levetiracetam

Epilepsie (225 meningen)

29-09-2016 | Man | 64
Epilepsie
Zware aanvallen epileptie kwamen alle de eerste 7 dagen voor. (de 1ste week van 5 weken durende coma). Ik ben half oktober Topamax en Keppra beginnen nemen. 's Morgens 1x topamax+keppra, 's avonds keppra. Enkele weken nadat ik deze innam ben ik me fysiek niet zo best beginnen te voelen en mentaal niet meer zo helder (bijwerkingen hierboven kwamen niet steeds op dezelfde da[lees meer...]gen voor). Na de coma en grotendeels herstel ook last beginnen krijgen van evenwichtsstoornis en mijn gehoor dat achteruit ging (draag nu sinds 3tal weken hoorapparaten aan elk kant (45 % gemiddeld verlies). De bijwerkingen zijn stilletjes aan sterker geworden. vanaf de jaarwisseling ben ik mentaal dieper beginnen zakken, voelde me vooral 's avonds soms heel moe en in de war geraken, niet elke dag. Ik ben minder en minder naar buiten beginnen gaan, begon schrik te krijgen als mensen naar me keken, soms, zonder aanwijsbare reden heel nerveus en erger worden van de bijwerkingen. Ik zei al dikwijls bij mezelf: als ik nu eens positief ga slapen en morgen niet meer wakker wordt, dat zou goed zijn. Maar ik bleef wakker worden. Dan is het idee beginnen groeien om het proces van sterven te forceren en begon ik aan zelfdoding te denken. Ben dan totaal ingestort, therapie en aan het eind therapie was duidelijk dat ik serieuze bijwerkingen had van de Topamax en Keppra. In een kort moment van volledig besef heb ik nog klaar gestaan om voor een tram te springen. Een man kwam naar me toe en vroeg of ik mij niet goed voelde en ging tussen mij en de tramsporen staan. Ik ben toen bang geworden, ben de metro uitgerend en heb de PAAZ(psychiatrische afdeling Algemeen ziekenhuis) met een taxi en ben aldaar onmiddelijk opgenomen. Zo hevig zijn de bijwerkingen geweest. Ik ben nu terug thuis en voel me goed +- 1 week na stoppen keppra. Is het niet wraakroepend dat neurologen patiënten niet waarschuwen voor mogelijke bijwerkingen. Voor hetzelfde geld had ik al 4 maanden dood geweest. Het was een opluchting vast te stellen dat ik beter werd na de stop van die medicatie. Ik ga mijn neuroloog ter verantwoording roepen voor al het gebeurde. (En dan zeggen dat ik ook 2x stamceltransplantie's heb gehad, kanker Waldenström en mezelf daar ook heb doorgewerkt en door de gevolgen van de coma ik had in het begin van de natuurlijke coma enkele felle epileptieaanvallen gehad, ze hebben toen de coma verzwaard om schade aan de hersenen te voorkomen. Nu, een 6tal weken 10tal weken geleden heeft de dokter (2) eindelijk bevestigd dat de hersenschade (evenwichtsorgaan dat dikwijls raar doet -mag geen werk doen waarbij ik geregeld gebogen sta -moet opletten als ik na lang zitten recht sta, opletten met bruuske draaibewegingen, niet opspringen want dan val ik enz enz - ga zelf maar na wat er dan nog overschiet in mogelijke beweging > enkel stappen met wandelstok als ondersteuning ---- ook gehoor is 45% gedaald als gevolg van de medicatie.

06-09-2016 | Man | 39

02-08-2016 | Vrouw | 23
Epilepsie
Ik heb een zwangerschapswens. Ik ben van depakine en carbamazepine naar keprra overgegaan om geen kans te hebben dat ik een kind krijg met een open ruggetje. Sinds ik de keppra gebruik, gaat alles mis, ik ben onzeker, heb angstaanvallen en maak rare bewegingen in bed. In de avond praat ik ook de volgende dag weet ik zelf niet meer wat ik heb gezegd maar mijn vriend wel. ik[lees meer...] heb af en toe ook last van wanen en hallucinaties. Voor dat ik was begonnen met het gebruik van keppra was ik aanvalvrij voor heel lang. Sinds ik keppra gebruik is het helemaal niet hetzelfde meer ben steeds meer onzeker van mezelf en over mijn aanvallen. ik weet niet meer wat ik moet doen, heeft iemand wat advies voor mij om toch zwanger te kunnen worden op een met een andere medicijn.

31-05-2016 | Vrouw | 35
Epilepsie
Bij deze hoeveelheid dat ik inneem is er geen probleem, maar van het moment dat ik meer inneem komen die bijwerkingen naar boven, maar ben in het geheel al al die jaren tevreden, ik heb wel een ongeveer begindatum ingevuld want wist die niet juist maar bij keppra was ik ook een testpersoon, heb daar ooit een papier voor moeten tekenen.

12-05-2016 | Man | 64
Epilepsie
Half oktober 2014 epileptische aanval gekregen en in spontane coma gegaan. 7 maanden opname waarvan eerste 5 weken in coma. Tijdens deze coma verschillende aanvallen epilepsie gehad. Ik ben vrij vlug Topamax en Keppra beginnen moeten slikken. Heeft lang geduurd vooraleer ik terug kon praten, uit bed komen en recht blijven staan. Had veel bijwerkingen van waarschijnlijk all[lees meer...]ebei de pillen. Sinds nu een 8 weken heb ik topamax afgewerkt met steeds verlaagde dosissen. Ik had een lijstje van bijwerkingen die ik effectief had mee naar de neuroloog genomen en hem gevraagd of ik de medicatie kon afbouwen, omdat ik 'het' geen leven niet meer vond. Ondertussen dus topamax afgebouwd en na enkele dagen duidelijk positief resultaat, veel minder bijwerkingen, een betere stap, niet meer zo lusteloos of bevroren gevoel. Ben wel nerveuzer geworden sinds het afwerken van topomax. Nu bezig afbouwen Keppra, 28 juli terug naar neuroloog. Ik ben vergeten te zeggen dat ik nadat ik uit de coma ben gekomen geen epileptische aanvallen meer heb gehad, wel geheugenverlies van voordat ik in coma ging? Was vrij agressief(zegt verslag) nadat ik uit coma was gekomen en heb daarvoor tot voor een week nu ook Clopixol genomen(2mg 1/dag). Mijn kort geheugen is ook heel slecht. Voel me veel opgejaagd-nerveus-gespannen... Ook heb ik vorige week mijn revalidatie stop gezet (geen progressie meer), heb terug moeten leren lopen (kiné), terug moeten leren goed spreken (logopedie) en voor fijne motoriek, training hersenen ergotherapie. Het is duidelijk en ook bevestigd dat het autorijden en fietsen voor langere tijd gedaan is door mijn onevenwicht en soms draaiingen. Bruuske bewegingen zijn uit den boze en soms moet ik goed opletten om niet te vallen. Coördinatie als ik ga wandelen, tram neem is ook niet goed, ben al enkele keren bijna gevallen op straat (te weinig opheffen van de voeten bij het stappen en dan is een uitstekende kassei gevaarlijk). Kan me ook moeilijk oriënteren als ik buiten ga, moet eerst op internet goed de weg uitstippelen en printen om te bekijken onderweg, zou kunnen verlopen lopen. Allemaal niet zo gezellig. Binnenkort ga ik een midweek doorbrengen aan zee. Ik heb nu al nerveuziteit uit schrik daar geen goei compagnie te hebben en dan durf ik er daar niet alleen op uit trekken. Momenteel kan ik een 600m+- goed stappen, dan beginnen mijn beenspieren al moe te worden. Moet goed oppassen om niet over mijn grens te gaan. Maar door die grens steeds verder te leggen, ben ik nu eigenlijk toch goed op weg. Ben door het oogje van de naald geglipt (voor de 3de maal). Heb 2x kanker gehad en 2 stamceltransplantaties, telkens was het kantje boord, ben er altijd doorgeworsteld. Na de 5 weken durende coma voel ik dat ik veranderd ben. Ik heb enkele depressie periodes achter de rug en wou het opgeven, maar weigerde antidepressiva te nemen. Ben er doorgeworsteld. In alles wat ik hier al gelezen heb, reageren velen heel verschillend op bepaalde medicatie, daar is niks aan te doen, kiezen of delen en hopen dat je bij het afbouwen geen nieuwe epileptieaanvallen zal krijgen, proberen alles rustig aan te doen, mind-fulness, ademhalingsoefeningen om te ontspannen. Blijven proberen en hopen dat me nog een langer leven (goed) besteed is.

02-02-2016 | Man | 36
Epilepsie
Deze werkte bij mij niet. De aanvallen bleven maar komen en de bijwerkingen te hoog, moe en concentratieverlies.

23-01-2016 | Vrouw | 28
Epilepsie
ik ben sandra en er is bij mij op de leeftijd van 19 jaar plots van de ene op de andere dag licht-epilepsie geconstateerd. ik neem daarvoor depakine chrono 500 en keppra 500 's avonds en depakine chrono 300 en keppra 500 's morgens telkens 1 tablet. ik heb heel veel last van de bijwerkingen van deze medicaties, heel vermoeid. ik heb in de namiddag steeds een 2 uur slaap no[lees meer...]dig, ben soms erg depressief en kan sommige momenten heel onzeker stappen, heb angstaanvallen nu en voel me niet altijd goed in mijn vel, zijn er nog mensen die deze dosissen nemen en hoe gaan jullie ermee om in het dagelijks leven, vroeger kon ik paardrijden , en zwemmen en kon ik in allerlei activiteiten deelnemen, nu ben ik altijd maar moe, angstig om buiten te komen en heb ik last van spierspanningen en van die vreemde oncontroleerbare schokken kan iemand zich hierin herkennen en of er oplossingen zijn. ik hoop van wel

14-10-2015 | Vrouw | 50
Epilepsie
Hallo, ik neem sinds 2004 Keppra, voordien nam ik lamictal (deze neem ik nog steeds) en tegretol waar ik in 2004 gestopt ben. Dankzij de keppra werd ik 8 maanden aanvalsvrij en mocht ik stoppen met tegretol, maar in december 2004 kreeg ik plots zeer vreemde aanvallen, (zoals wegvallen van spraak, parese in mijn benen, vreemd gedrag enz.). Ze vinden de oorzaak niet en ze no[lees meer...]emen deze aanvallen niet epileptisch, ze vinden geen lichamelijke oorzaak, maar ondertussen zijn we al bijna 11 jaar verder en er is nog geen verandering, alleen worden de aanvallen bizarder!!! naar het schijnt heeft 30 procent van de mensen die epilepsie hebben ook niet epileptische aanvallen. Ze kunnen deze mensen niet helpen en informatie vind je er ook niet over. Ik vraag of er nog mensen zijn die met zo een aanvallen ervaring hebben. groetjes,

18-09-2015 | Vrouw | 28
Epilepsie
Sinds mijn 12e is epilepsie geconstateerd. Het was moeilijk de aanvallen onder controle te krijgen. O.a. Depakine, topamax, lamictal, keppra geprobeerd. Uiteindelijk is het zeven jaar onder controle geweest met de combinatie topamax, keppra en lamictal. Omdat het jarenlang goed is gegaan wilde ik minderen met medicijnen. Ik dacht misschien ben ik er wel overheen gegroeid e[lees meer...]n ik wilde weten hoe ik ben zonder medicatie. Toen ik nog bezig was met het verminderen kwamen de aanvallen weer terug. Vanwege een eventuele kinderwens gebruik ik geen topamax meer. De medicijnen waren aangepast naar 2x 100mg lamictal en 2x 500mg keppra. Na 2 jaar ineens een aanval. Nu weer aan het verhogen maar nog niet onder controle. Ik gebruik nu 2x 200mg lamictal en 1x500 en 1x750 keppra. Wat is jullie ervaring met deze medicijnen? Ik gebruik al zoveel jaar deze medicatie en vind het heel moeilijk te omschrijven wat de bijwerkingen zijn. Ik weet niet hoe mijn lichaam reageert of hoe ik ben zonder medicatie en ik kan niet alles op de medicatie schuiven. Ik werk normaal 40 uur en in overleg met de arboarts 32 uur voorlopig. Ik was de laatste tijd zo moe en ik trok me alles aan wat er op het werk gebeurde. Ik zou graag in contact komen met iemand die deze medicatie ook gebruikt of gebruikt heeft en wat de ervaringen hiermee zijn.

17-09-2015 | Vrouw | 11
Epilepsie
Beste, ben mama van dochter van 11 en spijtig genoeg heeft men 20 08 van dit jaar premier gegeneraliseerde epilepsie vastgesteld. Het heeft een enorme impact gehad op ons allemaal en zeker op haar natuurlijk. Ze is moeten start met depakine 750 chrono per dag. Resultaat op drie weken: 5 kilo erbij, haaruitval en verschrikkelijk moe. We hebben een kinderneuroloog en profess[lees meer...]or die haar volgen en hebben besloten om over te gaan op keppra nu moet ze 500 's morgens en 500 'savonds keppra bijnemen bij de depakine. Resultaat is verschrikkelijk, ik ken men eigen dochter niet meer en zijzelf ook niet natuurlijk, zo emotioneel, depressief en agressief. Maar dit zou na de overgangsperiode beteren, want als de eeg na een week goed is en het bloed is goed, zouden ze de depakine zachtjes afbouwen. Maar vind het zo rot we zijn mensen die normaal nooit gn medicijnen toedienen voor bio eten kiezen mijn god en opeens moet je je kind vol medicijnen proppen, waar je alleen maar verschrikkelijke bijwerkingen van ziet en merkt. Ik besef dat ze niet zonder kan, want ze heeft nog een aanval gehad onder de depakine. Maar toch is dit zo moeilijk. Kan er iemand raad geven of is het echt zo dat het begin zo moeilijk is, omdat je de juiste medicatie moet vinden en gaan die bijwerkingen echt beteren. Ben ten einde raad, hoop aub???

30-08-2015 | Man | 77
Epilepsie
Mijn leeftijd is nu 77 jaar. Toen ik 64 jaar was is er MS bij mij geconstateerd, de Primair Progressieve vorm. Op 72-jarige leeftijd is er Epilepsie bijgekomen, alleen nachtelijke aanvallen. Slik sindsdien 2x1000 mg keppra per dag en ben aanvalsvrij. Wel als bijwerking, depressief en kort lontje. Gebruik nu 2x50mg lamictal erbij. Voel me nu weer prima en ben aanvalsvrij en[lees meer...] weer ondernemend en kan me weer goed concentreren. Gebruikte eerst carbamazepine, daarvan werd ik erg ziek, kon niet op mijn benen staan. Moest toen direct met carbamazepine stoppen.

20-05-2015 | Vrouw | 19
Epilepsie
Hallo allemaal, Ik ben gitane en ben 19 jaar. Sinds mijn 12e heb ik voor het eerst een epileptische aanval gekregen. Eenmaal in het ziekenhuis heb ik een MRI scan gehad en een bloed test om te kijken of epilepsie in mijn bloed zit. Dit was niet het geval, mijn MRI scan zag er verder ook goed uit. ze vertelde mij dat ik door mijn hormonen jeugdepilepsie zou hebben en ik er [lees meer...]weer over heen zou groeien. Nu eenmaal 6 jaar verder zit ik aan de Keppra 500 ML en heb nog zelden een aanval, tenzij ik oververmoeid ben, alcohol drink met combinatie van mijn medicijnen vergeten in te nemen. Nou wordt ik van de Keppra heel down en depressief, verder zijn de bijwerkingen er bijna niet, maar dit geeft toch een erge invloed over mijn leven. Dus vandaag heb ik besloten over te stappen op de Lamotrigine en kijken of dit beter werkt voor mij. Ik zou graag willen weten of de bijwerkingen die er op internet staan ook echt letterlijk zo heftig zijn.. Als iemand wat advies heeft graag! groeten, Gitane

16-05-2015 | Vrouw | 31
Epilepsie
Ik ben een vrouw 31 jaar, ik gebruik sinds 2002 keppra. Ik heb in 2008 een gezond kindje gekregen ondanks de medicijnen. En ja ik leid eigenlijk op het gebied van epilepsie nu een goed leven, zolang ik mijn medicijnen netjes 2 x per dag in neem.

06-05-2015 | Vrouw | 22
levetiracetam (250mg)
Epilepsie
Vrouw, 22 j, 53 kg, 1.63. Ik kwam er op mijn 17e achter dat ik epilepsie had, alleen terwijl ik slaap. Dit komt door een hersenbloeding toen ik 2 was. Het eerste wat me is voorgeschreven is 250 mg keppra. Keppra omdat dit het beste past bij een kinderwens zeggen ze. En het werktte meteen bij mij. Ik was gelijk aanval vrij. Jammer genoeg heb ik wel wat bijwerkingen maar ik [lees meer...]kan er mee leven. Ik was er 10 kilo door afgevallen. Iedereen zegt dat ik er traag van ben geworden,mijn reactievermogen is afgenomen. Wanneer ik een koprol of draai maak ben ik heel erg duizelig. Ik kende geen stress en nu ken ik heel veel stress. De artsen zeggen dat ik misschien wel kinderen kan krijgen doordat ik zo'n lage dosis gebruik. Ik hoop dat voor iedereen dit medicijn net zo goed werkt als bij mij. Al heb ik misschien een aparte vorm (alleen als ik slaap).

03-05-2015 | Vrouw | 24
levetiracetam (250mg)

16-03-2015 | Man | 44
Epilepsie
Ik ben een 43 jarige man, met een gewicht van 75 kg. Ik heb epilepsie sinds mijn 14de als laattijdig gevolg van een vroeggeboorte (26 weken). Net al jullie heb ik al meerdere medicaties de revue weten passeren. Momenteel neem ik 3 gram Keppra en 1 gram tegretol CR. Het voordeel van de Keppra is dat de intensiteit en duur van de aanvallen minder is, maar het aantal aanvalle[lees meer...]n gestegen is. Sinds het gebruik van de Keppra is er geen bewustzijnsverlies meer (wel nog een bewustzijnsdaling) en de aanval is korter of de aanval kan zelf onderdrukt worden door extreem rustig te blijven. De 1ste 15 jaar ging een aanval automatisch over in een diepe slaap, zonder tussendoor wakker te worden (wat er voor zorgde dat ik soms 9u kwijt was eer ik terug bij bewustzijn kwam). Na mijn 30ste werd de aanval niet meer automatisch gevolgd door een diepe slaap en was ik maar 30 minuten van de kaart (tijdsduur tussen aanvoelen aanval en terug bij bewustzijn zijn). Maar sindsdien verlies ik wel 2 dagen door hoofdpijn. Sinds het gebruik van de Keppra is er geen bewustzijnsverlies meer en is de duur van de aanval nog slecht 15 tal minuten. Wel nog gevoelig voor licht/geluid en hoofdpijn die met medicatie teruggegbracht kan worden tot 1 dag. Maar het volledig terug op mijn effen zijn, zoals voor de aanval duurt nog steeds 2 dagen. Verleden week is de dosis Keppra opgetrokken van 2 gram naar 3 gram met behoud van de dosis tegretol CR (1 gram) na een zoveelste aanval. Ik krijg nu wekelijks trekkingen (steeds rechterbeen) en om de 6 weken een aanval. Over 3 weken wordt een slaaponderzoek gepland om na te gaan waarom ik zo weinig kan slapen (4u/nacht). Daar waar ik vroeger bij een aanval automatisch over ging in een diepe slaap, ging dit met de jaren over naar een zelf gaan slapen na een aanval. Als ik dan zelf ging slapen, sliep ik 8u als een blok. De laatste keer bleef het echter bij 4u, dan nog verdeeld in 2 blokken van 2u. Ik verdraag de overgang van 2 gram naar 3 gram goed. Wat ik voordien al had, is dat de effectiviteit van de dagelijkse bezigheden afneemt (steeds minder kunnen doen op een dag), geen idee of dat met de medicatie te maken heeft. Wat ik sinds de Keppra wel merk is dat het versuft zijn na een aanval (niet alles bewust meemaken) langer duurt dan vroeger. Soms zelfs antwoorden op vragen, maar later niet bewust zijn dat er vragen gesteld geweest zijn.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum