Gabapentine

gabapentine

Bij  ZenuwpijnX

Polyneuropathie (11 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (5 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)

Gabapentine bij zenuwpijn

Bojan Nikolik (06-05-2015)

17-04-2019

Gabapentine (gabapentine)

Heb zenuwpijn in mijn onderarm Gabapentine in combinatie met Naproxen 500 en tramadol gekregen maar het is geen doen , kan niet functioneren
09-01-2019

Gabapentine (gabapentine)

Ben begonnen met 3x300mg gabapentine ,dan opgetrokken tot 3x 800mg per dag , hopende op verbetering voor mijn zenuwpijnen . Ben ermee gestopt omdat de pijnen bleven . Ben veranderd van specialist omdat de vorige gewoon tegen le zei dat het tussen mijn oren zit .
22-08-2018

Gabapentine (gabapentine)

Ik heb door het Ehlers Danlos Syndroom vaak pijnklachten en ook (stevige) zenuwpijn. Ook het zenuwstelsel is door de EDS snel ontregeld. Sinds ik gabapentine heb zijn mijn pijnklachten enorm verbeterd en is mijn zenuwstelsel ook rustiger geworden. Ik ben erg blij met dit middel. Ach en dat ik wat voller wordt (ik pas mijn kleren nog wel) dat neem ik maar voor lief. Want [lees meer...]dit middel zorgt er voor dat ik me zoveel prettiger voel met veel minder zenuwpijn. En dat vind ik toch het belangrijkste. Ik gebruik 3x per dag 900 mg (3 capsules van 300 mg per keer)
09-04-2018

Gabapentine (gabapentine)

Prima ervaring. Goed af te stemmen vanwege mogelijke hoeveelheden. Geen bijwerkingen.
26-02-2018

Gabapentine (gabapentine)

Tot nu toe krijg ik de medicatie niet goed weg, ik ben een moeilijke pillenslikker en bij openbreken van de capsule en mengen in m, n vla/yoghurt ga ik erg over m,n nek, ik ben dus op zoek naar een alternatief in andere vorm. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
02-11-2017

Gabapentine (gabapentine)

Ik gebruik sinds 2 jaar gabapentine voor neuropatische pijnen door verklevingen in de buik na 5 buikoperaties.. Sinds 2 weken heb ik een dosering van 3x 800mg per dag. Ook slik ik hierbij nog amitriptyline 2x 25mg. Sinds de ophoging van de dosering ervaar ik veel bijwerkingen. Dat was bij iedere ophoging al zo maar nu zijn er bijgekomen zoals branderig gevoel in mond en li[lees meer...]ppen bij het eten en de pijn in mijn handen en voeten. Er is voor mij alleen nog Lyrica ter beschikking als alternatief maar daar kan ik helemaal niet tegen. Dus het beste uit 2 kwaden gekozen. De gewenning treed redelijk snel op, en daardoor minder lang werkzaam, en ik ben bijna aan de maximale dosis.....
19-10-2017

01-08-2017

Gabapentine (gabapentine)

helpt prima tegen de 'pins and needles' in mijn been. gisteren begonnen met dit medicijn en op dit moment nog geen bijwerkingen.
15-05-2017

Gabapentine (gabapentine)

Ik slik gabapentine om te kunnen achterhalen of ik daadwerkelijk zenuwpijn heb. Na ontzettend veel bijwerkingen in de opbouwfase te hebben gehad (vooral hoofdpijn en ontzettende vermoeidheid) heb ik nu, na twee maanden, vooral nog veel last van haaruitval en spierpijn. Daarnaast ben ik erg veel afgevallen, maar dit kan ook komen doordat de medicijnen niet met alcohol mogen[lees meer...] en ik student ben. Wat voor mij in de opbouwfase heel erg hielp om de bijwerkingen onder controle te krijgen was om de medicijnen in te nemen en vervolgens nog even te slapen, hierdoor ondervond ik veel minder hoofdpijn. Los van de bijwerkingen ervaar ik wel veel minder pijn, wat dat betreft ben ik dus tevreden over gabapentine.
01-02-2017

Gabapentine (gabapentine)

In oktober eindelijk geopereerd aan een Hernia (L5-S1) de pijn is echter voor een groot deel gebleven. Een epiduraal injectie in mijn rug gehad in combinatie met 3 maal daags gabapentine. De pijn is wat minder maar de bijwerkingen zijn nog vrij heftig. Bijwerkingen: droge mond, ontzettend warm en een rood hoofd alsof je koorts hebt. Brandend maagzuur, duizeligheid en dub[lees meer...]bel zien. Zou op termijn minder moeten worden.
18-03-2016

Gabapentine (gabapentine)

Sinds november 2015 ben ik dit medicijn gaan gebruiken tegen de zenuwpijn in mijn zitvlak (heiligbeen gebroken na een motorongeluk). In het begin haalde het medicijn de scherpe kantjes van de pijn af, maar nu krijg ik de indruk dat het medicijn niet of nauwelijks nog werkt. De bijwerkingen met 600 mg per dag krijg ik alleen met inspanning. Mijn specialist zegt dat hij nog[lees meer...] wil verhogen, maar dat wil ik niet, omdat ik dan ook bovenstaande bijwerkingen krijg zonder inspanning. Naar mijn idee zijn al deze medicijnen tegen de zenuwpijn in het begin effectief en later heb je er steeds meer van nodig.
26-01-2016

Gabapentine (gabapentine)

Dit is een vervuild medicijn, d.w.z. dat het vaak wordt voorgeschreven voor de bijwerkingen. Oorspronkelijk is het een anti-epileptisch middel met als bijwerking o.a. pijnstillend bij zenuwen. Dat was in mijn geval zo. Werkt goed als pijnstiller, maar ik heb daar 7-9 klachten voor teruggekregen. Dat was niet de bedoeling. Ik vind het troep, en vind nu mijn heil in gewone p[lees meer...]ijnstillers. Kortom, grote troep dit middel.
20-10-2015

Gabapentine (gabapentine)

Ik slik dit middel in combinatie met Oxicodon en paracetamol. 3x 10mg daags Oxicodon en 3 keer 200mg Gabapentine. Daarnaast nog vele andere medicijnen Bloeddruk en voor de Acromegalie Somatuline 120. Maar waar het om gaat. Ik voel mij een zombie. De pijn waar ik mijn Oxicodon gebruik is Artrose op de facet gewrichten. Gabapentine tegen zenuwpijn. Beschadiging van de zenuwe[lees meer...]n op de schouderbladen. Net gevoel of ze altijd door de zon verbrand zijn. Ook nu ik dit schrijf, merk ik mijn verwardheid. En zoals een ander al beschreef. De lever had een probleem. Mijn ontlasting kreeg wel een heel lichte kleur. Dat is na een weekje ook weer over gegaan.
04-10-2015

19-03-2015

Gabapentine (gabapentine)

De eerste dagen leek het middel te helpen in combinatie met Tramadol. Wat was ik blij, eindelijk na 8 jaar resultaat. Maar helaas, zoals bij al dit type medicaties was het van korte duur. Na 3 weken gebruik 3 maal per dag 100mg verdween de werking. Veel last van gezwollen handen en koortsig gevoel('s nachts), ontzettende hoofdpijn en concentratiestoornissen. Het typen van [lees meer...]deze informatie moet ik constant corrigeren, niet alleen de pijn neemt weer toe, de bijwerkingen zijn net zo erg, het gaat nu dubbel op! Ik stop met dit voor mij vergif! Misschien een goed idee om mij te realiseren dat ik van "de regen in de drup" kom door al die pogingen met verschillende medicaties door de pijnpolikliniek. Ik besluit nu om te stoppen, vóórdat ik helemaal gedrogeerd ben en wordt! Voorlopig maar houden bij de tramadol in combinatie met paracetamol. Hetzij zo. Ik zal met de pijn moeten leren leven en dat gaat mij ook lukken. Ik ben en blijf dan wie ik ben en wordt geen "zombi"van al die chemische troep. Laura.
18-03-2015

Gabapentine (gabapentine)

Door deze medicijnen heb ik een hele hoge bloeddruk gekregen en moet nou bloeddruk pillen slikken.

Amoxicilline (485) - Antibiotica - penicillines breedspectrum