ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

05-03-2018

Epilepsie

Voor mijn dochter effectief middel zonder al teveel bijwerkingen. helaas na 4 jaar name de insulten toe . Nu een zoektocht met medicatie erbij keppra depressief vimpat duizelig. Nu depakine dit zal nog moeten blijken in het verleden wel effectief geweest wel,wat zwaarder geworden. Vandaar ook de uitstel voor de keuze van dit middel erbij. Neuroloog geeft dit medicijn ook l[lees meer...]iever niet aan vrouwen in vruchtbare periode.
12-02-2018

Bipolaire stoornis

Sinds 2017 bipolaire stoornis type 2 ultra rapid cycling en angststoornis geconstateerd. I.o.m psychiater bij dit middel gekomen. Sinds oktober langzaam opgebouwd. Langzaamaan huiduitslag gekregen (rode droge vlekken vooral op handen en onderbenen en 1 vlek op de romp). Opgebouwd naar 200mg met 2 tabletten van ieder 100mg. Huiduitslag werd erger (roder, droog,opgezwollen e[lees meer...]n soms pijnlijk) i.o.m psychiater weer afgebouwd naar 100mg en nu met pillen van 4x25mg p.d. huiduitslag is nog niet verdwenen maar wel stukken minder. Ik heb het idee dat er echt een verschil is tussen de 25mg en de 100mg variant. Ik ben te kort bezig met deze medicatie om te kunnen zeggen of het werkt. De pieken en dalen zijn in ieder geval niet meer zo ernstig en de scherpe randjes zijn er vanaf .
08-02-2018

Manisch-depressieve stoornis

Eerst 15 jaar Lithium (Priadel) geslikt. Toen nog steeds erge last van depressies. Daarom overgestapt op Lamotrigine door de info op deze site. Veel minder depressief. Soms nog wel 2 à 3 dagen per maand. Maar niet meer zoals met Lithium weken achterheen. Meer energie. Enige nadeel is slapeloosheid. Hiervoor neem ik indien nodig oxazepam 10 mg of/en 2,5 mg Olanzapine (deze [lees meer...]laatste slaap ik ook goed van door. Dit ook om manie te voorkomen. Al met al ondanks slapeloosheid en soms chaotisch zeer blij met Lamotrigine. Depressief zijn is verschrikkelijk. Eerste paar weken last van hoofdpijn ging over bij mij. Let op juiste anticonceptie. Zie bijsluiter.
05-11-2017

Bipolaire stoornis

Ik ben zeer tevreden over Lamotrigine! ik lach er weer door en ben weer mezelf, ik zweer bij deze, zeker de stemmingswisselingen houd Lamotrigine het onder controle!
13-10-2017

Epilepsie

Onze zoon gebruikt sinds 14 dagen Lamotigine 2x per dag. Hij voelt zich goed, alleen slechter inslapen. Hij moet het vd arts opbouwen tot 100 Mg per dag. Nu gaat het heel goed geen epileptische aanvallen meer, kan hij het dan bij deze dosis laten en niet verhogen?
20-09-2017

Bipolaire stoornis

gekregen om mijn depressie en manie in balans te brengen. Dit heeft tot dus ver goed gewerkt (nog steeds). Heeft wel enige tijd geduurd voor we de juiste balans hadden. Gevoelig voor wisseling dus structuur (stiptheid van in nemen) is erg belangrijk.
31-08-2017

Oogmigraine

Ik heb een vervelende soort van migraine, waar ik soms dagenlang aanvallen van kreeg. Dagenlang geen goed zicht en uitval van spraak. Na de aanvallen erg depressief. Het belemmerde mij erg in doen en laten. Ik had ook het gevoel dat ik bij tijden overprikkeld was. Na gebruik van Lamotrigine heb ik nooit meer een aanval gehad. Wat ben ik blij met dit medicijn! Ik heb meer [lees meer...]rust in mn hoofd en zit vele malen beter in mn vel!!
28-08-2017

Epilepsie

1,5 jaar phenobarbital, 40 jaar depakine, 25 jaar tegretol, frisium zonodig. nu sinds 3 jaar lamotrigine. ik voel mij nu na al die jaren in de steek gelaten. veel last van kleine epileptische storingen waarvan een overgroot deel geen epilepsie schijnt te zijn. Mijn huidige neuroloog, zoals zovele anderen, verteld mij dan dat alles wat geen epilepsie is wordt door ons nie[lees meer...]t behandeld. gevolg; depressief, suïcidale gedachte gang/ daden. geen hongergevoel, geheugen problemen en ga maar door. Het volgende medicijn wat wordt voorgesteld is keppra. het lijstje met bijwerkingen zijn naar ik nu lees niet kompleet. Het is een lijst met psychiatrische klachten waarvan 0,10% van de gebruikers last van hebben. Mijn vraag is dan ook of er ook positieve reacties zijn.
Pagina 1 van 7

Mirena (2043) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (444) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!