levetiracetam

Epilepsie (230 meningen)

10-05-2019 | Man | 33
Epilepsie
Na een aanvalsvrije periode van +/- 5 jaar kwam ik na een zware aanval bij in het ziekenhuis, hierna ben ik weer begonnen met mediactie, 2x p/d 500 mg Keppra ipv de Carbamazepine die ik zo'n 8 jaar geleden jaar heb gebruikt. Na behoorlijke bijwerkingen tijdens de eerste paar weken heb ik er nu geen merkbare bijwerkingen meer. Ik had slechts een of twee zware aanvallen per [lees meer...]jaar, sinds ik Keppra slik heb ik geen aanval meer gehad. Ik merk daarnaast dat de "aura's" waarvan ik veel regelmatiger last had volledig zijn verdwenen. Al met al ben ik blij dat ik dit medicijn tot mijn beschikking heb, alhoewel ik benieuwd ben in hoeverre het stoppen met alcohol misschien ook wel een rol heeft gespeeld in het uitblijven van aanvallen.

04-02-2019 | Man | 67
levetiracetam (1000mg)
deze keppra is van levens belang voormij wegens een val , hersensfractuur veroorzaakt , en epelepsie aanvallen aan over gehouden , en nu heel goed onder controle.

26-09-2018 | Man | 53
Epilepsie
epileptische aanvallen na een val op het achterhoofd

26-08-2018 | Man | 57
Beroerte
Ik heb op 57 jaar een hersenbloeding gehad 3 weken later een kleinere bloeding door neuroloog kreppa voorgeschreven gekregen. Waar ik vooral in de avond en nacht zeer slecht op reageer .

10-06-2018 | Man | 45
Epilepsie
Sinds 2017 gebruik ik (de originele) Keppra. M'n lichaam heeft er lang over gedaan om er aan te wennen, bijna een jaar! In het begin laat gehad van suïcidale gedachten en depressie. Toen ik dit direct vertelde aan m'n neuroloog, is de dosering gehalveerd naar 2 x 250 mg per dag. Na verloop van tijd weer langzaamaan omgebouwd naar 2 x 500 en dat werkt goed. Ik sport weer me[lees meer...]erdere malen per week. Ik heb wel het idee dat m'n eetlust wat onderdrukt wordt en ik merk dat ik moet opletten om niet bozer te reageren in bepaalde situaties dan ik van mezelf gewend ben. Tot nog toe nog geen enkele tonisch-clonische aanval gehad en daar ben ik erg blij mee!

19-04-2018 | Man | 70
levetiracetam (250mg)
Het heeft mijn aanvallen voor 90% onderdrukt

12-04-2018 | Man | 31
Epilepsie
na operatie van een hersenbloeding direct een aanval epileptie gedaan. Mijn zoon was 30jaar toen hij een avm kreeg: nog steeds grote gevolgen.hij woont alleen:wilde dit zelf. heeft sedert hij alleen woont al 5aanvallen gedaan: De bezorgdheid als moeder blijft:

17-01-2018 | Man | 47
Epilepsie
Wat ik nog vergat mee te geven is dat bij deze laatste aanval ook de linkerarm betrokken was. Normaal is enkel de rechterkant onderhevig aan de aanval. Op de 33 jaar dat ik nu epilepsie heb, is de linkerkant nog maar enkele keren bij een aanval betrokken geweest. Ondanks de korte duur en geen bewustzijnsverlies zijn bij deze laatste aanval alle andere verschijnselen die ik[lees meer...] ooit gehad heb samen aanwezig geweest (hoofdpijn, moeheid, lichtschuw , linkerkant eveneens betrokken bij aanval, lange recuperatieperiode). Groeten, K.

17-01-2018 | Man | 47
Epilepsie
Ik neem dus dagelijks 5 gram keppra en 1 gram tegretol CR. Dankzij de hoge dosis Keppra zijn de aanvallen minder lang, en blijf ik bij bewustzijn. De Keppra wordt in 3 innames ingenomen ( 's middags 1 tablet) , de tegretol CR over 2 innames (600mg-400mg). Het positieve aan dit medicament is dat de dosis goed verdragen wordt, dat de aanvallen minder zwaar zijn (nog maar 7 [lees meer...]minuten) en dat er geen bewustzijnsverlies is. Toen bij 4 gram Keppra en 1 gram tegretol CR de aanvallen bleven komen, was er geopperd frisium bij te nemen, maar uiteindelijk gekozen de dosis Keppra te verhogen naar 5 gram, samen met 1 gram Tegretol CR. Echter verleden week toch een aanval gedaan die volledig doorkwam. Geen bewustzijnsverlies en duurtijd 3 minuten. Achteraf 3 dagen hoofdpijn (heb 1 malig 1 gram dafalgan genomen, normaal is de hoofdpijn dan dezelfde dag over, maar nu dus niet) Eveneens een dag lichtschuw en 5 dagen nodig gehad eer ik terug volledig hersteld was. Bloedspiegel Tegretol was binnen de grenzen en EEG was normaal. En er was geen vergeten dosis (ik gebruik mijn GSM als alarm voor de inname medicatie en ik gebruik een medicatie etui die ik steeds bij heb. Als gevolg van deze aanval en de gewichtstoename besloten om de Keppra te vervangen door Topamax. Vermits er standaard afgebouwd wordt à rato van 500 mg/2 weken, zal het minstens 20 weken duren eer ik volledig overgeschakeld zal zijn, alhoewel ik voorstander ben om nog langzamer af te bouwen. (nogal gevoelig voor wijzigingen). Over 14 dagen terug afspraak met neuroloog om de omschakeling te bespreken.

14-01-2018 | Man | 11
levetiracetam (750mg)
Epilepsie
Zoon (nu 11) kreeg 2 jaar geleden eerste aanval. Voorheen ook aantal “gekke” aanvallen gehad. Onrustig EEG. Dus gestart met keppra. Zoon heeft complexe neurologische aandoening aan zenuwstelstel waarbij epilepsie “weleens” voorkomt en vermoeidheidsklachten horen. Afgelopen 2 jaar zijn de vermoeidheidsklachten sterk toegenomen. Veel dokters gezien, niemand heeft relatie met[lees meer...] keppra gelegd. Na 2 jaar aanval vrij afgebouwd. Bij de eerste mindering van 250 mg, kregen we al een ander kind. Veel iniaitrijkers, alerter, minder moe. Nu helemaal gestopt en we weten niet wat ons overkomt. Achteraf gezien zijn de bijwerking steeds erger geworden. Twee maanden voor stoppen had hij zijn diepte punt. Erg blij dat we gestopt zijn! En gelukkig geen nieuwe aanvallen.

09-01-2018 | Man | 26
levetiracetam (1500mg)
Epilepsie
Ik ben in mei 2003 op 14 jarige leeftijd begonnen met Keppra 2x500mg per dag. Door het ouder worden en groeien is deze dosis stelselmatig toegenomen. Nu neem ik 2x1500 mg per dag + 2x 100mg Lamictal. Qua bijwerkingen merk ik op dat deze de laatste vijf jaar fel toegenomen zijn: Ten eerste heb ik constant koude handen(tenzij het buiten 30 graden is of ik zwaar fysieke arb[lees meer...]eid uitoefen). Ik kan eten wat ik wil en kom geen gram bij(weeg nu 61 kg en ben 175 cm groot). Ik reageer emotioneel vrij snel(begin vrij snel te huilen) andere dingen die een normaal persoon erg vinden laten me volledig koud. Af en toe heb ik last van evenwichtsstoornissen. Mijn korte termijn geheugen is slecht, ik kan bijvoorbeeld 2 seconden geleden mijn gsm weggelegd hebben en nu totaal niet meer weten waar hij ligt.

28-12-2017 | Man | 19
Epilepsie
Voorheen abseance-epilepsie gehad tot begin puberteit (ethosuximide), toentertijd overheen gegroeid en geen medicatie meer nodig. Na 7-8 jaar helaas 3 insulten in een jaar gehad, veroorzaakt door langdurig slaaptekort / stressvolle, onregelmatige periode, waarvan 1 een forse aanval. Met het laatste geval de diagnose epilepsie weer gekregen en besloten om 2x daags 500 mg Ke[lees meer...]ppra te slikken (90 kg). Eerste paar dagen / weken zijn het moeilijkst, extreme vermoeidheid en tegelijkertijd slapeloosheid. Dit in combinatie met de 'aftermath' van een heftig insult raad ik je om een minimaal een week vrij te nemen van werk /opleiding. Neem je tijd om te herstellen, hou je voeding op orde. Tip: eventueel omega3/ zink en magnesium(tekort) aanvullen indien nodig maakt je veel energieker. Probeer gewoon voldoende te slapen. Bijwerkingen verdwijnen dan enorm snel :) Te weinig rust houdt je in die vicieuze cirkel, wat je ook depressief kan maken. Na 3 - 4 weken nog steeds wel last van moeilijk inslapen helaas.

23-05-2017 | Man | 47
Epilepsie
Ik heb enkele weken geleden mijn eerste tonisch, conische insult gehad en ben beland in een kliniek net over de grens bij Nijmegen. Daar is mij door de dokter Keppra voorgeschreven. Dat heeft deze idioot gedaan zonder dat alle resultaten van het onderzoek duidelijk waren. Het hele onderzoek was zelfs nog niet voltooid. Voor de zekerheid heb ik een 2e opinion in het Radboud[lees meer...] ziekenhuis aangevraagd. Maar wat een rotzooi deze medicatie. Het heeft zulke heftige bijwerkingen dat je verwacht dat deze serieus met patiënt besproken worden, zodat er een goede overweging gemaakt kan worden voordat je dit medicijn gaat gebruiken. Dat is in mijn geval niet gebeurd. Er is slechts tussen neus en lippen door vermeld dat er agressiviteit kan optreden en dat ik 6 mnd geen auto mag rijden. Dat ik geen auto mag rijden met deze drugs in mijn lijf snap ik heel goed. Ik kijk bij tijd en wijle scheel en ben continu bezig de golven (vergelijk ze met hele, hele slechte xtc) te verwerken. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik er niet bij ben en ik kan mij niet concentreren op het werk. Een kleinigheid die ze vergeten zijn te vermelden. Daarnaast ben ik tegen het depressieve aan (ik slik deze rotzooi nog geen 2 wkn.). Dit vind ik heel simpelweg hele slechte drugs, waarvan ik mij niet kan voorstellen dat ze ook maar enige positieve invloed op mijn gezondheid kan hebben. Ik raad iedereen af aan deze medicatie te beginnen. Ik heb de aanklacht voor nalatigheid al klaar liggen, maar ga eerst ff een gesprekje voeren met die dokter. Zo klink ik al een beetje agressief? Dat krijg je dus met deze rotzooi!

08-05-2017 | Man | 41

10-03-2017 | Man | 65
Epilepsie
Als je Keppra (en in mijn geval ook Topamax) samen neemt kan de druk die je krijgt van binnen vrij groot worden. Ik had last van duizeligheid, afwezig zijn in mijn hoofd, concentratie weg, geheugen korte termijn ondermijnd, hoofdpijn, geen aandacht kunnen geven (is van erg naar erger gegaan en uiteindelijk depressie als gevolg van de Keppra. Door 2 specialisten bevestigd [lees meer...]en door de psycholoog). Je kan aan iemand vragen om je mee op te volgen in je reilen en zeilen. Van je zelf zie niet altijd als je in depressie bent aan het wegzakken! Depressie opname 31 mei 2016 - ontslag 15sept 2016. na de 1ste week na stoppen Keppra voelde ik mij tip top in orde. Ondertussen was ik er al achter gekomen dat de depressie rechtstreeks de oorzaak was. Ik ben van in het begin psychisch de berg afgedaald naar een depressie toe (voor zelfmoord gestaan). Ik noch mijn omgeving had door dat ik aan het wegzakken was in een depressie ... (ik ben een week geleden uiteindelijk terug bekwaam verklaard om terug, (zonder voorwaarden). na 2 1/2 j voluit auto te mogen rijden. Respecteer het rijverbod als je deze medicamenten neemt. En zeker als je echt epilepsie hebt! Het terug autorijden ging heel goed, geen probleem, alsof ik steeds met de auto ben blijven rijden. Ik rij nu zelf trager en defensiever dan voordien! goed hé! In een gesprek met de specialist gaf hij toe dat er meerdere mensen zijn die naar een depressie geduwd worden door Keppra. Ik ben er gelukkig goed uitgekomen en ik leef nu volop ondanks nog andere kwaaltjes als gevolg van de 15 dagen coma. Lichte schade aan het evenwichtssysteem waardoor ik niet kan kuisen, stofzuigen kortom alles waarbij ik moet buigen niet doen. Geen balsporten meer doen, niet omhoog springen enz enz, gehoor 45% verslecht waardoor nu hoorapparaat L en R. Ik wens het niemand niet toe.

12-02-2017 | Man | 56
Epilepsie
ik ben een van de eerste in nederland die keppra heeft uitgeprobeerd. keppra werkt goed, maar er is verschil van de werking tussen keppra van 250 mg en 500 mg. en ik heb geen eetlust meer.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum