Epilepsie (228 meningen)

25-05-2020 | Vrouw | 49
Epilepsie
Ondanks een actieve levensstijl en een gebalanceerd dieet, val ik niets af (kwam na de voorschrijving van Keppra 5 kg aan, alsof er met een toverstaf bij werd getoverd) . In het begin ontzettend veel moodswings. Ik voel me emotioneel vlak. Geen hongergevoel.

22-02-2020 | Man | 63
Epilepsie
Ik ben geholpen met dit medicijn maar het vervelende, ik val geen gram af zelfs niet bij sporten, dieet ea ...zeer opmerkelijk en ik moet bijgevolg dagelijks op mijn voeding letten

13-02-2020 | Man | 51
Epilepsie
Sinds 2011 de diagnose Epilepsie, na een jaar lang tobben met de gangbare medicijnen die de aanvallen niet stopte dit middel gekregen. eerst 1000mG /1500mG dus 2500 per dag. dit is de afgelopen jaren afgebouwd naar 1250mG in verband met de behoorlijke bijwerkingen. Voor mij persoonlijk zijn dit : het snel overprikkeld raken (drukke winkelstraten, volle supermarkt e.d.) [lees meer...]het abnormaal versterken van negatieve emoties (geiriteerd word kwaad, beetje somber word depressief) en dan met name het continue gevecht tussen je gevoel en verstand. het is helaas het enigste middel wat mij aanvalsvrij houd en dat is veel waard. maar het blijft een achtbaan met pieken en veel dalen. maar alles beter dan weer op de SEH ontwaken na een insult.

29-12-2019 | Vrouw | 20
Epilepsie
Ik moet 2x per dag 500mg innemen na een paar dagen had ik geen eetlust meer Ik ben mezelf wel aan het forceren omdat het natuurlijk moet. Dan nog ben ik 2kg afgevallen in een week. Ik sliep nooit meer dan 6u per dag maar sinds ik deze pillen neem kan ik heel de dag door slapen als niemand me wakker maakt. Het heeft best wel veel bijwerkingen. Het allerbelangrijkste is dat [lees meer...]ik natuurlijk aanval vrij ben. Omdat we een kinderwens hebben, moet ik deze pillen nemen omdat ik nog steeds aanvallen kreeg met lamotrogine. Andere anti epileptica merken kunnen niet worden genomen tijdens de zwangerschap anders was ik wel overgestapt door de bijwerkingen.

25-04-2019 | Vrouw | 28
levetiracetam (1500mg)
Epilepsie
In maart ben ik op mijn achterhoofd gevallen tijdens wintersport (met helm), daarna had ik hoofdpijn mar verder geen bijzonderheden. Tot ik een week later snachts wakker werd met uitval van mijn linker arm en been. Na bezoek aan de huisartsenpost weer naar huis gestuurd. Zelfs nog gevraagd of het kwaad kon als het nog eens zou gebeuren: nee. Volgende nacht weer dezelfde kl[lees meer...]achten, had er toch geen goed gevoel bij, dus naar mijn eigen huisarts gegaan. Deze belde toch even de dienstdoende neuroloog (en durfde met mij ertegenover mijn verhaal 'raar' te noemen). Neuroloog wilde mij graag zien op de SEH, waar een CT scan is gemaakt. Daarop bleek ik een subduraal hematoom te hebben, waarvoor ik opgenomen moest worden. Een dag later kreeg ik een aanval overdag, doordat ik nu de hele aanval voelde, werd epilepsie vermoed. S vonds gestart met 1000mg Keppra via infuus, daarna 2dd500mg. Helaas nog steeds aanvallen, dus verhoogd naar 2dd750 mg. Hierna last van desoriëntatie, kon geen sokken meer aantrekken, ritsen dichtdoen, alle vanzelfsprekende dingen voelden raar, slechte motoriek. Minder aanvallen. Na 10 dgn geen aanvallen meer gehad, wel veel vermoeidheid, emoties, nachtmerries en snel overprikkeld. De vermoeidheid is nu echt heel erg, na 4 uurtjes wakker te zijn moet ik weer 2 uur slapen. In totaal ben ik ongeveer 8 uur per dag wakker. Ik twijfel of dit door het subduraal hematoom komt, of door de Keppra. Ik ben inmiddels 1 maand verder... Ik hoop in ieder geval snel de Keppra te mogen afbouwen, over 3 weken weer een CT!

10-02-2019 | Vrouw | 38
Epilepsie
Hallo allen Ik slik deze medicatie al zo lang dat ik niet weet hoe lang. Ik zat aan de 2000mg en er is nu stap gewijs 500mg af gehaald ik voel mij erg onrustig op dit moment. Toen ik de 2000mg slikte was ik erg vermoeid down in mijn hoofd langzame verwerking vaak overprikkeld. Nu heb ik juist onrust, gespannen Ik weet even niet waar ik het moet zoeken daarbij zit ik ook [lees meer...]nog in een depressie herkend iemand iets in het afbouwen en deze symptomen laat het dan a.u.b horen vriendelijke groet m.e.d.

07-07-2018 | Vrouw | 36
Epilepsie
Na meer dan 1,5 jaar gebruik hiervan na 2 x insult (tonisch clonisch) in 2016, erg tevreden geen aanval meer gehad te hebben sinds inname. Dosis wel verminderd nu want enge bijwerkingen zoals erg prikkelbaar, snel boos en snel benauwd, bevangen. Geen autorijden 1 jaar lang was voor mij het ergste. Waarschijnlijk in te nemen levenslang, we zullen zien...

03-07-2018 | Vrouw | 13
levetiracetam (250mg)
Epilepsie
Mijn dochter had tot april 2017 de absence vorm in april 2017 kreeg ze de eerste keer een aanval toen kwamen we erachter dat ze al jaren epilepsie had we waren begonnen met depakine daar werd ze erg druk door en ze was al erg druk van zichzelf toen kreeg ze lamotrigine daar bleek ze allergisch voor te zijn toen kreeg ze kepra begonnen met 2x 500 mg wat niet hielp daarna [lees meer...]werd het verhoogd naar 2x 750 mg en nu zit ze op 1x 1000 mg in de ochtend en in de avond 1x 750 mg en nog steeds aanvallen en dat kan verschillen van 1 per 4 dagen tot 1 per maand en dat is voor 95% i de ochtend moet binnen kort weer naar sein dan zal de avond dosering wel werd worden verhoogd ook naar 1000mg

05-11-2017 | Vrouw | 25
Epilepsie
Ik slik dit medicijn vanaf mijn vijftiende, na 10 jaar vrijwel geen last te hebben van bijwerkingen ben ik opeens zonder reden depressief geworden. Ik had nergens meer zin in. Omdat ik deze medicijnen al 10 jaar slik, had ik niet gedacht dat het door de medicijnen zou kunnen komen. Toch maar een afspraak met de neuroloog gemaakt. Hij pakte het goed op en vertelde mij dat [lees meer...]ook na een lange tijd opeens bijwerkingen kunnen optreden. Hij stelde mij voor om naast de Keppra ook een hoge dosis (300mg) vitamine B6 te gaan slikken. Ik zou binnen een paar dagen verschil merken. Binnen 2 dagen merkte ik al verschil. Binnen een week was ik weer de oude! 😀

18-09-2015 | Vrouw | 28
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie
Sinds mijn 12e is epilepsie geconstateerd. Het was moeilijk de aanvallen onder controle te krijgen. O.a. Depakine, topamax, lamictal, keppra geprobeerd. Uiteindelijk is het zeven jaar onder controle geweest met de combinatie topamax, keppra en lamictal. Omdat het jarenlang goed is gegaan wilde ik minderen met medicijnen. Ik dacht misschien ben ik er wel overheen gegroeid e[lees meer...]n ik wilde weten hoe ik ben zonder medicatie. Toen ik nog bezig was met het verminderen kwamen de aanvallen weer terug. Vanwege een eventuele kinderwens gebruik ik geen topamax meer. De medicijnen waren aangepast naar 2x 100mg lamictal en 2x 500mg keppra. Na 2 jaar ineens een aanval. Nu weer aan het verhogen maar nog niet onder controle. Ik gebruik nu 2x 200mg lamictal en 1x500 en 1x750 keppra. Wat is jullie ervaring met deze medicijnen? Ik gebruik al zoveel jaar deze medicatie en vind het heel moeilijk te omschrijven wat de bijwerkingen zijn. Ik weet niet hoe mijn lichaam reageert of hoe ik ben zonder medicatie en ik kan niet alles op de medicatie schuiven. Ik werk normaal 40 uur en in overleg met de arboarts 32 uur voorlopig. Ik was de laatste tijd zo moe en ik trok me alles aan wat er op het werk gebeurde. Ik zou graag in contact komen met iemand die deze medicatie ook gebruikt of gebruikt heeft en wat de ervaringen hiermee zijn.

17-09-2015 | Vrouw | 11
Epilepsie
Beste, ben mama van dochter van 11 en spijtig genoeg heeft men 20 08 van dit jaar premier gegeneraliseerde epilepsie vastgesteld. Het heeft een enorme impact gehad op ons allemaal en zeker op haar natuurlijk. Ze is moeten start met depakine 750 chrono per dag. Resultaat op drie weken: 5 kilo erbij, haaruitval en verschrikkelijk moe. We hebben een kinderneuroloog en profess[lees meer...]or die haar volgen en hebben besloten om over te gaan op keppra nu moet ze 500 's morgens en 500 'savonds keppra bijnemen bij de depakine. Resultaat is verschrikkelijk, ik ken men eigen dochter niet meer en zijzelf ook niet natuurlijk, zo emotioneel, depressief en agressief. Maar dit zou na de overgangsperiode beteren, want als de eeg na een week goed is en het bloed is goed, zouden ze de depakine zachtjes afbouwen. Maar vind het zo rot we zijn mensen die normaal nooit gn medicijnen toedienen voor bio eten kiezen mijn god en opeens moet je je kind vol medicijnen proppen, waar je alleen maar verschrikkelijke bijwerkingen van ziet en merkt. Ik besef dat ze niet zonder kan, want ze heeft nog een aanval gehad onder de depakine. Maar toch is dit zo moeilijk. Kan er iemand raad geven of is het echt zo dat het begin zo moeilijk is, omdat je de juiste medicatie moet vinden en gaan die bijwerkingen echt beteren. Ben ten einde raad, hoop aub???

20-05-2015 | Vrouw | 19
Epilepsie
Hallo allemaal, Ik ben gitane en ben 19 jaar. Sinds mijn 12e heb ik voor het eerst een epileptische aanval gekregen. Eenmaal in het ziekenhuis heb ik een MRI scan gehad en een bloed test om te kijken of epilepsie in mijn bloed zit. Dit was niet het geval, mijn MRI scan zag er verder ook goed uit. ze vertelde mij dat ik door mijn hormonen jeugdepilepsie zou hebben en ik er [lees meer...]weer over heen zou groeien. Nu eenmaal 6 jaar verder zit ik aan de Keppra 500 ML en heb nog zelden een aanval, tenzij ik oververmoeid ben, alcohol drink met combinatie van mijn medicijnen vergeten in te nemen. Nou wordt ik van de Keppra heel down en depressief, verder zijn de bijwerkingen er bijna niet, maar dit geeft toch een erge invloed over mijn leven. Dus vandaag heb ik besloten over te stappen op de Lamotrigine en kijken of dit beter werkt voor mij. Ik zou graag willen weten of de bijwerkingen die er op internet staan ook echt letterlijk zo heftig zijn.. Als iemand wat advies heeft graag! groeten, Gitane

26-08-2013 | Man | 22
Epilepsie
Zijn erachter gekomen dat ik last had van epilepsie in temporaal kwab, en lichte vorm absances. toen met medicijnen gestoeid en uiteindelijk hielp keppra het beste, alleen tot juni 2013!!! Daarna kreeg ik weer last van mijn complicaties en heb ik mijn hoeveelheid zelfs verhoogd tot 1000 (verdubbeld) en zelfs dat hielp niet. Nu nog een ander medicijn erbij moeten slikken en[lees meer...] het helpt nog steeds niet! Of mijn lichaam heeft anti-gene aangemaakt of het is een kort werkend medicijn wat als basis wordt gebruikt.

09-05-2013 | Vrouw | 33
Epilepsie
Ik.kreeg in 1999 me eerste aanval me aanvallen kregen we niet onder controle 6jaar lang alle medicatie geprobeerd.in 2005 heb ik een hersenoperatie gehad waar ik nog steeds heel dankbaar voor ben dat ik alle testen heb doorstaan. Vanaf toen was alles onder controle ik zal altijd keppra en trileptal moeten blijven slikken zonder medicijnen kan ik niet. Het nadeel is dat ik [lees meer...]veel moe ben maar we moeten.er mee leven ik ben nu al zoveel jaren aanvalsvrij.

28-03-2013 | Vrouw | 9
Epilepsie
Mijn dochter van nu 9 jaar slikt sinds 3 jaar Keppra in vloeibare vorm. Heeft nooit grote aanvallen gehad, maar gaat met haar ogen knipperen en maakt geluidjes en keelschrapingen. Sinds 1 jaar heeft ze last van bijwerkingen zoals gewichtstoename, spierpijn, verzwakte spieren in benen waardoor ze sneller valt en al 2 keer wat gebroken heeft in een half jaar. Mijn grootste [lees meer...]zorg is haar haaruitval, dat nu 3 maanden zichtbaar is. ze heeft hele kale plekken op haar achterhoofd en in de nek. Neuroloog zegt dat het niet van Keppra kan komen, ook dermatoloog kan het niet plaatsen. Gewoon pech dus aldus de medici. Volgens neuroloog is Keppra het beste middel bij kinderen omdat het hun gedrag niet aantast en hun leervermogen intact laat.Ze heeft nu geen last van depessies of andere emotionele problemen en op school gaat het goed. Ik weet nu niet wat te doen, een kaal hoofd is ook niet alles.

10-01-2013 | Vrouw | 18
Epilepsie
Ik heb sinds mijn 16de epilepsie. Ik gebruikte eerst keppra. Daar kreeg ik ernstige haaruitval van en op aanraden van de dermatoloog toch over gegaan op andere medicijnen. Ik gebruik nu trileptal. Goede medicijnen. Ben nog niet onder controle maar ben er zeer tevreden over ondanks de bijwerkingen. Ik heb last van hartkloppingen en onregelmatige hartslag. Verder hou ik heel[lees meer...] veel vocht vast. Gelukkig kan et allemaal geen kwaad. Ik heb de laatste tijd veel last van tintelingen in handen en voeten. Ookwel een "slapende voet" genoemd. Ik kan eigenlijk nergens terug vinden of dit bij de trileptal hoort. Iemand ervaringen daarmee?? Verder zijn het hele goede medicijnen