gabapentine

Bij  ZenuwpijnX

Polyneuropathie (13 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (6 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)

Gabapentine bij zenuwpijn

Bojan Nikolik (06-05-2015)

12-08-2021 | Vrouw | 25
gabapentine (300mg)
Ik heb ernstige hypermobiliteit waardoor pins and needles en snachts veel pijn in mn voeten en onderbenen en de mediane zenuw in mijn hand doet veel pijn ook vooral snachts. Was totaal mezelf niet meer, het hielp wel wat tegen de pijn maar ik voelde me een zombie, qua bewustzijn leek ik wel weggezakt, wazig, sloom, moe, trage reactie, heel onverschillig en best depressief[lees meer...] ook. Mocht in een keer stoppen maar kreeg toen een kleine epileptische aanval.. had als kind wel koortsstuipen en een paar jaar geleden 1 aanval maar ze zeiden dat het niet door t afbouwen kwam (wat dan wel) Ben nu op amitriptilyne 50mg voor t slapen gaan en dat gaat top, vrijwel geen pijn meer en slaap zo veel beter

08-04-2021 | Man | 60
gabapentine (100mg)
Pudendus neuralgie. in 2019 geopereerd met TURP, prostaat leeg geschraapt. Hierbij is blijkbaar de hoofdzenuw in de schaamstreek geraakt en beschadigd of verwondt. Ondragelijke pijn, geen fiets geen motor, geen sex en niet meer kunnen zitten. sinds vorig jaar 7/2020 neem ik 3 x Gabapentine per dag en om de 4 maanden een infiltratie in het pijn centrum. heeft verbetering[lees meer...] gebracht. Neem nu bij het slapengaan 1 capsule 300 mg Gabapentine. Ik geraak niet wakker, en ben duizelig, zware benen, en slechte concentratie, misselijk overdag. Bloedonderzoek laat zien dat mijn nierfunctie sterk is achteruitgegaan op 1 jaar tijd. Weet niet wat te doen verder.

07-03-2021 | Man | 68
gabapentine (300mg)
na bestraling longkanker veel last van zenuwpijn aan de rechterkant onder de ribben, eerst paracetemol geslikt hielp niet toen tramadol geprobeerd hielp ook niet ,daarna overgestapt op gabpentine eerst 3 x daags 300 pch , nog te veel pijn dus nu 3 x daags 2 capsules van 300 pch ,daarmee is om te gaan voor mij.

01-09-2020 | Man | 44
gabapentine (300mg)
Dit medicijn gebruik ik nu ongeveer 5 jaar tegen zenuwpijn in mijn linker voet, beiden bovenbenen en mijn zitvlak. In het begin had ik wel vervelende bijwerkingen die na een tijdje weg gingen. Zoals ernstige duizeligheid, (vooral na inspanning) en wazig zien. Al met al werk dit medicijn (op medicinale wiet na), het beste tegen de zenuwpijn. Maar toch is de zenuwpijn he[lees meer...]el vaak ondraaglijk, (dus in het verleden wel eens een dosis overgeslagen: dan merk je toch dat het midicijn echt wel wat doet). Zoals ik eerder al aangaf, het enige wat mij bijna volledig pijn vrij krijgt is (medicinale) wiet, al geeft dat bij langdurig gebruik juist vervelende bijwerkingen.

11-03-2020 | Man | 53
gabapentine (400mg)
Na klaplong operatie zijn er wat zenuwen beschadigd waardoor er enorme zenuwpijn in de rechterarm, oksel en borst optrad. In eerste instantie heb ik Amitriptyline voorgeschreven gekregen maar deze gaven flink wat bijwerkingen. Daarna dus overgestapt op Gabapentine. Het medicijn werkt bij mij naar behoren. De capsules hebben een behoorlijk formaat en geven soms wat problem[lees meer...]en om ze weg te slikken. Heb nog wel enigszins een gevoelige arm maar het is niet storend. Gabapentine werkt bloeddrukverlagend, dus soms heb ik last van wat duizeligheid, vooral bij "het uit de stoel komen", of "bukken om iets op te rapen". Ik ben ook wat vergeetachtiger geworden, en kan soms niet op het juiste woord komen. Al met al, toch wel tevreden met dit medicijn. Alles is beter dan die scheurende zenuwpijn.

12-02-2020 | Vrouw | 42
gabapentine (300mg)
gestart met 300 mg 1 x dgs 1 tabl. vrij snel last van enorme duizelingen, gevolgd door hoofdpijn. Niet kunnen functioneren was echt heel naar. gezakt naar 100 mg. 1 x dus 1 tabl. duizelingen, raar gevoel in hoofd, kreeg depressieve gedachtes. hele nare heftige dromen, hartkloppingen was echt vreselijk. gestopt met t middel en nu hopen dat ik snel van deze bijwerkingen [lees meer...]af ben, eens maar nooit meer!!

17-04-2019 | Vrouw | 46
gabapentine (300mg)
Heb zenuwpijn in mijn onderarm Gabapentine in combinatie met Naproxen 500 en tramadol gekregen maar het is geen doen , kan niet functioneren

09-01-2019 | Vrouw | 63
gabapentine (800mg)
Ben begonnen met 3x300mg gabapentine ,dan opgetrokken tot 3x 800mg per dag , hopende op verbetering voor mijn zenuwpijnen . Ben ermee gestopt omdat de pijnen bleven . Ben veranderd van specialist omdat de vorige gewoon tegen le zei dat het tussen mijn oren zit .

22-08-2018 | Vrouw | 35
gabapentine (300mg)
Ik heb door het Ehlers Danlos Syndroom vaak pijnklachten en ook (stevige) zenuwpijn. Ook het zenuwstelsel is door de EDS snel ontregeld. Sinds ik gabapentine heb zijn mijn pijnklachten enorm verbeterd en is mijn zenuwstelsel ook rustiger geworden. Ik ben erg blij met dit middel. Ach en dat ik wat voller wordt (ik pas mijn kleren nog wel) dat neem ik maar voor lief. Want [lees meer...]dit middel zorgt er voor dat ik me zoveel prettiger voel met veel minder zenuwpijn. En dat vind ik toch het belangrijkste. Ik gebruik 3x per dag 900 mg (3 capsules van 300 mg per keer)

09-04-2018 | Vrouw | 57
gabapentine (600mg)
Prima ervaring. Goed af te stemmen vanwege mogelijke hoeveelheden. Geen bijwerkingen.

26-02-2018 | Vrouw | 56
gabapentine (300mg)
Tot nu toe krijg ik de medicatie niet goed weg, ik ben een moeilijke pillenslikker en bij openbreken van de capsule en mengen in m, n vla/yoghurt ga ik erg over m,n nek, ik ben dus op zoek naar een alternatief in andere vorm. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

02-11-2017 | Vrouw | 46
gabapentine (800mg)
Ik gebruik sinds 2 jaar gabapentine voor neuropatische pijnen door verklevingen in de buik na 5 buikoperaties.. Sinds 2 weken heb ik een dosering van 3x 800mg per dag. Ook slik ik hierbij nog amitriptyline 2x 25mg. Sinds de ophoging van de dosering ervaar ik veel bijwerkingen. Dat was bij iedere ophoging al zo maar nu zijn er bijgekomen zoals branderig gevoel in mond en li[lees meer...]ppen bij het eten en de pijn in mijn handen en voeten. Er is voor mij alleen nog Lyrica ter beschikking als alternatief maar daar kan ik helemaal niet tegen. Dus het beste uit 2 kwaden gekozen. De gewenning treed redelijk snel op, en daardoor minder lang werkzaam, en ik ben bijna aan de maximale dosis.....

19-10-2017 | Vrouw | 65
gabapentine (400mg)

01-08-2017 | Vrouw | 52
gabapentine (100mg)
helpt prima tegen de 'pins and needles' in mijn been. gisteren begonnen met dit medicijn en op dit moment nog geen bijwerkingen.

15-05-2017 | Vrouw | 21
gabapentine (100mg)
Ik slik gabapentine om te kunnen achterhalen of ik daadwerkelijk zenuwpijn heb. Na ontzettend veel bijwerkingen in de opbouwfase te hebben gehad (vooral hoofdpijn en ontzettende vermoeidheid) heb ik nu, na twee maanden, vooral nog veel last van haaruitval en spierpijn. Daarnaast ben ik erg veel afgevallen, maar dit kan ook komen doordat de medicijnen niet met alcohol mogen[lees meer...] en ik student ben. Wat voor mij in de opbouwfase heel erg hielp om de bijwerkingen onder controle te krijgen was om de medicijnen in te nemen en vervolgens nog even te slapen, hierdoor ondervond ik veel minder hoofdpijn. Los van de bijwerkingen ervaar ik wel veel minder pijn, wat dat betreft ben ik dus tevreden over gabapentine.

01-02-2017 | Vrouw | 41
gabapentine (300mg)
In oktober eindelijk geopereerd aan een Hernia (L5-S1) de pijn is echter voor een groot deel gebleven. Een epiduraal injectie in mijn rug gehad in combinatie met 3 maal daags gabapentine. De pijn is wat minder maar de bijwerkingen zijn nog vrij heftig. Bijwerkingen: droge mond, ontzettend warm en een rood hoofd alsof je koorts hebt. Brandend maagzuur, duizeligheid en dub[lees meer...]bel zien. Zou op termijn minder moeten worden.