Epilepsie (59 meningen)
Bipolaire stoornis (4 meningen)
Depressie (1 mening)
Migraine (1 mening)

08-03-2022 | Vrouw | 7
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Mijn dochter (7 jaar) heeft net als ik erfelijke epilepsie, focaal. Allerlei middelen geprobeerd. Lamotrogine werkte wel iets, maar ze bleef 1 keer per week aanvallen houden. Depakine ernaast gaan gebruiken. Ze zat toen onder de huiduitslag. Ook is ze ontzettend traag, kan zich niet meer concentreren en is somber. Ik herken haar niet meer terug. Andere neuroloog vertelde [lees meer...]dat de combinatie met Depakine (die haar wel aanvalsvrij maakte) ervoor zorgt dat de werking van Lamotrigine extreem wordt versterkt. Daardoor valt ze moeilijk in slaap en is ze extreem suf overdag. We bouwen nu de Lamotrogine af en we hopen dat ze alleen met Depakine aanvalsvrij blijft en al deze vervelende bijwerkingen verdwijnen. Ik slik zelf Depakine met Keppra. Ik weet helaas uit ervaring dat Keppra ook verschrikkelijk depressief kan maken vooral als het hoog gedoseerd is. Ik heb zelf nooit Lamotrigine geslikt. Maar hebben meer mensen last van deze bijwerkingen?

20-01-2020 | Man | 60
lamotrigine (5mg)
ik gebruik het zelf niet. niet nodig. Ik ben lid van lotgenotengroepen "stevens johnson syndroom" zeer ernstige soms dodelijke "allergische" reactie op medicijnen, met verbrandingsverschijnselen en vaak levenslange na effecten, vooral aan de ogen, en lamictal wordt opvallend vaak genoemd als oorzaak. Ik moest bovenstaande lijst fictief invullen. RED: of u kans of extra [lees meer...]loopt op het Stevens Johnson syndroom is met een farmacogenetische DNA test eenvoudig te bepalen, zie onze DNA testen op mijnmedicijn

05-04-2011 | Vrouw | 52
lamotrigine
Schzio affectieve stoornis type bipolair
Sinds ik lamotrigine slik in de dosis 100ml heb ik steeds last van nachtmerries. Nu ik 200ml slik word het steeds erger. Ik slaap maar 2 uurtjes en durf niet meer te slapen. De nachtmerries zijn zo erg. heb allerlei symptomen erbij, ik vind het een rot middel. Bij 50ml had ik nergens last van, maar goed, het hielp ook niet.

17-09-2022 | Vrouw | 30
Epilepsie
Ik ben nu aan het afbouwen van de Lamictal ivm nieuwe medicatie die goed werkt. Maar de bijwerkingen van de afbouw zijn een hel voor me heel moe, duizeligheid, prikkelbaar en veel dubbelzien. Ik heb ook hele levende dromen echt nachtmerries nu. Ik hoop dat dit allemaal minder word want is echt vreselijk.

20-11-2014 | Vrouw | 32
Epilepsie
Sinds mijn vijftiende officieel gediagnotiseerd met epilepsie. De afgelopen 15 jaar slikte ik Carbamazepine, maar door de hevige jeuk die ik ervan kreeg, en de tremor, ben ik onlangs, in overleg met de specialist, overgestapt naar Lamictal. De afgelopen weken was ik bezig met het afbouwen van de Carbamazepine, om zo de overschakeling te maken naar Lamictal. Na nu zeven [lees meer...]weken bezig te zijn met Lamictal (eerst dus gecombineerd met de Carbamazepine, maar nu sinds een week alleen de Lamictal) wil ik mijn eerste conclusies met jullie delen: Het medicijn geeft me zware hoofdpijn, ik voel me snel geirriteerd/ agressief, en het medicijn lijkt laxerend te werken. Punten van nuance: Wellicht zijn deze klachten tijdelijk, en moet mijn lichaam wennen aan de nieuwe medicijnen. Een andere punt is dat de dosis wellicht nog moet worden aangepast. Hoe dan ook heb ik mij de afgelopen week, sinds de totale omschakeling naar Lamictal behoorlijk ziek gevoeld. Toch zal ik de behandeling met Lamictal voorlopig voortzetten om te kijken of de klachten inderdaad van tijdelijke aard zijn. Dus wordt vervolgd.......

04-07-2014 | Vrouw | 74
Epilepsie
mijn vrouw heeft drie jaar geleden een soort epilepsie aanval gehad, door te veel water te drinken heeft ze al haar goede stoffen uitgeplast, en 24j geleden een trombose gehad en ze kreeg keppra, maar daar werd ze depressief van dan. dekapine gekregen en na een paar maanden kreeg ze bijwerkingen, bloedingen langs de anus dan overgestapt naar lamactine 2x100mg per dag nu al[lees meer...] acht maanden en heeft daar ook bijwerkingen, soms moeilijk wakker worden, sufheid, soms hoofdpijn, soms koortsig en griepsymptonen al maanden veel hoesten. dokter zegt tegen mijn vrouw dat het een tik is en dat ze niets hoort op de longen en rode vlekken op haar lichaam die groter worden, is dat allemaal toeval? Ik zou het niet weten. Mijn vrouw heeft sindsdien geen aanval gehad, we hebben gevraagd aan de neuroloog of ze mag afbouwen en stoppen en hij zegt nee. nochtans heb ik eens gelezen van een professor van uzleuven als je 2j aanvalsvrij bent geweest dat je mag afbouwen en stoppen met het medicijn tegen epilepsie wat is nu de waarheid en waarom zeg onze dokter nee ik zou dat graag willen weten van iemand anders.

10-08-2011 | Vrouw | 55
Gewichtstoename, oorsuizen

16-05-2011 | Vrouw | -1
lamotrigine
ik ben niet content van mijn medicatie, ik ben niet zoals vroeger actief, ik kom altijd bij, ik word altijd vlug moe, dus kan niet veel sporten.. dit is enige probleem bij mij :s ik eet ook veel:s

25-05-2009 | Vrouw
"Hallo,

25-01-2009 | Vrouw
EPILEPSIE
Voor ik Lamictal nam woog ik 48 kilo, sinds ik gestart ben met dat product is er ong 8 kilo bijgekomen. je leest vaak dat Lamictal niets aan het gewicht doet, meestal is dat zo, maar dat klopt niet altijd, er zijn personen die pech hebben... Dit artikel vond ik op internet : In studies, between 1 and 5 percent of people taking Lamictal for bipolar disorder treatment experi[lees meer...]enced weight gain. However, weight gain was not reported as a side effect in people taking it to control seizures. If you are noticing a weight gain with Lamictal, talk to your healthcare provider. He or she can suggest other ways for dealing with this problem. Ik ben terug aan het overstappen naar Diphantoïne, nu is het afwachten of mijn gewicht terug vermindert.

13-06-2021 | Vrouw | 26
lamotrigine (75mg)
Epilepsie
Door chronische migraine die niet afnam en de blijvende aanvallen van epilepsie werd naast topiramaat ook lamictal voorgeschreven. Het probleem persoonlijk is gevoeligheid voor medicatie. Een te hoge dosis lokt meer aanvallen uit. Dus zijn we daarin snel uitgespeeld. Momenteel zit ik op de dosis van ‘s morgens 75mg, ‘s middags en ‘s avonds 25mg. Voordelen is minder migrai[lees meer...]ne en aanvallen. Nadeel en dit is een grote is dat mijn aanvallen nu naar een grote per dag gaat. Wat vermoeiend is. Dit is recent aangepakt met briviact. Een medicament waar is geen bijwerkingen van heb. Maar zonder heb ik elke dag minstens een zware aanval. Wat het functioneren niet makkelijk maakt. Natuurlijk dit komt niet door lamictal dit is mijn epilepsie. Maar lamictal heeft deze vorm beïnvloed en helpt er niet genoeg aan. Wat voor mij niet de moeite waard is. Hopelijk is er nog iets anders in de toekomst dat lamictal kan vervangen. Is dat niet zo dan blijf ik dit nemen.

19-02-2020 | Vrouw | 34
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Ik werd op mijn 21e zonder vragen overgezet van Depakine op Lamictal. De neuroloog vond dat ik in een fase kwam waar ik aan kinderen zou kunnen beginnen... Achteraf bekeken had ik toen al moeten vertrekken bij die neuroloog-lang verhaal van slechte ervaringen, maar swat... Merkte toen al vermoeidheid en bijkomen in gewicht. Ben niet de eerste 6 maanden (toen schommelde het[lees meer...] met 2 kg), maar in het jaar erna 10 kg bijgekomen. Volgens de neuroloog onmogelijk dat het aan medicatie lag. Bij overstap naar andere neuroloog even overgeschakeld naar Topamax, gezien dit normaal even goed werkt en ook tegen migraine, maar ook hier gewichtstoename en tal van andere bijwerkingen, zoals vocht op mijn longen. Nu terug op Lamictal wegens de vele bijwerkingen en aankomende planning om zwanger te worden. Ondertussen in totaal op 13 jaar tijd 18 kg bij, diëten uitgeprobeerd bij verschillende diëtisten, maar geen resultaat. Plan is om na zwangerschap toch andere medicatie te proberen, want ik herken me niet meer in de spiegel... Maar voor een zwangerschap is Lamictal het medicijn met minste bijwerkingen naar het kindje toe, dus even behouden. Mijn epilepsie is onder controle met 2x50 en 's avonds 1x2mg Rivotril, maar bij een nacht heel slecht slapen voel ik wel dat ik kleine aanvallen heb. Ik heb me er ondertussen wel bij neergelegd dat mijn gezondheid voorgaat op mijn figuur, hoe vervelend dat ook is met reacties van de omgeving...

27-08-2019 | Man | 70
Epilepsie
na 15 jaar hoop ik dat er een allergie tablet tegen dit verschijnsel komt IK GEBRUIK 350 MG PER DAG

30-07-2019 | Vrouw | 19
Epilepsie
Hallo, Ik neem lamictal al vanaf 2013 (dus nu ondertussen al 7 jaar). Nooit last van gehad, tot nu. In het begin begon ik met 50 mg per dag, na een paar jaar had ik weer een aanval dus werd het verhoogd naar 75 mg, later naar 100, naar 125. Nu een paar weken geleden begon ik helemaal weg te draaien en had ik schrik dat ik weer een aanval ging krijgen. Dus mijn pillen we[lees meer...]rden weer verhoogd naar 75 smorgens en 75 savonds. Een paar weken later (vorige week) had ik terug een aanval. Nu moet ik 75mg smorgens nemen en 100 savonds. Ik zie heel hard af van de pillen. Ik voel mij dromerig, duizelig, precies of ik leef niet echt. Ik voel me suf en heb heel veel nachtmerries snachts. Is er nog iemand die dit heeft? En is deze dosis al zwaar? Ik ben tenslotte maar 19 en ik weeg maar 56 kg. Ik hoop dat mijn lichaam aan de zware dosis went. Het voelt niet juist. Binnen een paar dagen moet ik ook 100 smorgens nemen. Dus 200mg per dag.

21-02-2017 | Man | 24
lamotrigine (200mg)
Epilepsie
Rond mijn 11e werd er vastgesteld dat ik petit mal had (Absence epilepsie). Dit is eigenlijk een tiental seconden het bewustzijn verliezen. Het is meestal gewoon staren, maar kan ook meer zijn. Wat al voor gênante situaties heeft gezorgd in mijn leven. Zoals bv: Toen ik aan bal was bij mijn voetbalclub een aanval kreeg, toen ik bij de scouts een aanval kreeg voor zo'n 200 [lees meer...]man, toen ik in het zwembad met het school een aanval kreeg, toen ik vlak voor mijn ouders een drukke steenweg opliep enzovoort. Ik ben toen moeten stoppen met voetbal, scouts en zwemmen. Ik heb voor Lamictal andere medicijnen gekregen, maar die hielpen niet of de bijwerkingen waren te erg. Er werd me dan Lamictal voorgeschreven. De aanvallen stopten toen mijn hoeveelheid werd opgedreven naar 2x 200mg per dag. Ik ben blij dat de aanvallen toen zijn gestopt. De grootste bijwerkingen voor mij zijn de mentale. Ik ben zéér introvert geworden, (vast) slapen lukt moeilijk, heel de dag suf en levensmoe (niet suicidaal). Ik mag geen alcohol drinken of slaap laten want dit lokt een aanval uit. Dus na een zaterdagavond heb ik soms wel eens een kans op een aanval. Natuurlijk wens ik niemand epilepsie toe, want de ervaringen en bijwerkingen zal men voor het leven moeten dragen.

17-12-2015 | Vrouw | 12
Epilepsie
Beste, ik ben een moeder van dochter van 12 die sinds 20 augustus dit jaar epilepsie heeft. Ze is moeten starten met 1000mg Depakine, het startersmedicijn. Oh dit medicijn was verschrikkelijk zwaar, ze had geen levenslust, 2/3 haarverlies en 5 kg erbij op een maand tijd. Dan omdat de bloedspiegel bij namiddag prik vrij hoog was en klachten zo zwaar, vermindering naar 750 e[lees meer...]n drie dagen erna terug aanval! Dus over naar Keppra 2x 500mg per dag en sindsdien gelukkig geen aanval meer, maar bij eeg toch nog pieken voor lichtflitsen. En ja ook enorme woede aanvallen en moeilijke concentratie. Nu heeft de dokter voorgesteld om toch met langzame opbouw natuurlijk over te gaan naar lamictal, maar als ik die bijwerkingen lees zijn die precies veel erger dan die van keppra. Want die gewichtstoename dat ik lees dat wil ze echter ook niet meer meemaken en zeker niet als tienermeisje he. Mt ik dan misschien dan toch maar de boosheid van haar aanvaarden, want ze heeft ook wel geen aanval meer gehad sinds het nemen van keppra. Heeft er iemand raad? Groetjes rebecca

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (554) - Antibiotica - penicillines breedspectrum