lamotrigine

Epilepsie (58 meningen)
Bipolaire stoornis (30 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

22-10-2020 | Vrouw | 17
Epilepsie
Sinds kleins af aan heb ik epilepsie ontwikkeld door een verouderde injectie die ik heb gekregen als baby.. later is dit is verdwenen en kreeg ik in 2018 twee aanvallen. Ik neem Lamotrigine (van 1 tablet naar 3, ik neem dus nu 2x op een dag 75milligram). Ik heb gelezen dat dit wordt gebruikt voor mensen die depressie hebben.. ik heb depressie ontwikkeld via deze med[lees meer...]icijnen dus ik zit heel erg in de knoop met: Geen medicatie - epilepsie Wel medicatie - depressie Ik heb sinds kort een ander merk want Sandoz is weg. Ik merk dat ik van dit merk heel veel hoofdpijn krijg en dat had ik bij Sandoz niet. Rare vraag maar hebben jullie ook dat de Lamotrigine tabletten naar een soort aardbei milkshake smaken?

22-09-2020 | Vrouw | 30
lamotrigine (200mg)
Bipolaire stoornis
Heeft me uit een zware depressie geholpen. Zorgt ervoor dat ik me alleen zo af en toe depressief voel. Heel efffectief tegen depressie op lange termijn maar met een vieze smaak.

11-09-2020 | Man | 43
lamotrigine (100mg)
Werk voor mij goed in combinatie met nortrilen tegen depressies van bipolaire stoornis en bleek ook goed te werken tegen mij derealisatie gevoel.

27-08-2020 | Man | 16
Epilepsie
augustus 2020: Lamotrigine Sandoz wordt binnenkort uit de handel genomen. Bespreek dit met je neuroloog.

18-06-2020 | Man | 44
Epilepsie
Ik zit al 24 jaar aan de carbamizepine. En was mss goed om over te stappen naar dit. Met de opbouw ging het goed. Geen bijwerkingen totdat ik alleen maar dit ging gebruiken en ging het helemaal mis. De hele dag door misselijk en kreeg niks meer binnen. Dat werd na een paar dagen minder alleen kwamen de volgende bijwerkingen. Mijn spieren bleven de hele dag gespannen en v[lees meer...]oelde me erg opgejaagd en en angstig.. Nog nooit zo gevoeld. Nu heel veel spijt ervan maar nu gewoon weer terug naar mijn vertrouwde medicijn wat goed ging. Nu eerst weer ff wennen. Zijn er nog meer mensen die er zoveel last van hebben gehad.

13-04-2020 | Vrouw | 28
lamotrigine (200mg)
Bipolaire stoornis
Dit middel heeft in vergelijking met andere medicijnen maar weinig nadelen. Ik slikte hiervoor nortritriptyline (TCA antidepressivum), maar stopte ermee door afasie en me constant stoned/wazig te voelen. Van lithium kreeg ik erg last van mijn huid. Ook nam door beide middelen mijn gewicht toe. Toen ik stopte verdween dat weer, maar begonnen ook weer de onstabiele periode[lees meer...]s. Na twee jaar zonder antidepressivum of stemmingsstabilisator begon ik begin februari met lamotrigine na een depressie van vijf maanden. Na 6 weken merkte ik verschil en na 8 weken was het eindelijk geen lijdensweg meer om op te staan. Ik sta nu zelfs energiek op met zin om aan de slag te gaan. Ook angsten zijn minder. Ik slik het in combinatie met een lage dosis quetiapine en neem incidenteel diazepam. Natuurlijk werken medicijnen bij iedereen anders, maar ik zou lamotrigine zeker aanraden aan mensen met een bipolaire stoornis type 2!

03-04-2020 | Vrouw | 45
lamotrigine (25mg)
Ik sben met Lamotrigine opgestart voor depressie en suïcidale gedachten. Ik sterk het idee dat het door dit middel alleen maar verergert. Wie ervaart dit ook? Verder veel hoofdpijn,duizelig,erg moe en veel spierpijn.

24-12-2019 | Man | 40
Epilepsie
Ik voel aan mijn lichaam dat ik ook moet trainen. Ik doe alleen krachttrainingen, omdat ik niet kan springen en hardlopen. Ik probeer minimaal 1 keer te trainen en het voelt heel goed aan in mijn "hoofd". Ik train niet om heel groot te worden, maar om mijn lichaam ook nog gezond te houden. Ik heb mijn tabletten verminderd van 2 x 300mg, naar 2 x 125 mg. Ik kon niets doen m[lees meer...]et de hoge dosering en ik kreeg meer aanvallen. Ik heb denk ik alle tabletten geprobeerd, maar ik heb geen een die mij minimaal een jaar zonder een aanval heeft geholpen. Ik ben namelijk al 18 jaar mee bezig. AUB helpppppp

25-09-2019 | Vrouw | 21
lamotrigine (25mg)
Ik heb dit medicijn een jaar geleden gebruikt. De neuroloog wou kijken of dit zou helpen bij mijn aanvallen ik gebruikte toen propanalol 3x per dag. De eerste paar weken begon ik wel wat te merken alleen na een maand begon ik hele vage bijwerkingen te krijgen van dit medicijn. Ik ben na 2, 5 maand gestopt met dit medicijn door de vage huidklachten en opgezette klieren. Nu [lees meer...]een jaar later heb ik zeer zware neurologische bijwerkingen eraan over gehouden ( fasciculaties , myoclonieen ) en zijn deze nooit meer te verhelpen. Dit medicijn heeft mij meer kwaad dan goed gedaan. Deze klachten zijn niet te verhelpen met andere medicijnen en dit maakt het nog erger.

13-07-2019 | Vrouw | 39
Epilepsie
Ik ervaar na mijn bevalling (5,5 jaar geleden) veel problemen met lamotrigine/hormonen. Van alles geprobeerd in doseringen, maar niets lijkt te werken. Ik kom graag in contact met andere vrouwen die deze ervaring delen of ook last hebben van epilepsie in combinatie met hormonen. Alvast bedankt!

12-07-2019 | Vrouw | 29
Bipolaire stoornis
Toen ik begon met de medicatie waren er wel wat bijwerkingen. Na de eerste inname verkrampten mijn rugspieren heel erg. In de maanden daarna kwamen er nog wat bijwerkingen, deze zijn vrijwel allemaal verdwenen behalve dat mijn ogen soms moeilijk focussen en ik soms wat wattig ben. Ik heb geen heftige depressies meer gehad. Wel een hypomane episode maar zonder crash daarna.[lees meer...] Ik heb voorheen lithium en Depakine gebruikt, beiden met vrij heftige bijwerkingen (zoals het verliezen van mijn haar en het niet meer functioneren van mijn schildklier) en de bijwerkingen van lamotrigine zijn echt te verwaarlozen in vergelijking.

20-06-2019 | Vrouw | 40
lamotrigine (175)
Het heeft me wel rustiger gemaakt vooral huilbuien en hevige angst wordt goed onderdrukt. Maar.... . elk medicijn heeft zijn bijwerkingen. Mij werd verteld dat ik dit middel niet mijn hele leven hoef te gebruiken.Maar hier zit voor mij de Angel in het verhaal. Ik ben van 400 naar 150 mg gegaan, netjes afgebouwd in ongeveer 1 jaar in overleg met arts, na gebruik van 10 jaar[lees meer...]. Nu kom ik niet verder dan deze 150mg. Dan krijg ik bij elke 25 mg serieuze afkickverschijnselen, tintelingen in vingers, extreme vermoeidheid, verschrikkelijke hoofdpijn, misselijkheid plus het gevoel dat ik er niet helemaal bij ben omdat mijn evenwichtsgevoel niet helemaal synchroon loopt met de bewegingen die ik maak. Dit heb ik ervaren bij de hele afbouwperiode maar de klachten waren toen milder en ebden weg na ongeveer 2 weken. Zo veel pogingennu gedaan maar elke keer terug bij af, weer terug bij die 150mg. Heb het hierbij niet over oude depressie of angstklachten maar onttrekkingsverschijnselen van de afkick van dit middel. het volgende speelt dus voor mij: Of ik zit aan dit middel de rest van mijn leven vast of ik ben heel,heel, heel dapper en ga door een hel wat te vergelijken is met de afkick van een middel zoals heroïne. Na enig onderzoek ben ik erachter gekomen dat dit middel veel invloed heeft op de GABA in de hersenen. Met afbouw ontregel je stabiele zenuwoverdracht drastisch, welke zijn invloed heeft.... . Nu zou je zeggen dat dat bij alle middelen zo is, maar uit eigen ervaring ben ik erachter dat het bij deze er extreem heftiger aan toe kan gaan. Zorgvuldige afbouw staat wel als waarschuwing vermeld voor epileptische patiënten maar niet voor persoonlijkheidsproblemen of mentale klachten. Dus dat vind ik wel vreemd, gezien mijn eigen situatie. Met langzame afbouw had ik al 2 weken nodig om van hoofdpijn en misselijkheid af te komen en ik moet er niet aan denken om er in 1 keer mee te stoppen, (tenzij je het lekker vind om een leger met tanks over je heen te laten rijden, wat anders dan 1 truck...) Verder ben ik gestuit op horrorverhalen in Engeland, overigens niet van dumpfora.... . Nuttige informatie is te googlen op: Withdrawal from Lamictal, list of possibilities. Ik slik dit middel 10 jaar en achteraf vind ik het moeilijk om zeer tevreden te zijn over dit middel. Mijn advies is toch om eerst alle andere mogelijke manieren te proberen te implementeren in je leven zoals EMDR bij PTSS, meditatie en al die andere zaken die gut Für die Mensch zijn. Bezint voor dat men begint. En fuck de farmaceutische industrie met zijn mooie voorspiegelen en verdoezelen van overige informatie.Want wat is het toch een smerig wereldje.

11-06-2019 | Vrouw | 25
Stemmingswisselingen
Ivm stemmingswisselingen en depressie lamotrigine gevraagt aan psych, ging hij mee akkoord. Goede ervaringen gelezen over dit middel en het schijnt dat dit niet alles afvlakt, in tegenstelling tot de antidepressiva. Eerste week wat last gehad van bijwerkingen: misselijk, hoofdpijn, suf en vergeetachtig. Eerste twee bijwerkingen zijn nu weg, sufheid wordt al minder. Ben [lees meer...]nog wel erg vergeetachtig. Ik slik nu bijna 2 weken 25 mg en het wordt nog opgebouwd tot ongeveer 100 max 150 mg. Tot nu toe voel ik me wel iets rustiger maar voor de rest is het nog even afwachten. Bijwerkingen vallen me wel alles mee vergeleken met andere middelen!

08-05-2019 | Vrouw | 49
Epilepsie
Lage dosis voorgeschreven ivm wenning. Resultaat nog onbekend.

27-02-2019 | Man | 38
Epilepsie
Ik heb al reeds een jaar of 20 last van nachtelijke epilepsie. Laatste jaren dosering tegretol 600mg in ochtend en 800mg in avond. Echter in de loop van de jaren kwamen mijn nachtelijke aanvallen weer een beetje terug, soms wel een beetje onbewust en niet goed meer wetend wat er nou in de nacht gebeurd was. Met de specialist dus besloten om de medicatie aan te vullen met [lees meer...]lamotrigine. Slik nu in de ochtend 50mg en in de avond 150mg en de aanvallen in de nacht blijven redelijk goed weg, zelden nog komt er wel een aanval door, dit komt dan eerder door te laat naar bed gaan, avondje computeren of gewoon te laat medicatie innemen. Bijwerkingen zijn zo af en toe in het weekend 's vooral ochtends hoofdpijn....of dit nu komt door iets langer slapen. Altijd al iets gehad, maar komt nu wel wat vaker voor.....echter met twee paracetamol is dit redelijk snel weer weg. Ben zo af en toe ook wel wat vaker moe, maar dat is allemaal niet zo ernstig. Ook één dag last gehad van duizeligheid. Dus mijn ervaring is tot nu toe positief.

23-02-2019 | Man | 30
Epilepsie
Heel veel hulpstoffen wat niet goed voor je is. Sta eens op. Dit merk moet weg uit de markt. Ga achter je rechten. Wanneer je stil zit krijg je goedkope medicatie omdat ze meer winst willen. Het is niet hetzelfde als SANDOZ. Dit zijn leugens. Een eigenmerk product kan nooit hetzelfde zijn als een orginele. Je hoort altijd, mensen gebruiken dit en hebben er geen last van. Z[lees meer...]e hebben nooit de orginele merk gekregen daardoor weten ze de bijwerkingen niet. DEEL DIT AUB dit geld bij elke medicatie.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum