lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

24-01-2017

Epilepsie

Bijna 1 week aan het opbouwen met Lamotrigine, gelijktijdig moet ik nog 4 weken Levetiracetam innemen. Valt mij op dat ik erg misselijk werd na het innemen, las ergens dat het eten van een droge cracker na het innemen de misselijkheid kon verminderen en dat werkt bij mij inderdaad ook. Verder vreemde schrale keel en nog steeds vermoeid, of dit komt door de nu dubbele dosis[lees meer...] kan ik nog niet zeggen, ik schrijf over 1 maand weer verder over de bevindingen.
21-08-2016

Epilepsie

Sinds 2010 epilepsie. Sinds 2015 overgegaan op lamotrigine doordat aanvallen niet onder controle kwamen met Depakine, Kepra. In fases opgehoogd tot 2x200mg. Neuroloog heeft specifiek Lamotrigine PCH (!) voorgeschreven. Door slaapproblematiek hele dosering in ochtend innemen. Steeds vaker T.C. (dit jaar 3x) aanvallen en daardoor nu tevens carbamezapine. Epilepsie nog altij[lees meer...]d niet onder controle. Bijwerkingen zijn vooral geheugenproblemen, concentratieproblemen, trillende handen / armen als rustig in stoel zit. Stemmingswisselingen en veel minder vrolijk dan vroeger. Soms wankelende pas. Veel vermoeider dan voorheen. Wil meegeven dat deel van de problemen ook voor lamotrigine bestonden, maar laatste jaar alleen maar toenemen.
09-08-2016

Lamotrigine (lamotrigine)

Al jaren heb ik last van een depressie met zowel hoogtepunten als laagtepunten, dus een bipolaire stoornis. In 2014 ben ik 6 maanden opgenomen geweest en heb ook ect's gehad, die weinig of geen effect hadden. Heb lang, samen met mijn psychiater, naar de juiste medicatie gezocht. Na nog heel wat andere antidepressiva en slaapmedicatie neem ik nu al een tijdje Lambipol. Dat[lees meer...] heeft een heel goed effect op mij. Ik heb nog wel eens een mindere dag, maar die enorme schommelingen zijn weg. Voor mij dus een ideaal medicament.
28-06-2016

Epilepsie

Na lange tijd dit medicijn te gebruiken voelde ik me steeds vaker duizelig, uiteindelijk ben ik er noodgedwongen mee gestopt zonder overleg met de specialist maar wel ben ik vaker andere pillen gaa gebruiken, deze waren als laatste in het rijtje van een cocktail.
07-06-2016

Bipolaire stoornis

Na langzame opbouw zit ik nu op 100mg merk nog geen verbetering. De psychiater zei dat het nog opgebouwd zou kunnen worden tot 400mg. Ik hoop dus dat het uiteindelijk een dosering gaat helpen.
26-05-2016

Bipolaire stoornis

Ik gebruik Lamotrigine als stemmingsstabilisator. Het middel werkt wel, maar ik heb erg veel last van de bijwerkingen. Omdat ik vind dat een medicijn, al werkt het goed, niet zo veel bijwerkingen zou moeten hebben. Die bijwerkingen vergallen het plezier behoorlijk.
09-05-2016

Epilepsie

Eind 2014 heb ik een hersenbloeding gehad als gevolg van een avm, een aangeboren afwijking. Daarvoor heb ik een hersenoperatie ondergaan en is de afwijking in zijn geheel weggehaald waardoor ik geen risico meer loop in de toekomst. Als gevolg van littekenweefsel bij de hersenen helaas wel epilepsie overgehouden. Tussen 1 november 2015 en 1 mei 2016 in totaal 4 grote aan[lees meer...]vallen gehad. Heel erg kloten omdat je altijd 'gezond' was. Sinds de eerste aanval depakine 750 mg 2x daags gehad, na de 2e aanval dosering verhoogd naar 1000 mg per dag. Na de 3e aanval ter ondersteuning keppra 250 mg 1x daags erbij gekregen. Bijwerkingen depakine waren vooral gewichtstoename, spiertrillingen, angstig. De keppra gaf mij enorm veel psychische bijwerkingen. Het angstzweet brak mij uit, paniekaanvallen, erg onrustig van binnen. Daar zijn we na 2 weken mee gestopt. Bij diezelfde controle bleek dat mijn leverwaarden op 2 punten 4x zo hoog waren dan gebruikelijk bij mij. Dit kwam door de depakine. In overleg met de neuroloog een plan opgesteld om de depakine in 8 weken af te bouwen en de lamotrigine op te bouwen tot 100 mg. De eerste tijd totaal geen last gehad op wat vermoeidheid na. Nadat de depakine was afgebouwd en ik volledig op de lamotrigine 100 mg 1x daags was overgestapt had ik ook weer veel vermoeidheid, zeker ook aan mijn linkerzijde. Dit is sinds de hersenbloeding mijn aangedane zijde. Verder heb ik last van dingen wazig zien, het gevoel hebben dat je er niet bent terwijl je er wel gewoon bent uiteraard, veel kleine pijntjes in spieren, soms wat lichte trillingen in lichaam. Daarnaast slaat bij mij de onzekerheid toe waardoor je bij elk gevoel wat angstig wordt. Na 2 weken kreeg ik op 1 mei jongstleden toch weer een grote aanval. Opnieuw richting ziekenhuis en dosering wederom verhoogd, nu naar 150 mg 1x daags. Dit gebruik ik nu ruim een week. De bijwerkingen voel ik behoorlijk. Vooral de vermoeidheid, wazig zijn, soms dizzy, afwezig en kleine pijntjes in lichaam. Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben. Heb geen idee of dit past bij dit medicijn en of ik hier gewoon even doorheen moet en dit met de tijd beter wordt..... Lees wel dat het soms lang kan duren voordat iets onder controle is en je je weer prettig voelt bij de medicatie. Daarnaast besef ik me wel dat ik in een fase zit waarin medicatie op mijn lichaam moet worden afgesteld. Maar ik wil me zo graag weer lekker voelen. Heeft iemand hier ervaring mee??
01-05-2016

Epilepsie

Bij opbouwschema ivm overstappen van ander epilepticum geen bijwerkingen. Nadat ik alleen Lamotrigine gebruikte in dosering van 100 mgr eenmaal daags in de avond kreeg ik flinke hartkloppingen, zodanig dat ik er kortademig van werd. Daarom ben ik het, na goedkeuring van de neuroloog, twee maal daags 50 milligram gaan nemen. Dat gaat een stuk beter, soms nog lichte hartklo[lees meer...]ppingen. Verder heb ik bij het wakker worden regelmatig lichte hoofdpijn. Ben gevoelig voor migraine dus dat kan meespelen.
Pagina 1 van 7

Mirena (1939) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (399) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!