ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

13-10-2017

Epilepsie

Onze zoon gebruikt sinds 14 dagen Lamotigine 2x per dag. Hij voelt zich goed, alleen slechter inslapen. Hij moet het vd arts opbouwen tot 100 Mg per dag. Nu gaat het heel goed geen epileptische aanvallen meer, kan hij het dan bij deze dosis laten en niet verhogen?
20-09-2017

Bipolaire stoornis

gekregen om mijn depressie en manie in balans te brengen. Dit heeft tot dus ver goed gewerkt (nog steeds). Heeft wel enige tijd geduurd voor we de juiste balans hadden. Gevoelig voor wisseling dus structuur (stiptheid van in nemen) is erg belangrijk.
31-08-2017

Oogmigraine

Ik heb een vervelende soort van migraine, waar ik soms dagenlang aanvallen van kreeg. Dagenlang geen goed zicht en uitval van spraak. Na de aanvallen erg depressief. Het belemmerde mij erg in doen en laten. Ik had ook het gevoel dat ik bij tijden overprikkeld was. Na gebruik van Lamotrigine heb ik nooit meer een aanval gehad. Wat ben ik blij met dit medicijn! Ik heb meer [lees meer...]rust in mn hoofd en zit vele malen beter in mn vel!!
28-08-2017

Epilepsie

1,5 jaar phenobarbital, 40 jaar depakine, 25 jaar tegretol, frisium zonodig. nu sinds 3 jaar lamotrigine. ik voel mij nu na al die jaren in de steek gelaten. veel last van kleine epileptische storingen waarvan een overgroot deel geen epilepsie schijnt te zijn. Mijn huidige neuroloog, zoals zovele anderen, verteld mij dan dat alles wat geen epilepsie is wordt door ons nie[lees meer...]t behandeld. gevolg; depressief, suïcidale gedachte gang/ daden. geen hongergevoel, geheugen problemen en ga maar door. Het volgende medicijn wat wordt voorgesteld is keppra. het lijstje met bijwerkingen zijn naar ik nu lees niet kompleet. Het is een lijst met psychiatrische klachten waarvan 0,10% van de gebruikers last van hebben. Mijn vraag is dan ook of er ook positieve reacties zijn.
30-07-2017

Epilepsie

In de zomer van 2015 ben ik met dit medicijn begonnen, voorgeschreven door mijn neuroloog. Ik heb perioden dat ik veel last heb van bijwerkingen. In het begin had ik een tijdje last van trillende handen, maar dat is gelukkig over. Af en toe heb ik het gevoel dat ik een baksteen in mijn maag heb en heb ik buikpijn. Ook heb ik zo nu en dan van stemmingswisselingen, ik kan bi[lees meer...]jvoorbeeld van het ene op andere moment boos worden of gaan huilen zonder reden. Hier heb ik met name last van als de dosering weer is verhoogd na een aanval. Maar na verloop van tijd wordt dat minder. Wel heb ik continu last van mijn ogen; ik zie heel wazig. Ook als ik nieuwe brilglazen heb, ik heb een bril, dan zie ik na een paar maanden slecht met diezelfde glazen. Daarnaast verlies ik af en toe opeens mijn evenwicht als ik loop of sta. Ik slik dit medicijn in combinatie met de pil, wat helaas niet goed gaat. Ik heb enkele aanvallen gehad in een week voor mijn stopweek. Ik vermoedde dat mijn hormonen invloed hadden op mijn aanvallen. Ik ben hiermee naar mijn neuroloog geweest en die zei dat ''hormonen geen invloed hebben op aanvallen, dat heeft er niets mee te maken''. Toen ik nog een keer een aanval kreeg voor mijn stopweek en ik geen gehoor kreeg bij mijn neuroloog, ben ik naar een andere arts gegaan. Uit diverse bloedonderzoekjes gedurende een hele cyclus bleek dat de pil de waardes van Lamotrigine beïnvloedde. Voor en tijdens mijn stopweek worden de waardes van Lamotrigine minder, vandaar de aanvallen. SEIN gaf me drie opties: 1. De pil blijven slikken, Lamotringine nog verder verhogen, dat ik altijd save zit maar ook teveel slik. 2. Overstappen naar Keppra en de pil blijven slikken. 3. Een Mirenaspiraal laten plaatsen en Lamotrigine blijven slikken. Uit deze drie opties ga ik een keuze maken. Als er meer vrouwen zijn waarvan hormonen invloed hebben op aanvallen, zou ik graag in contract willen komen om zo ervaringen uit te wisselen.
03-03-2017

Epilepsie

Inmiddels 2,5 week klaar met het op- en afbouwen (opbouwen 2 x 50mg Lamotrigine, afbouwen 2 x 500 mg Levetiracetam). Voel me elke dag een stukje meer mezelf. Het leven als een 'zombie' verdwijnt en ik hoor van mijn naasten ook positieve opmerkingen over mijn vooruitgang. Ik ben erg blij dat ik nu na 2 andere soorten anti epileptica (welke ook als antidepressiva voorgeschre[lees meer...]ven worden) nu een 'stabilisator' inneem. Waarschijnlijk reageer ik heel sterk op medicijnen want ik voelde mij zo somber en leeg tijdens het gebruik van Carbamazepine en Levetiracetam. Kortom: mocht iemand zich ook (extreem) rot voelen en denken ook over te stappen naar Lamotrigine, ik zeg doen (uiteraard in overleg met je arts). Het is in ieder geval het proberen waard, op een enkele dag hoofdpijn en af en toe moeite met inslapen, heb ik geen vervelende bijwerkingen. Sterkte allemaal. Groetjes Brenda
02-03-2017

Epilepsie

Ik gebruik Lamotrigine sinds het pas op de markt kwam als vervanger van Depakine waar ik zo`n haaruitval van kreeg . Geen aanval meer gehad sinds het gebruik van dit middel. De grootste nadelen vind ik echter wel de wisselwerking met andere medicijnen bijvoorbeeld Ibuprofen, de anticonceptie pil en anti- depressiva waardoor de Lamotrigine zijn werkzaamheid verminderd. D[lees meer...]aarnaast is er de slaperigheid en ben ik chagrijnig na inname, vandaar dat ik het nu `s avonds inneem. En vooral een droge mond, ik heb altijd water of pepermunt/kauwgom bij me. Ook af en toe druk op de slapen. Extreem geheugenverlies en bijvoorbeeld studeren gaat moeizaam, het geleerde wordt nauwelijks opgeslagen, blijft niet hangen. Ik ben van 100mg naar 50 mg gegaan door die bijwerkingen. Vooralsnog gaat dat qua aanvallen tot nu toe goed.
24-01-2017

Epilepsie

Bijna 1 week aan het opbouwen met Lamotrigine, gelijktijdig moet ik nog 4 weken Levetiracetam innemen. Valt mij op dat ik erg misselijk werd na het innemen, las ergens dat het eten van een droge cracker na het innemen de misselijkheid kon verminderen en dat werkt bij mij inderdaad ook. Verder vreemde schrale keel en nog steeds vermoeid, of dit komt door de nu dubbele dosis[lees meer...] kan ik nog niet zeggen, ik schrijf over 1 maand weer verder over de bevindingen.
Pagina 1 van 7

Mirena (2005) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (817) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (420) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (420) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!