Ervaringen met Lamictal

lamotrigine

Bipolaire stoornis (4 meningen)
Migraine (1 mening)

29-03-2011 | Vrouw | 52
lamotrigine
Schyzo affectieve stoornis type schizofreen
Ik heb eerst jarenlang lithium geslikt met cisordiinol maar dat deed niet veel. Toen wilden ze starten met olzapine maar dat kon weer niet, en nu dan de lamital. Tsja....werkt bij mij nog niet echt goed helaas. Mijn stemmingen wisselen nog TE veel maar goed zit pas op de 200mg dus moed houden. En ik kom niet aan van de middel sterker nog ik val ervan af!!

23-01-2011 | Vrouw | 50
Manisch depressief
is vies als je het niet gelijk doorslikt.

14-03-2023 | Man | 48
lamotrigine (200mg)
10 jaar geleden werd ik depressief. Van alles geprobeerd en kreeg Priadel voorgeschreven. Ging toen iets beter maar niet voldoende. Kreeg er clonazepam bij en tracydal. En als klap op vuurpijl ook nog lamotrigine. Na die 10 jaar ben ik nooit meer de oude geweest. Ik heb geen epilepsie maar wel lamotrigine. Ik sta heel vaak buiten mezelf en voel mezelf niet meer. Alles ga[lees meer...]at op de automatische piloot. Ben nu s'avonds gaan halveren, maar de slapeloosheid blijft. Soms voel ik me 2 of 3 dagen wel goed, en dan heb ik 2 of 3 dagen weer een dip. Last van concentratie, snel geïrriteerd, hooofpijn, en kan niet meedraaien in de maatschappij. Zelf denk ik dat het de lamotrigine is. Ben nu s'ochtends ook gehalveerd, maar dat wordt er niet beter op of het zijn afkickverschijnselen, maar het kan ook een ander medicijn zijn. Mijn leven is er niet beter op geworden. Maar ja, zeg het maar, 4 verschillende medicijnen, maar nooit epilepsie gehad. Begrijp dan ook niet waarom ik dat slik. Binnen kort wel gesprek, want dit gaat zo niet en ik heb wel een gezin met 3 kinderen die ik niet de aandacht kan geven die ik wil, daarvoor sta ik te ver weg van mezelf. Ook vergeetachtig en moet alles opschrijven. Wie kan me helpen?

30-03-2013 | Man | 48
Epilepsie
Nog geen,neem het slechts 4 maanden.

18-04-2015 | Man | 46
lamotrigine (100mg)
Epilepsie
Ik heb een aantal jaren roofbouw gepleegd op mijn lichaam, veel ('s nachts) werken, veel standby diensten, tekort aan slaap niet inhalen. Regematig een stevige borrel drinken. Ik kreeg rare verschijnselen, heel wazig in mijn hoofd, vreemd zien, geluiden/stemmen horen en niet meer kunnen reageren om de omgeving. Ook kreeg Hyper ventilatie. Natuurlijk had ik geen idee w[lees meer...]aaraan dat lag. Mijn licham heeft gewoon STOP (09-2012) gezegd door een grote epilepsie aanval. Sindsdien epilepsie patient! Aan de Lamotirgine, 3x100mg per dag, ik vind het een heftig medicijn, bij een vergeten dosering merk ik dat direct. draaierig en afwezig! Ik ben van mening dat de aanval komt door de roofbouw en dat deze eenmalig is geweest. De neuroloog wil daar niet aan! Ik wil graag verminderen/afbouwen. daarom ga ik een second opinion aanvragen. Hebben ervaring met verminderen/afbouw.

18-02-2011 | Man | 46
Manisch depressief
Ik vind Lamictal een goed middel. Het heeft mijn stemming bij mijn depressieve buien aanzienlijk verbeterd. Ik ben actiever en in de put zitten doe ik eigenlijk al haast helemaal niet meer. Ik ben heel blij met dit medicijn.

12-05-2023 | Man | 44
lamotrigine (200mg)
Epilepsie
Ik neem 400 mg Lamictal. Eerst wat bijwerkingen gehad waarvan voornamelijk afvlakking vermits het ook wordt gebruikt voor bipolaire stoornissen. Hoofdpijn| migraine. Dat ging over. Nu heb ik sinds kort ( neem dit medicatie nu ongeveer 5 maand) heb ik last van slapeloosheid ,wordt 1a2 maal wakker per nacht en bovendien met lichte hoofdpijn / laat ons zeggen een zwaar wazig[lees meer...] hoofd dat maar niet wakker wordt alsof je uit de diepste slaap uit je leven komt. Nog iemand gelijkaardige bijwerkingen? Groet, Jelle

30-05-2012 | Vrouw | 44
Depressiviteit
hallo lotgenoten. mijn naam is christel, 44 jaar. ik heb verschijnen medicatie gehad (tegretol, depakine, sabril, lamictal). ik heb nu een operatie ondergaan 2010 slaapkwab-rechter helft nog steeds niet aanval vrij. mijn specialist zegt dat het angstaanvallen zijn. daar ben ik het niet mee eens, want heb ook aangegeven dat ik er maandelijks last van heb met (menstr[lees meer...]uatie) voor en na. ik denk zelf dus dat het bij mijn geval aan het bloedsomloop ligt en dat bij de meeste vrouwen ook het geval is! daar heb ik het al ruim 20 jaar over, maar mijn specialist wou daar niks van weten,want hij is ja de zenuwerarts en ik de pacient! nu ben ik nog verder van huis, operatie ondergaan die dus geen goede risseltaard heb gehad en gebruik nog steeds lamictal (de echte!) want je heb diverse lamictal actavis disper, lamotrigine en nog paar soorten die allemaal onder lamictal vallen, dus het komt van meerdere fabrikanten, die allemaal verschillende stoffen gebruiken, dus een andere werking hebben (goedkoper!) en bij deze heb ik ook nu nog frisium er bij gekregen elke dag 0,5 mg dat moet ik een week voor en week na de menstruatie innemen. ps ben in die jaren verschillende zenuwartsen gehad die nooit naar me wilden luisteren. kan wel uren door gaan met schrijven (typen), maar ik stop er nu maar mee. hoop genoeg infomatie te hebben gegeven hoe ik het ervaar (sorry voor de schrijf fouten die er wel tussen zal hebben) groetjes christel

19-03-2012 | Vrouw | 44
Epilepsie
11/9/2006had ik een eerste (grand mal) tijdens het autorijden. Gelukkig stond ik stil in file!! Eers kreeg ik een medicijn waar ik heel ziek van werd en als alleenstaande moeder met 2 kinderen niet echt goed kon funcioneren. Dan pas kreeg ik lamictal, 2x 50mg. Een tweede aanval op 2/04/2008. (2 weken na een positieve controle controle) Een derde dit jaar op23//01/2012, ge[lees meer...]volgen, ña slechte val 14 hechtingen in hoofd. Ben 6 weken later naar neuroloog geweest, gewoon controle want wil mijn rijbewijs niet kwijt voor een jaar!! Had foutieve dosis genomen geurende langere periode, dus terug 2x1/dag. Vanmiddag 2 weken later, net zoals na vorige controle terug een aanval, zonder kwetsuren, gelukkig. Welke ervaring hebben jullie ivm het rij verbod, de eerste x had ik een half jaar rij verbod.

20-03-2015 | Vrouw | 42
lamotrigine (100mg)
Epilepsie
Ik sinds m'n 12e last van epilepsie. (gemiddeld 1 grote aanval en 2 kleine om de 3 mdn). Ik heb intussen ook al ongeveer alles aan beschikbare medicatie geprobeerd: Tegretol, Depakine, Keppra,... En nu dus sinds een half jaar Lamictal. Hetgeen ik voordien nam is Depakine (gedurende ongeveer 15 jaar). Nu, m'n neuroloog zei me onlangs dat ze me waarschijnlijk nooit helemaal [lees meer...]aanvalsvrij zal krijgen, ook niet medicatie. (iets wat ik al veel langer wist maar toch blij ben dat het nu eindelijk ook eens 'gewoon' gezegd wordt; ik heb er intussen al lang aanvaard en mee leren leven). Mijn ervaringen met Lamictal zijn tot nu toe positief: ik heb niet meer aanvallen dan voorheen (ik bleef met eender welke medicatie aanvallen hebben), ik val niet constant meer in slaap (zoals bij Depakine), ik heb veel meer energie (sta spontaan vroeger op,...), ik ben 8kg vermagerd. Ik merk wel dat ik een beetje lichtgeraakt kan zijn soms, dit terwijl ik voorheen dan vaak misschien weer te gelaten was. Nu, het stoort me niet. Ik ben me ervan bewust en ik probeer er mee om te gaan en zoals ik reeds zei is het niet zo uitgesproken. (die lichtgeraaktheid was trouwens veel intenser bij mij toen ik Keppra nam; ik dacht eerst dat ik 'gek' aan het worden was, bleek het een 'bijwerking'... maar je moet het soms maar weten... gelukkig was het bij wissel van medicatie al weer snel weg). M'n ervaringen zijn gebaseerd op een dik half jaar, hopelijk blijft het zo.

20-02-2013 | Man | 42
Epilepsie
Hoi, Gebruik sinds 1996 dit medicijn. Ben hier uiterst tevreden over en ben nu aanvalsvrij. In 1996 met 200 mg begonnen en nu dus 500mg. Tussen in paar keer kleine aanvallen gehad wat betekende dat de mdicatie werd opgehoogd. Sinds 2010 zit ik op deze hoeveelheid en ben tot heden aanvalsvrij. Wat ik iedereen wil aanraden die last van vermoeiheid heeft te gaan sporten[lees meer...], dit resulteerde bij mij dat het overging. Als ik enkele weken niet sport krijg ik daar last van. Dus uiterst tevreden over dit medicijn en heb nu een normaal leven.

07-10-2012 | Vrouw | 39
Epilepsie
Ik gebruik, na het testen van alle andere veel gebruikte anti-epileptica, nu zo'n 5 jaar Lamictal (2xdaags 200 mg). Het is tijdens het testen gebleken het enige medicijn te zijn wat mijn aanvallen geheel weghaalde. Echter het belangrijkste bijverschijnsel wat ik heb is hoofdpijn. En dan niet zomaar maar echt ontzettende hoofdpijn. Ik kan hierdoor maar amper slapen, zo'n 2 [lees meer...]uren per nacht. Wordt continue wakker. En dat heeft overdag natuurlijk wel zijn effect. Nog steeds die enorme hoofdpijn maar dus ook ontzettend vermoeid door het slechte slapen. Ik ben voor het slapen ook onder behandeling geweest maar eigenlijk zonder effect. Ik gebruik wel mee en dan morfine om even van die koppijn af te zijn maar daar wordt je eigenlijk ook weer niet blij van. Maar ja het werkt wel en alles is beter dan die continue aanvallen met alle gevaren die daarbij horen.

14-08-2012 | Vrouw | 39
Epilepsie
hallo allemaal, sinds 2002 gebruik ik Lamictal 1 x 350 mg per dag omdat Depakine niet hielp. Sindsdien geen grand-mal aanvallen meer gehad, wel kleinere verschijnselen zoals duizeligheid en spiertrekkingen. Hier lees ik dat veel mensen last hebben van vermoeidheid en dat is wel heel herkenbaar. Ik wist niet dat dat van de Lamictal kan komen! Sinds mijn eerste aanval heb [lees meer...]ik trouwens een heel slecht korte-termijn geheugen. Zou dat door de aanvallen komen of kan het een bijwerking zijn? Herkent iemand dit? Maar uiteindelijk ben ik toch wel goed tevreden over dit middel, ik kan er goed mee functioneren.

06-01-2012 | Vrouw | 37

21-01-2013 | Vrouw | 36

16-01-2012 | Vrouw | 36
Epilepsie
Tijdens zwangerschap jongste (nu 6 jaar) kreeh ik epilepsie. Advies was Lamictal. Gebruik dit vanaf de 12 weken zwangerschap tot aan nu en gedurende de jaren is het omhoog gegaan . Sinds juni 2011 is het naar 400 mg gegaan en sinds 3 mei 2011 geen aanvallen meer gehad. Alleen de jongste heeft wel veel problemen gehad, moeilijke start na 37 weken zwangerschap. Allergieen [lees meer...](nu zijn deze over) en sinds aug 2011 Diabetes Type 1. Of dit aan de medicatie te verwijten is weten we niet!!!