Ervaringen met Keppra

uitslag beperkt tot geslachtsdelen verstoorde slaap

14-10-2015 | Vrouw | 50
Epilepsie
Hallo, ik neem sinds 2004 Keppra, voordien nam ik lamictal (deze neem ik nog steeds) en tegretol waar ik in 2004 gestopt ben. Dankzij de keppra werd ik 8 maanden aanvalsvrij en mocht ik stoppen met tegretol, maar in december 2004 kreeg ik plots zeer vreemde aanvallen, (zoals wegvallen van spraak, parese in mijn benen, vreemd gedrag enz.). Ze vinden de oorzaak niet en ze no[lees meer...]emen deze aanvallen niet epileptisch, ze vinden geen lichamelijke oorzaak, maar ondertussen zijn we al bijna 11 jaar verder en er is nog geen verandering, alleen worden de aanvallen bizarder!!! naar het schijnt heeft 30 procent van de mensen die epilepsie hebben ook niet epileptische aanvallen. Ze kunnen deze mensen niet helpen en informatie vind je er ook niet over. Ik vraag of er nog mensen zijn die met zo een aanvallen ervaring hebben. groetjes,

18-09-2015 | Vrouw | 28
Epilepsie
Sinds mijn 12e is epilepsie geconstateerd. Het was moeilijk de aanvallen onder controle te krijgen. O.a. Depakine, topamax, lamictal, keppra geprobeerd. Uiteindelijk is het zeven jaar onder controle geweest met de combinatie topamax, keppra en lamictal. Omdat het jarenlang goed is gegaan wilde ik minderen met medicijnen. Ik dacht misschien ben ik er wel overheen gegroeid e[lees meer...]n ik wilde weten hoe ik ben zonder medicatie. Toen ik nog bezig was met het verminderen kwamen de aanvallen weer terug. Vanwege een eventuele kinderwens gebruik ik geen topamax meer. De medicijnen waren aangepast naar 2x 100mg lamictal en 2x 500mg keppra. Na 2 jaar ineens een aanval. Nu weer aan het verhogen maar nog niet onder controle. Ik gebruik nu 2x 200mg lamictal en 1x500 en 1x750 keppra. Wat is jullie ervaring met deze medicijnen? Ik gebruik al zoveel jaar deze medicatie en vind het heel moeilijk te omschrijven wat de bijwerkingen zijn. Ik weet niet hoe mijn lichaam reageert of hoe ik ben zonder medicatie en ik kan niet alles op de medicatie schuiven. Ik werk normaal 40 uur en in overleg met de arboarts 32 uur voorlopig. Ik was de laatste tijd zo moe en ik trok me alles aan wat er op het werk gebeurde. Ik zou graag in contact komen met iemand die deze medicatie ook gebruikt of gebruikt heeft en wat de ervaringen hiermee zijn.

17-09-2015 | Vrouw | 11
Epilepsie
Beste, ben mama van dochter van 11 en spijtig genoeg heeft men 20 08 van dit jaar premier gegeneraliseerde epilepsie vastgesteld. Het heeft een enorme impact gehad op ons allemaal en zeker op haar natuurlijk. Ze is moeten start met depakine 750 chrono per dag. Resultaat op drie weken: 5 kilo erbij, haaruitval en verschrikkelijk moe. We hebben een kinderneuroloog en profess[lees meer...]or die haar volgen en hebben besloten om over te gaan op keppra nu moet ze 500 's morgens en 500 'savonds keppra bijnemen bij de depakine. Resultaat is verschrikkelijk, ik ken men eigen dochter niet meer en zijzelf ook niet natuurlijk, zo emotioneel, depressief en agressief. Maar dit zou na de overgangsperiode beteren, want als de eeg na een week goed is en het bloed is goed, zouden ze de depakine zachtjes afbouwen. Maar vind het zo rot we zijn mensen die normaal nooit gn medicijnen toedienen voor bio eten kiezen mijn god en opeens moet je je kind vol medicijnen proppen, waar je alleen maar verschrikkelijke bijwerkingen van ziet en merkt. Ik besef dat ze niet zonder kan, want ze heeft nog een aanval gehad onder de depakine. Maar toch is dit zo moeilijk. Kan er iemand raad geven of is het echt zo dat het begin zo moeilijk is, omdat je de juiste medicatie moet vinden en gaan die bijwerkingen echt beteren. Ben ten einde raad, hoop aub???

20-05-2015 | Vrouw | 19
Epilepsie
Hallo allemaal, Ik ben gitane en ben 19 jaar. Sinds mijn 12e heb ik voor het eerst een epileptische aanval gekregen. Eenmaal in het ziekenhuis heb ik een MRI scan gehad en een bloed test om te kijken of epilepsie in mijn bloed zit. Dit was niet het geval, mijn MRI scan zag er verder ook goed uit. ze vertelde mij dat ik door mijn hormonen jeugdepilepsie zou hebben en ik er [lees meer...]weer over heen zou groeien. Nu eenmaal 6 jaar verder zit ik aan de Keppra 500 ML en heb nog zelden een aanval, tenzij ik oververmoeid ben, alcohol drink met combinatie van mijn medicijnen vergeten in te nemen. Nou wordt ik van de Keppra heel down en depressief, verder zijn de bijwerkingen er bijna niet, maar dit geeft toch een erge invloed over mijn leven. Dus vandaag heb ik besloten over te stappen op de Lamotrigine en kijken of dit beter werkt voor mij. Ik zou graag willen weten of de bijwerkingen die er op internet staan ook echt letterlijk zo heftig zijn.. Als iemand wat advies heeft graag! groeten, Gitane

16-05-2015 | Vrouw | 31
Epilepsie
Ik ben een vrouw 31 jaar, ik gebruik sinds 2002 keppra. Ik heb in 2008 een gezond kindje gekregen ondanks de medicijnen. En ja ik leid eigenlijk op het gebied van epilepsie nu een goed leven, zolang ik mijn medicijnen netjes 2 x per dag in neem.

06-05-2015 | Vrouw | 22
levetiracetam (250mg)
Epilepsie
Vrouw, 22 j, 53 kg, 1.63. Ik kwam er op mijn 17e achter dat ik epilepsie had, alleen terwijl ik slaap. Dit komt door een hersenbloeding toen ik 2 was. Het eerste wat me is voorgeschreven is 250 mg keppra. Keppra omdat dit het beste past bij een kinderwens zeggen ze. En het werktte meteen bij mij. Ik was gelijk aanval vrij. Jammer genoeg heb ik wel wat bijwerkingen maar ik [lees meer...]kan er mee leven. Ik was er 10 kilo door afgevallen. Iedereen zegt dat ik er traag van ben geworden,mijn reactievermogen is afgenomen. Wanneer ik een koprol of draai maak ben ik heel erg duizelig. Ik kende geen stress en nu ken ik heel veel stress. De artsen zeggen dat ik misschien wel kinderen kan krijgen doordat ik zo'n lage dosis gebruik. Ik hoop dat voor iedereen dit medicijn net zo goed werkt als bij mij. Al heb ik misschien een aparte vorm (alleen als ik slaap).

03-05-2015 | Vrouw | 24
levetiracetam (250mg)

13-03-2015 | Vrouw | 26
levetiracetam (750mg)
Epilepsie
Slik sinds 4 weken keppra, nog bezig met ophogen en spiegel opbouwen. Na 2 dagen al hele heftige bijwerkingen. Ogen waren te zwaar om open te houden, en deed zeer als ik ze open moest doen. Gevoeld constant bewust scheel te moeten kijken. Emotioneel, langzaam praten, niet gericht na kunnen denken, misselijk, alles stonk, Heel moe maar niet kunnen slapen, kan omgevingsgel[lees meer...]uiden niet filteren en nog een waslijst. Nu in de 4e week neemt de intensiteit iets af. Dat geeft me hoop om door te zetten. Enige voordelen zijn: geen trek en sinds 750 mg Geen aanvallen. afwachten of het zo blijft en anders een ander medicijn proberen want voor nu arbeidsongeschikt hierdoor.

06-02-2015 | Vrouw | 27
Epilepsie
Hoi,ik heb het van bij mijn geboorte en ben nu 27j. Zoals velen heb ik gedurende mijn leven toch ook al 3 verschillende middelen geprobeerd, Tot een jaar of 7-8 kreeg ik druppeltjes ik geloof dopamine maar werd er dik van dus zochten mijn ouders een oplossing. Vannaf mijn 8 tot 14 of 15 nam ik lambectal maar deze werkte niet meer goed met mijn pil want ik was inmiddels [lees meer...]in mijn puberteit :-) dus gingen we terug naar de specialist en toen(2002-2003)kreeg Ik het nieuwste anti-eleptica dat er op de markt was :keppra eerst voor te testen maar intussen 2015 werkt deze nu nog steeds uitstekend bij mij. ben overtijd getest geweest om te proberen zonder medicatie omdat we kinderwens hebben,maar Helaas ik moet het blijven nemen eerlijk? Ik voel me wel veiliger met medicatie ben het immers al 27jaar gewoon. Dus als ik zwanger wordt moet ik het blijven nemen en de dokters raadde af om borstvoeding te geven .

29-11-2014 | Vrouw | 68
Hersentumor
Kunt iemand mij vertellen die 2x p.dag 1000mg. (2000mg.p.dag) Keppra gebruikt of deze persoon ook draai duizelingen heeft veel angst o.a. in winkels enz. enz.(alles komt op je af?) of waar dan ook.Onzeker met lopen kunt buiten niet alleen lopen. Door een goedaardige tumor die is verwijderd (2x geopereerd) veel epileptische aanvallen gekregen. Nu slik ik 2000mg Keppra[lees meer...] p.dag Bedankt!!!!

19-11-2014 | Vrouw | 22
Epilepsie
ik slikte eerst Depakine en daarvan werd ik heel erg depressief, zelfmoord neigingen, looner en negatieve gedachten. Door deze bijwerkingen ging ik express mijn medicijnen niet meer slikken zodat ik me niet meer zo voelde. Na 6 jaar heb ik geklaagd bij me neuroloog dat ik een ander medicijn wil. Toen ben ik gaan testen welk medicijn het beste bij mij past. Toen bleek Levet[lees meer...]iracetam 500 mg mij het beste te helpen. Ik ben 22 jaar, weeg 45 kg en 163 cm lang. Hopelijk kan mijn verhaal iemand helpen met de medicatie.

30-09-2014 | Vrouw | 45
Epilepsie
Door Keppra werd ik enorm negatief en agressief, niet naar anderen, maar in gedachten naar mezelf toe. Kwellende gedachtes over hoe waardeloos ik was, terwijl ik een nuchtere vrolijke vrouw ben. Gelukkig was dit snel voorbij toen ik overstapte op Depakine.

23-05-2014 | Vrouw | 33
Epilepsie
nam eerst topamax, en depakine ook een hoge dosis van beide, kreeg van deze 2 medicijnen verschrikkelijk nare bijwerkingen, haaruitval,doofheid, blindheid, constant slapen en heel veel aanvallen ik neem nu al een tijdje een hoge dosis keppra (3000mg) en heb alleen nog last van absences, mijn haar groeit terug en ben veel actiever, de dosis is bij mij langzaam opgebouwd en [lees meer...]de rest afgebouwd ook langzaam.

24-04-2014 | Vrouw | 29
Epilepsie
Hallo, ik heb juveniele myoclonische epilepsie en ben na de diagnose enkele jaren geleden begonnen met het nemen van 2x daags 500 mg Keppra (dus 1000 in totaal per dag). Na een paar jaar volledig aanvalsvrij te zijn, wou ik graag afbouwen. De neuroloog zag dit niet zitten, maar heeft na lang aandringen toch toegeven. Ik ben twee jaar geleden begonnen met 's ochtends een t[lees meer...]abel van 250 gr en 's avonds 500 gr (750 per dag). Omdat de afbouw zeer goed ging, en ik nog steeds aanvalsvrij ben, ben ik vorig jaar overgeschakeld op 500 gr per dag (2x daags 250 gr). Ook dit gaat nu al een jaar prima. Hebben er nog mensen ervaring met het afbouwen van Keppra zonder dat de aanvallen terugkwamen?

01-04-2014 | Vrouw | 55
Epilepsie
k heb enorme stemmingswisselingen, ontevreden gevoel, niet zien zitten, depressief, angst, huilen ..dit is een erg slecht medicament !!!!!!!!!!!!

20-03-2024 | Man | 62

uitslag beperkt tot geslachtsdelen verstoorde slaap

3 x herseninfarct. Daardoor epilepsie. Medicatie keppra. Na 1j ernstige uitslag aan anus en penis vooral rond de eikel