Ervaringen met Gabapentine

gabapentine

Bij  ZenuwpijnX

achteruitgang in geheugen of andere denkvaardigheden duizeligheid spraakongemak versuft verwardheid

Polyneuropathie (18 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (7 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)

Gabapentine bij zenuwpijn

Bojan Nikolik (06-05-2015)

12-08-2021 | Vrouw | 25
gabapentine (300mg)
Ik heb ernstige hypermobiliteit waardoor pins and needles en snachts veel pijn in mn voeten en onderbenen en de mediane zenuw in mijn hand doet veel pijn ook vooral snachts. Was totaal mezelf niet meer, het hielp wel wat tegen de pijn maar ik voelde me een zombie, qua bewustzijn leek ik wel weggezakt, wazig, sloom, moe, trage reactie, heel onverschillig en best depressief[lees meer...] ook. Mocht in een keer stoppen maar kreeg toen een kleine epileptische aanval.. had als kind wel koortsstuipen en een paar jaar geleden 1 aanval maar ze zeiden dat het niet door t afbouwen kwam (wat dan wel) Ben nu op amitriptilyne 50mg voor t slapen gaan en dat gaat top, vrijwel geen pijn meer en slaap zo veel beter

22-08-2018 | Vrouw | 35
gabapentine (300mg)
Ik heb door het Ehlers Danlos Syndroom vaak pijnklachten en ook (stevige) zenuwpijn. Ook het zenuwstelsel is door de EDS snel ontregeld. Sinds ik gabapentine heb zijn mijn pijnklachten enorm verbeterd en is mijn zenuwstelsel ook rustiger geworden. Ik ben erg blij met dit middel. Ach en dat ik wat voller wordt (ik pas mijn kleren nog wel) dat neem ik maar voor lief. Want [lees meer...]dit middel zorgt er voor dat ik me zoveel prettiger voel met veel minder zenuwpijn. En dat vind ik toch het belangrijkste. Ik gebruik 3x per dag 900 mg (3 capsules van 300 mg per keer)

29-03-2023 | Vrouw | 41
gabapentine (300mg)
Weinig effectief tegen uitstralingsdoor hernia. Na operatie ben ik nu aan het afbouwen. Vervelende bijwerkingen. Mentaal niet fit. Bijwerkingen zoals suffigheid waren goed te doen. Nu met afbouwen wel nare bijwerkingen. Opgejaagd gevoel, huilen om alles, angstig, slecht slapen... Ik hoop dat dit snel voorbij is, maar afbouwen moet langzaam, dus duurt nog wel even.

01-03-2024 | Vrouw | 42
gabapentine (300mg)

Van het merk stryder een grote ramp zo erg dat ik niet meer normaal kon functioneren. Een keer net na in nemen naar de action. Daar 3 uur gelopen omdat ik niet meer wist wat ik nodig had zak snikkers open getrokken omdat ik dacht flauw te gaan vallen. Gevoel van dikke tong en niet goed kunnen praten. Helemaal de weg kwijt zijn in je zelf. De pijn die voel je niet dat [lees meer...]is een plus punt. Bij het merk Aurobindo he. Ik deze bij werking niet. Nu meer dan week gestopt en als nog vreselijke bijwerking denken dat ik depressief word. Zweten. Diarree. Last van spieren. Snel dingen vergeten. Eerst ook spier stuipen en trillingen. Ik slikte het voor na spierziekte.

12-02-2020 | Vrouw | 42
gabapentine (300mg)
gestart met 300 mg 1 x dgs 1 tabl. vrij snel last van enorme duizelingen, gevolgd door hoofdpijn. Niet kunnen functioneren was echt heel naar. gezakt naar 100 mg. 1 x dus 1 tabl. duizelingen, raar gevoel in hoofd, kreeg depressieve gedachtes. hele nare heftige dromen, hartkloppingen was echt vreselijk. gestopt met t middel en nu hopen dat ik snel van deze bijwerkingen [lees meer...]af ben, eens maar nooit meer!!

01-09-2020 | Man | 44
gabapentine (300mg)
Dit medicijn gebruik ik nu ongeveer 5 jaar tegen zenuwpijn in mijn linker voet, beiden bovenbenen en mijn zitvlak. In het begin had ik wel vervelende bijwerkingen die na een tijdje weg gingen. Zoals ernstige duizeligheid, (vooral na inspanning) en wazig zien. Al met al werk dit medicijn (op medicinale wiet na), het beste tegen de zenuwpijn. Maar toch is de zenuwpijn he[lees meer...]el vaak ondraaglijk, (dus in het verleden wel eens een dosis overgeslagen: dan merk je toch dat het midicijn echt wel wat doet). Zoals ik eerder al aangaf, het enige wat mij bijna volledig pijn vrij krijgt is (medicinale) wiet, al geeft dat bij langdurig gebruik juist vervelende bijwerkingen.

17-04-2019 | Vrouw | 46
gabapentine (300mg)
Heb zenuwpijn in mijn onderarm Gabapentine in combinatie met Naproxen 500 en tramadol gekregen maar het is geen doen , kan niet functioneren

15-03-2023 | Vrouw | 52
gabapentine (100mg)
Moeten nemen voor uitstralingen van rug naar benen en tenen helpt totaal niks bij mij

30-05-2022 | Vrouw | 52
gabapentine (800mg)

10-06-2023 | Vrouw | 53
gabapentine (100mg)
Ivm gebroken rug slik ik dit middel naast paracetamol. Ik ervaar geen bijwerkingen behalve dat mijn gewicht enorm is toegenomen. De pijn is wel onder controle en daar ben ik erg blij mee!

12-02-2022 | Vrouw | 53
gabapentine (300mg)
Net begonnen met dit middel na jaren van twijfel. Zeer fijn gevoel om geen zenuwpijn te ervaren. Heerlijk. Ben geheel ontspannen , geen nachtopvliegers meer, geen pijn bij temperatuurverschil.

11-03-2020 | Man | 53
gabapentine (400mg)
Na klaplong operatie zijn er wat zenuwen beschadigd waardoor er enorme zenuwpijn in de rechterarm, oksel en borst optrad. In eerste instantie heb ik Amitriptyline voorgeschreven gekregen maar deze gaven flink wat bijwerkingen. Daarna dus overgestapt op Gabapentine. Het medicijn werkt bij mij naar behoren. De capsules hebben een behoorlijk formaat en geven soms wat problem[lees meer...]en om ze weg te slikken. Heb nog wel enigszins een gevoelige arm maar het is niet storend. Gabapentine werkt bloeddrukverlagend, dus soms heb ik last van wat duizeligheid, vooral bij "het uit de stoel komen", of "bukken om iets op te rapen". Ik ben ook wat vergeetachtiger geworden, en kan soms niet op het juiste woord komen. Al met al, toch wel tevreden met dit medicijn. Alles is beter dan die scheurende zenuwpijn.

14-06-2022 | Vrouw | 55
gabapentine (75)
Gekregen ivm zenuwpijn uitstralend vanuit li bil. Hielp redelijk. Erg suf. Afbouw:eerst een x 75, na 3 dgn stop Toen veel klachten: angst, geen eetlust, misselijk, traag bewegen, echt flink ziek. Ben nu 3 dgn gestopt. Ben benieuwd hoe lang klachten aanhouden.

27-02-2022 | Vrouw | 57
gabapentine (300mg)
Erge bijwerkingen in de vorm van duizeligheid en t gevoel van onstabiel. Ook n naar gevoel in mijn hoofd. 2 weken geslikt daardoor gestopt. Maar nu na 2,5 weken nog steeds die bijwerkingen. Kan ook niet goed werken omdat ik n staand beroep heb. Zijn er meer mensen die dit hebben gehad?

09-12-2023 | Man | 59

08-04-2021 | Man | 60
gabapentine (100mg)
Pudendus neuralgie. in 2019 geopereerd met TURP, prostaat leeg geschraapt. Hierbij is blijkbaar de hoofdzenuw in de schaamstreek geraakt en beschadigd of verwondt. Ondragelijke pijn, geen fiets geen motor, geen sex en niet meer kunnen zitten. sinds vorig jaar 7/2020 neem ik 3 x Gabapentine per dag en om de 4 maanden een infiltratie in het pijn centrum. heeft verbetering[lees meer...] gebracht. Neem nu bij het slapengaan 1 capsule 300 mg Gabapentine. Ik geraak niet wakker, en ben duizelig, zware benen, en slechte concentratie, misselijk overdag. Bloedonderzoek laat zien dat mijn nierfunctie sterk is achteruitgegaan op 1 jaar tijd. Weet niet wat te doen verder.