Epilepsie (54 meningen)
Bipolaire stoornis (4 meningen)
Depressie (1 mening)
Migraine (1 mening)

20-12-2012 | Man | 58
Epilepsie
In 2003 werkte Lamictal in combinatie met Valproaat binnen twee maand effectief tegen mijn absences. Ook had ik geen last van hooikoorts meer. Wel werd ik gevoeliger voor angst. Valproaat alleen werkte niet. Na stoppen met Valproaat kwamen de abcences niet terug maar kreeg ik last van extra vermoeidheid en bleek mijn schildklier niet meer goed te functioneren. Een jaar l[lees meer...]ater werd de ziekte van Hashimoto geconstateerd, een auto immunziekte. na stoppen met lamictal kwam de hooikoorts terug en kreeg ik last van netelroos, ook een autoimmunkwaal. Blijkbaar remt lamictal het immuunsysteem en moet je erg oppassen met snelle afbouw. Op Wikipedia vond ik ook een link tussen beschadigde Glutamaatneuronen en ontstaan van autoimmunziektes. Lamictal remt de Glutamaat neuronen. Die zitten vooral in de hersenschors wat ook verklaart dat controle van emoties minder wordt (dus bv meer angst of agressie) als je Lamictal slikt.

07-10-2012 | Vrouw | 39
Epilepsie
Ik gebruik, na het testen van alle andere veel gebruikte anti-epileptica, nu zo'n 5 jaar Lamictal (2xdaags 200 mg). Het is tijdens het testen gebleken het enige medicijn te zijn wat mijn aanvallen geheel weghaalde. Echter het belangrijkste bijverschijnsel wat ik heb is hoofdpijn. En dan niet zomaar maar echt ontzettende hoofdpijn. Ik kan hierdoor maar amper slapen, zo'n 2 [lees meer...]uren per nacht. Wordt continue wakker. En dat heeft overdag natuurlijk wel zijn effect. Nog steeds die enorme hoofdpijn maar dus ook ontzettend vermoeid door het slechte slapen. Ik ben voor het slapen ook onder behandeling geweest maar eigenlijk zonder effect. Ik gebruik wel mee en dan morfine om even van die koppijn af te zijn maar daar wordt je eigenlijk ook weer niet blij van. Maar ja het werkt wel en alles is beter dan die continue aanvallen met alle gevaren die daarbij horen.

30-05-2012 | Vrouw | 44
lamotrigine
hallo lotgenoten. mijn naam is christel, 44 jaar. ik heb verschijnen medicatie gehad (tegretol, depakine, sabril, lamictal). ik heb nu een operatie ondergaan 2010 slaapkwab-rechter helft nog steeds niet aanval vrij. mijn specialist zegt dat het angstaanvallen zijn. daar ben ik het niet mee eens, want heb ook aangegeven dat ik er maandelijks last van heb met (menstr[lees meer...]uatie) voor en na. ik denk zelf dus dat het bij mijn geval aan het bloedsomloop ligt en dat bij de meeste vrouwen ook het geval is! daar heb ik het al ruim 20 jaar over, maar mijn specialist wou daar niks van weten,want hij is ja de zenuwerarts en ik de pacient! nu ben ik nog verder van huis, operatie ondergaan die dus geen goede risseltaard heb gehad en gebruik nog steeds lamictal (de echte!) want je heb diverse lamictal actavis disper, lamotrigine en nog paar soorten die allemaal onder lamictal vallen, dus het komt van meerdere fabrikanten, die allemaal verschillende stoffen gebruiken, dus een andere werking hebben (goedkoper!) en bij deze heb ik ook nu nog frisium er bij gekregen elke dag 0,5 mg dat moet ik een week voor en week na de menstruatie innemen. ps ben in die jaren verschillende zenuwartsen gehad die nooit naar me wilden luisteren. kan wel uren door gaan met schrijven (typen), maar ik stop er nu maar mee. hoop genoeg infomatie te hebben gegeven hoe ik het ervaar (sorry voor de schrijf fouten die er wel tussen zal hebben) groetjes christel

19-03-2012 | Vrouw | 44
Epilepsie
11/9/2006had ik een eerste (grand mal) tijdens het autorijden. Gelukkig stond ik stil in file!! Eers kreeg ik een medicijn waar ik heel ziek van werd en als alleenstaande moeder met 2 kinderen niet echt goed kon funcioneren. Dan pas kreeg ik lamictal, 2x 50mg. Een tweede aanval op 2/04/2008. (2 weken na een positieve controle controle) Een derde dit jaar op23//01/2012, ge[lees meer...]volgen, ña slechte val 14 hechtingen in hoofd. Ben 6 weken later naar neuroloog geweest, gewoon controle want wil mijn rijbewijs niet kwijt voor een jaar!! Had foutieve dosis genomen geurende langere periode, dus terug 2x1/dag. Vanmiddag 2 weken later, net zoals na vorige controle terug een aanval, zonder kwetsuren, gelukkig. Welke ervaring hebben jullie ivm het rij verbod, de eerste x had ik een half jaar rij verbod.

19-01-2012 | Vrouw | 57
Epilepsie
gebruik lamical 4jaar heb sinds een jaar geen aanvallen meer slaap slecht2u per nacht en ben vlug moe

07-01-2012 | Vrouw | 22
Epilepsie
Hallo, epileptisch sinds mijn zestiende, heb ik eerste depakine en toen keppra gehad en elke keer na 1.5 à 2 jaar raakte ik gewend aan de behandeling. een permanente angst. De effectiviteit van lamictal wordt steeds minder, voor het moment verhoog ik de dosering en daarna veranderen van behandeling als het nodig is en het wordt een obsessie. Ik heb enorme angstaanvallen, b[lees meer...]ijna elk weekend, wat lijkt op symptomen van epilepsie maar dat niets zijn wat ze me verzekeren. Het lukt me het onder controle te houden. Ik zou graag mijn huilbuien en angsten onder controle houden, niet zo eenvoudig ... succes allemaal.

29-03-2011 | Vrouw | 52
lamotrigine
Schyzo affectieve stoornis type schizofreen
Ik heb eerst jarenlang lithium geslikt met cisordiinol maar dat deed niet veel. Toen wilden ze starten met olzapine maar dat kon weer niet, en nu dan de lamital. Tsja....werkt bij mij nog niet echt goed helaas. Mijn stemmingen wisselen nog TE veel maar goed zit pas op de 200mg dus moed houden. En ik kom niet aan van de middel sterker nog ik val ervan af!!

13-12-2009 | Man
Epilepsie/cva/afasie
Vraag. Er is al meer dan 'n half jaar 'n klacht. Verlies van bijna alle smaak! Herkent iemand dit?

25-03-2009 | Vrouw
Epilepsie
Na veel zoeken dit medicijn samen in gebruik met Trileptal en Keppra. Zoals alle epilepsiemedicijnen een nare bijwerking nl. gewichtstoename bij mij wel 8 kilo. Dit medicijnen gekregen doordat ik 12 jaar geleden een hersenontsteking heb gehad en daar epilepsie van heb overgehouden, ik houd wel aanvallen ong. om de 6 weken.

13-03-2009 | Vrouw
Manisch depressief
Duurt lang voor de juiste dosering gevonden is om een goede balans te krijgen. Voordeel is dat er geen bijwerkingen optreden.

14-07-2019 | Vrouw | 31
lamotrigine (200mg)
Epilepsie
In mijn puberteit begon erfelijke epilepsie, na 5 jaar stabiel met carbamezapine stelde de arts voor om af te bouwen in overleg besloten om dit na mijn rondreis door Europa, Rusland, Kazachstan en weer terug door Europa te doen. Nog maar een paar dagen onderweg kreeg ik mijn eerste aanval. Er volgden er nog meer. Na drie weken reizen met spoed teruggevlogen uit Kazachstan.[lees meer...] Eigen neuroloog gaf al snel aan dat hij niet wist wat hij er mee moest. Doorverwezen naar Kempenheaghe daar tijdens opname van carbamezapine naar 1x 750 mg Keppra & 175 mg Lamictal 1x 1000 mg Keppra & 200 Lamictal Als ik ongesteld ben mag ik er bij de ochtend nog 25 mg bijdoen omdat de klachten dan erger zijn. Dagelijks minstens 10 x een absence als ik ongesteld ben minstens 10 per uur. Nu heb ik de laatste maanden veel last van duizeligheid/rondlopen maar niks komt meer binnen. Ook emoties ben ik kwijt. Hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden en is het snel beheersbaar. Zit namelijk bijna aan de hoogste dosis.

20-11-2015 | Man | 56
Epilepsie
Eerst depakine van 4 x 500 mg naar 1 x150 mg en 1 x 300 mg, nu in combinatie met lamictal 1 x 100 mg en 1 x 200 mg. Het overstappen was zwaar na 35 jaar depakine en nu in combinate met lamictal een hele beproeving. Ik ervaar dit als positief, ik ben na vele tientallen jaren weer helder in het hoofd. Depakine heeft het leven een goede kans gegeven, maar soms houdt het op. [lees meer...]De lamictal ervaar ik als zeer positief, maar de depakine erbij houdt me stabiel. Dit ivm suicidaal gedrag. Het gedrag dient aangepast te worden en ook andere onderzoek komt te pas. Toch een goede ervaring.

27-09-2015 | Vrouw | 20
Epilepsie
Ik neem nu al van 2007 Lamictal. Ik vind het een goed medicijn, ik krijg namelijk geen aanvallen meer, maar ik ben er heel veel van verdikt. Toen ik er pas mee begon ben ik 15 kg verdikt als 12-jarig meisje. Voor de rest is het een goed medicijn.

21-05-2015 | Vrouw | 29
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Lamictal werd me aanbevolen toen ik 21 werd in het kader van "een misschien toekomstige kinderwens". Ik lijdt aan epilepsie sinds mijn 10 jaar oud en nam tot dan Depakine (waar ik zeer tevreden van was). Ik verdroeg Lamictal heel goed en heb sinds de opstart maar één zware aanval gehad... Gezien de neuroloog alles wou afbouwen :-( Maar nu is de gewone dosis opnieuw opgesta[lees meer...]rt en ben ik weer aanvalvrij. Het enige nadeel is dat ik door de Lamictal een 10tal kilo ben bijgekomen en deze raak ik echt niet kwijt. Diëten, sporten, diëten en sporten de hele week rond, ik raak de kilo's echt niet kwijt (soms een 5tal kilo, maar die komen er dan steeds weer bij als ik overga naar een normaal werk-gezond eten-sport-programma. Ik heb me er ondertussen bij neergelegd, liever aanvalvrij en gezond dan mijn perfecte figuur...

18-04-2015 | Man | 46
Epilepsie
Ik heb een aantal jaren roofbouw gepleegd op mijn lichaam, veel ('s nachts) werken, veel standby diensten, tekort aan slaap niet inhalen. Regematig een stevige borrel drinken. Ik kreeg rare verschijnselen, heel wazig in mijn hoofd, vreemd zien, geluiden/stemmen horen en niet meer kunnen reageren om de omgeving. Ook kreeg Hyper ventilatie. Natuurlijk had ik geen idee w[lees meer...]aaraan dat lag. Mijn licham heeft gewoon STOP (09-2012) gezegd door een grote epilepsie aanval. Sindsdien epilepsie patient! Aan de Lamotirgine, 3x100mg per dag, ik vind het een heftig medicijn, bij een vergeten dosering merk ik dat direct. draaierig en afwezig! Ik ben van mening dat de aanval komt door de roofbouw en dat deze eenmalig is geweest. De neuroloog wil daar niet aan! Ik wil graag verminderen/afbouwen. daarom ga ik een second opinion aanvragen. Hebben ervaring met verminderen/afbouw.

20-03-2015 | Vrouw | 42
Epilepsie
Ik sinds m'n 12e last van epilepsie. (gemiddeld 1 grote aanval en 2 kleine om de 3 mdn). Ik heb intussen ook al ongeveer alles aan beschikbare medicatie geprobeerd: Tegretol, Depakine, Keppra,... En nu dus sinds een half jaar Lamictal. Hetgeen ik voordien nam is Depakine (gedurende ongeveer 15 jaar). Nu, m'n neuroloog zei me onlangs dat ze me waarschijnlijk nooit helemaal [lees meer...]aanvalsvrij zal krijgen, ook niet medicatie. (iets wat ik al veel langer wist maar toch blij ben dat het nu eindelijk ook eens 'gewoon' gezegd wordt; ik heb er intussen al lang aanvaard en mee leren leven). Mijn ervaringen met Lamictal zijn tot nu toe positief: ik heb niet meer aanvallen dan voorheen (ik bleef met eender welke medicatie aanvallen hebben), ik val niet constant meer in slaap (zoals bij Depakine), ik heb veel meer energie (sta spontaan vroeger op,...), ik ben 8kg vermagerd. Ik merk wel dat ik een beetje lichtgeraakt kan zijn soms, dit terwijl ik voorheen dan vaak misschien weer te gelaten was. Nu, het stoort me niet. Ik ben me ervan bewust en ik probeer er mee om te gaan en zoals ik reeds zei is het niet zo uitgesproken. (die lichtgeraaktheid was trouwens veel intenser bij mij toen ik Keppra nam; ik dacht eerst dat ik 'gek' aan het worden was, bleek het een 'bijwerking'... maar je moet het soms maar weten... gelukkig was het bij wissel van medicatie al weer snel weg). M'n ervaringen zijn gebaseerd op een dik half jaar, hopelijk blijft het zo.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum