levetiracetam

Epilepsie (232 meningen)

08-05-2017 | Man | 41

13-04-2017 | Vrouw | 60
Epilepsie
sinds 1962 heb ik epilepsie en gebruikte daarvoor Mysoline. Deze werkte goed maar na 55 jaar werd mij geadviseerd om iets anders te gebruiken. Dat werd Keppra. En 1000 mg was heel normaal volgens de specialist. Ik vond dat wel erg veel. Toch ging ik daarmee akkoord. Nu een jaar later ben ik uit mijzelf 500 mg gaan slikken. De ontsteking in mijn neus is over, ik slaap weer,[lees meer...] mijn maag doet geen pijn meer. Mijn bloeddruk is weer normaal, mijn hartslag is weer normaal. En ik ben aanvalsvrij. Voel me nu super. De bevestiging van de combinatie Keppra en slapeloosheid kreeg ik op een bijeenkomst met andere patiënten. De patiënten die Keppra gebruikten slikten daarnaast ook slaaptabletten (voorgeschreven). Wat ik nog het ergste vind is dat mij 1000 mg voorgeschreven wordt zonder enig vooronderzoek. Alleen omdat het zo aan de arts wordt verteld en in de boeken staat. Gelukkig heb ik het talent dat ik goed naar mijn lichaam luister. Maar de mensen die verdoofd zijn door anti epileptica kunnen niet eens meer naar hun lichaam luisteren. En ik weet dat omdat ik in mijn jeugd ook helemaal verdoofd was door de hoeveelheid medicijnen.

10-03-2017 | Man | 65
Epilepsie
Als je Keppra (en in mijn geval ook Topamax) samen neemt kan de druk die je krijgt van binnen vrij groot worden. Ik had last van duizeligheid, afwezig zijn in mijn hoofd, concentratie weg, geheugen korte termijn ondermijnd, hoofdpijn, geen aandacht kunnen geven (is van erg naar erger gegaan en uiteindelijk depressie als gevolg van de Keppra. Door 2 specialisten bevestigd [lees meer...]en door de psycholoog). Je kan aan iemand vragen om je mee op te volgen in je reilen en zeilen. Van je zelf zie niet altijd als je in depressie bent aan het wegzakken! Depressie opname 31 mei 2016 - ontslag 15sept 2016. na de 1ste week na stoppen Keppra voelde ik mij tip top in orde. Ondertussen was ik er al achter gekomen dat de depressie rechtstreeks de oorzaak was. Ik ben van in het begin psychisch de berg afgedaald naar een depressie toe (voor zelfmoord gestaan). Ik noch mijn omgeving had door dat ik aan het wegzakken was in een depressie ... (ik ben een week geleden uiteindelijk terug bekwaam verklaard om terug, (zonder voorwaarden). na 2 1/2 j voluit auto te mogen rijden. Respecteer het rijverbod als je deze medicamenten neemt. En zeker als je echt epilepsie hebt! Het terug autorijden ging heel goed, geen probleem, alsof ik steeds met de auto ben blijven rijden. Ik rij nu zelf trager en defensiever dan voordien! goed hé! In een gesprek met de specialist gaf hij toe dat er meerdere mensen zijn die naar een depressie geduwd worden door Keppra. Ik ben er gelukkig goed uitgekomen en ik leef nu volop ondanks nog andere kwaaltjes als gevolg van de 15 dagen coma. Lichte schade aan het evenwichtssysteem waardoor ik niet kan kuisen, stofzuigen kortom alles waarbij ik moet buigen niet doen. Geen balsporten meer doen, niet omhoog springen enz enz, gehoor 45% verslecht waardoor nu hoorapparaat L en R. Ik wens het niemand niet toe.

18-02-2017 | Vrouw | 34
Epilepsie
Ik gebruik sinds 3 maanden dit medicijn (2x/dag 500mg), na 2x een tonisch clonisch insult te hebben gehad op 1 maand tijd. Telkens 's nachts, de eerste maal op spoed beland, zonder me er iets van te herinneren. De weken nadien wel veel hoofdpijn en weinig eetlust door pijnlijke tongbeet. Na tests/ct-scan/mri-scan zou de oorzaak een kleine aangeboren afwijking kunnen zijn, [lees meer...]maar waarom nu pas merkbaar, na 34 jaar? Ik ben in het algemeen wel tevreden met dit medicijn, ik voel me goed en geen insult meer gehad sinds inname. Hout vasthouden!! Want gedurende 1 jaar niet mogen rijden is een groot probleem voor mij (wonen vrij geïsoleerd) én dit wil mijn man nooit meer zien/meemaken. Er zullen wel kleine bijwerkingen bij horen, ik ben bv. iets prikkelbaarder en krijg het zeer benauwd in kleine drukke/rumoerige ruimtes, deze mijd ik dus.

12-02-2017 | Man | 56
Epilepsie
ik ben een van de eerste in nederland die keppra heeft uitgeprobeerd. keppra werkt goed, maar er is verschil van de werking tussen keppra van 250 mg en 500 mg. en ik heb geen eetlust meer.

20-01-2017 | Vrouw | 58
levetiracetam (750mg)
Epilepsie
veel bijwerkingen, vroeger nam ik tegretol, maar daar werd ik emotieloos van ! en nu het tegen deel. vroeger sliep ik veel, nu heel weinig, en ben nooit moe

15-01-2017 | Man | 64
Epilepsie
gebruik deze sinds ongeveer 2000, samen met diphantoine 100 ( 3xdgs) keppra morgen 2x/middag 1x/ avond 2x/ voor slapen 1x natuurlijk heb ik klachten , maar deze zijn zover bekend niet van de keppra in totaliteit slik ik 19 tabletten p.dg. (o.a. hart/ onrustige benen)

27-12-2016 | Vrouw | 21
Epilepsie
Sinds een aantal jaren gediagnosticeerd met epilepsie, lange tijd geen medicijnen gebruikt met alle gevolgen van dien. Meerdere tonisch-clonische aanvallen gehad met veel lichamelijke schade. Deze zomer begonnen met medicijn; Levetiracetam/Keppra. 2x daags 500 mg. Zeer veel bijwerkingen! Herkende mezelf op een gegeven moment niet meer terug. Stemmingswisselingen, paniekaa[lees meer...]nvallen, gewichtsverlies, hartkloppingen, vermoeidheid, geheugen en concentratie verlies het is een drama! Kan niet wachten tot ik van deze troep af ben!Nu aan het overstappen naar Lamotragine, gaat voor alsnog goed.

15-10-2016 | Man | 49
Epilepsie
De pillen heb ik moeten nemen na een ongeluk door een epileptisch insult. In het begin verving de keppra depakine geheel. Dat gaf een zeer onrustig gevoel en maakte mij verbaal aeer agressief m.n. tegen bekenden. Toen ik ook nog 10 kilo af was gevallen, kreeg ik en zag ik overal samenwerkingsverbanden die tegen mij waren gericht. Wellicht een medicijn voor mensen boven de [lees meer...]100 kg.

29-09-2016 | Man | 64
Epilepsie
Zware aanvallen epileptie kwamen alle de eerste 7 dagen voor. (de 1ste week van 5 weken durende coma). Ik ben half oktober Topamax en Keppra beginnen nemen. 's Morgens 1x topamax+keppra, 's avonds keppra. Enkele weken nadat ik deze innam ben ik me fysiek niet zo best beginnen te voelen en mentaal niet meer zo helder (bijwerkingen hierboven kwamen niet steeds op dezelfde da[lees meer...]gen voor). Na de coma en grotendeels herstel ook last beginnen krijgen van evenwichtsstoornis en mijn gehoor dat achteruit ging (draag nu sinds 3tal weken hoorapparaten aan elk kant (45 % gemiddeld verlies). De bijwerkingen zijn stilletjes aan sterker geworden. vanaf de jaarwisseling ben ik mentaal dieper beginnen zakken, voelde me vooral 's avonds soms heel moe en in de war geraken, niet elke dag. Ik ben minder en minder naar buiten beginnen gaan, begon schrik te krijgen als mensen naar me keken, soms, zonder aanwijsbare reden heel nerveus en erger worden van de bijwerkingen. Ik zei al dikwijls bij mezelf: als ik nu eens positief ga slapen en morgen niet meer wakker wordt, dat zou goed zijn. Maar ik bleef wakker worden. Dan is het idee beginnen groeien om het proces van sterven te forceren en begon ik aan zelfdoding te denken. Ben dan totaal ingestort, therapie en aan het eind therapie was duidelijk dat ik serieuze bijwerkingen had van de Topamax en Keppra. In een kort moment van volledig besef heb ik nog klaar gestaan om voor een tram te springen. Een man kwam naar me toe en vroeg of ik mij niet goed voelde en ging tussen mij en de tramsporen staan. Ik ben toen bang geworden, ben de metro uitgerend en heb de PAAZ(psychiatrische afdeling Algemeen ziekenhuis) met een taxi en ben aldaar onmiddelijk opgenomen. Zo hevig zijn de bijwerkingen geweest. Ik ben nu terug thuis en voel me goed +- 1 week na stoppen keppra. Is het niet wraakroepend dat neurologen patiënten niet waarschuwen voor mogelijke bijwerkingen. Voor hetzelfde geld had ik al 4 maanden dood geweest. Het was een opluchting vast te stellen dat ik beter werd na de stop van die medicatie. Ik ga mijn neuroloog ter verantwoording roepen voor al het gebeurde. (En dan zeggen dat ik ook 2x stamceltransplantie's heb gehad, kanker Waldenström en mezelf daar ook heb doorgewerkt en door de gevolgen van de coma ik had in het begin van de natuurlijke coma enkele felle epileptieaanvallen gehad, ze hebben toen de coma verzwaard om schade aan de hersenen te voorkomen. Nu, een 6tal weken 10tal weken geleden heeft de dokter (2) eindelijk bevestigd dat de hersenschade (evenwichtsorgaan dat dikwijls raar doet -mag geen werk doen waarbij ik geregeld gebogen sta -moet opletten als ik na lang zitten recht sta, opletten met bruuske draaibewegingen, niet opspringen want dan val ik enz enz - ga zelf maar na wat er dan nog overschiet in mogelijke beweging > enkel stappen met wandelstok als ondersteuning ---- ook gehoor is 45% gedaald als gevolg van de medicatie.

06-09-2016 | Man | 39

02-08-2016 | Vrouw | 23
Epilepsie
Ik heb een zwangerschapswens. Ik ben van depakine en carbamazepine naar keprra overgegaan om geen kans te hebben dat ik een kind krijg met een open ruggetje. Sinds ik de keppra gebruik, gaat alles mis, ik ben onzeker, heb angstaanvallen en maak rare bewegingen in bed. In de avond praat ik ook de volgende dag weet ik zelf niet meer wat ik heb gezegd maar mijn vriend wel. ik[lees meer...] heb af en toe ook last van wanen en hallucinaties. Voor dat ik was begonnen met het gebruik van keppra was ik aanvalvrij voor heel lang. Sinds ik keppra gebruik is het helemaal niet hetzelfde meer ben steeds meer onzeker van mezelf en over mijn aanvallen. ik weet niet meer wat ik moet doen, heeft iemand wat advies voor mij om toch zwanger te kunnen worden op een met een andere medicijn.

31-05-2016 | Vrouw | 35
Epilepsie
Bij deze hoeveelheid dat ik inneem is er geen probleem, maar van het moment dat ik meer inneem komen die bijwerkingen naar boven, maar ben in het geheel al al die jaren tevreden, ik heb wel een ongeveer begindatum ingevuld want wist die niet juist maar bij keppra was ik ook een testpersoon, heb daar ooit een papier voor moeten tekenen.

12-05-2016 | Man | 64
Epilepsie
Half oktober 2014 epileptische aanval gekregen en in spontane coma gegaan. 7 maanden opname waarvan eerste 5 weken in coma. Tijdens deze coma verschillende aanvallen epilepsie gehad. Ik ben vrij vlug Topamax en Keppra beginnen moeten slikken. Heeft lang geduurd vooraleer ik terug kon praten, uit bed komen en recht blijven staan. Had veel bijwerkingen van waarschijnlijk all[lees meer...]ebei de pillen. Sinds nu een 8 weken heb ik topamax afgewerkt met steeds verlaagde dosissen. Ik had een lijstje van bijwerkingen die ik effectief had mee naar de neuroloog genomen en hem gevraagd of ik de medicatie kon afbouwen, omdat ik 'het' geen leven niet meer vond. Ondertussen dus topamax afgebouwd en na enkele dagen duidelijk positief resultaat, veel minder bijwerkingen, een betere stap, niet meer zo lusteloos of bevroren gevoel. Ben wel nerveuzer geworden sinds het afwerken van topomax. Nu bezig afbouwen Keppra, 28 juli terug naar neuroloog. Ik ben vergeten te zeggen dat ik nadat ik uit de coma ben gekomen geen epileptische aanvallen meer heb gehad, wel geheugenverlies van voordat ik in coma ging? Was vrij agressief(zegt verslag) nadat ik uit coma was gekomen en heb daarvoor tot voor een week nu ook Clopixol genomen(2mg 1/dag). Mijn kort geheugen is ook heel slecht. Voel me veel opgejaagd-nerveus-gespannen... Ook heb ik vorige week mijn revalidatie stop gezet (geen progressie meer), heb terug moeten leren lopen (kiné), terug moeten leren goed spreken (logopedie) en voor fijne motoriek, training hersenen ergotherapie. Het is duidelijk en ook bevestigd dat het autorijden en fietsen voor langere tijd gedaan is door mijn onevenwicht en soms draaiingen. Bruuske bewegingen zijn uit den boze en soms moet ik goed opletten om niet te vallen. Coördinatie als ik ga wandelen, tram neem is ook niet goed, ben al enkele keren bijna gevallen op straat (te weinig opheffen van de voeten bij het stappen en dan is een uitstekende kassei gevaarlijk). Kan me ook moeilijk oriënteren als ik buiten ga, moet eerst op internet goed de weg uitstippelen en printen om te bekijken onderweg, zou kunnen verlopen lopen. Allemaal niet zo gezellig. Binnenkort ga ik een midweek doorbrengen aan zee. Ik heb nu al nerveuziteit uit schrik daar geen goei compagnie te hebben en dan durf ik er daar niet alleen op uit trekken. Momenteel kan ik een 600m+- goed stappen, dan beginnen mijn beenspieren al moe te worden. Moet goed oppassen om niet over mijn grens te gaan. Maar door die grens steeds verder te leggen, ben ik nu eigenlijk toch goed op weg. Ben door het oogje van de naald geglipt (voor de 3de maal). Heb 2x kanker gehad en 2 stamceltransplantaties, telkens was het kantje boord, ben er altijd doorgeworsteld. Na de 5 weken durende coma voel ik dat ik veranderd ben. Ik heb enkele depressie periodes achter de rug en wou het opgeven, maar weigerde antidepressiva te nemen. Ben er doorgeworsteld. In alles wat ik hier al gelezen heb, reageren velen heel verschillend op bepaalde medicatie, daar is niks aan te doen, kiezen of delen en hopen dat je bij het afbouwen geen nieuwe epileptieaanvallen zal krijgen, proberen alles rustig aan te doen, mind-fulness, ademhalingsoefeningen om te ontspannen. Blijven proberen en hopen dat me nog een langer leven (goed) besteed is.

02-02-2016 | Man | 36
Epilepsie
Deze werkte bij mij niet. De aanvallen bleven maar komen en de bijwerkingen te hoog, moe en concentratieverlies.

23-01-2016 | Vrouw | 28
Epilepsie
ik ben sandra en er is bij mij op de leeftijd van 19 jaar plots van de ene op de andere dag licht-epilepsie geconstateerd. ik neem daarvoor depakine chrono 500 en keppra 500 's avonds en depakine chrono 300 en keppra 500 's morgens telkens 1 tablet. ik heb heel veel last van de bijwerkingen van deze medicaties, heel vermoeid. ik heb in de namiddag steeds een 2 uur slaap no[lees meer...]dig, ben soms erg depressief en kan sommige momenten heel onzeker stappen, heb angstaanvallen nu en voel me niet altijd goed in mijn vel, zijn er nog mensen die deze dosissen nemen en hoe gaan jullie ermee om in het dagelijks leven, vroeger kon ik paardrijden , en zwemmen en kon ik in allerlei activiteiten deelnemen, nu ben ik altijd maar moe, angstig om buiten te komen en heb ik last van spierspanningen en van die vreemde oncontroleerbare schokken kan iemand zich hierin herkennen en of er oplossingen zijn. ik hoop van wel

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum