Ervaringen met Lamictal

lamotrigine

Bipolaire stoornis (4 meningen)
Migraine (1 mening)

04-07-2014 | Vrouw | 74
Epilepsie
mijn vrouw heeft drie jaar geleden een soort epilepsie aanval gehad, door te veel water te drinken heeft ze al haar goede stoffen uitgeplast, en 24j geleden een trombose gehad en ze kreeg keppra, maar daar werd ze depressief van dan. dekapine gekregen en na een paar maanden kreeg ze bijwerkingen, bloedingen langs de anus dan overgestapt naar lamactine 2x100mg per dag nu al[lees meer...] acht maanden en heeft daar ook bijwerkingen, soms moeilijk wakker worden, sufheid, soms hoofdpijn, soms koortsig en griepsymptonen al maanden veel hoesten. dokter zegt tegen mijn vrouw dat het een tik is en dat ze niets hoort op de longen en rode vlekken op haar lichaam die groter worden, is dat allemaal toeval? Ik zou het niet weten. Mijn vrouw heeft sindsdien geen aanval gehad, we hebben gevraagd aan de neuroloog of ze mag afbouwen en stoppen en hij zegt nee. nochtans heb ik eens gelezen van een professor van uzleuven als je 2j aanvalsvrij bent geweest dat je mag afbouwen en stoppen met het medicijn tegen epilepsie wat is nu de waarheid en waarom zeg onze dokter nee ik zou dat graag willen weten van iemand anders.

14-02-2012 | Man | 73
Epilepsie
Al meer als 50 jaar heb ik epilepsie en slikte al vanalles , vroeger marthoine en vethoine ( bestaan ze nog ) ?????? weet het niet toen was er meermaals grand mal , maar nu bij het slikken van lamictal en depakine chrono + frisium voel ik mij veel beter absences ( grand mal gedaan ) een zaak weet ik zeker tot nu toe zal niemand die ellende die men gratis gekregenn heeft ku[lees meer...]nnen genezen , verslaafd aan drugs - alcohol en andere dure vuiligheid die is men zelf gaan zoeken .

27-08-2019 | Man | 70
Epilepsie
na 15 jaar hoop ik dat er een allergie tablet tegen dit verschijnsel komt IK GEBRUIK 350 MG PER DAG

29-11-2022 | Man | 66
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Ik heb 40 jaar carbamazepine (600 mg/dag) geslikt. Vanwege de gezondheidsrisico's begin dit jaar overgestapt naar lamotrigine. De eetste anderhalve maand geen problemen. Daarna plotseling slapeloosheid, opgefokt gevoel en hartkloppinen, vaak 2 a 3 nachten wakker. 3 focale aanvalen in die maand.. Naar Spoedhulp gestrompeld waar men alles prima vond. Ik had dus insomn[lees meer...]ia (zie bijsluiter). Neuro gebeld en weer met carbamazepine begonnen en in een dag waren de problemen weg en sliep ik weer prima, heerlijk. Conclusie: Waarschijnlijk goed, non inducing, medicijn maar pas op voor ernstige slapeloosheid je gaat als een zombie door het leven. Ps. ik heb 1 a 2 complex partiele aanvallen in 3 maanden (r-tle)

21-11-2012 | Man | 66
Epilepsie
Lamictal helpt prima Maar!!! lamictal!! word niet meer gelevert.Het is het namaak medicijn wat ik krijg

12-09-2012 | Man | 65

07-11-2011 | Man | 65
Epilepsie
er werd jaren ontkent dat het epilepsie was; toen kreeg ik eerst 4 medicijnen, maar na de diagnose epilepsie was het duidelijk en kwam gelukkig dit middel daarvoor in de plaats.

20-01-2020 | Man | 60
lamotrigine (5mg)
ik gebruik het zelf niet. niet nodig. Ik ben lid van lotgenotengroepen "stevens johnson syndroom" zeer ernstige soms dodelijke "allergische" reactie op medicijnen, met verbrandingsverschijnselen en vaak levenslange na effecten, vooral aan de ogen, en lamictal wordt opvallend vaak genoemd als oorzaak. Ik moest bovenstaande lijst fictief invullen. RED: of u kans of extra [lees meer...]loopt op het Stevens Johnson syndroom is met een farmacogenetische DNA test eenvoudig te bepalen, zie onze DNA testen op mijnmedicijn

20-12-2012 | Man | 58
Epilepsie
In 2003 werkte Lamictal in combinatie met Valproaat binnen twee maand effectief tegen mijn absences. Ook had ik geen last van hooikoorts meer. Wel werd ik gevoeliger voor angst. Valproaat alleen werkte niet. Na stoppen met Valproaat kwamen de abcences niet terug maar kreeg ik last van extra vermoeidheid en bleek mijn schildklier niet meer goed te functioneren. Een jaar l[lees meer...]ater werd de ziekte van Hashimoto geconstateerd, een auto immunziekte. na stoppen met lamictal kwam de hooikoorts terug en kreeg ik last van netelroos, ook een autoimmunkwaal. Blijkbaar remt lamictal het immuunsysteem en moet je erg oppassen met snelle afbouw. Op Wikipedia vond ik ook een link tussen beschadigde Glutamaatneuronen en ontstaan van autoimmunziektes. Lamictal remt de Glutamaat neuronen. Die zitten vooral in de hersenschors wat ook verklaart dat controle van emoties minder wordt (dus bv meer angst of agressie) als je Lamictal slikt.

19-01-2012 | Vrouw | 57
Epilepsie
gebruik lamical 4jaar heb sinds een jaar geen aanvallen meer slaap slecht2u per nacht en ben vlug moe

13-11-2022 | Man | 56
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Als je bij lage dosering al kortademigheid en hartkloppingen voelt, stop er dan onmiddellijk mee!! Bij mij zijn de bijwerkingen permanent gebleven NA het stoppen met dit vergif en mijn levenskwaliteit is echt slecht geworden! Ik kan geen trap meer op zonder zware ademhalingsproblemen en ernstige palpitaties! U bent gewaarschuwd!!

08-10-2017 | Man | 56
Epilepsie
Ik heb epilepsie vanaf mijn 11e, en heb een hele reeks medicijnen gebruikt (het leven verandert in 45 jaar). Ik functioneer gewoon in het sociale leven, baan etc. Ik gebruik nu 3x100mg Lamictal met 3xDeprakine 500mg, en dat werkt prima. De bijwerkingen zijn minimaal, behalve bij een "overdose" (medicijnen te kort op elkaar innemen). Ik heb het schema aangepast (2e lamictal[lees meer...] in de ochtend naar 's avonds 10 uur geschoven) en de bijwerkingen zijn nu over. Andere medicijnen die ik heb gebruikt: phenobarbital, tegretol (en misschien nog een paar die ik me niet herinner, te lang geleden)

20-11-2015 | Man | 56
Epilepsie
Eerst depakine van 4 x 500 mg naar 1 x150 mg en 1 x 300 mg, nu in combinatie met lamictal 1 x 100 mg en 1 x 200 mg. Het overstappen was zwaar na 35 jaar depakine en nu in combinate met lamictal een hele beproeving. Ik ervaar dit als positief, ik ben na vele tientallen jaren weer helder in het hoofd. Depakine heeft het leven een goede kans gegeven, maar soms houdt het op. [lees meer...]De lamictal ervaar ik als zeer positief, maar de depakine erbij houdt me stabiel. Dit ivm suicidaal gedrag. Het gedrag dient aangepast te worden en ook andere onderzoek komt te pas. Toch een goede ervaring.

10-08-2011 | Vrouw | 55
Gewichtstoename, oorsuizen

16-09-2014 | Man | 54
Epilepsie
Ben nog te kort mee bezig om te kunnen vertellen hoe het is. Maar deze website verplicht me om antwoorden te geven waar ik geen antwoorden op kan geven. Vraagteken

05-04-2011 | Vrouw | 52
lamotrigine
Schzio affectieve stoornis type bipolair
Sinds ik lamotrigine slik in de dosis 100ml heb ik steeds last van nachtmerries. Nu ik 200ml slik word het steeds erger. Ik slaap maar 2 uurtjes en durf niet meer te slapen. De nachtmerries zijn zo erg. heb allerlei symptomen erbij, ik vind het een rot middel. Bij 50ml had ik nergens last van, maar goed, het hielp ook niet.