Epilepsie (224 meningen)

14-05-2013 | Man | 44
Epilepsie
mijn man heeft dit jaren geslikt en sinds hij nu vrij is van de keppra is hij totaal veranderd geen hoofdpijn meer, geen last meer van depressiviteit een totaal ander mens.

09-05-2013 | Vrouw | 33
Epilepsie
Ik.kreeg in 1999 me eerste aanval me aanvallen kregen we niet onder controle 6jaar lang alle medicatie geprobeerd.in 2005 heb ik een hersenoperatie gehad waar ik nog steeds heel dankbaar voor ben dat ik alle testen heb doorstaan. Vanaf toen was alles onder controle ik zal altijd keppra en trileptal moeten blijven slikken zonder medicijnen kan ik niet. Het nadeel is dat ik [lees meer...]veel moe ben maar we moeten.er mee leven ik ben nu al zoveel jaren aanvalsvrij.

28-03-2013 | Vrouw | 9
Epilepsie
Mijn dochter van nu 9 jaar slikt sinds 3 jaar Keppra in vloeibare vorm. Heeft nooit grote aanvallen gehad, maar gaat met haar ogen knipperen en maakt geluidjes en keelschrapingen. Sinds 1 jaar heeft ze last van bijwerkingen zoals gewichtstoename, spierpijn, verzwakte spieren in benen waardoor ze sneller valt en al 2 keer wat gebroken heeft in een half jaar. Mijn grootste [lees meer...]zorg is haar haaruitval, dat nu 3 maanden zichtbaar is. ze heeft hele kale plekken op haar achterhoofd en in de nek. Neuroloog zegt dat het niet van Keppra kan komen, ook dermatoloog kan het niet plaatsen. Gewoon pech dus aldus de medici. Volgens neuroloog is Keppra het beste middel bij kinderen omdat het hun gedrag niet aantast en hun leervermogen intact laat.Ze heeft nu geen last van depessies of andere emotionele problemen en op school gaat het goed. Ik weet nu niet wat te doen, een kaal hoofd is ook niet alles.

05-03-2013 | Vrouw | 32
Epilepsie
Met 28 jaar in mijn slaap een gran mal gehad. Geen oorzaken te vinden. Resultaat erge hoofdpijn en geheugenverlies. Paar weken later weer in mn slaap. Gestart met Lamectal daar werd ik somber,moe en dik van. Ook veel hoofdpijn. Somberheid vond ik het ergste. Na een jaar gestopt om te kijken of het goed zou gaan. Weer een grand mal in de slaap. Overgegaan op Keppra. Eerste [lees meer...]2 weken erge bijwerkingen (verstrooid, afwezig, moeilijk praten, moe, duizelig, hoofdpijn, angstig, huilerig). Dosering (1000 mg per dag) bleek te hoog. Verlaagd naar ochtend 250 mg en avond 500 mg. Daarmee is mn keppra spiegel beter geworden (bloedwaaarde tussen de 10 en de 14). Sindsdien minder klachten en leven weer kunnen oppakken. Na een jaar (na goed onderzoek en overleg met artsen) besloten om te kijken of ik zwanger kon worden. Extra foliumzuur (5mg) en gravitamon geslikt. Intensieve controle bij gynacoloog. Alles is goed gegaan. Met 7mnd verhoogd naar 2x 500 mg/dag. Geen borstvoeding gegeven. Na bevalling geen insults. Kindje helemaal gezond. De kleine is nu 2 en nog steeds helemaal gezond. Een paar maanden geleden zelf ineens toch een aanval gehad. Trigger is zware keel-en voorhoofdholteontsteking geweest. Permanente klachten van mij zijn sinds ik Keppra slik: hoofdpijn (wisselt per dag in intensiteit maar is nooit helemaal weg), vermoeidheid, overgevoelig voor prikkels (leidt tot hoofdpijn), emotioneler. Ik blijf het slikken omdat ik aanvalsvrij ben en met de bijwerkingen kan 'leven'. Ik heb wel een aantal zaken anders geregeld zoals flexibel werken zodat ik op slechte momenten kan rusten. Op verjaardagen ga ik soms even naar boven of naar buiten om even weg te zijn van het geluid. Daar is inmiddels begrip voor. Ik heb veel gehad aan de psychologische hulp die ik vanuit het ziekenhuis heb gekregen. Met name om het ziekzijn te kunnen accepteren. Ook om te leren omgaan met de versterkte emoties. Ik hoop dat ik met deze info andere mensen kan helpen.

17-02-2013 | Vrouw | 42
Epilepsie
Heb sinds jaren een onbehandelbare hersentumor die mede epilepsie veroorzaakt. Tumorgroei is nu stabiel en na inname van Keppra nauwelijks meer toevallen gehad. Wel abcenses maar vergeleken bij grand mal is dat lastig maar veel minder ingrijpend. Nu, gelukkig alweer 2 jaar aanvalsvrij. Na de laatste MRI-scan wil mijn arts gaan stoppen met de Keppra. Vind dit eigenlijk doo[lees meer...]deng. Heeft iemand ervaring met afbouwen en uiteindelijk stoppen met Keppra?

10-01-2013 | Vrouw | 18
Epilepsie
Ik heb sinds mijn 16de epilepsie. Ik gebruikte eerst keppra. Daar kreeg ik ernstige haaruitval van en op aanraden van de dermatoloog toch over gegaan op andere medicijnen. Ik gebruik nu trileptal. Goede medicijnen. Ben nog niet onder controle maar ben er zeer tevreden over ondanks de bijwerkingen. Ik heb last van hartkloppingen en onregelmatige hartslag. Verder hou ik heel[lees meer...] veel vocht vast. Gelukkig kan et allemaal geen kwaad. Ik heb de laatste tijd veel last van tintelingen in handen en voeten. Ookwel een "slapende voet" genoemd. Ik kan eigenlijk nergens terug vinden of dit bij de trileptal hoort. Iemand ervaringen daarmee?? Verder zijn het hele goede medicijnen

01-01-2013 | Man | 51
Epilepsie
Ik zal het een beetje kort proberen te maken maar 2 jaar geleden op kerstavond heb ik om ongeveer 22 u,ik was net in een eerste slaap. als ik plots wakker kwam met een linker arm die aan het schudden was,ongeveer een grote minuut. ik ging dan bewusteloos,als ik ongeveer een uur later wakker werd stonden de hulpdiensten naast mijn bed en de dokter,ik wist dat moment nog n[lees meer...]iet wat ik gekregen had. maar dan later in het ziekenhuis hoorde ik op de spoed dat ik een hersenbloeding gehad hebt met epilepsie. Ik heb dan 500 gram Keppra gekregen maar dat was te weinig ,ik heb dan nog 5 aanvallen gehad,ik neem nu 1500 gram s'morgens en 1250 gram s'avonds. Ik heb nu nog altijd 2 jaar later kleine schokjes,maar heb gelukkig geen aanvallen niet meer. Ze hebben gezien in de scan dat ik een letsel heb in mijn hoofd door die hersenbloeding maar er hangen te veel resico's er aan vast om dat te opereren voor verlamming aan mijn linker kant,ik had een verlambde linker hand van op die avond,maar dat hebben ze redelijk goed gekregen met kinitherapie. Om terug te keren op die keppra mag ik dus blij zijn dat het bestaat,pas op ik ben ook zeer moe en heb nog steeds veel hoofdpijn en ben dan nog een maaglijder ook,dus moet ik dan meestal in mijn bed liggen van de pijn want pijn aan hoofd en maag gaan niet samen dan ben ik nog overgeefachtig ook. Dit zal allemaal wel blijvend zijn volgens de dokters. Ik moet niet meer denken aan werken,maar het kon nog erger zijn.

04-12-2012 | Man | 47
Epilepsie
Vorig jaar voor de eerste keer een grand mal gehad met nogal ernstige gevolgen, schouder verbrijzeld en definitief beperking van de beweegbaarheid. Dat alles als rechtstreeks gevolg van de grand mal. Alles kapot getrokken. Uit het EEG blijkt dat het aangeboren epilepsie is. Sinds dit insult krijg ik 2x500mg Keppra per dag en ben er niet echt heel tevreden over want ik h[lees meer...]eb toch, na 13 maanden, weer een grand mal gekregen ondanks de medicatie. Ook de bijwerkingen zijn niet bepaald gering. Depressie en uitvergroting van karakter-eigenschappen. Helaas niet de goede.... Vanwege de gevolgen durf ik toch niet te gaan experimenteren met dosering of met andere medicijnen. Dan maar eventueel compenseren met SSRI's. Dat is al door het epilepsie centrum voorgesteld.

29-11-2012 | Vrouw | 53
Epilepsie
Mijn vrouw gebruikt al een tijd Keppraen is daardoor aanval vrij. Zij kreeg een vervangend middel (niet de originele versie) en het ging helemaal mis. Om de 2 uur een heftig insult. Nadat de huisarts haar weer de normale Keppra gegeven had, ging alles weer goed. Dit is ook tijdens de Varauitzending van nova in november behandeld. Ik ken ook mensen die geen last hebben van[lees meer...] het vervangen van de originele Keppra. Wel is ze door het gebruik vermoeiender en minder geduldig geworden. Is één van de bijwerkingen.

20-11-2012 | Vrouw | 19
Epilepsie
Eenmalig 's nachts een zware aanval gehad (grand mal). Voorheen vaak "onwel" geworden (vasovagale reacties). In het ziekenhuis onderzocht: de aanvallen uiten zich door een aantal caverneuze hemangiomen (vaatkluuwtjes) in de hersenen (erfelijk). Door het gebruik van Keppra, geen last meer van aanvallen, wel van duizelingen, hoofdpijn, maar vooral veel vermoeidheid.

19-10-2012 | Man
Epilepsie
mijn zoontje van 4 maand krijgt sinds 3 maand epilepsie aanvallen. het zit niet in onze families en in 2 ziekenhuizen hebben ze bloed geprikt en noem maar op. Ze vinden niks. Eerst kreeg hij luminal waar hij een paar dagen goed mee was en dan kwamen ze terug die aanvallen. Ze duren niet langer dan 3minuten en hij gaat er niet op achteruit. Toch voor zover ze zien en weten.[lees meer...] Op MRI en EEG is niks te vinden. Maar dan terug die aanvallen, we zijn nu al 5 dagen bezig met keppra en nu gebeuren de aanvallen zelfs 2x per dag. op 2 dagen heeft hij al 3 aanvallen gekregen en de dag is nog niet voorbij. Ze zeggen als het niet betert tegen volgende week dan moeten we terug binnen int ziekenhuis. Ze hebben zelfs zijn keppra al opgetrokken tot1,5 ml en daarbij krijgt hij nog luminal 20 mg en natrium bicarbonaat 100 mg en zijn D-cure. We zijn echt radeloos!

09-10-2012 | Man | 32
Epilepsie
Keppra is zeer effectief alleen ben ik een zombie dankzij mijn oude arts. Hij gaf mij veel te veel keppra waardoor ik alles kreeg wat er op de bijsluiter staat. Dat ben ik hem niet dankbaar,nu heb ik een andere arts gekregen en gaat alle keppra eraf

07-10-2012 | Man | 66
Epilepsie
Ik heb slechts één keer een insult gehad in mijn slaap, maar omdat mijn vrouw een nachtmerrie (die heb ik veel) aanzag voor een aanval werd ik naar het ziekenhuis gebracht. Feitelijk werd er niets aan mij gevraagd, terwijl ik alles bewust meemaakte. De neuroloog hield ook vol dat ik een insult had. pas bij het volgende bezoek kon ik hem overtuigen dat ik zelf de trap afg[lees meer...]egaan ben, op de brancard gestapt ben en in de ambulance geladen ben. De hele rit ben ik bewust geweest.. Depakine veroorzaakte dat ik erg veel moest slapen. Dat was geen leven. Toen kreeg ik Levetiracetam met nog meer slaapbehoefte en hoofdpijn. Nu ik de andere verhalen lees, snap ik waarom ik op zoek was naar overdosering! ik slik al antidepressiva, maar voel mij dagelijks nog triester dan voorheen. Ook is mijn agressie toegenomen.

07-10-2012 | Vrouw | 33
Epilepsie
Nadat er door een neuroloog van het radboudziekenhuis ik carbamazepine heb gekregen en na jaren de neuroloog van het canisius wilhelmina ziekenhuis had gezegd dat ik dat medicijn nooit had mogen slikken (werd enorm dik) kreeg ik keppra en wat denk je? Ik viel af,voelde me stukken beter, ging ergens heen maar ik ben helaas door de bijwerkingen wat down. Zolang ik naast lamo[lees meer...]trigine keppra slik zal ik ermee moeten leren leven

01-10-2012 | Man | 19
Epilepsie
geweldig middel...als je zin hebt om in een constante depressie te leven (maar dan wel zonder aanvallen)...ik heb totaal geen levenslust meer over, door de aandoening zelf was het al erg, maar deze medicijnen maken het eigenlijk nog leuker. de enige reden waarom ik het nog gebruik is omdat ik dan tenminste nog kan bewegen, wat ik niet kan als ik spierpijn heb van enige aan[lees meer...]vallen.

25-09-2012 | Man | 31
Epilepsie
hallo, ik gebruik al 6 jaar 2x per dag 500mg keppra. sinds ik keppra gebruik heb ik geen epileptische aanvallen meer. ik heb alleen aanvallen in mijn slaap gehad. ik werk in ploegen en hier heb ik soms last van. ik weet niet of dit door bijwerkingen komt, kan iemand mij iets meer vertellen over jullie bijwerkingen?

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum