden. Nu met 25 MG per keer opgebouwd en voila. Geen bijwerkingen! Zit nu op 2 x 75 en moet nog verdubbelen. Neem ik weken de tijd voor. Te erge pijn bestrijd ik met emla crème tussendoor. Wel zijn mijn gehoor en zicht behoorlijk verslechterd. Blijkbaar komt[lees meer...] dat door die op ine eindigende meds. Zoeken ze nog uit. Bouw dit heeel langzaam op en af om de Lyrica hel te voorkomen.
02-08-2017

Polyneuropathie

Lijkt eerst te werken en verliest na enige dagen de werking, huisarts schrijft daarna dubbele dosering voor (150mg 2 X daags) voor. Daarna lijkt het enigszins te werken, maar de bijwerkingen zijn erg. Het verbaast mij dat dit medicijn zo gemakkelijk wordt voorgeschreven. Dit medicijn is m.i. ten zeerste af te raden, alleen gebruiken als het strikt noodzakelijk is. Puur ver[lees meer...]gif m.i.
29-07-2017

Methadon (methadon)
Polyneuropathie

In verband met dunnevezel neuropathie gebruik ik tweemaal daags 20 mg Methadon. Alle andere pijnmedicatie, infusen en hulpmiddelen al geprobeerd, evenals alle soorten passende anti-depressiva, anti-epileptica en verschillende soorten opiaten. Methadon is mijn laatste redmiddel en het werkt redelijk goed. Ik heb nog dagelijks veel last van doorbraakpijn, maar zal hier, gezi[lees meer...]en de (ernst van de) aandoening mee moeten leren leven.
21-06-2017

OxyContin (oxycodon)

21-06-2017

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Polyneuropathie

Heb 30 jaar polyneuropathie, heel veel geprobeerd, momenteel voor de huidpijn 600mg lyrica en de fentanyl voor de andere vorm van neuropathie. Momenteel gebruik ik sinds enkele maanden wietolie: cbd 2 kleine lepeltjes per dag; thc (2 op 1) 4 druppeltjes per dag. Dacht dat het zou helpen, maar ga het afbouwen omdat ik denk omdat het niet echt helpt.
30-05-2017

Amitriptyline (amitriptyline)
Polyneuropathie

Had een grote tumor in mijn darm waar na de operatie nog chemo behandelingen nodig waren met capox. Dat bestaat uit tabletten (capecitabine) en een infuus (oxiplatin). Nu is een chemobehandeling altijd troep. Maar ik heb ze alle 8 ontvangen en hierdoor heb ik zenuwbeschadigingen gekregen in mijn handen en voeten. Heb door de amitriptyline alleen last van gewichtstoename [lees meer...]en ik kom heel moeilijk mijn bed uit ook al gaat de wekker pas om 10:00 am.
15-05-2017

Methadon (methadon)
Polyneuropathie

Gebruik het te kort voor gedegen oordeel. Goede bijdrage in pijnbestrijding. Bijwerkingen: slechte concentratie, duizeligheid, gezichtsvermogen en vergeetachtigheid.
17-04-2017

12-04-2017

Polyneuropathie

Gebruikte al jaren 1x per dag 150mg voorgeschreven door de neuroloog, die er gelijk bijvertelde dat er geen enkel medicijn tegen neuropathie in de benen en voeten bestaat. Maar om de nachten beter door te komen hielp het wel wat, na het jaren te hebben geslikt was de werking er van minimaal geworden. Bij een bezoek aan de internist kwam het ter sprake, hij stelde voor om e[lees meer...]en dubbele dosis te proberen, [2x daags 150mg] dat werkt wel weer, slaap stukken beter maar gezien de bijwerkingen neem ik het niet in als ik ga autorijden. Mijn bijwerkingen: suf, slaperig, draaierig, afwezig, controle verlies, alsof er watten in mijn hoofd zitten.
12-04-2017

Polyneuropathie

Last van zeer moeilijk genezende plekken op voet, diabetische neuropathie, zeer pijnlijk, na bezoek spoedeisende hulp werd oxycodon voorgeschreven. Na een week braaf slikken kwamen er tal van klachten bij, wazig denken, verstopping darmen, misselijk, geen eetlust, toename pijn enz. Door het gebruik van vele medicijnen, o.a. acenocoumerol kreeg ik een maagbloeding erbij, op[lees meer...]name ziekenhuis, de pijn was zo ondragelijk dat ik wilde sterven, 5 mensen met witte jassen om mijn ziekenhuisbed. Ik wilde van alle slangetjes worden losgekoppeld en geen medicijnen meer. Ik mocht thuis sterven. Mijn stiefzoon heeft alles voor me geregeld. Ziekenhuisbed in huis, natuurlijke pijnstillers, amitriptylinecreme 10 %, pea pure ( werkzame stof = palmitoylethanolamide , 100 % ). Verder cannabisolie van de transvaalapotheek uit Den Haag, genaamd bediol-olie. Deze bevat 2 % CBD en 1.3 % THC. Bloedverdunners, acenocoumerol is ontstaan uit het middel warferine, deze heeft practisch dezelfde chemische structuurformule als rattengif en geeft bij langdurige inname verhoogde kans op maag en darmbloedingen. Deze heb ik vervangen door wilgenbastcapsules (salicylzuur), pure chocolade, kiwi's, gedroogde vruchten. Deze werken alle bloedverdunnend en werken minder vertragend op mijn wondgenezing dan acenocoumerol. De amitriptylinecreme is verkrijgbaar bij de apotheek via doktersrecept. Bijna alle natuurlijke middelen worden niet vergoed door het ziekenfonds. Het kost wat maar ik leef nog en knap flink op na het stoppen met alle medicijnen. Zelfs mijn wond geneest wonderlijk goed tegen alle verwachting van medici in. Mijn pleegzoon doet aromatherapie en maakt zelf wondgenezende olie, iets met goudsbloemolie, castorolie, mirre, frankinsence, rozemarijn enz, geheime formule.
21-02-2017

Tramadol (tramadol)
Polyneuropathie

Lyrica 300mg per dag werkte slechts matig bij zenuwpijnen. Vooral de brandende sensaties was ik kotsbeu. Nu neem ik sinds kort tramadol retard erbij 2 x 100mg. Dit versterkt de werking van Lyrica. Eindelijk verlichting. Mijn vraag: kan ik de retard pil delen? Er zit een gleufje in en ik wil naar twee maal 150 Mg per dag. Iemand suggesties?
20-02-2017

Polyneuropathie

sinds oktober neuropathie aan de voeten en in de kuiten. Is ontstaan door het gebruik van simvastatine. Begonnen met Amitriptyline, maar hier werd ik erg slaperig van. Sinds het gebruik van Lyrica, tesamen met Tramadol, zijn de klachten dragelijk. geen bijwerkingen
31-01-2017

Amitriptyline (amitriptyline)
Polyneuropathie

ik gebruik dit naast de gabapentine
31-01-2017

Polyneuropathie

de pijn vermindert tot een gespannen gevoel, bijwerkingen zijn te overzien mits goed bespreekbaar binnen je relatie

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2170)
Depressie (1783)
Angst & paniekstoornis (1620)
Hoge bloeddruk (1245)
Acne/puistjes (854)