levetiracetam

Epilepsie (228 meningen)

18-02-2017 | Vrouw | 34
Epilepsie
Ik gebruik sinds 3 maanden dit medicijn (2x/dag 500mg), na 2x een tonisch clonisch insult te hebben gehad op 1 maand tijd. Telkens 's nachts, de eerste maal op spoed beland, zonder me er iets van te herinneren. De weken nadien wel veel hoofdpijn en weinig eetlust door pijnlijke tongbeet. Na tests/ct-scan/mri-scan zou de oorzaak een kleine aangeboren afwijking kunnen zijn, [lees meer...]maar waarom nu pas merkbaar, na 34 jaar? Ik ben in het algemeen wel tevreden met dit medicijn, ik voel me goed en geen insult meer gehad sinds inname. Hout vasthouden!! Want gedurende 1 jaar niet mogen rijden is een groot probleem voor mij (wonen vrij geïsoleerd) én dit wil mijn man nooit meer zien/meemaken. Er zullen wel kleine bijwerkingen bij horen, ik ben bv. iets prikkelbaarder en krijg het zeer benauwd in kleine drukke/rumoerige ruimtes, deze mijd ik dus.

20-01-2017 | Vrouw | 58
levetiracetam (750mg)
Epilepsie
veel bijwerkingen, vroeger nam ik tegretol, maar daar werd ik emotieloos van ! en nu het tegen deel. vroeger sliep ik veel, nu heel weinig, en ben nooit moe

27-12-2016 | Vrouw | 21
Epilepsie
Sinds een aantal jaren gediagnosticeerd met epilepsie, lange tijd geen medicijnen gebruikt met alle gevolgen van dien. Meerdere tonisch-clonische aanvallen gehad met veel lichamelijke schade. Deze zomer begonnen met medicijn; Levetiracetam/Keppra. 2x daags 500 mg. Zeer veel bijwerkingen! Herkende mezelf op een gegeven moment niet meer terug. Stemmingswisselingen, paniekaa[lees meer...]nvallen, gewichtsverlies, hartkloppingen, vermoeidheid, geheugen en concentratie verlies het is een drama! Kan niet wachten tot ik van deze troep af ben!Nu aan het overstappen naar Lamotragine, gaat voor alsnog goed.

02-08-2016 | Vrouw | 23
Epilepsie
Ik heb een zwangerschapswens. Ik ben van depakine en carbamazepine naar keprra overgegaan om geen kans te hebben dat ik een kind krijg met een open ruggetje. Sinds ik de keppra gebruik, gaat alles mis, ik ben onzeker, heb angstaanvallen en maak rare bewegingen in bed. In de avond praat ik ook de volgende dag weet ik zelf niet meer wat ik heb gezegd maar mijn vriend wel. ik[lees meer...] heb af en toe ook last van wanen en hallucinaties. Voor dat ik was begonnen met het gebruik van keppra was ik aanvalvrij voor heel lang. Sinds ik keppra gebruik is het helemaal niet hetzelfde meer ben steeds meer onzeker van mezelf en over mijn aanvallen. ik weet niet meer wat ik moet doen, heeft iemand wat advies voor mij om toch zwanger te kunnen worden op een met een andere medicijn.

31-05-2016 | Vrouw | 35
Epilepsie
Bij deze hoeveelheid dat ik inneem is er geen probleem, maar van het moment dat ik meer inneem komen die bijwerkingen naar boven, maar ben in het geheel al al die jaren tevreden, ik heb wel een ongeveer begindatum ingevuld want wist die niet juist maar bij keppra was ik ook een testpersoon, heb daar ooit een papier voor moeten tekenen.

23-01-2016 | Vrouw | 28
Epilepsie
ik ben sandra en er is bij mij op de leeftijd van 19 jaar plots van de ene op de andere dag licht-epilepsie geconstateerd. ik neem daarvoor depakine chrono 500 en keppra 500 's avonds en depakine chrono 300 en keppra 500 's morgens telkens 1 tablet. ik heb heel veel last van de bijwerkingen van deze medicaties, heel vermoeid. ik heb in de namiddag steeds een 2 uur slaap no[lees meer...]dig, ben soms erg depressief en kan sommige momenten heel onzeker stappen, heb angstaanvallen nu en voel me niet altijd goed in mijn vel, zijn er nog mensen die deze dosissen nemen en hoe gaan jullie ermee om in het dagelijks leven, vroeger kon ik paardrijden , en zwemmen en kon ik in allerlei activiteiten deelnemen, nu ben ik altijd maar moe, angstig om buiten te komen en heb ik last van spierspanningen en van die vreemde oncontroleerbare schokken kan iemand zich hierin herkennen en of er oplossingen zijn. ik hoop van wel

14-10-2015 | Vrouw | 50
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie
Hallo, ik neem sinds 2004 Keppra, voordien nam ik lamictal (deze neem ik nog steeds) en tegretol waar ik in 2004 gestopt ben. Dankzij de keppra werd ik 8 maanden aanvalsvrij en mocht ik stoppen met tegretol, maar in december 2004 kreeg ik plots zeer vreemde aanvallen, (zoals wegvallen van spraak, parese in mijn benen, vreemd gedrag enz.). Ze vinden de oorzaak niet en ze no[lees meer...]emen deze aanvallen niet epileptisch, ze vinden geen lichamelijke oorzaak, maar ondertussen zijn we al bijna 11 jaar verder en er is nog geen verandering, alleen worden de aanvallen bizarder!!! naar het schijnt heeft 30 procent van de mensen die epilepsie hebben ook niet epileptische aanvallen. Ze kunnen deze mensen niet helpen en informatie vind je er ook niet over. Ik vraag of er nog mensen zijn die met zo een aanvallen ervaring hebben. groetjes,

18-09-2015 | Vrouw | 28
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie
Sinds mijn 12e is epilepsie geconstateerd. Het was moeilijk de aanvallen onder controle te krijgen. O.a. Depakine, topamax, lamictal, keppra geprobeerd. Uiteindelijk is het zeven jaar onder controle geweest met de combinatie topamax, keppra en lamictal. Omdat het jarenlang goed is gegaan wilde ik minderen met medicijnen. Ik dacht misschien ben ik er wel overheen gegroeid e[lees meer...]n ik wilde weten hoe ik ben zonder medicatie. Toen ik nog bezig was met het verminderen kwamen de aanvallen weer terug. Vanwege een eventuele kinderwens gebruik ik geen topamax meer. De medicijnen waren aangepast naar 2x 100mg lamictal en 2x 500mg keppra. Na 2 jaar ineens een aanval. Nu weer aan het verhogen maar nog niet onder controle. Ik gebruik nu 2x 200mg lamictal en 1x500 en 1x750 keppra. Wat is jullie ervaring met deze medicijnen? Ik gebruik al zoveel jaar deze medicatie en vind het heel moeilijk te omschrijven wat de bijwerkingen zijn. Ik weet niet hoe mijn lichaam reageert of hoe ik ben zonder medicatie en ik kan niet alles op de medicatie schuiven. Ik werk normaal 40 uur en in overleg met de arboarts 32 uur voorlopig. Ik was de laatste tijd zo moe en ik trok me alles aan wat er op het werk gebeurde. Ik zou graag in contact komen met iemand die deze medicatie ook gebruikt of gebruikt heeft en wat de ervaringen hiermee zijn.

17-09-2015 | Vrouw | 11
Epilepsie
Beste, ben mama van dochter van 11 en spijtig genoeg heeft men 20 08 van dit jaar premier gegeneraliseerde epilepsie vastgesteld. Het heeft een enorme impact gehad op ons allemaal en zeker op haar natuurlijk. Ze is moeten start met depakine 750 chrono per dag. Resultaat op drie weken: 5 kilo erbij, haaruitval en verschrikkelijk moe. We hebben een kinderneuroloog en profess[lees meer...]or die haar volgen en hebben besloten om over te gaan op keppra nu moet ze 500 's morgens en 500 'savonds keppra bijnemen bij de depakine. Resultaat is verschrikkelijk, ik ken men eigen dochter niet meer en zijzelf ook niet natuurlijk, zo emotioneel, depressief en agressief. Maar dit zou na de overgangsperiode beteren, want als de eeg na een week goed is en het bloed is goed, zouden ze de depakine zachtjes afbouwen. Maar vind het zo rot we zijn mensen die normaal nooit gn medicijnen toedienen voor bio eten kiezen mijn god en opeens moet je je kind vol medicijnen proppen, waar je alleen maar verschrikkelijke bijwerkingen van ziet en merkt. Ik besef dat ze niet zonder kan, want ze heeft nog een aanval gehad onder de depakine. Maar toch is dit zo moeilijk. Kan er iemand raad geven of is het echt zo dat het begin zo moeilijk is, omdat je de juiste medicatie moet vinden en gaan die bijwerkingen echt beteren. Ben ten einde raad, hoop aub???

20-05-2015 | Vrouw | 19
Epilepsie
Hallo allemaal, Ik ben gitane en ben 19 jaar. Sinds mijn 12e heb ik voor het eerst een epileptische aanval gekregen. Eenmaal in het ziekenhuis heb ik een MRI scan gehad en een bloed test om te kijken of epilepsie in mijn bloed zit. Dit was niet het geval, mijn MRI scan zag er verder ook goed uit. ze vertelde mij dat ik door mijn hormonen jeugdepilepsie zou hebben en ik er [lees meer...]weer over heen zou groeien. Nu eenmaal 6 jaar verder zit ik aan de Keppra 500 ML en heb nog zelden een aanval, tenzij ik oververmoeid ben, alcohol drink met combinatie van mijn medicijnen vergeten in te nemen. Nou wordt ik van de Keppra heel down en depressief, verder zijn de bijwerkingen er bijna niet, maar dit geeft toch een erge invloed over mijn leven. Dus vandaag heb ik besloten over te stappen op de Lamotrigine en kijken of dit beter werkt voor mij. Ik zou graag willen weten of de bijwerkingen die er op internet staan ook echt letterlijk zo heftig zijn.. Als iemand wat advies heeft graag! groeten, Gitane

16-05-2015 | Vrouw | 31
Epilepsie
Ik ben een vrouw 31 jaar, ik gebruik sinds 2002 keppra. Ik heb in 2008 een gezond kindje gekregen ondanks de medicijnen. En ja ik leid eigenlijk op het gebied van epilepsie nu een goed leven, zolang ik mijn medicijnen netjes 2 x per dag in neem.

06-05-2015 | Vrouw | 22
levetiracetam (250mg)
Epilepsie
Vrouw, 22 j, 53 kg, 1.63. Ik kwam er op mijn 17e achter dat ik epilepsie had, alleen terwijl ik slaap. Dit komt door een hersenbloeding toen ik 2 was. Het eerste wat me is voorgeschreven is 250 mg keppra. Keppra omdat dit het beste past bij een kinderwens zeggen ze. En het werktte meteen bij mij. Ik was gelijk aanval vrij. Jammer genoeg heb ik wel wat bijwerkingen maar ik [lees meer...]kan er mee leven. Ik was er 10 kilo door afgevallen. Iedereen zegt dat ik er traag van ben geworden,mijn reactievermogen is afgenomen. Wanneer ik een koprol of draai maak ben ik heel erg duizelig. Ik kende geen stress en nu ken ik heel veel stress. De artsen zeggen dat ik misschien wel kinderen kan krijgen doordat ik zo'n lage dosis gebruik. Ik hoop dat voor iedereen dit medicijn net zo goed werkt als bij mij. Al heb ik misschien een aparte vorm (alleen als ik slaap).

03-05-2015 | Vrouw | 24
levetiracetam (250mg)

13-03-2015 | Vrouw | 26
levetiracetam (750mg)
Epilepsie
Slik sinds 4 weken keppra, nog bezig met ophogen en spiegel opbouwen. Na 2 dagen al hele heftige bijwerkingen. Ogen waren te zwaar om open te houden, en deed zeer als ik ze open moest doen. Gevoeld constant bewust scheel te moeten kijken. Emotioneel, langzaam praten, niet gericht na kunnen denken, misselijk, alles stonk, Heel moe maar niet kunnen slapen, kan omgevingsgel[lees meer...]uiden niet filteren en nog een waslijst. Nu in de 4e week neemt de intensiteit iets af. Dat geeft me hoop om door te zetten. Enige voordelen zijn: geen trek en sinds 750 mg Geen aanvallen. afwachten of het zo blijft en anders een ander medicijn proberen want voor nu arbeidsongeschikt hierdoor.

06-02-2015 | Vrouw | 27
Epilepsie
Hoi,ik heb het van bij mijn geboorte en ben nu 27j. Zoals velen heb ik gedurende mijn leven toch ook al 3 verschillende middelen geprobeerd, Tot een jaar of 7-8 kreeg ik druppeltjes ik geloof dopamine maar werd er dik van dus zochten mijn ouders een oplossing. Vannaf mijn 8 tot 14 of 15 nam ik lambectal maar deze werkte niet meer goed met mijn pil want ik was inmiddels [lees meer...]in mijn puberteit :-) dus gingen we terug naar de specialist en toen(2002-2003)kreeg Ik het nieuwste anti-eleptica dat er op de markt was :keppra eerst voor te testen maar intussen 2015 werkt deze nu nog steeds uitstekend bij mij. ben overtijd getest geweest om te proberen zonder medicatie omdat we kinderwens hebben,maar Helaas ik moet het blijven nemen eerlijk? Ik voel me wel veiliger met medicatie ben het immers al 27jaar gewoon. Dus als ik zwanger wordt moet ik het blijven nemen en de dokters raadde af om borstvoeding te geven .

29-11-2014 | Vrouw | 68
levetiracetam
Hersentumor
Kunt iemand mij vertellen die 2x p.dag 1000mg. (2000mg.p.dag) Keppra gebruikt of deze persoon ook draai duizelingen heeft veel angst o.a. in winkels enz. enz.(alles komt op je af?) of waar dan ook.Onzeker met lopen kunt buiten niet alleen lopen. Door een goedaardige tumor die is verwijderd (2x geopereerd) veel epileptische aanvallen gekregen. Nu slik ik 2000mg Keppra[lees meer...] p.dag Bedankt!!!!