Epilepsie (54 meningen)
Bipolaire stoornis (4 meningen)
Depressie (1 mening)
Migraine (1 mening)

17-12-2015 | Vrouw | 12
Epilepsie
Beste, ik ben een moeder van dochter van 12 die sinds 20 augustus dit jaar epilepsie heeft. Ze is moeten starten met 1000mg Depakine, het startersmedicijn. Oh dit medicijn was verschrikkelijk zwaar, ze had geen levenslust, 2/3 haarverlies en 5 kg erbij op een maand tijd. Dan omdat de bloedspiegel bij namiddag prik vrij hoog was en klachten zo zwaar, vermindering naar 750 e[lees meer...]n drie dagen erna terug aanval! Dus over naar Keppra 2x 500mg per dag en sindsdien gelukkig geen aanval meer, maar bij eeg toch nog pieken voor lichtflitsen. En ja ook enorme woede aanvallen en moeilijke concentratie. Nu heeft de dokter voorgesteld om toch met langzame opbouw natuurlijk over te gaan naar lamictal, maar als ik die bijwerkingen lees zijn die precies veel erger dan die van keppra. Want die gewichtstoename dat ik lees dat wil ze echter ook niet meer meemaken en zeker niet als tienermeisje he. Mt ik dan misschien dan toch maar de boosheid van haar aanvaarden, want ze heeft ook wel geen aanval meer gehad sinds het nemen van keppra. Heeft er iemand raad? Groetjes rebecca

18-06-2013 | Man | 15
Epilepsie
mijn zoon van nu 15 jaar heeft vanaf geboorte epilepsie na eerst andere medicatie nu vanaf 2000 lamictal en tegretol.Bijwerkingen zijn zeker bij verhogingen lastig.Misselijk,hoofdpijn maar nu dus ook verhoogde leverwaarde.Lamictal was plots niet meer verkrijgbaar maar door inzet apotheek wel via engelse route.Ben erg blij want andere soorten hielpen niet.Heeft ze van Sando[lees meer...]s

30-07-2019 | Vrouw | 19
Epilepsie
Hallo, Ik neem lamictal al vanaf 2013 (dus nu ondertussen al 7 jaar). Nooit last van gehad, tot nu. In het begin begon ik met 50 mg per dag, na een paar jaar had ik weer een aanval dus werd het verhoogd naar 75 mg, later naar 100, naar 125. Nu een paar weken geleden begon ik helemaal weg te draaien en had ik schrik dat ik weer een aanval ging krijgen. Dus mijn pillen we[lees meer...]rden weer verhoogd naar 75 smorgens en 75 savonds. Een paar weken later (vorige week) had ik terug een aanval. Nu moet ik 75mg smorgens nemen en 100 savonds. Ik zie heel hard af van de pillen. Ik voel mij dromerig, duizelig, precies of ik leef niet echt. Ik voel me suf en heb heel veel nachtmerries snachts. Is er nog iemand die dit heeft? En is deze dosis al zwaar? Ik ben tenslotte maar 19 en ik weeg maar 56 kg. Ik hoop dat mijn lichaam aan de zware dosis went. Het voelt niet juist. Binnen een paar dagen moet ik ook 100 smorgens nemen. Dus 200mg per dag.

27-09-2015 | Vrouw | 20
Epilepsie
Ik neem nu al van 2007 Lamictal. Ik vind het een goed medicijn, ik krijg namelijk geen aanvallen meer, maar ik ben er heel veel van verdikt. Toen ik er pas mee begon ben ik 15 kg verdikt als 12-jarig meisje. Voor de rest is het een goed medicijn.

06-01-2013 | Vrouw | 21
lamotrigine
Ik word erg moe en kom ook aan! Ik heb het nog steeds heb het nu al 10 jaar en ergste is dat m'n dokter zegt dat het niet weggaat..

07-01-2012 | Vrouw | 22
Epilepsie
Hallo, epileptisch sinds mijn zestiende, heb ik eerste depakine en toen keppra gehad en elke keer na 1.5 à 2 jaar raakte ik gewend aan de behandeling. een permanente angst. De effectiviteit van lamictal wordt steeds minder, voor het moment verhoog ik de dosering en daarna veranderen van behandeling als het nodig is en het wordt een obsessie. Ik heb enorme angstaanvallen, b[lees meer...]ijna elk weekend, wat lijkt op symptomen van epilepsie maar dat niets zijn wat ze me verzekeren. Het lukt me het onder controle te houden. Ik zou graag mijn huilbuien en angsten onder controle houden, niet zo eenvoudig ... succes allemaal.

13-09-2011 | Man | 23
Epilepsie
Ik gebruik sinds 4 weken dit medicijn voor epileptische aanvallen omdat Keppra mij niet hielp. Zat op een gegeven moment 1500 mg Keppra per dag te slikken en kreeg desondanks toch aanvallen. Nu zei mijn Neuroloog dat dit Uniek is bij Keppra omdat dit bij de meesten wel gelijk een goed effect geeft. Ik ben Lamictal erbij gaan slikken en sindsdien ben ik aanvalsvrij! ik ga n[lees meer...]u afbouwen met de Keppra en ben benieuwd of alleen Lamictal een voldoende effect geeft. Ik heb totaal geen bijwerkingen zowel van Keppra niet, en ook van Lamictal niet.

21-02-2017 | Man | 24
lamotrigine (200mg)
Epilepsie
Rond mijn 11e werd er vastgesteld dat ik petit mal had (Absence epilepsie). Dit is eigenlijk een tiental seconden het bewustzijn verliezen. Het is meestal gewoon staren, maar kan ook meer zijn. Wat al voor gênante situaties heeft gezorgd in mijn leven. Zoals bv: Toen ik aan bal was bij mijn voetbalclub een aanval kreeg, toen ik bij de scouts een aanval kreeg voor zo'n 200 [lees meer...]man, toen ik in het zwembad met het school een aanval kreeg, toen ik vlak voor mijn ouders een drukke steenweg opliep enzovoort. Ik ben toen moeten stoppen met voetbal, scouts en zwemmen. Ik heb voor Lamictal andere medicijnen gekregen, maar die hielpen niet of de bijwerkingen waren te erg. Er werd me dan Lamictal voorgeschreven. De aanvallen stopten toen mijn hoeveelheid werd opgedreven naar 2x 200mg per dag. Ik ben blij dat de aanvallen toen zijn gestopt. De grootste bijwerkingen voor mij zijn de mentale. Ik ben zéér introvert geworden, (vast) slapen lukt moeilijk, heel de dag suf en levensmoe (niet suicidaal). Ik mag geen alcohol drinken of slaap laten want dit lokt een aanval uit. Dus na een zaterdagavond heb ik soms wel eens een kans op een aanval. Natuurlijk wens ik niemand epilepsie toe, want de ervaringen en bijwerkingen zal men voor het leven moeten dragen.

11-02-2013 | Vrouw | 25
Bipolaire stoornis
Hallo ik heb gebruik lamictal nu 4 jr voor mezelf en mijn omgeving heeft het veel gedaan. Ik ben veel rustiger en ben meer bij mezelf eerst niet. Altijd aan t vliegen of zwaar depressief. Nu heb ik ook nog wel last maar veel minder erg t is leefbaar. Omdat ik graag een kindje wil (mijn eerste is nu 8) heb ik laatst in overleg via een afbouw schema mijn medicijnen afgebouwd[lees meer...]. 4 weken op halve dosis. Het ging niet na 4 weken begon t zo erg te worden dat ik weer ben moeten beginnen. Ik werd heel erg onrustig, raakte heel erg emotioneel kon geen standvastige beslissingen meer nemen. Meteen nadat ik weer me normale dosis weer ben gaan nemen begon de rust weer rustig aan terug te keren. Dat maakt mij en mijn omgeving gelukkiger. Maar het idee dat ik niet zonder kan maakt me heel erg ongelukkig. Daarbij komt nog dat ik door de risico,s een eventuele zwangerschap nog eens heel wat meer moeten overdenken. Misschien hebben jullie nog advies :) groetjes nadja

08-12-2019 | Vrouw | 27
lamotrigine (25mg)
Epilepsie
Ongeveer jaar geleden kreeg ik mijn eerste epileptische aanval. Ik heb kleine aanvallen (spraakverlamming) en grote (tonisch-clonische). De grote ongeveer om de 1,5 maand en de kleine zo'n 4x per week. Recent kreeg ik de diagnose epilepsie en ben ik direct begonnen met Lamotrigine. Alleen bij de opstart had ik 2 dagen last van jeuk en 3 dagen vermoeidheid. Wanneer ik iets[lees meer...] te snel opbouw, raakt mijn traanbuis wat ontstoken. Dit trekt binnen een week weer weg. Ik ben tot nu toe niet aangekomen. In de afgelopen 6 weken heb ik 2 kleine, kortdurende aanvalletjes gehad. Ik ben erg blij dat ik zo snel mijn normale leven weer op kan pakken.

21-05-2015 | Vrouw | 29
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Lamictal werd me aanbevolen toen ik 21 werd in het kader van "een misschien toekomstige kinderwens". Ik lijdt aan epilepsie sinds mijn 10 jaar oud en nam tot dan Depakine (waar ik zeer tevreden van was). Ik verdroeg Lamictal heel goed en heb sinds de opstart maar één zware aanval gehad... Gezien de neuroloog alles wou afbouwen :-( Maar nu is de gewone dosis opnieuw opgesta[lees meer...]rt en ben ik weer aanvalvrij. Het enige nadeel is dat ik door de Lamictal een 10tal kilo ben bijgekomen en deze raak ik echt niet kwijt. Diëten, sporten, diëten en sporten de hele week rond, ik raak de kilo's echt niet kwijt (soms een 5tal kilo, maar die komen er dan steeds weer bij als ik overga naar een normaal werk-gezond eten-sport-programma. Ik heb me er ondertussen bij neergelegd, liever aanvalvrij en gezond dan mijn perfecte figuur...

15-04-2014 | Vrouw | 29
Epilepsie
Ik gebruik dit middel nu twee weken, ben nog aan het opbouwen. Heb ontzettende last van slaperigheid een uur nadat ik het in heb genomen Echt doodmoe zijn, duizelig, scheelzien en in je stoel in slaap vallen. Ik hoop dat dit een bijwerking is die overgaat, weet iemand er meer over? Verder 1 aanval gehad, kan over de werking nog niets zeggen omdat ik pas net begonnen ben.

02-08-2014 | Vrouw | 30
lamotrigine
Op mijn 30ste kreeg ik voor het eerst te maken met epilepsie. Ik had 3 toevallen gehad. Ik heb Keppra voorgeschreven gekregen. Hier had ik serieuze bijwerkingen van gekregen nl. Panniculitis erythreum nodossum. Een soort ontsteking op de onderbenen met pijnlijke rode plekken. Op een gegeven met kon ik zelfs niet meer slapen en op mijn benen staan. Nu neem ik 2x 7gr per d[lees meer...]ag lamictal. Veel last heb ik niet meer en ben toeval vrij. Wel vind ik dat ik soms wazig zie en dat mijn geheugen wat minder werkt. Soms moeilijker te concentreren en wat coördinatie stoornissen. Maar dat is helemaal verwaarloosbaar tegenover de bijwerkingen Keppra. Ik neem het nu 4,5 maanden. Het ergste vind ik nog het niet mogen autorijden gedurende 6 maanden, als je 3 kleine kinderen hebt

27-06-2013 | Vrouw | 30
Epilepsie
Ik gebruikte eerst Keppra, maar werd daar supermoe van. Ik kwam thuis van het werk en moest daarna gedurende een aantal uren gaan slapen om de rest van de avond door te kunnen. Na bespreking met de neuroloog toch overgeschakeld op Lamictal. Eerst 100mg per dag, daarna overgeschakeld naar 150mg x2/dag, omdat ik alsnog een kleine aanval had gedaan. Nu zijn we ongeveer 2 jaa[lees meer...]r verder en is alles ok, gedurende die periode ook aanvalvrij. De neveneffecten die ik ondervind is dat ik in gewicht toegenomen ben en dat ik altijd vrij moe ben ondanks voldoende nachtrust. Verder ook nog lichtgevoelig en duizelig als ik een ladder ofzo op moet. volgende week maandag terug op controle, ben benieuwd.

12-10-2011 | Vrouw | 30
Epilepsie
hey, ik heb jarenlang verschillende medicamenten uitgeprobeerd en het is moeilijk geweest om me aanvalvrij te krijgen. nu neem ik 10 jaar een combinatie van 2x 100 lamictal met 2x 500 van keppra. en ik ben sinds augustus 9 jaar aanvalvrij. ik blijf ze wel nemen want stoppen zou in mijn geval te risicovol zijn. ik vond het wel een beetje vervelend dat het pilletje verande[lees meer...]rd was, naar een pilletje dat kan oplossen op je tong of in water en met een 'betere' smaak, maar dat ben ik nu ook gewend geraakt. veel succes allemaal, ik wens iedereen een fijn aanvalvrij leven toe xxx

14-07-2019 | Vrouw | 31
lamotrigine (200mg)
Epilepsie
In mijn puberteit begon erfelijke epilepsie, na 5 jaar stabiel met carbamezapine stelde de arts voor om af te bouwen in overleg besloten om dit na mijn rondreis door Europa, Rusland, Kazachstan en weer terug door Europa te doen. Nog maar een paar dagen onderweg kreeg ik mijn eerste aanval. Er volgden er nog meer. Na drie weken reizen met spoed teruggevlogen uit Kazachstan.[lees meer...] Eigen neuroloog gaf al snel aan dat hij niet wist wat hij er mee moest. Doorverwezen naar Kempenheaghe daar tijdens opname van carbamezapine naar 1x 750 mg Keppra & 175 mg Lamictal 1x 1000 mg Keppra & 200 Lamictal Als ik ongesteld ben mag ik er bij de ochtend nog 25 mg bijdoen omdat de klachten dan erger zijn. Dagelijks minstens 10 x een absence als ik ongesteld ben minstens 10 per uur. Nu heb ik de laatste maanden veel last van duizeligheid/rondlopen maar niks komt meer binnen. Ook emoties ben ik kwijt. Hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden en is het snel beheersbaar. Zit namelijk bijna aan de hoogste dosis.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (544) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum