Lamotrigine

lamotrigine

Epilepsie (53 meningen)
Bipolaire stoornis (27 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Lamotrigine

Bojan Nikolik (04-05-2015)

11-06-2019

Stemmingswisselingen

Ivm stemmingswisselingen en depressie lamotrigine gevraagt aan psych, ging hij mee akkoord. Goede ervaringen gelezen over dit middel en het schijnt dat dit niet alles afvlakt, in tegenstelling tot de antidepressiva. Eerste week wat last gehad van bijwerkingen: misselijk, hoofdpijn, suf en vergeetachtig. Eerste twee bijwerkingen zijn nu weg, sufheid wordt al minder. Ben [lees meer...]nog wel erg vergeetachtig. Ik slik nu bijna 2 weken 25 mg en het wordt nog opgebouwd tot ongeveer 100 max 150 mg. Tot nu toe voel ik me wel iets rustiger maar voor de rest is het nog even afwachten. Bijwerkingen vallen me wel alles mee vergeleken met andere middelen!
08-05-2019

Epilepsie

Lage dosis voorgeschreven ivm wenning. Resultaat nog onbekend.
27-02-2019

Epilepsie

Ik heb al reeds een jaar of 20 last van nachtelijke epilepsie. Laatste jaren dosering tegretol 600mg in ochtend en 800mg in avond. Echter in de loop van de jaren kwamen mijn nachtelijke aanvallen weer een beetje terug, soms wel een beetje onbewust en niet goed meer wetend wat er nou in de nacht gebeurd was. Met de specialist dus besloten om de medicatie aan te vullen met [lees meer...]lamotrigine. Slik nu in de ochtend 50mg en in de avond 150mg en de aanvallen in de nacht blijven redelijk goed weg, zelden nog komt er wel een aanval door, dit komt dan eerder door te laat naar bed gaan, avondje computeren of gewoon te laat medicatie innemen. Bijwerkingen zijn zo af en toe in het weekend 's vooral ochtends hoofdpijn....of dit nu komt door iets langer slapen. Altijd al iets gehad, maar komt nu wel wat vaker voor.....echter met twee paracetamol is dit redelijk snel weer weg. Ben zo af en toe ook wel wat vaker moe, maar dat is allemaal niet zo ernstig. Ook één dag last gehad van duizeligheid. Dus mijn ervaring is tot nu toe positief.
23-02-2019

Epilepsie

Heel veel hulpstoffen wat niet goed voor je is. Sta eens op. Dit merk moet weg uit de markt. Ga achter je rechten. Wanneer je stil zit krijg je goedkope medicatie omdat ze meer winst willen. Het is niet hetzelfde als SANDOZ. Dit zijn leugens. Een eigenmerk product kan nooit hetzelfde zijn als een orginele. Je hoort altijd, mensen gebruiken dit en hebben er geen last van. Z[lees meer...]e hebben nooit de orginele merk gekregen daardoor weten ze de bijwerkingen niet. DEEL DIT AUB dit geld bij elke medicatie.
03-02-2019

Bipolaire stoornis

Ik gebruikte in het verleden verschillende stemmingsstabilisatoren maar deze is zeer effectief tegen depressie en je komt er ook niet zo van aan. Wel een lichte gewichtstoename/
14-01-2019

Epilepsie

Toen ik op mijn 20e mijn eerste aanval kreeg werd mij eerst Kepra voorgeschreven. Dit werkte totaal niet en de neuroloog stelde voor om over te gaan op Lamotrigine 2x daags 100mg. Niks geen bijwerkingen, goed in mijn vel, nooit meer een aanval gehad sinds 2012. Zeer tevreden.
19-09-2018

Epilepsie

De lamotrigine hielp niet tegen migraine (bij mij) daarom is besloten over te stappen naar Topiramaat wat ook werkt ter voorkoming van migraine. Lamotrigine is verder wel grbuiksvriendelijk en doordat het een kleinde vorm heeft is het makkelijk in te nemen. Handig voor mensen die moeilijk grote tabletten in kunnen nemen,want dat zijn deze dus absoluut niet. ;-)
10-09-2018

Lamotrigine (lamotrigine)

In 2009 kreeg ik lamotrigine tegen de zenuwpijnen in mijn benen van de neuroloog op de pijnpoli. Vooralsnog dacht ik dat ik er baat bij had. Na 8 jaar slikken moest er morfine pleister bij. Ik ben toen de lamotrigine gaan afbouwen, dat ging prima maar ik schrok me rot wat er met me gebeurde. Ik heb een stuk minder evenwichtsstoornis, mijn hysterische buien zijn weg, ik kre[lees meer...]eg er akelige aanvallen voor terug waarbij ik me down futloos en nutteloos voelde. Ik had er geen controle over en mijn huisarts zei dat ik depressief ben, maar ik heb hier niks voor geslikt. Nu een jaar later is alles rustig en voel ik me prima, de zenuwpijnen hou ik onder controle met de morfine pleister en ben ik zelf van mening dat de troep van de lamotrigine nu pas helemaal uit mijn lijf is. Heb ik 8 jaar lang de verkeerde tabletten geslikt? Ik vrees van wel daarom wil ik mijn ervaring graag met anderen delen.
27-08-2018

Epilepsie

Onze verstandelijk beperkte zoon heeft sinds mrt 2016 een ernstige vorm van epilepsie. Na 2 jaar zoeken naar de juiste medicatie gaat het nu goed met hem. Vanaf jan 2018 geen zwaar insult meer gehad. Medicatie waar wij op uit zijn gekomen is 2x dgs 250 mg Keppra en 2x dgs 50 mg lamotrigine. Onze zoon heeft nog wel wat abcenses maar goed de grand mal's zijn uit gebleven. [lees meer...] Hoofdpijn lijkt hij wel te hebben maar echt vertellen kan hij dit niet. Onze zoon is 29 jaar en 90 kg zwaar. Toch doet hij het goed op deze lage dosering aan medicatie.
21-07-2018

Bipolaire stoornis

De geheugen en concentratie-problemen zijn niet zo erg als bij het andere merk wat ik geslikt heb (Aerobindo) en de andere bijwerkingen die ik met dat merk heb heb ik met Sandoz nauwelijks. Bij het opbouwen toen ik ooit begon met de lamotrigine (volgens mij ook Sandoz) had ik wel veel last van bijwerkingen (enorme spanning in mijn hoofd, hoofdpijn) en moest het in heel kle[lees meer...]ine stapjes gaan. Beide merken zijn even effectief tegen de depressies (ze helpen niet tegen mijn hypomanie).
21-07-2018

Bipolaire stoornis

Bij de 100mg pillen van Aerobindo kreeg en hield ik veel meer last van bijwerkingen dan die van een ander merk. Ik ben blij dat ik weer op mijn oude merk Sandoz overgestapt ben. Bij Aerobindo had ik last van het gevoel onder hoogspanning te staan, dat gevoel had ik ook toen ik ooit begon met lamotrigine en (te snel) opbouwde. Alleen bij Aerobindo bleef die bijwerking en [lees meer...]leek met de tijd zelfs erger te worden. Aerobindo verhoogde het mijn prikkelgevoeligheid, met name voor geluiden. Ook had ik veel last van concentratie- en geheugenproblemen. In het verkeer had ik moeite overzicht te houden en zag ik soms andere verkeersdeelnemers te laat (frontale botsingen met andere fietsers). Ik vergat heel veel en voelde me soms verward. Het was wel net zo effectief tegen de depressies als het andere merk.
03-07-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik heb verschillende medicijnen geprobeerd voor mijn ptss. Voor de lamotrigine heb ik topiramaat gehad echter hoe hoger de dosering daar van werd hoe erger de bijwerkingen van geen eetlust ziek voelen etc. Nu met lamotrigine voel ik me beter zit al 3 maanden op 200mg sinds maandag ben ik met 50mg aan het opbouwen dit wordt opgebouwd tot 400a500mg per dag. Ik vind het echt [lees meer...]een fijn middel en op alopecia na maar ik accepteer het maar.
21-06-2018

Bipolaire stoornis

Eerste maanden lithium na vervelende bijwerkingen overgestapt op Lamotrigine zeer tevreden over dit medicijn het vlakt wel iets af maar weegt niet op tegen de manie en depressie over het algemeen vrij stabiel. Mijn ervaring is dat dit middel 10x beter is dan Lithium vooral omdat er geen nare bijwerkingen zijn.
27-05-2018

Epilepsie

Ik gebruik dit middel al een aantal jaar en door steeds de dosis te verhogen gaat het nu prima alleen als ik heel moe ben of een paar dagen slecht heb geslapen is het bingo, maar in milde vorm gelukkig.
03-05-2018

Hersentumor

Voorgeschreven tegen epilepsie (eenmalige aanval gehad) en vermoeden eerstegraads hersentumor. Medicatie voorgeschreven door neuroloog na 1 jaar valproinezuur gebruikt te hebben. BIj die medicatie was ik erg vermoeid en bijna een zombie. Na 1 jaar lamotrigine is dit minder erg, maar alsnog dagelijks aanwezig. Hierbij is gekomen dat ik nu vaker last heb van mijn geheuge[lees meer...]n. Na een neuropsychologisch onderzoek is gebleken dat mijn geheugen inderdaad beneden maat. Ik voel me niet mezelf doordat ik afgevlakt ben, maar de neuroloog heeft aangegeven dat dit het middel is met de minste bijwerkingen en dat ik deze helaas zal moeten blijven gebruiken.
28-04-2018

Epilepsie

mijn zoon gebruikt nu een aantal jaren lamotrigine voor zijn epilepsie, hij was anderhalf jaar aanvalsvrij en toen begonnen de aanvallen weer. de dosering is daarna op mijn verzoek iets verhoogd dus afwachten maar. een vervelende bijwerking is wel dat hij veel hoofdpijn heeft.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum