Ervaringen met Keppra

levetiracetam

verstoorde slaap uitslag beperkt tot geslachtsdelen

24-07-2018 | Vrouw | 18
levetiracetam (100mg/ml)
Epilepsie
In het begin gebruikte ik keppra eerst 50 Mg en het hielp niet dus werd het rap gestegen naar 1000mg. Het bleek nog niet te werken dus onderzochten ze me en raden ze me keppra aan, het heeft zo wat bijwerkingen maat het is niet echt een helper ik heb er nog steeds gehad maar wel minder erg.

07-07-2018 | Vrouw | 36
Epilepsie
Na meer dan 1,5 jaar gebruik hiervan na 2 x insult (tonisch clonisch) in 2016, erg tevreden geen aanval meer gehad te hebben sinds inname. Dosis wel verminderd nu want enge bijwerkingen zoals erg prikkelbaar, snel boos en snel benauwd, bevangen. Geen autorijden 1 jaar lang was voor mij het ergste. Waarschijnlijk in te nemen levenslang, we zullen zien...

03-07-2018 | Vrouw | 13
Epilepsie
Mijn dochter had tot april 2017 de absence vorm in april 2017 kreeg ze de eerste keer een aanval toen kwamen we erachter dat ze al jaren epilepsie had we waren begonnen met depakine daar werd ze erg druk door en ze was al erg druk van zichzelf toen kreeg ze lamotrigine daar bleek ze allergisch voor te zijn toen kreeg ze kepra begonnen met 2x 500 mg wat niet hielp daarna [lees meer...]werd het verhoogd naar 2x 750 mg en nu zit ze op 1x 1000 mg in de ochtend en in de avond 1x 750 mg en nog steeds aanvallen en dat kan verschillen van 1 per 4 dagen tot 1 per maand en dat is voor 95% i de ochtend moet binnen kort weer naar sein dan zal de avond dosering wel werd worden verhoogd ook naar 1000mg

25-03-2018 | Vrouw | 77
levetiracetam (500mg)
EpEliquis, tegenwerking?ilepsie aanval 9 maanden na CVA, gebruik ook Eliquis 2x 5mg, tegenwerking?

16-02-2018 | Vrouw | 40
Epilepsie
Als ik dit medicijn innam voelde ik me na een half uur draaierig en na ongeveer 2 uur moest ik een uur of twee uur slapen. Verder voelde ik me heel depressief en kon ik om alles huilen. Overdag kon ik niks terwijl ‘s avonds kon ik wel weer sporten, want dan waren de medicijnen weer uItgewerkt. Hier ben ik dan ook snel weer mee gestopt.

09-11-2017 | Vrouw | 44
Epilepsie
Een paar maanden na mijn hersenbloeding kreeg ik een epileptische aanval. Dat schijnt vaker voor te komen, dus ik kreeg van de neuroloog Keppra voorgeschreven. Die slik ik nu al ruim 8 jaar 2 keer per dag 250 mg. Sindsdien nooit meer een aanval gehad. Wat de bijwerkingen betreft: dit zijn typische cva-klachten, zoals pijnlijke spieren, boosheid en depressieve klachten. Ik [lees meer...]denk dat deze "bijwerkingen" niet veroorzaakt worden door het medicijn. Ik ben terug geweest naar de neuroloog en volgens hem is het moeilijk om te bepalen of mijn klachten bijwerkingen zijn of niet. Hij raadde aan om het voor de zekerheid toch maar te blijven slikken, want na een subarachnoïdale bloeding is er toch kans op herhaling, al zou ik een perfect eeg hebben.

05-11-2017 | Vrouw | 25
Epilepsie
Ik slik dit medicijn vanaf mijn vijftiende, na 10 jaar vrijwel geen last te hebben van bijwerkingen ben ik opeens zonder reden depressief geworden. Ik had nergens meer zin in. Omdat ik deze medicijnen al 10 jaar slik, had ik niet gedacht dat het door de medicijnen zou kunnen komen. Toch maar een afspraak met de neuroloog gemaakt. Hij pakte het goed op en vertelde mij dat [lees meer...]ook na een lange tijd opeens bijwerkingen kunnen optreden. Hij stelde mij voor om naast de Keppra ook een hoge dosis (300mg) vitamine B6 te gaan slikken. Ik zou binnen een paar dagen verschil merken. Binnen 2 dagen merkte ik al verschil. Binnen een week was ik weer de oude! 😀

14-09-2017 | Vrouw | 46
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie
ik gebruik het originele merk (keppra) en dat scheelt enorm. Vrijwel geen bijwerkingen. Het is algemeen bekend onder neurologen en apothekers dat je op deze verschillende merken heel verschillend kunt regeren. Bij een ander merk krijg ik ongeveer alle bijwerkingen, met name enorme huilbuien, instabiel en ook nog een epileptische aanval.

14-06-2017 | Vrouw | 70
levetiracetam (100mg/ml)
Epilepsie
Nu overgestapt sinds een jaar of drie. Gewicht redelijk onder controle. Minder prikkelbaar

13-04-2017 | Vrouw | 60
Epilepsie
sinds 1962 heb ik epilepsie en gebruikte daarvoor Mysoline. Deze werkte goed maar na 55 jaar werd mij geadviseerd om iets anders te gebruiken. Dat werd Keppra. En 1000 mg was heel normaal volgens de specialist. Ik vond dat wel erg veel. Toch ging ik daarmee akkoord. Nu een jaar later ben ik uit mijzelf 500 mg gaan slikken. De ontsteking in mijn neus is over, ik slaap weer,[lees meer...] mijn maag doet geen pijn meer. Mijn bloeddruk is weer normaal, mijn hartslag is weer normaal. En ik ben aanvalsvrij. Voel me nu super. De bevestiging van de combinatie Keppra en slapeloosheid kreeg ik op een bijeenkomst met andere patiënten. De patiënten die Keppra gebruikten slikten daarnaast ook slaaptabletten (voorgeschreven). Wat ik nog het ergste vind is dat mij 1000 mg voorgeschreven wordt zonder enig vooronderzoek. Alleen omdat het zo aan de arts wordt verteld en in de boeken staat. Gelukkig heb ik het talent dat ik goed naar mijn lichaam luister. Maar de mensen die verdoofd zijn door anti epileptica kunnen niet eens meer naar hun lichaam luisteren. En ik weet dat omdat ik in mijn jeugd ook helemaal verdoofd was door de hoeveelheid medicijnen.

18-02-2017 | Vrouw | 34
Epilepsie
Ik gebruik sinds 3 maanden dit medicijn (2x/dag 500mg), na 2x een tonisch clonisch insult te hebben gehad op 1 maand tijd. Telkens 's nachts, de eerste maal op spoed beland, zonder me er iets van te herinneren. De weken nadien wel veel hoofdpijn en weinig eetlust door pijnlijke tongbeet. Na tests/ct-scan/mri-scan zou de oorzaak een kleine aangeboren afwijking kunnen zijn, [lees meer...]maar waarom nu pas merkbaar, na 34 jaar? Ik ben in het algemeen wel tevreden met dit medicijn, ik voel me goed en geen insult meer gehad sinds inname. Hout vasthouden!! Want gedurende 1 jaar niet mogen rijden is een groot probleem voor mij (wonen vrij geïsoleerd) én dit wil mijn man nooit meer zien/meemaken. Er zullen wel kleine bijwerkingen bij horen, ik ben bv. iets prikkelbaarder en krijg het zeer benauwd in kleine drukke/rumoerige ruimtes, deze mijd ik dus.

20-01-2017 | Vrouw | 58
levetiracetam (750mg)
Epilepsie
veel bijwerkingen, vroeger nam ik tegretol, maar daar werd ik emotieloos van ! en nu het tegen deel. vroeger sliep ik veel, nu heel weinig, en ben nooit moe

27-12-2016 | Vrouw | 21
Epilepsie
Sinds een aantal jaren gediagnosticeerd met epilepsie, lange tijd geen medicijnen gebruikt met alle gevolgen van dien. Meerdere tonisch-clonische aanvallen gehad met veel lichamelijke schade. Deze zomer begonnen met medicijn; Levetiracetam/Keppra. 2x daags 500 mg. Zeer veel bijwerkingen! Herkende mezelf op een gegeven moment niet meer terug. Stemmingswisselingen, paniekaa[lees meer...]nvallen, gewichtsverlies, hartkloppingen, vermoeidheid, geheugen en concentratie verlies het is een drama! Kan niet wachten tot ik van deze troep af ben!Nu aan het overstappen naar Lamotragine, gaat voor alsnog goed.

02-08-2016 | Vrouw | 23
Epilepsie
Ik heb een zwangerschapswens. Ik ben van depakine en carbamazepine naar keprra overgegaan om geen kans te hebben dat ik een kind krijg met een open ruggetje. Sinds ik de keppra gebruik, gaat alles mis, ik ben onzeker, heb angstaanvallen en maak rare bewegingen in bed. In de avond praat ik ook de volgende dag weet ik zelf niet meer wat ik heb gezegd maar mijn vriend wel. ik[lees meer...] heb af en toe ook last van wanen en hallucinaties. Voor dat ik was begonnen met het gebruik van keppra was ik aanvalvrij voor heel lang. Sinds ik keppra gebruik is het helemaal niet hetzelfde meer ben steeds meer onzeker van mezelf en over mijn aanvallen. ik weet niet meer wat ik moet doen, heeft iemand wat advies voor mij om toch zwanger te kunnen worden op een met een andere medicijn.

31-05-2016 | Vrouw | 35
Epilepsie
Bij deze hoeveelheid dat ik inneem is er geen probleem, maar van het moment dat ik meer inneem komen die bijwerkingen naar boven, maar ben in het geheel al al die jaren tevreden, ik heb wel een ongeveer begindatum ingevuld want wist die niet juist maar bij keppra was ik ook een testpersoon, heb daar ooit een papier voor moeten tekenen.

23-01-2016 | Vrouw | 28
Epilepsie
ik ben sandra en er is bij mij op de leeftijd van 19 jaar plots van de ene op de andere dag licht-epilepsie geconstateerd. ik neem daarvoor depakine chrono 500 en keppra 500 's avonds en depakine chrono 300 en keppra 500 's morgens telkens 1 tablet. ik heb heel veel last van de bijwerkingen van deze medicaties, heel vermoeid. ik heb in de namiddag steeds een 2 uur slaap no[lees meer...]dig, ben soms erg depressief en kan sommige momenten heel onzeker stappen, heb angstaanvallen nu en voel me niet altijd goed in mijn vel, zijn er nog mensen die deze dosissen nemen en hoe gaan jullie ermee om in het dagelijks leven, vroeger kon ik paardrijden , en zwemmen en kon ik in allerlei activiteiten deelnemen, nu ben ik altijd maar moe, angstig om buiten te komen en heb ik last van spierspanningen en van die vreemde oncontroleerbare schokken kan iemand zich hierin herkennen en of er oplossingen zijn. ik hoop van wel