Ervaringen met Lamictal

lamotrigine

Bipolaire stoornis (4 meningen)
Migraine (1 mening)

14-10-2010 | Man
Epilepsie
Neem al verschillende jaren lamictal maar nog nooit aanvalsvrij geweest. Gemiddeld 2 dagen in een maand last van verschilende aanvallen. Weinig bijwerkingen enkel moeheid. Sinds deze week ben ik gestart met Keppra er bij te nemen. Ik ben benieuwd wat dit zal geven.

16-05-2010 | Vrouw
Epilepsie
Gebruik de lamictal nu sinds ongeveer 8 - 10 jaar sinds een jaar lijkt dit middel minder te werken. Dus nu ook gestart met keppra. Van de lamictal bijna geen bijwerkingen alleen wat sneller vermoeid. De combinatie met keppra bevalt me ook goed. Nu bezig met kinderwens. lastig met al die medicijnen. Gebruik lamictal 400 mg per dag en keppra 2000 mg.

25-04-2010 | Vrouw
Epilepsie
Nadat ik lamictal ben gaan gebruiken, heb ik geen last meer gehad van de aanvallen. De bijwerkingen die ik heb zijn voornamelijk moeheid.

25-04-2010 | Man

20-04-2010 | Vrouw
Epilepsie
Ik heb dit medicijn al zeker 10 jaar geslikt en ben tot de conclusie gekomen dat is veel minder haar heb, Mijn haar is veel dunner en heel dof. Nu ik gestopt ben is mijn haar veel dikker en mijn haar glanst weer. Ook kon ik tijdens het medicijn gebruik geen nep nagels op houden deze vielen er gewoon vanaf. Tijdens het medicijn gebruik heb ik een gezonde dochter gekregen. [lees meer...]

03-03-2010 | Vrouw
Epilepsie
Ik gebruik dit medicijn al zeker 3,5 jaar. Ook tijdens de zwangerschap van mijn 2e zoontje. Ik heb er geen bijklachten van. Omdat mijn laatste aanval 3-10-2005!!! was ben ik begonnen met afbouwen. Zit nu op 100 mg per dag. Afgebouwd van de 400 mg. Het gaat super. Voorheen slikte ik depakine. Daar had ik als klacht van, heel veel moe zijn. Dus ik vindt het een goed medi[lees meer...]cijn.

27-01-2010 | Vrouw
Epilepsie
Lamictal heeft bij mij heel goed geholpen tegen mijn epileptische aanvallen, na het gebruik van het medicijn heb ik geen aanvallen meer gehad. Ik heb alleen het idee dat door dit medicijn mijn geheugen minder is, dat is erg frustrerend.Verder geen last gehad van andere bijwerkingen.

13-12-2009 | Man
Epilepsie/cva/afasie
Vraag. Er is al meer dan 'n half jaar 'n klacht. Verlies van bijna alle smaak! Herkent iemand dit?

25-05-2009 | Vrouw
"Hallo,

25-03-2009 | Vrouw
Epilepsie
Na veel zoeken dit medicijn samen in gebruik met Trileptal en Keppra. Zoals alle epilepsiemedicijnen een nare bijwerking nl. gewichtstoename bij mij wel 8 kilo. Dit medicijnen gekregen doordat ik 12 jaar geleden een hersenontsteking heb gehad en daar epilepsie van heb overgehouden, ik houd wel aanvallen ong. om de 6 weken.

16-03-2009 | Vrouw
Moeilijk instelbare epilepsie

13-03-2009 | Vrouw
Manisch depressief
Duurt lang voor de juiste dosering gevonden is om een goede balans te krijgen. Voordeel is dat er geen bijwerkingen optreden.

25-01-2009 | Vrouw
EPILEPSIE
Voor ik Lamictal nam woog ik 48 kilo, sinds ik gestart ben met dat product is er ong 8 kilo bijgekomen. je leest vaak dat Lamictal niets aan het gewicht doet, meestal is dat zo, maar dat klopt niet altijd, er zijn personen die pech hebben... Dit artikel vond ik op internet : In studies, between 1 and 5 percent of people taking Lamictal for bipolar disorder treatment experi[lees meer...]enced weight gain. However, weight gain was not reported as a side effect in people taking it to control seizures. If you are noticing a weight gain with Lamictal, talk to your healthcare provider. He or she can suggest other ways for dealing with this problem. Ik ben terug aan het overstappen naar Diphantoïne, nu is het afwachten of mijn gewicht terug vermindert.

16-05-2011 | Vrouw | -1
lamotrigine
ik ben niet content van mijn medicatie, ik ben niet zoals vroeger actief, ik kom altijd bij, ik word altijd vlug moe, dus kan niet veel sporten.. dit is enige probleem bij mij :s ik eet ook veel:s

08-03-2022 | Vrouw | 7
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Mijn dochter (7 jaar) heeft net als ik erfelijke epilepsie, focaal. Allerlei middelen geprobeerd. Lamotrogine werkte wel iets, maar ze bleef 1 keer per week aanvallen houden. Depakine ernaast gaan gebruiken. Ze zat toen onder de huiduitslag. Ook is ze ontzettend traag, kan zich niet meer concentreren en is somber. Ik herken haar niet meer terug. Andere neuroloog vertelde [lees meer...]dat de combinatie met Depakine (die haar wel aanvalsvrij maakte) ervoor zorgt dat de werking van Lamotrigine extreem wordt versterkt. Daardoor valt ze moeilijk in slaap en is ze extreem suf overdag. We bouwen nu de Lamotrogine af en we hopen dat ze alleen met Depakine aanvalsvrij blijft en al deze vervelende bijwerkingen verdwijnen. Ik slik zelf Depakine met Keppra. Ik weet helaas uit ervaring dat Keppra ook verschrikkelijk depressief kan maken vooral als het hoog gedoseerd is. Ik heb zelf nooit Lamotrigine geslikt. Maar hebben meer mensen last van deze bijwerkingen?

25-09-2013 | Man | 7
Epilepsie
Onze zoon van 7 jaar gebruikte eerst depakine, hier werd hij echt erg dik van. Wii zijn overgestapt naar lamotrigine. Helaas ook weer een bijwerking , dit keer Erge rugpijn. Onze zoon is nu een jaar aanval vrij, en gaan nu afbouwen met de medicijnen. Zijn er meerdere mensen met de klacht rugpijn? Ik hoor het heel graag want rugpijn komt Heel zelden voor.