Ervaringen met Lamictal

lamotrigine

Bipolaire stoornis (4 meningen)
Migraine (1 mening)

31-05-2023 | Vrouw | 16

14-03-2023 | Man | 48
lamotrigine (200mg)
10 jaar geleden werd ik depressief. Van alles geprobeerd en kreeg Priadel voorgeschreven. Ging toen iets beter maar niet voldoende. Kreeg er clonazepam bij en tracydal. En als klap op vuurpijl ook nog lamotrigine. Na die 10 jaar ben ik nooit meer de oude geweest. Ik heb geen epilepsie maar wel lamotrigine. Ik sta heel vaak buiten mezelf en voel mezelf niet meer. Alles ga[lees meer...]at op de automatische piloot. Ben nu s'avonds gaan halveren, maar de slapeloosheid blijft. Soms voel ik me 2 of 3 dagen wel goed, en dan heb ik 2 of 3 dagen weer een dip. Last van concentratie, snel geïrriteerd, hooofpijn, en kan niet meedraaien in de maatschappij. Zelf denk ik dat het de lamotrigine is. Ben nu s'ochtends ook gehalveerd, maar dat wordt er niet beter op of het zijn afkickverschijnselen, maar het kan ook een ander medicijn zijn. Mijn leven is er niet beter op geworden. Maar ja, zeg het maar, 4 verschillende medicijnen, maar nooit epilepsie gehad. Begrijp dan ook niet waarom ik dat slik. Binnen kort wel gesprek, want dit gaat zo niet en ik heb wel een gezin met 3 kinderen die ik niet de aandacht kan geven die ik wil, daarvoor sta ik te ver weg van mezelf. Ook vergeetachtig en moet alles opschrijven. Wie kan me helpen?

13-11-2022 | Man | 56
Epilepsie
Als je bij lage dosering al kortademigheid en hartkloppingen voelt, stop er dan onmiddellijk mee!! Bij mij zijn de bijwerkingen permanent gebleven NA het stoppen met dit vergif en mijn levenskwaliteit is echt slecht geworden! Ik kan geen trap meer op zonder zware ademhalingsproblemen en ernstige palpitaties! U bent gewaarschuwd!!

08-03-2022 | Vrouw | 7
Epilepsie
Mijn dochter (7 jaar) heeft net als ik erfelijke epilepsie, focaal. Allerlei middelen geprobeerd. Lamotrogine werkte wel iets, maar ze bleef 1 keer per week aanvallen houden. Depakine ernaast gaan gebruiken. Ze zat toen onder de huiduitslag. Ook is ze ontzettend traag, kan zich niet meer concentreren en is somber. Ik herken haar niet meer terug. Andere neuroloog vertelde [lees meer...]dat de combinatie met Depakine (die haar wel aanvalsvrij maakte) ervoor zorgt dat de werking van Lamotrigine extreem wordt versterkt. Daardoor valt ze moeilijk in slaap en is ze extreem suf overdag. We bouwen nu de Lamotrogine af en we hopen dat ze alleen met Depakine aanvalsvrij blijft en al deze vervelende bijwerkingen verdwijnen. Ik slik zelf Depakine met Keppra. Ik weet helaas uit ervaring dat Keppra ook verschrikkelijk depressief kan maken vooral als het hoog gedoseerd is. Ik heb zelf nooit Lamotrigine geslikt. Maar hebben meer mensen last van deze bijwerkingen?

20-01-2020 | Man | 60
lamotrigine (5mg)
ik gebruik het zelf niet. niet nodig. Ik ben lid van lotgenotengroepen "stevens johnson syndroom" zeer ernstige soms dodelijke "allergische" reactie op medicijnen, met verbrandingsverschijnselen en vaak levenslange na effecten, vooral aan de ogen, en lamictal wordt opvallend vaak genoemd als oorzaak. Ik moest bovenstaande lijst fictief invullen. RED: of u kans of extra [lees meer...]loopt op het Stevens Johnson syndroom is met een farmacogenetische DNA test eenvoudig te bepalen, zie onze DNA testen op mijnmedicijn

05-04-2011 | Vrouw | 52
lamotrigine
Schzio affectieve stoornis type bipolair
Sinds ik lamotrigine slik in de dosis 100ml heb ik steeds last van nachtmerries. Nu ik 200ml slik word het steeds erger. Ik slaap maar 2 uurtjes en durf niet meer te slapen. De nachtmerries zijn zo erg. heb allerlei symptomen erbij, ik vind het een rot middel. Bij 50ml had ik nergens last van, maar goed, het hielp ook niet.

29-11-2022 | Man | 66
Epilepsie
Ik heb 40 jaar carbamazepine (600 mg/dag) geslikt. Vanwege de gezondheidsrisico's begin dit jaar overgestapt naar lamotrigine. De eetste anderhalve maand geen problemen. Daarna plotseling slapeloosheid, opgefokt gevoel en hartkloppinen, vaak 2 a 3 nachten wakker. 3 focale aanvalen in die maand.. Naar Spoedhulp gestrompeld waar men alles prima vond. Ik had dus insomn[lees meer...]ia (zie bijsluiter). Neuro gebeld en weer met carbamazepine begonnen en in een dag waren de problemen weg en sliep ik weer prima, heerlijk. Conclusie: Waarschijnlijk goed, non inducing, medicijn maar pas op voor ernstige slapeloosheid je gaat als een zombie door het leven. Ps. ik heb 1 a 2 complex partiele aanvallen in 3 maanden (r-tle)

17-09-2022 | Vrouw | 30
Epilepsie
Ik ben nu aan het afbouwen van de Lamictal ivm nieuwe medicatie die goed werkt. Maar de bijwerkingen van de afbouw zijn een hel voor me heel moe, duizeligheid, prikkelbaar en veel dubbelzien. Ik heb ook hele levende dromen echt nachtmerries nu. Ik hoop dat dit allemaal minder word want is echt vreselijk.

20-11-2014 | Vrouw | 32
Epilepsie
Sinds mijn vijftiende officieel gediagnotiseerd met epilepsie. De afgelopen 15 jaar slikte ik Carbamazepine, maar door de hevige jeuk die ik ervan kreeg, en de tremor, ben ik onlangs, in overleg met de specialist, overgestapt naar Lamictal. De afgelopen weken was ik bezig met het afbouwen van de Carbamazepine, om zo de overschakeling te maken naar Lamictal. Na nu zeven [lees meer...]weken bezig te zijn met Lamictal (eerst dus gecombineerd met de Carbamazepine, maar nu sinds een week alleen de Lamictal) wil ik mijn eerste conclusies met jullie delen: Het medicijn geeft me zware hoofdpijn, ik voel me snel geirriteerd/ agressief, en het medicijn lijkt laxerend te werken. Punten van nuance: Wellicht zijn deze klachten tijdelijk, en moet mijn lichaam wennen aan de nieuwe medicijnen. Een andere punt is dat de dosis wellicht nog moet worden aangepast. Hoe dan ook heb ik mij de afgelopen week, sinds de totale omschakeling naar Lamictal behoorlijk ziek gevoeld. Toch zal ik de behandeling met Lamictal voorlopig voortzetten om te kijken of de klachten inderdaad van tijdelijke aard zijn. Dus wordt vervolgd.......

04-07-2014 | Vrouw | 74
Epilepsie
mijn vrouw heeft drie jaar geleden een soort epilepsie aanval gehad, door te veel water te drinken heeft ze al haar goede stoffen uitgeplast, en 24j geleden een trombose gehad en ze kreeg keppra, maar daar werd ze depressief van dan. dekapine gekregen en na een paar maanden kreeg ze bijwerkingen, bloedingen langs de anus dan overgestapt naar lamactine 2x100mg per dag nu al[lees meer...] acht maanden en heeft daar ook bijwerkingen, soms moeilijk wakker worden, sufheid, soms hoofdpijn, soms koortsig en griepsymptonen al maanden veel hoesten. dokter zegt tegen mijn vrouw dat het een tik is en dat ze niets hoort op de longen en rode vlekken op haar lichaam die groter worden, is dat allemaal toeval? Ik zou het niet weten. Mijn vrouw heeft sindsdien geen aanval gehad, we hebben gevraagd aan de neuroloog of ze mag afbouwen en stoppen en hij zegt nee. nochtans heb ik eens gelezen van een professor van uzleuven als je 2j aanvalsvrij bent geweest dat je mag afbouwen en stoppen met het medicijn tegen epilepsie wat is nu de waarheid en waarom zeg onze dokter nee ik zou dat graag willen weten van iemand anders.

10-08-2011 | Vrouw | 55
Gewichtstoename, oorsuizen

16-05-2011 | Vrouw | -1
lamotrigine
ik ben niet content van mijn medicatie, ik ben niet zoals vroeger actief, ik kom altijd bij, ik word altijd vlug moe, dus kan niet veel sporten.. dit is enige probleem bij mij :s ik eet ook veel:s

25-05-2009 | Vrouw
"Hallo,

25-01-2009 | Vrouw
EPILEPSIE
Voor ik Lamictal nam woog ik 48 kilo, sinds ik gestart ben met dat product is er ong 8 kilo bijgekomen. je leest vaak dat Lamictal niets aan het gewicht doet, meestal is dat zo, maar dat klopt niet altijd, er zijn personen die pech hebben... Dit artikel vond ik op internet : In studies, between 1 and 5 percent of people taking Lamictal for bipolar disorder treatment experi[lees meer...]enced weight gain. However, weight gain was not reported as a side effect in people taking it to control seizures. If you are noticing a weight gain with Lamictal, talk to your healthcare provider. He or she can suggest other ways for dealing with this problem. Ik ben terug aan het overstappen naar Diphantoïne, nu is het afwachten of mijn gewicht terug vermindert.

13-06-2021 | Vrouw | 26
lamotrigine (75mg)
Epilepsie
Door chronische migraine die niet afnam en de blijvende aanvallen van epilepsie werd naast topiramaat ook lamictal voorgeschreven. Het probleem persoonlijk is gevoeligheid voor medicatie. Een te hoge dosis lokt meer aanvallen uit. Dus zijn we daarin snel uitgespeeld. Momenteel zit ik op de dosis van ‘s morgens 75mg, ‘s middags en ‘s avonds 25mg. Voordelen is minder migrai[lees meer...]ne en aanvallen. Nadeel en dit is een grote is dat mijn aanvallen nu naar een grote per dag gaat. Wat vermoeiend is. Dit is recent aangepakt met briviact. Een medicament waar is geen bijwerkingen van heb. Maar zonder heb ik elke dag minstens een zware aanval. Wat het functioneren niet makkelijk maakt. Natuurlijk dit komt niet door lamictal dit is mijn epilepsie. Maar lamictal heeft deze vorm beïnvloed en helpt er niet genoeg aan. Wat voor mij niet de moeite waard is. Hopelijk is er nog iets anders in de toekomst dat lamictal kan vervangen. Is dat niet zo dan blijf ik dit nemen.

19-02-2020 | Vrouw | 34
Epilepsie
Ik werd op mijn 21e zonder vragen overgezet van Depakine op Lamictal. De neuroloog vond dat ik in een fase kwam waar ik aan kinderen zou kunnen beginnen... Achteraf bekeken had ik toen al moeten vertrekken bij die neuroloog-lang verhaal van slechte ervaringen, maar swat... Merkte toen al vermoeidheid en bijkomen in gewicht. Ben niet de eerste 6 maanden (toen schommelde het[lees meer...] met 2 kg), maar in het jaar erna 10 kg bijgekomen. Volgens de neuroloog onmogelijk dat het aan medicatie lag. Bij overstap naar andere neuroloog even overgeschakeld naar Topamax, gezien dit normaal even goed werkt en ook tegen migraine, maar ook hier gewichtstoename en tal van andere bijwerkingen, zoals vocht op mijn longen. Nu terug op Lamictal wegens de vele bijwerkingen en aankomende planning om zwanger te worden. Ondertussen in totaal op 13 jaar tijd 18 kg bij, diëten uitgeprobeerd bij verschillende diëtisten, maar geen resultaat. Plan is om na zwangerschap toch andere medicatie te proberen, want ik herken me niet meer in de spiegel... Maar voor een zwangerschap is Lamictal het medicijn met minste bijwerkingen naar het kindje toe, dus even behouden. Mijn epilepsie is onder controle met 2x50 en 's avonds 1x2mg Rivotril, maar bij een nacht heel slecht slapen voel ik wel dat ik kleine aanvallen heb. Ik heb me er ondertussen wel bij neergelegd dat mijn gezondheid voorgaat op mijn figuur, hoe vervelend dat ook is met reacties van de omgeving...