Ervaringen met Keppra

levetiracetam

verstoorde slaap uitslag beperkt tot geslachtsdelen

13-01-2022 | Man | 61
Epilepsie
omdat het zo ging mocht ik van mijn specialist medicijnen verminderen, ik gebruik tabletten keppra 500 mg. door het verminderen had ik ook tabletten van 250 mg nodig, deze kreeg ik maar na circa 9 maanden ben ik hiermee gestopt want ze hadden vele bijwerkingen, ik voelde mij niet meer 100 %. ik ben weer teruggegaan naar mijn oude tabletten en na circa 5 weken was het oude [lees meer...]gevoel weer terug. maar nu is het maar hopen dat ik ook weer eetlust krijg, want dit is een bijwerking van keppra.

19-04-2021 | Man | 61
Epilepsie
ik heb ook keppra 250 mg geprobeerd i.p.v. 500 mg. maar ik merkte niets, geen verschil.

01-09-2019 | Man | 59
Epilepsie
ik gebruik ook keppra 500mg 2x pd. maar ik heb geen eetlust meer.voordat ik keppra gebruikte had ik wel eetlust.

15-07-2019 | Man | 59
Epilepsie
als je keppra 250mg gebruikt , en je hebt/krijgt geen honger/eetlust, gebruik dan het 500mg tablet. want er zitten verschillende medicijnen in de tabletten. dit heb ik zelf uitgezocht en de fabrikant en de dr. gaven mij gelijk.

22-05-2019 | Vrouw | 20
Epilepsie
Op mijn 1 jarige leeftijd mijn eerste aanval gehad. Mijn 2e aanval heb ik gehad op mijn 12 jarige leeftijd. Derde aanval gehad op mijn 13e, vierde aanval op mijn 14e en vijfde aanval gehad na een maand of 8/9. Op mijn 14 jarige leeftijd ben ik begonnen met het in nemen van Keppra 5000mg. Last gehad van bijwerkingen zoals, sufheid, emotionele gedrag en uitslagen op de huid.[lees meer...] Mijn lichaam is snel aan de medicijnen gewend en heb geen last meer van bijwerkingen. Sinds ik Keppra 5000mg 2x daags slik geen aanvallen gehad. Super tevreden!!

04-02-2019 | Man | 67
levetiracetam (1000mg)
deze keppra is van levens belang voormij wegens een val , hersensfractuur veroorzaakt , en epelepsie aanvallen aan over gehouden , en nu heel goed onder controle.

19-04-2018 | Man | 70
levetiracetam (250mg)
Het heeft mijn aanvallen voor 90% onderdrukt

17-01-2018 | Man | 47
Epilepsie
Wat ik nog vergat mee te geven is dat bij deze laatste aanval ook de linkerarm betrokken was. Normaal is enkel de rechterkant onderhevig aan de aanval. Op de 33 jaar dat ik nu epilepsie heb, is de linkerkant nog maar enkele keren bij een aanval betrokken geweest. Ondanks de korte duur en geen bewustzijnsverlies zijn bij deze laatste aanval alle andere verschijnselen die ik[lees meer...] ooit gehad heb samen aanwezig geweest (hoofdpijn, moeheid, lichtschuw , linkerkant eveneens betrokken bij aanval, lange recuperatieperiode). Groeten, K.

17-01-2018 | Man | 47
Epilepsie
Ik neem dus dagelijks 5 gram keppra en 1 gram tegretol CR. Dankzij de hoge dosis Keppra zijn de aanvallen minder lang, en blijf ik bij bewustzijn. De Keppra wordt in 3 innames ingenomen ( 's middags 1 tablet) , de tegretol CR over 2 innames (600mg-400mg). Het positieve aan dit medicament is dat de dosis goed verdragen wordt, dat de aanvallen minder zwaar zijn (nog maar 7 [lees meer...]minuten) en dat er geen bewustzijnsverlies is. Toen bij 4 gram Keppra en 1 gram tegretol CR de aanvallen bleven komen, was er geopperd frisium bij te nemen, maar uiteindelijk gekozen de dosis Keppra te verhogen naar 5 gram, samen met 1 gram Tegretol CR. Echter verleden week toch een aanval gedaan die volledig doorkwam. Geen bewustzijnsverlies en duurtijd 3 minuten. Achteraf 3 dagen hoofdpijn (heb 1 malig 1 gram dafalgan genomen, normaal is de hoofdpijn dan dezelfde dag over, maar nu dus niet) Eveneens een dag lichtschuw en 5 dagen nodig gehad eer ik terug volledig hersteld was. Bloedspiegel Tegretol was binnen de grenzen en EEG was normaal. En er was geen vergeten dosis (ik gebruik mijn GSM als alarm voor de inname medicatie en ik gebruik een medicatie etui die ik steeds bij heb. Als gevolg van deze aanval en de gewichtstoename besloten om de Keppra te vervangen door Topamax. Vermits er standaard afgebouwd wordt à rato van 500 mg/2 weken, zal het minstens 20 weken duren eer ik volledig overgeschakeld zal zijn, alhoewel ik voorstander ben om nog langzamer af te bouwen. (nogal gevoelig voor wijzigingen). Over 14 dagen terug afspraak met neuroloog om de omschakeling te bespreken.

09-11-2017 | Vrouw | 44
levetiracetam (250mg)
Epilepsie
Een paar maanden na mijn hersenbloeding kreeg ik een epileptische aanval. Dat schijnt vaker voor te komen, dus ik kreeg van de neuroloog Keppra voorgeschreven. Die slik ik nu al ruim 8 jaar 2 keer per dag 250 mg. Sindsdien nooit meer een aanval gehad. Wat de bijwerkingen betreft: dit zijn typische cva-klachten, zoals pijnlijke spieren, boosheid en depressieve klachten. Ik [lees meer...]denk dat deze "bijwerkingen" niet veroorzaakt worden door het medicijn. Ik ben terug geweest naar de neuroloog en volgens hem is het moeilijk om te bepalen of mijn klachten bijwerkingen zijn of niet. Hij raadde aan om het voor de zekerheid toch maar te blijven slikken, want na een subarachnoïdale bloeding is er toch kans op herhaling, al zou ik een perfect eeg hebben.

31-05-2016 | Vrouw | 35
Epilepsie
Bij deze hoeveelheid dat ik inneem is er geen probleem, maar van het moment dat ik meer inneem komen die bijwerkingen naar boven, maar ben in het geheel al al die jaren tevreden, ik heb wel een ongeveer begindatum ingevuld want wist die niet juist maar bij keppra was ik ook een testpersoon, heb daar ooit een papier voor moeten tekenen.

16-05-2015 | Vrouw | 31
Epilepsie
Ik ben een vrouw 31 jaar, ik gebruik sinds 2002 keppra. Ik heb in 2008 een gezond kindje gekregen ondanks de medicijnen. En ja ik leid eigenlijk op het gebied van epilepsie nu een goed leven, zolang ik mijn medicijnen netjes 2 x per dag in neem.

06-02-2015 | Vrouw | 27
Epilepsie
Hoi,ik heb het van bij mijn geboorte en ben nu 27j. Zoals velen heb ik gedurende mijn leven toch ook al 3 verschillende middelen geprobeerd, Tot een jaar of 7-8 kreeg ik druppeltjes ik geloof dopamine maar werd er dik van dus zochten mijn ouders een oplossing. Vannaf mijn 8 tot 14 of 15 nam ik lambectal maar deze werkte niet meer goed met mijn pil want ik was inmiddels [lees meer...]in mijn puberteit :-) dus gingen we terug naar de specialist en toen(2002-2003)kreeg Ik het nieuwste anti-eleptica dat er op de markt was :keppra eerst voor te testen maar intussen 2015 werkt deze nu nog steeds uitstekend bij mij. ben overtijd getest geweest om te proberen zonder medicatie omdat we kinderwens hebben,maar Helaas ik moet het blijven nemen eerlijk? Ik voel me wel veiliger met medicatie ben het immers al 27jaar gewoon. Dus als ik zwanger wordt moet ik het blijven nemen en de dokters raadde af om borstvoeding te geven .

19-11-2014 | Vrouw | 22
Epilepsie
ik slikte eerst Depakine en daarvan werd ik heel erg depressief, zelfmoord neigingen, looner en negatieve gedachten. Door deze bijwerkingen ging ik express mijn medicijnen niet meer slikken zodat ik me niet meer zo voelde. Na 6 jaar heb ik geklaagd bij me neuroloog dat ik een ander medicijn wil. Toen ben ik gaan testen welk medicijn het beste bij mij past. Toen bleek Levet[lees meer...]iracetam 500 mg mij het beste te helpen. Ik ben 22 jaar, weeg 45 kg en 163 cm lang. Hopelijk kan mijn verhaal iemand helpen met de medicatie.

26-05-2014 | Man | 35
levetiracetam (750)
Hersenvliesontsteking
Beste, In januari 2013 hersenontsteking icm bacteriele hersenvliesontsteking. Links compleet verlamd. 10 dagen coma. Hierdoor juni eerste zware aanval epileptie gehad. 500 mg Medicatie, in augustus 2de aanval stuk lichter (alleen trillen). Daarna naar 750 mg. Sindsdien geen aanval meer gehad. (ben ik erg blij mee) Bijwerkingen, alleen vermoeidheid verneem ik. En[lees meer...] dat bij concentratie hersens vastlopen, maar dit kan ook bij NAH horen (niet aangeboren hersenletsel).

23-05-2014 | Vrouw | 33
Epilepsie
nam eerst topamax, en depakine ook een hoge dosis van beide, kreeg van deze 2 medicijnen verschrikkelijk nare bijwerkingen, haaruitval,doofheid, blindheid, constant slapen en heel veel aanvallen ik neem nu al een tijdje een hoge dosis keppra (3000mg) en heb alleen nog last van absences, mijn haar groeit terug en ben veel actiever, de dosis is bij mij langzaam opgebouwd en [lees meer...]de rest afgebouwd ook langzaam.