ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

30-07-2017

Epilepsie

In de zomer van 2015 ben ik met dit medicijn begonnen, voorgeschreven door mijn neuroloog. Ik heb perioden dat ik veel last heb van bijwerkingen. In het begin had ik een tijdje last van trillende handen, maar dat is gelukkig over. Af en toe heb ik het gevoel dat ik een baksteen in mijn maag heb en heb ik buikpijn. Ook heb ik zo nu en dan van stemmingswisselingen, ik kan bi[lees meer...]jvoorbeeld van het ene op andere moment boos worden of gaan huilen zonder reden. Hier heb ik met name last van als de dosering weer is verhoogd na een aanval. Maar na verloop van tijd wordt dat minder. Wel heb ik continu last van mijn ogen; ik zie heel wazig. Ook als ik nieuwe brilglazen heb, ik heb een bril, dan zie ik na een paar maanden slecht met diezelfde glazen. Daarnaast verlies ik af en toe opeens mijn evenwicht als ik loop of sta. Ik slik dit medicijn in combinatie met de pil, wat helaas niet goed gaat. Ik heb enkele aanvallen gehad in een week voor mijn stopweek. Ik vermoedde dat mijn hormonen invloed hadden op mijn aanvallen. Ik ben hiermee naar mijn neuroloog geweest en die zei dat ''hormonen geen invloed hebben op aanvallen, dat heeft er niets mee te maken''. Toen ik nog een keer een aanval kreeg voor mijn stopweek en ik geen gehoor kreeg bij mijn neuroloog, ben ik naar een andere arts gegaan. Uit diverse bloedonderzoekjes gedurende een hele cyclus bleek dat de pil de waardes van Lamotrigine beïnvloedde. Voor en tijdens mijn stopweek worden de waardes van Lamotrigine minder, vandaar de aanvallen. SEIN gaf me drie opties: 1. De pil blijven slikken, Lamotringine nog verder verhogen, dat ik altijd save zit maar ook teveel slik. 2. Overstappen naar Keppra en de pil blijven slikken. 3. Een Mirenaspiraal laten plaatsen en Lamotrigine blijven slikken. Uit deze drie opties ga ik een keuze maken. Als er meer vrouwen zijn waarvan hormonen invloed hebben op aanvallen, zou ik graag in contract willen komen om zo ervaringen uit te wisselen.
03-03-2017

Epilepsie

Inmiddels 2,5 week klaar met het op- en afbouwen (opbouwen 2 x 50mg Lamotrigine, afbouwen 2 x 500 mg Levetiracetam). Voel me elke dag een stukje meer mezelf. Het leven als een 'zombie' verdwijnt en ik hoor van mijn naasten ook positieve opmerkingen over mijn vooruitgang. Ik ben erg blij dat ik nu na 2 andere soorten anti epileptica (welke ook als antidepressiva voorgeschre[lees meer...]ven worden) nu een 'stabilisator' inneem. Waarschijnlijk reageer ik heel sterk op medicijnen want ik voelde mij zo somber en leeg tijdens het gebruik van Carbamazepine en Levetiracetam. Kortom: mocht iemand zich ook (extreem) rot voelen en denken ook over te stappen naar Lamotrigine, ik zeg doen (uiteraard in overleg met je arts). Het is in ieder geval het proberen waard, op een enkele dag hoofdpijn en af en toe moeite met inslapen, heb ik geen vervelende bijwerkingen. Sterkte allemaal. Groetjes Brenda
02-03-2017

Epilepsie

Ik gebruik Lamotrigine sinds het pas op de markt kwam als vervanger van Depakine waar ik zo`n haaruitval van kreeg . Geen aanval meer gehad sinds het gebruik van dit middel. De grootste nadelen vind ik echter wel de wisselwerking met andere medicijnen bijvoorbeeld Ibuprofen, de anticonceptie pil en anti- depressiva waardoor de Lamotrigine zijn werkzaamheid verminderd. D[lees meer...]aarnaast is er de slaperigheid en ben ik chagrijnig na inname, vandaar dat ik het nu `s avonds inneem. En vooral een droge mond, ik heb altijd water of pepermunt/kauwgom bij me. Ook af en toe druk op de slapen. Extreem geheugenverlies en bijvoorbeeld studeren gaat moeizaam, het geleerde wordt nauwelijks opgeslagen, blijft niet hangen. Ik ben van 100mg naar 50 mg gegaan door die bijwerkingen. Vooralsnog gaat dat qua aanvallen tot nu toe goed.
24-01-2017

Epilepsie

Bijna 1 week aan het opbouwen met Lamotrigine, gelijktijdig moet ik nog 4 weken Levetiracetam innemen. Valt mij op dat ik erg misselijk werd na het innemen, las ergens dat het eten van een droge cracker na het innemen de misselijkheid kon verminderen en dat werkt bij mij inderdaad ook. Verder vreemde schrale keel en nog steeds vermoeid, of dit komt door de nu dubbele dosis[lees meer...] kan ik nog niet zeggen, ik schrijf over 1 maand weer verder over de bevindingen.
21-08-2016

Epilepsie

Sinds 2010 epilepsie. Sinds 2015 overgegaan op lamotrigine doordat aanvallen niet onder controle kwamen met Depakine, Kepra. In fases opgehoogd tot 2x200mg. Neuroloog heeft specifiek Lamotrigine PCH (!) voorgeschreven. Door slaapproblematiek hele dosering in ochtend innemen. Steeds vaker T.C. (dit jaar 3x) aanvallen en daardoor nu tevens carbamezapine. Epilepsie nog altij[lees meer...]d niet onder controle. Bijwerkingen zijn vooral geheugenproblemen, concentratieproblemen, trillende handen / armen als rustig in stoel zit. Stemmingswisselingen en veel minder vrolijk dan vroeger. Soms wankelende pas. Veel vermoeider dan voorheen. Wil meegeven dat deel van de problemen ook voor lamotrigine bestonden, maar laatste jaar alleen maar toenemen.
09-08-2016

Lamotrigine (lamotrigine)

Al jaren heb ik last van een depressie met zowel hoogtepunten als laagtepunten, dus een bipolaire stoornis. In 2014 ben ik 6 maanden opgenomen geweest en heb ook ect's gehad, die weinig of geen effect hadden. Heb lang, samen met mijn psychiater, naar de juiste medicatie gezocht. Na nog heel wat andere antidepressiva en slaapmedicatie neem ik nu al een tijdje Lambipol. Dat[lees meer...] heeft een heel goed effect op mij. Ik heb nog wel eens een mindere dag, maar die enorme schommelingen zijn weg. Voor mij dus een ideaal medicament.
28-06-2016

Epilepsie

Na lange tijd dit medicijn te gebruiken voelde ik me steeds vaker duizelig, uiteindelijk ben ik er noodgedwongen mee gestopt zonder overleg met de specialist maar wel ben ik vaker andere pillen gaa gebruiken, deze waren als laatste in het rijtje van een cocktail.
07-06-2016

Bipolaire stoornis

Na langzame opbouw zit ik nu op 100mg merk nog geen verbetering. De psychiater zei dat het nog opgebouwd zou kunnen worden tot 400mg. Ik hoop dus dat het uiteindelijk een dosering gaat helpen.
Pagina 1 van 7

Mirena (1989) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (811) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (418) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (415) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!