gabapentine

Bij  ZenuwpijnX

Polyneuropathie (12 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (5 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)

Gabapentine bij zenuwpijn

Bojan Nikolik (06-05-2015)

01-09-2020 | Man | 44
gabapentine (300mg)
Dit medicijn gebruik ik nu ongeveer 5 jaar tegen zenuwpijn in mijn linker voet, beiden bovenbenen en mijn zitvlak. In het begin had ik wel vervelende bijwerkingen die na een tijdje weg gingen. Zoals ernstige duizeligheid, (vooral na inspanning) en wazig zien. Al met al werk dit medicijn (op medicinale wiet na), het beste tegen de zenuwpijn. Maar toch is de zenuwpijn he[lees meer...]el vaak ondraaglijk, (dus in het verleden wel eens een dosis overgeslagen: dan merk je toch dat het midicijn echt wel wat doet). Zoals ik eerder al aangaf, het enige wat mij bijna volledig pijn vrij krijgt is (medicinale) wiet, al geeft dat bij langdurig gebruik juist vervelende bijwerkingen.

11-03-2020 | Man | 53
gabapentine (400mg)
Na klaplong operatie zijn er wat zenuwen beschadigd waardoor er enorme zenuwpijn in de rechterarm, oksel en borst optrad. In eerste instantie heb ik Amitriptyline voorgeschreven gekregen maar deze gaven flink wat bijwerkingen. Daarna dus overgestapt op Gabapentine. Het medicijn werkt bij mij naar behoren. De capsules hebben een behoorlijk formaat en geven soms wat problem[lees meer...]en om ze weg te slikken. Heb nog wel enigszins een gevoelige arm maar het is niet storend. Gabapentine werkt bloeddrukverlagend, dus soms heb ik last van wat duizeligheid, vooral bij "het uit de stoel komen", of "bukken om iets op te rapen". Ik ben ook wat vergeetachtiger geworden, en kan soms niet op het juiste woord komen. Al met al, toch wel tevreden met dit medicijn. Alles is beter dan die scheurende zenuwpijn.

12-02-2020 | Vrouw | 42
gabapentine (300mg)
gestart met 300 mg 1 x dgs 1 tabl. vrij snel last van enorme duizelingen, gevolgd door hoofdpijn. Niet kunnen functioneren was echt heel naar. gezakt naar 100 mg. 1 x dus 1 tabl. duizelingen, raar gevoel in hoofd, kreeg depressieve gedachtes. hele nare heftige dromen, hartkloppingen was echt vreselijk. gestopt met t middel en nu hopen dat ik snel van deze bijwerkingen [lees meer...]af ben, eens maar nooit meer!!

17-04-2019 | Vrouw | 46
gabapentine (300mg)
Heb zenuwpijn in mijn onderarm Gabapentine in combinatie met Naproxen 500 en tramadol gekregen maar het is geen doen , kan niet functioneren

09-01-2019 | Vrouw | 63
gabapentine (800mg)
Ben begonnen met 3x300mg gabapentine ,dan opgetrokken tot 3x 800mg per dag , hopende op verbetering voor mijn zenuwpijnen . Ben ermee gestopt omdat de pijnen bleven . Ben veranderd van specialist omdat de vorige gewoon tegen le zei dat het tussen mijn oren zit .

22-08-2018 | Vrouw | 35
gabapentine (300mg)
Ik heb door het Ehlers Danlos Syndroom vaak pijnklachten en ook (stevige) zenuwpijn. Ook het zenuwstelsel is door de EDS snel ontregeld. Sinds ik gabapentine heb zijn mijn pijnklachten enorm verbeterd en is mijn zenuwstelsel ook rustiger geworden. Ik ben erg blij met dit middel. Ach en dat ik wat voller wordt (ik pas mijn kleren nog wel) dat neem ik maar voor lief. Want [lees meer...]dit middel zorgt er voor dat ik me zoveel prettiger voel met veel minder zenuwpijn. En dat vind ik toch het belangrijkste. Ik gebruik 3x per dag 900 mg (3 capsules van 300 mg per keer)

09-04-2018 | Vrouw | 57
gabapentine (600mg)
Prima ervaring. Goed af te stemmen vanwege mogelijke hoeveelheden. Geen bijwerkingen.

26-02-2018 | Vrouw | 56
gabapentine (300mg)
Tot nu toe krijg ik de medicatie niet goed weg, ik ben een moeilijke pillenslikker en bij openbreken van de capsule en mengen in m, n vla/yoghurt ga ik erg over m,n nek, ik ben dus op zoek naar een alternatief in andere vorm. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

02-11-2017 | Vrouw | 46
gabapentine (800mg)
Ik gebruik sinds 2 jaar gabapentine voor neuropatische pijnen door verklevingen in de buik na 5 buikoperaties.. Sinds 2 weken heb ik een dosering van 3x 800mg per dag. Ook slik ik hierbij nog amitriptyline 2x 25mg. Sinds de ophoging van de dosering ervaar ik veel bijwerkingen. Dat was bij iedere ophoging al zo maar nu zijn er bijgekomen zoals branderig gevoel in mond en li[lees meer...]ppen bij het eten en de pijn in mijn handen en voeten. Er is voor mij alleen nog Lyrica ter beschikking als alternatief maar daar kan ik helemaal niet tegen. Dus het beste uit 2 kwaden gekozen. De gewenning treed redelijk snel op, en daardoor minder lang werkzaam, en ik ben bijna aan de maximale dosis.....

19-10-2017 | Vrouw | 65
gabapentine (400mg)

01-08-2017 | Vrouw | 52
gabapentine (100mg)
helpt prima tegen de 'pins and needles' in mijn been. gisteren begonnen met dit medicijn en op dit moment nog geen bijwerkingen.

15-05-2017 | Vrouw | 21
gabapentine (100mg)
Ik slik gabapentine om te kunnen achterhalen of ik daadwerkelijk zenuwpijn heb. Na ontzettend veel bijwerkingen in de opbouwfase te hebben gehad (vooral hoofdpijn en ontzettende vermoeidheid) heb ik nu, na twee maanden, vooral nog veel last van haaruitval en spierpijn. Daarnaast ben ik erg veel afgevallen, maar dit kan ook komen doordat de medicijnen niet met alcohol mogen[lees meer...] en ik student ben. Wat voor mij in de opbouwfase heel erg hielp om de bijwerkingen onder controle te krijgen was om de medicijnen in te nemen en vervolgens nog even te slapen, hierdoor ondervond ik veel minder hoofdpijn. Los van de bijwerkingen ervaar ik wel veel minder pijn, wat dat betreft ben ik dus tevreden over gabapentine.

01-02-2017 | Vrouw | 41
gabapentine (300mg)
In oktober eindelijk geopereerd aan een Hernia (L5-S1) de pijn is echter voor een groot deel gebleven. Een epiduraal injectie in mijn rug gehad in combinatie met 3 maal daags gabapentine. De pijn is wat minder maar de bijwerkingen zijn nog vrij heftig. Bijwerkingen: droge mond, ontzettend warm en een rood hoofd alsof je koorts hebt. Brandend maagzuur, duizeligheid en dub[lees meer...]bel zien. Zou op termijn minder moeten worden.

18-03-2016 | Man | 40
gabapentine (100mg)
Sinds november 2015 ben ik dit medicijn gaan gebruiken tegen de zenuwpijn in mijn zitvlak (heiligbeen gebroken na een motorongeluk). In het begin haalde het medicijn de scherpe kantjes van de pijn af, maar nu krijg ik de indruk dat het medicijn niet of nauwelijks nog werkt. De bijwerkingen met 600 mg per dag krijg ik alleen met inspanning. Mijn specialist zegt dat hij nog[lees meer...] wil verhogen, maar dat wil ik niet, omdat ik dan ook bovenstaande bijwerkingen krijg zonder inspanning. Naar mijn idee zijn al deze medicijnen tegen de zenuwpijn in het begin effectief en later heb je er steeds meer van nodig.

26-01-2016 | Vrouw | 50
gabapentine (300mg)
Dit is een vervuild medicijn, d.w.z. dat het vaak wordt voorgeschreven voor de bijwerkingen. Oorspronkelijk is het een anti-epileptisch middel met als bijwerking o.a. pijnstillend bij zenuwen. Dat was in mijn geval zo. Werkt goed als pijnstiller, maar ik heb daar 7-9 klachten voor teruggekregen. Dat was niet de bedoeling. Ik vind het troep, en vind nu mijn heil in gewone p[lees meer...]ijnstillers. Kortom, grote troep dit middel.

20-10-2015 | Man | 60
gabapentine (100mg)
Ik slik dit middel in combinatie met Oxicodon en paracetamol. 3x 10mg daags Oxicodon en 3 keer 200mg Gabapentine. Daarnaast nog vele andere medicijnen Bloeddruk en voor de Acromegalie Somatuline 120. Maar waar het om gaat. Ik voel mij een zombie. De pijn waar ik mijn Oxicodon gebruik is Artrose op de facet gewrichten. Gabapentine tegen zenuwpijn. Beschadiging van de zenuwe[lees meer...]n op de schouderbladen. Net gevoel of ze altijd door de zon verbrand zijn. Ook nu ik dit schrijf, merk ik mijn verwardheid. En zoals een ander al beschreef. De lever had een probleem. Mijn ontlasting kreeg wel een heel lichte kleur. Dat is na een weekje ook weer over gegaan.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum