Epilepsie (232 meningen)

01-04-2014 | Vrouw | 55
levetiracetam (500mg)
Epilepsie
k heb enorme stemmingswisselingen, ontevreden gevoel, niet zien zitten, depressief, angst, huilen ..dit is een erg slecht medicament !!!!!!!!!!!!

19-01-2014 | Vrouw | 46
levetiracetam (250mg)
Epilepsie
ik gebruik al een aantal jaar keppra, het werkt wel goed bij mij. ik ben er wel wat kilo's van afgevallen. De aanvallen zijn nu beter onder controle samen met tegretol.

10-12-2013 | Vrouw | 26
Epilepsie
heel slecht ik moet het nu nog steeds slikken de bijwerkingen ervan zijn aankomen tiks met mn ogen snel vallen en ga maar door heb al paar x zelf moord pogingen gedaan ivm ht niet helpt blijf aanvallen er door houden

11-11-2013 | Man | 37
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie
Hi, Ik heb de keppra afgebouwd, omdat ik daar depri en passief van werd en ondernam niets, leefde in een soort van roes. Nu gebruik ik alleen nog Lamotrigine.

26-08-2013 | Man | 22
Epilepsie
Zijn erachter gekomen dat ik last had van epilepsie in temporaal kwab, en lichte vorm absances. toen met medicijnen gestoeid en uiteindelijk hielp keppra het beste, alleen tot juni 2013!!! Daarna kreeg ik weer last van mijn complicaties en heb ik mijn hoeveelheid zelfs verhoogd tot 1000 (verdubbeld) en zelfs dat hielp niet. Nu nog een ander medicijn erbij moeten slikken en[lees meer...] het helpt nog steeds niet! Of mijn lichaam heeft anti-gene aangemaakt of het is een kort werkend medicijn wat als basis wordt gebruikt.

03-07-2013 | Man | 22
Epilepsie
Eerste 3 weken zeer sloom en vermoeid. Daarna goed. Sindsdien geen aanvallen meer gehad. Geen bijwerkingen. Alleen maar tevredenheid. Gelukkig sinds dit jaar weer in het verzekeringspakket.

13-06-2013 | Vrouw | 63
Epilepsie
Heeeeeel erg slecht <> zelfmoord neigingen

13-06-2013 | Vrouw | 63
Epilepsie
Ik gebruikte Keppra als toevoeging van mij Lamictal na 2 weken werdt ik onrustig en na twee maanden, wilde ik met mijn kitten in mijn Feyenoord rugzak in de Schie springen, elke ochtend speelde dat door mijn hoofd!

14-05-2013 | Man | 44
Epilepsie
mijn man heeft dit jaren geslikt en sinds hij nu vrij is van de keppra is hij totaal veranderd geen hoofdpijn meer, geen last meer van depressiviteit een totaal ander mens.

09-05-2013 | Vrouw | 33
Epilepsie
Ik.kreeg in 1999 me eerste aanval me aanvallen kregen we niet onder controle 6jaar lang alle medicatie geprobeerd.in 2005 heb ik een hersenoperatie gehad waar ik nog steeds heel dankbaar voor ben dat ik alle testen heb doorstaan. Vanaf toen was alles onder controle ik zal altijd keppra en trileptal moeten blijven slikken zonder medicijnen kan ik niet. Het nadeel is dat ik [lees meer...]veel moe ben maar we moeten.er mee leven ik ben nu al zoveel jaren aanvalsvrij.

28-03-2013 | Vrouw | 9
Epilepsie
Mijn dochter van nu 9 jaar slikt sinds 3 jaar Keppra in vloeibare vorm. Heeft nooit grote aanvallen gehad, maar gaat met haar ogen knipperen en maakt geluidjes en keelschrapingen. Sinds 1 jaar heeft ze last van bijwerkingen zoals gewichtstoename, spierpijn, verzwakte spieren in benen waardoor ze sneller valt en al 2 keer wat gebroken heeft in een half jaar. Mijn grootste [lees meer...]zorg is haar haaruitval, dat nu 3 maanden zichtbaar is. ze heeft hele kale plekken op haar achterhoofd en in de nek. Neuroloog zegt dat het niet van Keppra kan komen, ook dermatoloog kan het niet plaatsen. Gewoon pech dus aldus de medici. Volgens neuroloog is Keppra het beste middel bij kinderen omdat het hun gedrag niet aantast en hun leervermogen intact laat.Ze heeft nu geen last van depessies of andere emotionele problemen en op school gaat het goed. Ik weet nu niet wat te doen, een kaal hoofd is ook niet alles.

05-03-2013 | Vrouw | 32
Epilepsie
Met 28 jaar in mijn slaap een gran mal gehad. Geen oorzaken te vinden. Resultaat erge hoofdpijn en geheugenverlies. Paar weken later weer in mn slaap. Gestart met Lamectal daar werd ik somber,moe en dik van. Ook veel hoofdpijn. Somberheid vond ik het ergste. Na een jaar gestopt om te kijken of het goed zou gaan. Weer een grand mal in de slaap. Overgegaan op Keppra. Eerste [lees meer...]2 weken erge bijwerkingen (verstrooid, afwezig, moeilijk praten, moe, duizelig, hoofdpijn, angstig, huilerig). Dosering (1000 mg per dag) bleek te hoog. Verlaagd naar ochtend 250 mg en avond 500 mg. Daarmee is mn keppra spiegel beter geworden (bloedwaaarde tussen de 10 en de 14). Sindsdien minder klachten en leven weer kunnen oppakken. Na een jaar (na goed onderzoek en overleg met artsen) besloten om te kijken of ik zwanger kon worden. Extra foliumzuur (5mg) en gravitamon geslikt. Intensieve controle bij gynacoloog. Alles is goed gegaan. Met 7mnd verhoogd naar 2x 500 mg/dag. Geen borstvoeding gegeven. Na bevalling geen insults. Kindje helemaal gezond. De kleine is nu 2 en nog steeds helemaal gezond. Een paar maanden geleden zelf ineens toch een aanval gehad. Trigger is zware keel-en voorhoofdholteontsteking geweest. Permanente klachten van mij zijn sinds ik Keppra slik: hoofdpijn (wisselt per dag in intensiteit maar is nooit helemaal weg), vermoeidheid, overgevoelig voor prikkels (leidt tot hoofdpijn), emotioneler. Ik blijf het slikken omdat ik aanvalsvrij ben en met de bijwerkingen kan 'leven'. Ik heb wel een aantal zaken anders geregeld zoals flexibel werken zodat ik op slechte momenten kan rusten. Op verjaardagen ga ik soms even naar boven of naar buiten om even weg te zijn van het geluid. Daar is inmiddels begrip voor. Ik heb veel gehad aan de psychologische hulp die ik vanuit het ziekenhuis heb gekregen. Met name om het ziekzijn te kunnen accepteren. Ook om te leren omgaan met de versterkte emoties. Ik hoop dat ik met deze info andere mensen kan helpen.

17-02-2013 | Vrouw | 42
Epilepsie
Heb sinds jaren een onbehandelbare hersentumor die mede epilepsie veroorzaakt. Tumorgroei is nu stabiel en na inname van Keppra nauwelijks meer toevallen gehad. Wel abcenses maar vergeleken bij grand mal is dat lastig maar veel minder ingrijpend. Nu, gelukkig alweer 2 jaar aanvalsvrij. Na de laatste MRI-scan wil mijn arts gaan stoppen met de Keppra. Vind dit eigenlijk doo[lees meer...]deng. Heeft iemand ervaring met afbouwen en uiteindelijk stoppen met Keppra?

10-01-2013 | Vrouw | 18
Epilepsie
Ik heb sinds mijn 16de epilepsie. Ik gebruikte eerst keppra. Daar kreeg ik ernstige haaruitval van en op aanraden van de dermatoloog toch over gegaan op andere medicijnen. Ik gebruik nu trileptal. Goede medicijnen. Ben nog niet onder controle maar ben er zeer tevreden over ondanks de bijwerkingen. Ik heb last van hartkloppingen en onregelmatige hartslag. Verder hou ik heel[lees meer...] veel vocht vast. Gelukkig kan et allemaal geen kwaad. Ik heb de laatste tijd veel last van tintelingen in handen en voeten. Ookwel een "slapende voet" genoemd. Ik kan eigenlijk nergens terug vinden of dit bij de trileptal hoort. Iemand ervaringen daarmee?? Verder zijn het hele goede medicijnen

01-01-2013 | Man | 51
Epilepsie
Ik zal het een beetje kort proberen te maken maar 2 jaar geleden op kerstavond heb ik om ongeveer 22 u,ik was net in een eerste slaap. als ik plots wakker kwam met een linker arm die aan het schudden was,ongeveer een grote minuut. ik ging dan bewusteloos,als ik ongeveer een uur later wakker werd stonden de hulpdiensten naast mijn bed en de dokter,ik wist dat moment nog n[lees meer...]iet wat ik gekregen had. maar dan later in het ziekenhuis hoorde ik op de spoed dat ik een hersenbloeding gehad hebt met epilepsie. Ik heb dan 500 gram Keppra gekregen maar dat was te weinig ,ik heb dan nog 5 aanvallen gehad,ik neem nu 1500 gram s'morgens en 1250 gram s'avonds. Ik heb nu nog altijd 2 jaar later kleine schokjes,maar heb gelukkig geen aanvallen niet meer. Ze hebben gezien in de scan dat ik een letsel heb in mijn hoofd door die hersenbloeding maar er hangen te veel resico's er aan vast om dat te opereren voor verlamming aan mijn linker kant,ik had een verlambde linker hand van op die avond,maar dat hebben ze redelijk goed gekregen met kinitherapie. Om terug te keren op die keppra mag ik dus blij zijn dat het bestaat,pas op ik ben ook zeer moe en heb nog steeds veel hoofdpijn en ben dan nog een maaglijder ook,dus moet ik dan meestal in mijn bed liggen van de pijn want pijn aan hoofd en maag gaan niet samen dan ben ik nog overgeefachtig ook. Dit zal allemaal wel blijvend zijn volgens de dokters. Ik moet niet meer denken aan werken,maar het kon nog erger zijn.

04-12-2012 | Man | 47
Epilepsie
Vorig jaar voor de eerste keer een grand mal gehad met nogal ernstige gevolgen, schouder verbrijzeld en definitief beperking van de beweegbaarheid. Dat alles als rechtstreeks gevolg van de grand mal. Alles kapot getrokken. Uit het EEG blijkt dat het aangeboren epilepsie is. Sinds dit insult krijg ik 2x500mg Keppra per dag en ben er niet echt heel tevreden over want ik h[lees meer...]eb toch, na 13 maanden, weer een grand mal gekregen ondanks de medicatie. Ook de bijwerkingen zijn niet bepaald gering. Depressie en uitvergroting van karakter-eigenschappen. Helaas niet de goede.... Vanwege de gevolgen durf ik toch niet te gaan experimenteren met dosering of met andere medicijnen. Dan maar eventueel compenseren met SSRI's. Dat is al door het epilepsie centrum voorgesteld.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum