Ervaringen met Keppra

levetiracetam

verstoorde slaap uitslag beperkt tot geslachtsdelen

21-03-2021 | Vrouw | 44
Epilepsie
Voor mij de ergste horror periode (lichamelijk) in mijn leven. Geen controle over mijn lichaam meer.

18-03-2021 | Vrouw | 55
Epilepsie
Na een hersentumoroperatie in 2012 kreeg ik partiële epilepsie aanvallen en heb diverse anti-epileptica voorgeschreven gekregen. keppra of in mijn geval levetiracetam (soortnaam) werkt uitstekend ik ben al een aantal jaar aanvalsvrij. Ik heb last van slechts één bijwerking en dat is slaperigheid overdag.

03-03-2021 | Vrouw | 42
Epilepsie
Ik neem reeds 9 jaar Keppra 750 2x per dag. Ik ben als persoon veel veranderd ( neerslachtig, prikkelbaar,...) Vorige week terug een grote aanval gehad. Mijn medicatie is nu verhoogd naar 2x 1000. Ik heb hoofpijn, ben moe, misselijk en enorm draaierig. Kan dit door de verhoging van de medicatie komen?

17-02-2021 | Vrouw | 1
levetiracetam (250mg)
Mijn kind van 1 jaar heeft epileptische aanvallen. Het is begonnen met een koortsstuip en heeft geresulteerd in geregelde aanvallen op maandelijkse basis. MRI = geen issue. EEG = geen issue. DNA = geen issue. Metabolisme = geen issue. Ze krijgt nu Keppra 2 maal daags 2mg. Nu begint ze rare klachten te ontwikkelen, zoals agressie, boosheid en knikkende hoofd met o[lees meer...]gen dicht. Vooral laatste zijn we erg bezorgt erover. We weten dus niet als dit door de medicijnen komt ja te nee en hoe we deze aanvallen kunnen genezen. Men kan geen diagnose stellen!! Heeft iemand zo een gelijke ervaring meegemaakt of weet iemand toevallig een arts die ons hierin beter kan helpen? Laat aub een bericht achter. Alvast bedankt.

23-07-2020 | Vrouw | 61
Epilepsie
Toen ik 2x daags 750mg ging goed maar na verhoging savond niet tril in benen en moe reden verhoging snachts een aanval heb gehad

21-07-2020 | Vrouw | 20
Epilepsie
Sinds mijn 18e neem ik dit medicijn. Toen had ik ook mijn allereerste grote aanval, en dat kwam best uit de lucht gevallen. Concentratie problemen had ik al en viel meerdermaals op een maand bewusteloos. Persoonlijk zocht ik er niet veel achter omdat ik niet zo gezond leefde! Dan zijn we toch maar naar de dokter geweest en met vervolg naar het ziekenhuis. Ik heb een klein [lees meer...]weefsel in mijn hersenen en vanuit dat weefsel ontstaat mijn epilepsie! Op twee jaar tijd ben ik van 250mg (2xperdag) naar 750mg (2xperdag) gegaan. Ik bleef kleine attackjes hebben, dit uitte zich in niet bewust zijn bij het moment, waardoor er veel verwarring was en plotseling omvallen zonder goed te weten hoe of wat. Maar toch ben ik tevreden met Keppra als medicatie, ik heb geen stuiptrekkingen meer en voel me over het algemeen goed. Natuurlijk heb ik klachten, zoals een spastische darm maar dat heb ik al sinds dat ik mij kan herinneren! Net zoals het neerslachtigheid een symptoom kan zijn maakte ik ook juist veel mee in deze periode! Ik denk dat er heel veel symptomen kunnen in gepraat worden en je dus vooral goed voor jezelf moet zorgen, mentaal en fysiek, want dat maakt werelden van verschil!

21-07-2020 | Vrouw | 61
levetiracetam (500mg)
wordt niet beter op jaren, gebruik ik het al, had eerst 750mg 2x per dag, nu avond 1000mg en tergatol en frisum 30mg en diazapam en tergatol, nacht voel onrust in benen en hoofd , was jaren aanval vrij nu krijg nu verhoging in avonds in benen en hoofd epelepsie heb ik nu snap niet hoe kan heb nieuwe epelepsie arst die belt me terug op moment geen goede ervaring

25-05-2020 | Vrouw | 49
Epilepsie
Ondanks een actieve levensstijl en een gebalanceerd dieet, val ik niets af (kwam na de voorschrijving van Keppra 5 kg aan, alsof er met een toverstaf bij werd getoverd) . In het begin ontzettend veel moodswings. Ik voel me emotioneel vlak. Geen hongergevoel.

29-04-2020 | Vrouw | 23
Epilepsie
Na vele soorten anti-epileptica te hebben gebruikt, en met de angst om terug te moeten naar Depakine waar ik hevige ervaringen bij heb, heb ik bij Kempenhaeghe in opname Keppra geprobeerd. Met name omdat hiervoor het zusje Briviact mij ook goed beviel had ik daarvoor de moed. Hoewel ik zwaar ben gewaarschuwd voor de zeer ernstige bijwerkingen, beviel het verrassend goed. I[lees meer...]k had last van lichte moodswings, maar verder was ik ontzettend tevreden en zat eindelijk goed in mijn vel! Na enige tijd thuis bleken de bloedwaarden te zijn opgestapeld naar 69 (ipv 5-25). Dit betekent helaas het afbouwen van Keppra en het opbouwen van Depakine en Frisium.

29-12-2019 | Vrouw | 20
Epilepsie
Ik moet 2x per dag 500mg innemen na een paar dagen had ik geen eetlust meer Ik ben mezelf wel aan het forceren omdat het natuurlijk moet. Dan nog ben ik 2kg afgevallen in een week. Ik sliep nooit meer dan 6u per dag maar sinds ik deze pillen neem kan ik heel de dag door slapen als niemand me wakker maakt. Het heeft best wel veel bijwerkingen. Het allerbelangrijkste is dat [lees meer...]ik natuurlijk aanval vrij ben. Omdat we een kinderwens hebben, moet ik deze pillen nemen omdat ik nog steeds aanvallen kreeg met lamotrogine. Andere anti epileptica merken kunnen niet worden genomen tijdens de zwangerschap anders was ik wel overgestapt door de bijwerkingen.

01-12-2019 | Vrouw | 24
Epilepsie
Ik neem dit medicijn 3de dag en berg erg down zit hele tijd te we'en. Arts zegt dat dit na 3 weken overgaat. Iemand die dit ka' bevestigen?

09-10-2019 | Vrouw | 38
levetiracetam (250mg)
Epilepsie
Moest wennen, gebruik het nu in combinatie met Depakine. Met keppra alleen word ik onrustig tot depressief, maar dat is door deze 2 samen te gebruiken opgelost. Nu na 5 jaar alles goed en aanvalsvrij.

27-05-2019 | Vrouw | 60
levetiracetam (500mg)
na jaren last van trillen begerig zie je niet voel je in hoofd erg naar nooit eerder gehad heb epelepsie arst gebeld en kan komen heb daarnaast keppra 250mg tergatol 200mg en diazapam frisum 30mg wie heeft deze ervaring ook

22-05-2019 | Vrouw | 20
Epilepsie
Op mijn 1 jarige leeftijd mijn eerste aanval gehad. Mijn 2e aanval heb ik gehad op mijn 12 jarige leeftijd. Derde aanval gehad op mijn 13e, vierde aanval op mijn 14e en vijfde aanval gehad na een maand of 8/9. Op mijn 14 jarige leeftijd ben ik begonnen met het in nemen van Keppra 5000mg. Last gehad van bijwerkingen zoals, sufheid, emotionele gedrag en uitslagen op de huid.[lees meer...] Mijn lichaam is snel aan de medicijnen gewend en heb geen last meer van bijwerkingen. Sinds ik Keppra 5000mg 2x daags slik geen aanvallen gehad. Super tevreden!!

25-04-2019 | Vrouw | 28
levetiracetam (1500mg)
Epilepsie
In maart ben ik op mijn achterhoofd gevallen tijdens wintersport (met helm), daarna had ik hoofdpijn mar verder geen bijzonderheden. Tot ik een week later snachts wakker werd met uitval van mijn linker arm en been. Na bezoek aan de huisartsenpost weer naar huis gestuurd. Zelfs nog gevraagd of het kwaad kon als het nog eens zou gebeuren: nee. Volgende nacht weer dezelfde kl[lees meer...]achten, had er toch geen goed gevoel bij, dus naar mijn eigen huisarts gegaan. Deze belde toch even de dienstdoende neuroloog (en durfde met mij ertegenover mijn verhaal 'raar' te noemen). Neuroloog wilde mij graag zien op de SEH, waar een CT scan is gemaakt. Daarop bleek ik een subduraal hematoom te hebben, waarvoor ik opgenomen moest worden. Een dag later kreeg ik een aanval overdag, doordat ik nu de hele aanval voelde, werd epilepsie vermoed. S vonds gestart met 1000mg Keppra via infuus, daarna 2dd500mg. Helaas nog steeds aanvallen, dus verhoogd naar 2dd750 mg. Hierna last van desoriëntatie, kon geen sokken meer aantrekken, ritsen dichtdoen, alle vanzelfsprekende dingen voelden raar, slechte motoriek. Minder aanvallen. Na 10 dgn geen aanvallen meer gehad, wel veel vermoeidheid, emoties, nachtmerries en snel overprikkeld. De vermoeidheid is nu echt heel erg, na 4 uurtjes wakker te zijn moet ik weer 2 uur slapen. In totaal ben ik ongeveer 8 uur per dag wakker. Ik twijfel of dit door het subduraal hematoom komt, of door de Keppra. Ik ben inmiddels 1 maand verder... Ik hoop in ieder geval snel de Keppra te mogen afbouwen, over 3 weken weer een CT!

10-02-2019 | Vrouw | 38
Epilepsie
Hallo allen Ik slik deze medicatie al zo lang dat ik niet weet hoe lang. Ik zat aan de 2000mg en er is nu stap gewijs 500mg af gehaald ik voel mij erg onrustig op dit moment. Toen ik de 2000mg slikte was ik erg vermoeid down in mijn hoofd langzame verwerking vaak overprikkeld. Nu heb ik juist onrust, gespannen Ik weet even niet waar ik het moet zoeken daarbij zit ik ook [lees meer...]nog in een depressie herkend iemand iets in het afbouwen en deze symptomen laat het dan a.u.b horen vriendelijke groet m.e.d.