Ervaringen met Keppra

levetiracetam

verstoorde slaap uitslag beperkt tot geslachtsdelen

15-02-2015 | Man | 48
Epilepsie
Keppra maakt me erg onrustig en onzeker. Voor Keppra gebruikte ik Depakine. Veel prettiger. Een aanval met een ongeluk tot gevolg zorgde ervoor dat ik moest switchen. Keppra beviel in het begin maar maakte mij op termijn erg onrustig en depressief. Slik nu een combi van beide (1000 mg Keppra en 1500 mg depakine). Veel prettiger dan alleen Keppra. Belangrijkste is hoe je [lees meer...]leeft. Blijf bewegen, slaap voldoende en eet gezond. De aanval met ongeluk is anderhalf jaar geleden gebeurd en was het gevolg van laat naar bed gaan (ca.0:30 uur) en toch vroeg wakker worden (ca. 6:30 uur).

17-01-2018 | Man | 47
Epilepsie
Wat ik nog vergat mee te geven is dat bij deze laatste aanval ook de linkerarm betrokken was. Normaal is enkel de rechterkant onderhevig aan de aanval. Op de 33 jaar dat ik nu epilepsie heb, is de linkerkant nog maar enkele keren bij een aanval betrokken geweest. Ondanks de korte duur en geen bewustzijnsverlies zijn bij deze laatste aanval alle andere verschijnselen die ik[lees meer...] ooit gehad heb samen aanwezig geweest (hoofdpijn, moeheid, lichtschuw , linkerkant eveneens betrokken bij aanval, lange recuperatieperiode). Groeten, K.

17-01-2018 | Man | 47
Epilepsie
Ik neem dus dagelijks 5 gram keppra en 1 gram tegretol CR. Dankzij de hoge dosis Keppra zijn de aanvallen minder lang, en blijf ik bij bewustzijn. De Keppra wordt in 3 innames ingenomen ( 's middags 1 tablet) , de tegretol CR over 2 innames (600mg-400mg). Het positieve aan dit medicament is dat de dosis goed verdragen wordt, dat de aanvallen minder zwaar zijn (nog maar 7 [lees meer...]minuten) en dat er geen bewustzijnsverlies is. Toen bij 4 gram Keppra en 1 gram tegretol CR de aanvallen bleven komen, was er geopperd frisium bij te nemen, maar uiteindelijk gekozen de dosis Keppra te verhogen naar 5 gram, samen met 1 gram Tegretol CR. Echter verleden week toch een aanval gedaan die volledig doorkwam. Geen bewustzijnsverlies en duurtijd 3 minuten. Achteraf 3 dagen hoofdpijn (heb 1 malig 1 gram dafalgan genomen, normaal is de hoofdpijn dan dezelfde dag over, maar nu dus niet) Eveneens een dag lichtschuw en 5 dagen nodig gehad eer ik terug volledig hersteld was. Bloedspiegel Tegretol was binnen de grenzen en EEG was normaal. En er was geen vergeten dosis (ik gebruik mijn GSM als alarm voor de inname medicatie en ik gebruik een medicatie etui die ik steeds bij heb. Als gevolg van deze aanval en de gewichtstoename besloten om de Keppra te vervangen door Topamax. Vermits er standaard afgebouwd wordt à rato van 500 mg/2 weken, zal het minstens 20 weken duren eer ik volledig overgeschakeld zal zijn, alhoewel ik voorstander ben om nog langzamer af te bouwen. (nogal gevoelig voor wijzigingen). Over 14 dagen terug afspraak met neuroloog om de omschakeling te bespreken.

23-05-2017 | Man | 47
Epilepsie
Ik heb enkele weken geleden mijn eerste tonisch, conische insult gehad en ben beland in een kliniek net over de grens bij Nijmegen. Daar is mij door de dokter Keppra voorgeschreven. Dat heeft deze idioot gedaan zonder dat alle resultaten van het onderzoek duidelijk waren. Het hele onderzoek was zelfs nog niet voltooid. Voor de zekerheid heb ik een 2e opinion in het Radboud[lees meer...] ziekenhuis aangevraagd. Maar wat een rotzooi deze medicatie. Het heeft zulke heftige bijwerkingen dat je verwacht dat deze serieus met patiënt besproken worden, zodat er een goede overweging gemaakt kan worden voordat je dit medicijn gaat gebruiken. Dat is in mijn geval niet gebeurd. Er is slechts tussen neus en lippen door vermeld dat er agressiviteit kan optreden en dat ik 6 mnd geen auto mag rijden. Dat ik geen auto mag rijden met deze drugs in mijn lijf snap ik heel goed. Ik kijk bij tijd en wijle scheel en ben continu bezig de golven (vergelijk ze met hele, hele slechte xtc) te verwerken. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik er niet bij ben en ik kan mij niet concentreren op het werk. Een kleinigheid die ze vergeten zijn te vermelden. Daarnaast ben ik tegen het depressieve aan (ik slik deze rotzooi nog geen 2 wkn.). Dit vind ik heel simpelweg hele slechte drugs, waarvan ik mij niet kan voorstellen dat ze ook maar enige positieve invloed op mijn gezondheid kan hebben. Ik raad iedereen af aan deze medicatie te beginnen. Ik heb de aanklacht voor nalatigheid al klaar liggen, maar ga eerst ff een gesprekje voeren met die dokter. Zo klink ik al een beetje agressief? Dat krijg je dus met deze rotzooi!

14-09-2017 | Vrouw | 46
Epilepsie
ik gebruik het originele merk (keppra) en dat scheelt enorm. Vrijwel geen bijwerkingen. Het is algemeen bekend onder neurologen en apothekers dat je op deze verschillende merken heel verschillend kunt regeren. Bij een ander merk krijg ik ongeveer alle bijwerkingen, met name enorme huilbuien, instabiel en ook nog een epileptische aanval.

10-06-2018 | Man | 45
Epilepsie
Sinds 2017 gebruik ik (de originele) Keppra. M'n lichaam heeft er lang over gedaan om er aan te wennen, bijna een jaar! In het begin laat gehad van suïcidale gedachten en depressie. Toen ik dit direct vertelde aan m'n neuroloog, is de dosering gehalveerd naar 2 x 250 mg per dag. Na verloop van tijd weer langzaamaan omgebouwd naar 2 x 500 en dat werkt goed. Ik sport weer me[lees meer...]erdere malen per week. Ik heb wel het idee dat m'n eetlust wat onderdrukt wordt en ik merk dat ik moet opletten om niet bozer te reageren in bepaalde situaties dan ik van mezelf gewend ben. Tot nog toe nog geen enkele tonisch-clonische aanval gehad en daar ben ik erg blij mee!

30-09-2014 | Vrouw | 45
levetiracetam
Epilepsie
Door Keppra werd ik enorm negatief en agressief, niet naar anderen, maar in gedachten naar mezelf toe. Kwellende gedachtes over hoe waardeloos ik was, terwijl ik een nuchtere vrolijke vrouw ben. Gelukkig was dit snel voorbij toen ik overstapte op Depakine.

21-03-2021 | Vrouw | 44
Epilepsie
Voor mij de ergste horror periode (lichamelijk) in mijn leven. Geen controle over mijn lichaam meer.

09-11-2017 | Vrouw | 44
levetiracetam (250mg)
Epilepsie
Een paar maanden na mijn hersenbloeding kreeg ik een epileptische aanval. Dat schijnt vaker voor te komen, dus ik kreeg van de neuroloog Keppra voorgeschreven. Die slik ik nu al ruim 8 jaar 2 keer per dag 250 mg. Sindsdien nooit meer een aanval gehad. Wat de bijwerkingen betreft: dit zijn typische cva-klachten, zoals pijnlijke spieren, boosheid en depressieve klachten. Ik [lees meer...]denk dat deze "bijwerkingen" niet veroorzaakt worden door het medicijn. Ik ben terug geweest naar de neuroloog en volgens hem is het moeilijk om te bepalen of mijn klachten bijwerkingen zijn of niet. Hij raadde aan om het voor de zekerheid toch maar te blijven slikken, want na een subarachnoïdale bloeding is er toch kans op herhaling, al zou ik een perfect eeg hebben.

16-03-2015 | Man | 44
Epilepsie
Ik ben een 43 jarige man, met een gewicht van 75 kg. Ik heb epilepsie sinds mijn 14de als laattijdig gevolg van een vroeggeboorte (26 weken). Net al jullie heb ik al meerdere medicaties de revue weten passeren. Momenteel neem ik 3 gram Keppra en 1 gram tegretol CR. Het voordeel van de Keppra is dat de intensiteit en duur van de aanvallen minder is, maar het aantal aanvalle[lees meer...]n gestegen is. Sinds het gebruik van de Keppra is er geen bewustzijnsverlies meer (wel nog een bewustzijnsdaling) en de aanval is korter of de aanval kan zelf onderdrukt worden door extreem rustig te blijven. De 1ste 15 jaar ging een aanval automatisch over in een diepe slaap, zonder tussendoor wakker te worden (wat er voor zorgde dat ik soms 9u kwijt was eer ik terug bij bewustzijn kwam). Na mijn 30ste werd de aanval niet meer automatisch gevolgd door een diepe slaap en was ik maar 30 minuten van de kaart (tijdsduur tussen aanvoelen aanval en terug bij bewustzijn zijn). Maar sindsdien verlies ik wel 2 dagen door hoofdpijn. Sinds het gebruik van de Keppra is er geen bewustzijnsverlies meer en is de duur van de aanval nog slecht 15 tal minuten. Wel nog gevoelig voor licht/geluid en hoofdpijn die met medicatie teruggegbracht kan worden tot 1 dag. Maar het volledig terug op mijn effen zijn, zoals voor de aanval duurt nog steeds 2 dagen. Verleden week is de dosis Keppra opgetrokken van 2 gram naar 3 gram met behoud van de dosis tegretol CR (1 gram) na een zoveelste aanval. Ik krijg nu wekelijks trekkingen (steeds rechterbeen) en om de 6 weken een aanval. Over 3 weken wordt een slaaponderzoek gepland om na te gaan waarom ik zo weinig kan slapen (4u/nacht). Daar waar ik vroeger bij een aanval automatisch over ging in een diepe slaap, ging dit met de jaren over naar een zelf gaan slapen na een aanval. Als ik dan zelf ging slapen, sliep ik 8u als een blok. De laatste keer bleef het echter bij 4u, dan nog verdeeld in 2 blokken van 2u. Ik verdraag de overgang van 2 gram naar 3 gram goed. Wat ik voordien al had, is dat de effectiviteit van de dagelijkse bezigheden afneemt (steeds minder kunnen doen op een dag), geen idee of dat met de medicatie te maken heeft. Wat ik sinds de Keppra wel merk is dat het versuft zijn na een aanval (niet alles bewust meemaken) langer duurt dan vroeger. Soms zelfs antwoorden op vragen, maar later niet bewust zijn dat er vragen gesteld geweest zijn.

29-11-2021 | Man | 43
levetiracetam (250mg)
Epilepsie
Gebruik nu al 14 jaar keppra na het krijgen van epilepsie door een hersentumor. Aan geopereerd en radiotherapie gehad. Ben begonnen met 2 maal daags 500mg , maar door der loop de jaren toch weer insulten gehad en daardoor dosering verhoogd. Ook in overleg met arts afgebouwd maar dit veroorzaakte weer insulten. Apotheek een B merk gehad en dat ging ook verkeerd. Nu gebruik [lees meer...]ik 2 maal daags 1250mg en 250mg lamotrigine. Dus bijwerkingen zijn aanwezig maar kan er redelijk mee leven. Maar we zijn er nog;)

06-08-2021 | Vrouw | 43
levetiracetam (500mg)
Vijf jaar terug paar epileptische aanvallen gehad, hersentumor bleek de oorzaak te zijn. Deze is deels verwijderd, restant behandeld met chemo en radiotherapie. Slik sinds eerste aanval tweemaal daags 500 mg, zou graag dosering willen halveren. Heb sinds gebruik geen zin meer in sex. Neuroloog zegt dat dit laagste dosis al is. Zou graag willen weten of er andere gebruikers[lees meer...] zijn die wel dagelijks tweemaal 250 mg nemen.

03-03-2021 | Vrouw | 42
Epilepsie
Ik neem reeds 9 jaar Keppra 750 2x per dag. Ik ben als persoon veel veranderd ( neerslachtig, prikkelbaar,...) Vorige week terug een grote aanval gehad. Mijn medicatie is nu verhoogd naar 2x 1000. Ik heb hoofpijn, ben moe, misselijk en enorm draaierig. Kan dit door de verhoging van de medicatie komen?

09-07-2020 | Man | 42

08-05-2017 | Man | 41

15-08-2021 | Vrouw | 40
Epilepsie
Keppra in combinatie met frisium 10 mg s avonds en bij meerdere absences rivotril gaat het ondanks triggers die zich voordoen al bijna een half jaar goed, geen grand mall aanvallen of status epilepsie meer gehad.