Epilepsie (232 meningen)

10-02-2019 | Vrouw | 38
Epilepsie
Hallo allen Ik slik deze medicatie al zo lang dat ik niet weet hoe lang. Ik zat aan de 2000mg en er is nu stap gewijs 500mg af gehaald ik voel mij erg onrustig op dit moment. Toen ik de 2000mg slikte was ik erg vermoeid down in mijn hoofd langzame verwerking vaak overprikkeld. Nu heb ik juist onrust, gespannen Ik weet even niet waar ik het moet zoeken daarbij zit ik ook [lees meer...]nog in een depressie herkend iemand iets in het afbouwen en deze symptomen laat het dan a.u.b horen vriendelijke groet m.e.d.

06-09-2016 | Man | 39

15-08-2021 | Vrouw | 40
Epilepsie
Keppra in combinatie met frisium 10 mg s avonds en bij meerdere absences rivotril gaat het ondanks triggers die zich voordoen al bijna een half jaar goed, geen grand mall aanvallen of status epilepsie meer gehad.

16-02-2018 | Vrouw | 40
Epilepsie
Als ik dit medicijn innam voelde ik me na een half uur draaierig en na ongeveer 2 uur moest ik een uur of twee uur slapen. Verder voelde ik me heel depressief en kon ik om alles huilen. Overdag kon ik niks terwijl ‘s avonds kon ik wel weer sporten, want dan waren de medicijnen weer uItgewerkt. Hier ben ik dan ook snel weer mee gestopt.

08-05-2017 | Man | 41

03-03-2021 | Vrouw | 42
Epilepsie
Ik neem reeds 9 jaar Keppra 750 2x per dag. Ik ben als persoon veel veranderd ( neerslachtig, prikkelbaar,...) Vorige week terug een grote aanval gehad. Mijn medicatie is nu verhoogd naar 2x 1000. Ik heb hoofpijn, ben moe, misselijk en enorm draaierig. Kan dit door de verhoging van de medicatie komen?

09-07-2020 | Man | 42

17-02-2013 | Vrouw | 42
Epilepsie
Heb sinds jaren een onbehandelbare hersentumor die mede epilepsie veroorzaakt. Tumorgroei is nu stabiel en na inname van Keppra nauwelijks meer toevallen gehad. Wel abcenses maar vergeleken bij grand mal is dat lastig maar veel minder ingrijpend. Nu, gelukkig alweer 2 jaar aanvalsvrij. Na de laatste MRI-scan wil mijn arts gaan stoppen met de Keppra. Vind dit eigenlijk doo[lees meer...]deng. Heeft iemand ervaring met afbouwen en uiteindelijk stoppen met Keppra?

29-11-2021 | Man | 43
Epilepsie
Gebruik nu al 14 jaar keppra na het krijgen van epilepsie door een hersentumor. Aan geopereerd en radiotherapie gehad. Ben begonnen met 2 maal daags 500mg , maar door der loop de jaren toch weer insulten gehad en daardoor dosering verhoogd. Ook in overleg met arts afgebouwd maar dit veroorzaakte weer insulten. Apotheek een B merk gehad en dat ging ook verkeerd. Nu gebruik [lees meer...]ik 2 maal daags 1250mg en 250mg lamotrigine. Dus bijwerkingen zijn aanwezig maar kan er redelijk mee leven. Maar we zijn er nog;)

06-08-2021 | Vrouw | 43
levetiracetam (500mg)
Vijf jaar terug paar epileptische aanvallen gehad, hersentumor bleek de oorzaak te zijn. Deze is deels verwijderd, restant behandeld met chemo en radiotherapie. Slik sinds eerste aanval tweemaal daags 500 mg, zou graag dosering willen halveren. Heb sinds gebruik geen zin meer in sex. Neuroloog zegt dat dit laagste dosis al is. Zou graag willen weten of er andere gebruikers[lees meer...] zijn die wel dagelijks tweemaal 250 mg nemen.

21-03-2021 | Vrouw | 44
Epilepsie
Voor mij de ergste horror periode (lichamelijk) in mijn leven. Geen controle over mijn lichaam meer.

09-11-2017 | Vrouw | 44
Epilepsie
Een paar maanden na mijn hersenbloeding kreeg ik een epileptische aanval. Dat schijnt vaker voor te komen, dus ik kreeg van de neuroloog Keppra voorgeschreven. Die slik ik nu al ruim 8 jaar 2 keer per dag 250 mg. Sindsdien nooit meer een aanval gehad. Wat de bijwerkingen betreft: dit zijn typische cva-klachten, zoals pijnlijke spieren, boosheid en depressieve klachten. Ik [lees meer...]denk dat deze "bijwerkingen" niet veroorzaakt worden door het medicijn. Ik ben terug geweest naar de neuroloog en volgens hem is het moeilijk om te bepalen of mijn klachten bijwerkingen zijn of niet. Hij raadde aan om het voor de zekerheid toch maar te blijven slikken, want na een subarachnoïdale bloeding is er toch kans op herhaling, al zou ik een perfect eeg hebben.

16-03-2015 | Man | 44
Epilepsie
Ik ben een 43 jarige man, met een gewicht van 75 kg. Ik heb epilepsie sinds mijn 14de als laattijdig gevolg van een vroeggeboorte (26 weken). Net al jullie heb ik al meerdere medicaties de revue weten passeren. Momenteel neem ik 3 gram Keppra en 1 gram tegretol CR. Het voordeel van de Keppra is dat de intensiteit en duur van de aanvallen minder is, maar het aantal aanvalle[lees meer...]n gestegen is. Sinds het gebruik van de Keppra is er geen bewustzijnsverlies meer (wel nog een bewustzijnsdaling) en de aanval is korter of de aanval kan zelf onderdrukt worden door extreem rustig te blijven. De 1ste 15 jaar ging een aanval automatisch over in een diepe slaap, zonder tussendoor wakker te worden (wat er voor zorgde dat ik soms 9u kwijt was eer ik terug bij bewustzijn kwam). Na mijn 30ste werd de aanval niet meer automatisch gevolgd door een diepe slaap en was ik maar 30 minuten van de kaart (tijdsduur tussen aanvoelen aanval en terug bij bewustzijn zijn). Maar sindsdien verlies ik wel 2 dagen door hoofdpijn. Sinds het gebruik van de Keppra is er geen bewustzijnsverlies meer en is de duur van de aanval nog slecht 15 tal minuten. Wel nog gevoelig voor licht/geluid en hoofdpijn die met medicatie teruggegbracht kan worden tot 1 dag. Maar het volledig terug op mijn effen zijn, zoals voor de aanval duurt nog steeds 2 dagen. Verleden week is de dosis Keppra opgetrokken van 2 gram naar 3 gram met behoud van de dosis tegretol CR (1 gram) na een zoveelste aanval. Ik krijg nu wekelijks trekkingen (steeds rechterbeen) en om de 6 weken een aanval. Over 3 weken wordt een slaaponderzoek gepland om na te gaan waarom ik zo weinig kan slapen (4u/nacht). Daar waar ik vroeger bij een aanval automatisch over ging in een diepe slaap, ging dit met de jaren over naar een zelf gaan slapen na een aanval. Als ik dan zelf ging slapen, sliep ik 8u als een blok. De laatste keer bleef het echter bij 4u, dan nog verdeeld in 2 blokken van 2u. Ik verdraag de overgang van 2 gram naar 3 gram goed. Wat ik voordien al had, is dat de effectiviteit van de dagelijkse bezigheden afneemt (steeds minder kunnen doen op een dag), geen idee of dat met de medicatie te maken heeft. Wat ik sinds de Keppra wel merk is dat het versuft zijn na een aanval (niet alles bewust meemaken) langer duurt dan vroeger. Soms zelfs antwoorden op vragen, maar later niet bewust zijn dat er vragen gesteld geweest zijn.

14-05-2013 | Man | 44
Epilepsie
mijn man heeft dit jaren geslikt en sinds hij nu vrij is van de keppra is hij totaal veranderd geen hoofdpijn meer, geen last meer van depressiviteit een totaal ander mens.

10-06-2018 | Man | 45
Epilepsie
Sinds 2017 gebruik ik (de originele) Keppra. M'n lichaam heeft er lang over gedaan om er aan te wennen, bijna een jaar! In het begin laat gehad van suïcidale gedachten en depressie. Toen ik dit direct vertelde aan m'n neuroloog, is de dosering gehalveerd naar 2 x 250 mg per dag. Na verloop van tijd weer langzaamaan omgebouwd naar 2 x 500 en dat werkt goed. Ik sport weer me[lees meer...]erdere malen per week. Ik heb wel het idee dat m'n eetlust wat onderdrukt wordt en ik merk dat ik moet opletten om niet bozer te reageren in bepaalde situaties dan ik van mezelf gewend ben. Tot nog toe nog geen enkele tonisch-clonische aanval gehad en daar ben ik erg blij mee!

30-09-2014 | Vrouw | 45
Epilepsie
Door Keppra werd ik enorm negatief en agressief, niet naar anderen, maar in gedachten naar mezelf toe. Kwellende gedachtes over hoe waardeloos ik was, terwijl ik een nuchtere vrolijke vrouw ben. Gelukkig was dit snel voorbij toen ik overstapte op Depakine.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum