Ervaringen met Lamotrigine

mening

lamotrigine

Bipolaire stoornis (40 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

20-06-2019 | Vrouw | 40
lamotrigine (175)
Het heeft me wel rustiger gemaakt vooral huilbuien en hevige angst wordt goed onderdrukt. Maar.... . elk medicijn heeft zijn bijwerkingen. Mij werd verteld dat ik dit middel niet mijn hele leven hoef te gebruiken.Maar hier zit voor mij de Angel in het verhaal. Ik ben van 400 naar 150 mg gegaan, netjes afgebouwd in ongeveer 1 jaar in overleg met arts, na gebruik van 10 jaar[lees meer...]. Nu kom ik niet verder dan deze 150mg. Dan krijg ik bij elke 25 mg serieuze afkickverschijnselen, tintelingen in vingers, extreme vermoeidheid, verschrikkelijke hoofdpijn, misselijkheid plus het gevoel dat ik er niet helemaal bij ben omdat mijn evenwichtsgevoel niet helemaal synchroon loopt met de bewegingen die ik maak. Dit heb ik ervaren bij de hele afbouwperiode maar de klachten waren toen milder en ebden weg na ongeveer 2 weken. Zo veel pogingennu gedaan maar elke keer terug bij af, weer terug bij die 150mg. Heb het hierbij niet over oude depressie of angstklachten maar onttrekkingsverschijnselen van de afkick van dit middel. het volgende speelt dus voor mij: Of ik zit aan dit middel de rest van mijn leven vast of ik ben heel,heel, heel dapper en ga door een hel wat te vergelijken is met de afkick van een middel zoals heroïne. Na enig onderzoek ben ik erachter gekomen dat dit middel veel invloed heeft op de GABA in de hersenen. Met afbouw ontregel je stabiele zenuwoverdracht drastisch, welke zijn invloed heeft.... . Nu zou je zeggen dat dat bij alle middelen zo is, maar uit eigen ervaring ben ik erachter dat het bij deze er extreem heftiger aan toe kan gaan. Zorgvuldige afbouw staat wel als waarschuwing vermeld voor epileptische patiënten maar niet voor persoonlijkheidsproblemen of mentale klachten. Dus dat vind ik wel vreemd, gezien mijn eigen situatie. Met langzame afbouw had ik al 2 weken nodig om van hoofdpijn en misselijkheid af te komen en ik moet er niet aan denken om er in 1 keer mee te stoppen, (tenzij je het lekker vind om een leger met tanks over je heen te laten rijden, wat anders dan 1 truck...) Verder ben ik gestuit op horrorverhalen in Engeland, overigens niet van dumpfora.... . Nuttige informatie is te googlen op: Withdrawal from Lamictal, list of possibilities. Ik slik dit middel 10 jaar en achteraf vind ik het moeilijk om zeer tevreden te zijn over dit middel. Mijn advies is toch om eerst alle andere mogelijke manieren te proberen te implementeren in je leven zoals EMDR bij PTSS, meditatie en al die andere zaken die gut Für die Mensch zijn. Bezint voor dat men begint. En fuck de farmaceutische industrie met zijn mooie voorspiegelen en verdoezelen van overige informatie.Want wat is het toch een smerig wereldje.