ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

21-07-2018

Bipolaire stoornis

De geheugen en concentratie-problemen zijn niet zo erg als bij het andere merk wat ik geslikt heb (Aerobindo) en de andere bijwerkingen die ik met dat merk heb heb ik met Sandoz nauwelijks. Bij het opbouwen toen ik ooit begon met de lamotrigine (volgens mij ook Sandoz) had ik wel veel last van bijwerkingen (enorme spanning in mijn hoofd, hoofdpijn) en moest het in heel kle[lees meer...]ine stapjes gaan. Beide merken zijn even effectief tegen de depressies (ze helpen niet tegen mijn hypomanie).
21-07-2018

Bipolaire stoornis

Bij de 100mg pillen van Aerobindo kreeg en hield ik veel meer last van bijwerkingen dan die van een ander merk. Ik ben blij dat ik weer op mijn oude merk Sandoz overgestapt ben. Bij Aerobindo had ik last van het gevoel onder hoogspanning te staan, dat gevoel had ik ook toen ik ooit begon met lamotrigine en (te snel) opbouwde. Alleen bij Aerobindo bleef die bijwerking en [lees meer...]leek met de tijd zelfs erger te worden. Aerobindo verhoogde het mijn prikkelgevoeligheid, met name voor geluiden. Ook had ik veel last van concentratie- en geheugenproblemen. In het verkeer had ik moeite overzicht te houden en zag ik soms andere verkeersdeelnemers te laat (frontale botsingen met andere fietsers). Ik vergat heel veel en voelde me soms verward. Het was wel net zo effectief tegen de depressies als het andere merk.
03-07-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik heb verschillende medicijnen geprobeerd voor mijn ptss. Voor de lamotrigine heb ik topiramaat gehad echter hoe hoger de dosering daar van werd hoe erger de bijwerkingen van geen eetlust ziek voelen etc. Nu met lamotrigine voel ik me beter zit al 3 maanden op 200mg sinds maandag ben ik met 50mg aan het opbouwen dit wordt opgebouwd tot 400a500mg per dag. Ik vind het echt [lees meer...]een fijn middel en op alopecia na maar ik accepteer het maar.
21-06-2018

Bipolaire stoornis

Eerste maanden lithium na vervelende bijwerkingen overgestapt op Lamotrigine zeer tevreden over dit medicijn het vlakt wel iets af maar weegt niet op tegen de manie en depressie over het algemeen vrij stabiel. Mijn ervaring is dat dit middel 10x beter is dan Lithium vooral omdat er geen nare bijwerkingen zijn.
27-05-2018

Epilepsie

Ik gebruik dit middel al een aantal jaar en door steeds de dosis te verhogen gaat het nu prima alleen als ik heel moe ben of een paar dagen slecht heb geslapen is het bingo, maar in milde vorm gelukkig.
03-05-2018

Hersentumor

Voorgeschreven tegen epilepsie (eenmalige aanval gehad) en vermoeden eerstegraads hersentumor. Medicatie voorgeschreven door neuroloog na 1 jaar valproinezuur gebruikt te hebben. BIj die medicatie was ik erg vermoeid en bijna een zombie. Na 1 jaar lamotrigine is dit minder erg, maar alsnog dagelijks aanwezig. Hierbij is gekomen dat ik nu vaker last heb van mijn geheuge[lees meer...]n. Na een neuropsychologisch onderzoek is gebleken dat mijn geheugen inderdaad beneden maat. Ik voel me niet mezelf doordat ik afgevlakt ben, maar de neuroloog heeft aangegeven dat dit het middel is met de minste bijwerkingen en dat ik deze helaas zal moeten blijven gebruiken.
28-04-2018

Epilepsie

mijn zoon gebruikt nu een aantal jaren lamotrigine voor zijn epilepsie, hij was anderhalf jaar aanvalsvrij en toen begonnen de aanvallen weer. de dosering is daarna op mijn verzoek iets verhoogd dus afwachten maar. een vervelende bijwerking is wel dat hij veel hoofdpijn heeft.
05-03-2018

Epilepsie

Voor mijn dochter effectief middel zonder al teveel bijwerkingen. helaas na 4 jaar name de insulten toe . Nu een zoektocht met medicatie erbij keppra depressief vimpat duizelig. Nu depakine dit zal nog moeten blijken in het verleden wel effectief geweest wel,wat zwaarder geworden. Vandaar ook de uitstel voor de keuze van dit middel erbij. Neuroloog geeft dit medicijn ook l[lees meer...]iever niet aan vrouwen in vruchtbare periode.
Pagina 1 van 7

Mirena (2052) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (456) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (445) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!