Epilepsie (230 meningen)

29-11-2014 | Vrouw | 68
Hersentumor
Kunt iemand mij vertellen die 2x p.dag 1000mg. (2000mg.p.dag) Keppra gebruikt of deze persoon ook draai duizelingen heeft veel angst o.a. in winkels enz. enz.(alles komt op je af?) of waar dan ook.Onzeker met lopen kunt buiten niet alleen lopen. Door een goedaardige tumor die is verwijderd (2x geopereerd) veel epileptische aanvallen gekregen. Nu slik ik 2000mg Keppra[lees meer...] p.dag Bedankt!!!!

19-11-2014 | Vrouw | 22
Epilepsie
ik slikte eerst Depakine en daarvan werd ik heel erg depressief, zelfmoord neigingen, looner en negatieve gedachten. Door deze bijwerkingen ging ik express mijn medicijnen niet meer slikken zodat ik me niet meer zo voelde. Na 6 jaar heb ik geklaagd bij me neuroloog dat ik een ander medicijn wil. Toen ben ik gaan testen welk medicijn het beste bij mij past. Toen bleek Levet[lees meer...]iracetam 500 mg mij het beste te helpen. Ik ben 22 jaar, weeg 45 kg en 163 cm lang. Hopelijk kan mijn verhaal iemand helpen met de medicatie.

30-09-2014 | Vrouw | 45
Epilepsie
Door Keppra werd ik enorm negatief en agressief, niet naar anderen, maar in gedachten naar mezelf toe. Kwellende gedachtes over hoe waardeloos ik was, terwijl ik een nuchtere vrolijke vrouw ben. Gelukkig was dit snel voorbij toen ik overstapte op Depakine.

23-05-2014 | Vrouw | 33
Epilepsie
nam eerst topamax, en depakine ook een hoge dosis van beide, kreeg van deze 2 medicijnen verschrikkelijk nare bijwerkingen, haaruitval,doofheid, blindheid, constant slapen en heel veel aanvallen ik neem nu al een tijdje een hoge dosis keppra (3000mg) en heb alleen nog last van absences, mijn haar groeit terug en ben veel actiever, de dosis is bij mij langzaam opgebouwd en [lees meer...]de rest afgebouwd ook langzaam.

24-04-2014 | Vrouw | 29
Epilepsie
Hallo, ik heb juveniele myoclonische epilepsie en ben na de diagnose enkele jaren geleden begonnen met het nemen van 2x daags 500 mg Keppra (dus 1000 in totaal per dag). Na een paar jaar volledig aanvalsvrij te zijn, wou ik graag afbouwen. De neuroloog zag dit niet zitten, maar heeft na lang aandringen toch toegeven. Ik ben twee jaar geleden begonnen met 's ochtends een t[lees meer...]abel van 250 gr en 's avonds 500 gr (750 per dag). Omdat de afbouw zeer goed ging, en ik nog steeds aanvalsvrij ben, ben ik vorig jaar overgeschakeld op 500 gr per dag (2x daags 250 gr). Ook dit gaat nu al een jaar prima. Hebben er nog mensen ervaring met het afbouwen van Keppra zonder dat de aanvallen terugkwamen?

01-04-2014 | Vrouw | 55
levetiracetam (500mg)
Epilepsie
k heb enorme stemmingswisselingen, ontevreden gevoel, niet zien zitten, depressief, angst, huilen ..dit is een erg slecht medicament !!!!!!!!!!!!

19-01-2014 | Vrouw | 46
levetiracetam (250mg)
Epilepsie
ik gebruik al een aantal jaar keppra, het werkt wel goed bij mij. ik ben er wel wat kilo's van afgevallen. De aanvallen zijn nu beter onder controle samen met tegretol.

10-12-2013 | Vrouw | 26
Epilepsie
heel slecht ik moet het nu nog steeds slikken de bijwerkingen ervan zijn aankomen tiks met mn ogen snel vallen en ga maar door heb al paar x zelf moord pogingen gedaan ivm ht niet helpt blijf aanvallen er door houden

13-06-2013 | Vrouw | 63
Epilepsie
Heeeeeel erg slecht <> zelfmoord neigingen

13-06-2013 | Vrouw | 63
Epilepsie
Ik gebruikte Keppra als toevoeging van mij Lamictal na 2 weken werdt ik onrustig en na twee maanden, wilde ik met mijn kitten in mijn Feyenoord rugzak in de Schie springen, elke ochtend speelde dat door mijn hoofd!

09-05-2013 | Vrouw | 33
Epilepsie
Ik.kreeg in 1999 me eerste aanval me aanvallen kregen we niet onder controle 6jaar lang alle medicatie geprobeerd.in 2005 heb ik een hersenoperatie gehad waar ik nog steeds heel dankbaar voor ben dat ik alle testen heb doorstaan. Vanaf toen was alles onder controle ik zal altijd keppra en trileptal moeten blijven slikken zonder medicijnen kan ik niet. Het nadeel is dat ik [lees meer...]veel moe ben maar we moeten.er mee leven ik ben nu al zoveel jaren aanvalsvrij.

28-03-2013 | Vrouw | 9
Epilepsie
Mijn dochter van nu 9 jaar slikt sinds 3 jaar Keppra in vloeibare vorm. Heeft nooit grote aanvallen gehad, maar gaat met haar ogen knipperen en maakt geluidjes en keelschrapingen. Sinds 1 jaar heeft ze last van bijwerkingen zoals gewichtstoename, spierpijn, verzwakte spieren in benen waardoor ze sneller valt en al 2 keer wat gebroken heeft in een half jaar. Mijn grootste [lees meer...]zorg is haar haaruitval, dat nu 3 maanden zichtbaar is. ze heeft hele kale plekken op haar achterhoofd en in de nek. Neuroloog zegt dat het niet van Keppra kan komen, ook dermatoloog kan het niet plaatsen. Gewoon pech dus aldus de medici. Volgens neuroloog is Keppra het beste middel bij kinderen omdat het hun gedrag niet aantast en hun leervermogen intact laat.Ze heeft nu geen last van depessies of andere emotionele problemen en op school gaat het goed. Ik weet nu niet wat te doen, een kaal hoofd is ook niet alles.

05-03-2013 | Vrouw | 32
Epilepsie
Met 28 jaar in mijn slaap een gran mal gehad. Geen oorzaken te vinden. Resultaat erge hoofdpijn en geheugenverlies. Paar weken later weer in mn slaap. Gestart met Lamectal daar werd ik somber,moe en dik van. Ook veel hoofdpijn. Somberheid vond ik het ergste. Na een jaar gestopt om te kijken of het goed zou gaan. Weer een grand mal in de slaap. Overgegaan op Keppra. Eerste [lees meer...]2 weken erge bijwerkingen (verstrooid, afwezig, moeilijk praten, moe, duizelig, hoofdpijn, angstig, huilerig). Dosering (1000 mg per dag) bleek te hoog. Verlaagd naar ochtend 250 mg en avond 500 mg. Daarmee is mn keppra spiegel beter geworden (bloedwaaarde tussen de 10 en de 14). Sindsdien minder klachten en leven weer kunnen oppakken. Na een jaar (na goed onderzoek en overleg met artsen) besloten om te kijken of ik zwanger kon worden. Extra foliumzuur (5mg) en gravitamon geslikt. Intensieve controle bij gynacoloog. Alles is goed gegaan. Met 7mnd verhoogd naar 2x 500 mg/dag. Geen borstvoeding gegeven. Na bevalling geen insults. Kindje helemaal gezond. De kleine is nu 2 en nog steeds helemaal gezond. Een paar maanden geleden zelf ineens toch een aanval gehad. Trigger is zware keel-en voorhoofdholteontsteking geweest. Permanente klachten van mij zijn sinds ik Keppra slik: hoofdpijn (wisselt per dag in intensiteit maar is nooit helemaal weg), vermoeidheid, overgevoelig voor prikkels (leidt tot hoofdpijn), emotioneler. Ik blijf het slikken omdat ik aanvalsvrij ben en met de bijwerkingen kan 'leven'. Ik heb wel een aantal zaken anders geregeld zoals flexibel werken zodat ik op slechte momenten kan rusten. Op verjaardagen ga ik soms even naar boven of naar buiten om even weg te zijn van het geluid. Daar is inmiddels begrip voor. Ik heb veel gehad aan de psychologische hulp die ik vanuit het ziekenhuis heb gekregen. Met name om het ziekzijn te kunnen accepteren. Ook om te leren omgaan met de versterkte emoties. Ik hoop dat ik met deze info andere mensen kan helpen.

17-02-2013 | Vrouw | 42
Epilepsie
Heb sinds jaren een onbehandelbare hersentumor die mede epilepsie veroorzaakt. Tumorgroei is nu stabiel en na inname van Keppra nauwelijks meer toevallen gehad. Wel abcenses maar vergeleken bij grand mal is dat lastig maar veel minder ingrijpend. Nu, gelukkig alweer 2 jaar aanvalsvrij. Na de laatste MRI-scan wil mijn arts gaan stoppen met de Keppra. Vind dit eigenlijk doo[lees meer...]deng. Heeft iemand ervaring met afbouwen en uiteindelijk stoppen met Keppra?

10-01-2013 | Vrouw | 18
Epilepsie
Ik heb sinds mijn 16de epilepsie. Ik gebruikte eerst keppra. Daar kreeg ik ernstige haaruitval van en op aanraden van de dermatoloog toch over gegaan op andere medicijnen. Ik gebruik nu trileptal. Goede medicijnen. Ben nog niet onder controle maar ben er zeer tevreden over ondanks de bijwerkingen. Ik heb last van hartkloppingen en onregelmatige hartslag. Verder hou ik heel[lees meer...] veel vocht vast. Gelukkig kan et allemaal geen kwaad. Ik heb de laatste tijd veel last van tintelingen in handen en voeten. Ookwel een "slapende voet" genoemd. Ik kan eigenlijk nergens terug vinden of dit bij de trileptal hoort. Iemand ervaringen daarmee?? Verder zijn het hele goede medicijnen

29-11-2012 | Vrouw | 53
Epilepsie
Mijn vrouw gebruikt al een tijd Keppraen is daardoor aanval vrij. Zij kreeg een vervangend middel (niet de originele versie) en het ging helemaal mis. Om de 2 uur een heftig insult. Nadat de huisarts haar weer de normale Keppra gegeven had, ging alles weer goed. Dit is ook tijdens de Varauitzending van nova in november behandeld. Ik ken ook mensen die geen last hebben van[lees meer...] het vervangen van de originele Keppra. Wel is ze door het gebruik vermoeiender en minder geduldig geworden. Is één van de bijwerkingen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum