Lamictal

lamotrigine

Epilepsie (52 meningen)
Bipolaire stoornis (4 meningen)
Depressie (1 mening)
Migraine (1 mening)

05-04-2011

Lamictal (lamotrigine)
Schzio affectieve stoornis type bipolair

Sinds ik lamotrigine slik in de dosis 100ml heb ik steeds last van nachtmerries. Nu ik 200ml slik word het steeds erger. Ik slaap maar 2 uurtjes en durf niet meer te slapen. De nachtmerries zijn zo erg. heb allerlei symptomen erbij, ik vind het een rot middel. Bij 50ml had ik nergens last van, maar goed, het hielp ook niet.
20-11-2014

Epilepsie

Sinds mijn vijftiende officieel gediagnotiseerd met epilepsie. De afgelopen 15 jaar slikte ik Carbamazepine, maar door de hevige jeuk die ik ervan kreeg, en de tremor, ben ik onlangs, in overleg met de specialist, overgestapt naar Lamictal. De afgelopen weken was ik bezig met het afbouwen van de Carbamazepine, om zo de overschakeling te maken naar Lamictal. Na nu zeven [lees meer...]weken bezig te zijn met Lamictal (eerst dus gecombineerd met de Carbamazepine, maar nu sinds een week alleen de Lamictal) wil ik mijn eerste conclusies met jullie delen: Het medicijn geeft me zware hoofdpijn, ik voel me snel geirriteerd/ agressief, en het medicijn lijkt laxerend te werken. Punten van nuance: Wellicht zijn deze klachten tijdelijk, en moet mijn lichaam wennen aan de nieuwe medicijnen. Een andere punt is dat de dosis wellicht nog moet worden aangepast. Hoe dan ook heb ik mij de afgelopen week, sinds de totale omschakeling naar Lamictal behoorlijk ziek gevoeld. Toch zal ik de behandeling met Lamictal voorlopig voortzetten om te kijken of de klachten inderdaad van tijdelijke aard zijn. Dus wordt vervolgd.......
04-07-2014

Epilepsie

mijn vrouw heeft drie jaar geleden een soort epilepsie aanval gehad, door te veel water te drinken heeft ze al haar goede stoffen uitgeplast, en 24j geleden een trombose gehad en ze kreeg keppra, maar daar werd ze depressief van dan. dekapine gekregen en na een paar maanden kreeg ze bijwerkingen, bloedingen langs de anus dan overgestapt naar lamactine 2x100mg per dag nu al[lees meer...] acht maanden en heeft daar ook bijwerkingen, soms moeilijk wakker worden, sufheid, soms hoofdpijn, soms koortsig en griepsymptonen al maanden veel hoesten. dokter zegt tegen mijn vrouw dat het een tik is en dat ze niets hoort op de longen en rode vlekken op haar lichaam die groter worden, is dat allemaal toeval? Ik zou het niet weten. Mijn vrouw heeft sindsdien geen aanval gehad, we hebben gevraagd aan de neuroloog of ze mag afbouwen en stoppen en hij zegt nee. nochtans heb ik eens gelezen van een professor van uzleuven als je 2j aanvalsvrij bent geweest dat je mag afbouwen en stoppen met het medicijn tegen epilepsie wat is nu de waarheid en waarom zeg onze dokter nee ik zou dat graag willen weten van iemand anders.
10-08-2011

Gewichtstoename, oorsuizen
16-05-2011
Vrouw, -1

Lamictal (lamotrigine)

ik ben niet content van mijn medicatie, ik ben niet zoals vroeger actief, ik kom altijd bij, ik word altijd vlug moe, dus kan niet veel sporten.. dit is enige probleem bij mij :s ik eet ook veel:s
25-05-2009
Vrouw

"Hallo,
25-01-2009
Vrouw

EPILEPSIE

Voor ik Lamictal nam woog ik 48 kilo, sinds ik gestart ben met dat product is er ong 8 kilo bijgekomen. je leest vaak dat Lamictal niets aan het gewicht doet, meestal is dat zo, maar dat klopt niet altijd, er zijn personen die pech hebben... Dit artikel vond ik op internet : In studies, between 1 and 5 percent of people taking Lamictal for bipolar disorder treatment experi[lees meer...]enced weight gain. However, weight gain was not reported as a side effect in people taking it to control seizures. If you are noticing a weight gain with Lamictal, talk to your healthcare provider. He or she can suggest other ways for dealing with this problem. Ik ben terug aan het overstappen naar Diphantoïne, nu is het afwachten of mijn gewicht terug vermindert.
27-08-2019

Epilepsie

na 15 jaar hoop ik dat er een allergie tablet tegen dit verschijnsel komt IK GEBRUIK 350 MG PER DAG
30-07-2019

Epilepsie

Hallo, Ik neem lamictal al vanaf 2013 (dus nu ondertussen al 7 jaar). Nooit last van gehad, tot nu. In het begin begon ik met 50 mg per dag, na een paar jaar had ik weer een aanval dus werd het verhoogd naar 75 mg, later naar 100, naar 125. Nu een paar weken geleden begon ik helemaal weg te draaien en had ik schrik dat ik weer een aanval ging krijgen. Dus mijn pillen we[lees meer...]rden weer verhoogd naar 75 smorgens en 75 savonds. Een paar weken later (vorige week) had ik terug een aanval. Nu moet ik 75mg smorgens nemen en 100 savonds. Ik zie heel hard af van de pillen. Ik voel mij dromerig, duizelig, precies of ik leef niet echt. Ik voel me suf en heb heel veel nachtmerries snachts. Is er nog iemand die dit heeft? En is deze dosis al zwaar? Ik ben tenslotte maar 19 en ik weeg maar 56 kg. Ik hoop dat mijn lichaam aan de zware dosis went. Het voelt niet juist. Binnen een paar dagen moet ik ook 100 smorgens nemen. Dus 200mg per dag.
21-02-2017

Epilepsie

Rond mijn 11e werd er vastgesteld dat ik petit mal had (Absence epilepsie). Dit is eigenlijk een tiental seconden het bewustzijn verliezen. Het is meestal gewoon staren, maar kan ook meer zijn. Wat al voor gênante situaties heeft gezorgd in mijn leven. Zoals bv: Toen ik aan bal was bij mijn voetbalclub een aanval kreeg, toen ik bij de scouts een aanval kreeg voor zo'n 200 [lees meer...]man, toen ik in het zwembad met het school een aanval kreeg, toen ik vlak voor mijn ouders een drukke steenweg opliep enzovoort. Ik ben toen moeten stoppen met voetbal, scouts en zwemmen. Ik heb voor Lamictal andere medicijnen gekregen, maar die hielpen niet of de bijwerkingen waren te erg. Er werd me dan Lamictal voorgeschreven. De aanvallen stopten toen mijn hoeveelheid werd opgedreven naar 2x 200mg per dag. Ik ben blij dat de aanvallen toen zijn gestopt. De grootste bijwerkingen voor mij zijn de mentale. Ik ben zéér introvert geworden, (vast) slapen lukt moeilijk, heel de dag suf en levensmoe (niet suicidaal). Ik mag geen alcohol drinken of slaap laten want dit lokt een aanval uit. Dus na een zaterdagavond heb ik soms wel eens een kans op een aanval. Natuurlijk wens ik niemand epilepsie toe, want de ervaringen en bijwerkingen zal men voor het leven moeten dragen.
17-12-2015

Epilepsie

Beste, ik ben een moeder van dochter van 12 die sinds 20 augustus dit jaar epilepsie heeft. Ze is moeten starten met 1000mg Depakine, het startersmedicijn. Oh dit medicijn was verschrikkelijk zwaar, ze had geen levenslust, 2/3 haarverlies en 5 kg erbij op een maand tijd. Dan omdat de bloedspiegel bij namiddag prik vrij hoog was en klachten zo zwaar, vermindering naar 750 e[lees meer...]n drie dagen erna terug aanval! Dus over naar Keppra 2x 500mg per dag en sindsdien gelukkig geen aanval meer, maar bij eeg toch nog pieken voor lichtflitsen. En ja ook enorme woede aanvallen en moeilijke concentratie. Nu heeft de dokter voorgesteld om toch met langzame opbouw natuurlijk over te gaan naar lamictal, maar als ik die bijwerkingen lees zijn die precies veel erger dan die van keppra. Want die gewichtstoename dat ik lees dat wil ze echter ook niet meer meemaken en zeker niet als tienermeisje he. Mt ik dan misschien dan toch maar de boosheid van haar aanvaarden, want ze heeft ook wel geen aanval meer gehad sinds het nemen van keppra. Heeft er iemand raad? Groetjes rebecca
25-09-2013

Epilepsie

Onze zoon van 7 jaar gebruikte eerst depakine, hier werd hij echt erg dik van. Wii zijn overgestapt naar lamotrigine. Helaas ook weer een bijwerking , dit keer Erge rugpijn. Onze zoon is nu een jaar aanval vrij, en gaan nu afbouwen met de medicijnen. Zijn er meerdere mensen met de klacht rugpijn? Ik hoor het heel graag want rugpijn komt Heel zelden voor.
30-03-2013

Epilepsie

Nog geen,neem het slechts 4 maanden.
11-02-2013

Bipolaire stoornis

Hallo ik heb gebruik lamictal nu 4 jr voor mezelf en mijn omgeving heeft het veel gedaan. Ik ben veel rustiger en ben meer bij mezelf eerst niet. Altijd aan t vliegen of zwaar depressief. Nu heb ik ook nog wel last maar veel minder erg t is leefbaar. Omdat ik graag een kindje wil (mijn eerste is nu 8) heb ik laatst in overleg via een afbouw schema mijn medicijnen afgebouwd[lees meer...]. 4 weken op halve dosis. Het ging niet na 4 weken begon t zo erg te worden dat ik weer ben moeten beginnen. Ik werd heel erg onrustig, raakte heel erg emotioneel kon geen standvastige beslissingen meer nemen. Meteen nadat ik weer me normale dosis weer ben gaan nemen begon de rust weer rustig aan terug te keren. Dat maakt mij en mijn omgeving gelukkiger. Maar het idee dat ik niet zonder kan maakt me heel erg ongelukkig. Daarbij komt nog dat ik door de risico,s een eventuele zwangerschap nog eens heel wat meer moeten overdenken. Misschien hebben jullie nog advies :) groetjes nadja
20-12-2012

Epilepsie

In 2003 werkte Lamictal in combinatie met Valproaat binnen twee maand effectief tegen mijn absences. Ook had ik geen last van hooikoorts meer. Wel werd ik gevoeliger voor angst. Valproaat alleen werkte niet. Na stoppen met Valproaat kwamen de abcences niet terug maar kreeg ik last van extra vermoeidheid en bleek mijn schildklier niet meer goed te functioneren. Een jaar l[lees meer...]ater werd de ziekte van Hashimoto geconstateerd, een auto immunziekte. na stoppen met lamictal kwam de hooikoorts terug en kreeg ik last van netelroos, ook een autoimmunkwaal. Blijkbaar remt lamictal het immuunsysteem en moet je erg oppassen met snelle afbouw. Op Wikipedia vond ik ook een link tussen beschadigde Glutamaatneuronen en ontstaan van autoimmunziektes. Lamictal remt de Glutamaat neuronen. Die zitten vooral in de hersenschors wat ook verklaart dat controle van emoties minder wordt (dus bv meer angst of agressie) als je Lamictal slikt.
07-10-2012

Epilepsie

Ik gebruik, na het testen van alle andere veel gebruikte anti-epileptica, nu zo'n 5 jaar Lamictal (2xdaags 200 mg). Het is tijdens het testen gebleken het enige medicijn te zijn wat mijn aanvallen geheel weghaalde. Echter het belangrijkste bijverschijnsel wat ik heb is hoofdpijn. En dan niet zomaar maar echt ontzettende hoofdpijn. Ik kan hierdoor maar amper slapen, zo'n 2 [lees meer...]uren per nacht. Wordt continue wakker. En dat heeft overdag natuurlijk wel zijn effect. Nog steeds die enorme hoofdpijn maar dus ook ontzettend vermoeid door het slechte slapen. Ik ben voor het slapen ook onder behandeling geweest maar eigenlijk zonder effect. Ik gebruik wel mee en dan morfine om even van die koppijn af te zijn maar daar wordt je eigenlijk ook weer niet blij van. Maar ja het werkt wel en alles is beter dan die continue aanvallen met alle gevaren die daarbij horen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum