Lamotrigine

Lamotrigine

Bojan Nikolik (04-05-2015)

12-07-2019

Bipolaire stoornis

Toen ik begon met de medicatie waren er wel wat bijwerkingen. Na de eerste inname verkrampten mijn rugspieren heel erg. In de maanden daarna kwamen er nog wat bijwerkingen, deze zijn vrijwel allemaal verdwenen behalve dat mijn ogen soms moeilijk focussen en ik soms wat wattig ben. Ik heb geen heftige depressies meer gehad. Wel een hypomane episode maar zonder crash daarna.[lees meer...] Ik heb voorheen lithium en Depakine gebruikt, beiden met vrij heftige bijwerkingen (zoals het verliezen van mijn haar en het niet meer functioneren van mijn schildklier) en de bijwerkingen van lamotrigine zijn echt te verwaarlozen in vergelijking.
03-02-2019

Bipolaire stoornis

Ik gebruikte in het verleden verschillende stemmingsstabilisatoren maar deze is zeer effectief tegen depressie en je komt er ook niet zo van aan. Wel een lichte gewichtstoename/
21-07-2018

Bipolaire stoornis

De geheugen en concentratie-problemen zijn niet zo erg als bij het andere merk wat ik geslikt heb (Aerobindo) en de andere bijwerkingen die ik met dat merk heb heb ik met Sandoz nauwelijks. Bij het opbouwen toen ik ooit begon met de lamotrigine (volgens mij ook Sandoz) had ik wel veel last van bijwerkingen (enorme spanning in mijn hoofd, hoofdpijn) en moest het in heel kle[lees meer...]ine stapjes gaan. Beide merken zijn even effectief tegen de depressies (ze helpen niet tegen mijn hypomanie).
21-07-2018

Bipolaire stoornis

Bij de 100mg pillen van Aerobindo kreeg en hield ik veel meer last van bijwerkingen dan die van een ander merk. Ik ben blij dat ik weer op mijn oude merk Sandoz overgestapt ben. Bij Aerobindo had ik last van het gevoel onder hoogspanning te staan, dat gevoel had ik ook toen ik ooit begon met lamotrigine en (te snel) opbouwde. Alleen bij Aerobindo bleef die bijwerking en [lees meer...]leek met de tijd zelfs erger te worden. Aerobindo verhoogde het mijn prikkelgevoeligheid, met name voor geluiden. Ook had ik veel last van concentratie- en geheugenproblemen. In het verkeer had ik moeite overzicht te houden en zag ik soms andere verkeersdeelnemers te laat (frontale botsingen met andere fietsers). Ik vergat heel veel en voelde me soms verward. Het was wel net zo effectief tegen de depressies als het andere merk.
21-06-2018

Bipolaire stoornis

Eerste maanden lithium na vervelende bijwerkingen overgestapt op Lamotrigine zeer tevreden over dit medicijn het vlakt wel iets af maar weegt niet op tegen de manie en depressie over het algemeen vrij stabiel. Mijn ervaring is dat dit middel 10x beter is dan Lithium vooral omdat er geen nare bijwerkingen zijn.
12-02-2018

Bipolaire stoornis

Sinds 2017 bipolaire stoornis type 2 ultra rapid cycling en angststoornis geconstateerd. I.o.m psychiater bij dit middel gekomen. Sinds oktober langzaam opgebouwd. Langzaamaan huiduitslag gekregen (rode droge vlekken vooral op handen en onderbenen en 1 vlek op de romp). Opgebouwd naar 200mg met 2 tabletten van ieder 100mg. Huiduitslag werd erger (roder, droog,opgezwollen e[lees meer...]n soms pijnlijk) i.o.m psychiater weer afgebouwd naar 100mg en nu met pillen van 4x25mg p.d. huiduitslag is nog niet verdwenen maar wel stukken minder. Ik heb het idee dat er echt een verschil is tussen de 25mg en de 100mg variant. Ik ben te kort bezig met deze medicatie om te kunnen zeggen of het werkt. De pieken en dalen zijn in ieder geval niet meer zo ernstig en de scherpe randjes zijn er vanaf .
08-02-2018

Manisch-depressieve stoornis

Eerst 15 jaar Lithium (Priadel) geslikt. Toen nog steeds erge last van depressies. Daarom overgestapt op Lamotrigine door de info op deze site. Veel minder depressief. Soms nog wel 2 à 3 dagen per maand. Maar niet meer zoals met Lithium weken achterheen. Meer energie. Enige nadeel is slapeloosheid. Hiervoor neem ik indien nodig oxazepam 10 mg of/en 2,5 mg Olanzapine (deze [lees meer...]laatste slaap ik ook goed van door. Dit ook om manie te voorkomen. Al met al ondanks slapeloosheid en soms chaotisch zeer blij met Lamotrigine. Depressief zijn is verschrikkelijk. Eerste paar weken last van hoofdpijn ging over bij mij. Let op juiste anticonceptie. Zie bijsluiter.
05-11-2017

Bipolaire stoornis

Ik ben zeer tevreden over Lamotrigine! ik lach er weer door en ben weer mezelf, ik zweer bij deze, zeker de stemmingswisselingen houd Lamotrigine het onder controle!
20-09-2017

Bipolaire stoornis

gekregen om mijn depressie en manie in balans te brengen. Dit heeft tot dus ver goed gewerkt (nog steeds). Heeft wel enige tijd geduurd voor we de juiste balans hadden. Gevoelig voor wisseling dus structuur (stiptheid van in nemen) is erg belangrijk.
07-06-2016

Bipolaire stoornis

Na langzame opbouw zit ik nu op 100mg merk nog geen verbetering. De psychiater zei dat het nog opgebouwd zou kunnen worden tot 400mg. Ik hoop dus dat het uiteindelijk een dosering gaat helpen.
26-05-2016

Bipolaire stoornis

Ik gebruik Lamotrigine als stemmingsstabilisator. Het middel werkt wel, maar ik heb erg veel last van de bijwerkingen. Omdat ik vind dat een medicijn, al werkt het goed, niet zo veel bijwerkingen zou moeten hebben. Die bijwerkingen vergallen het plezier behoorlijk.
24-09-2015

Bipolaire stoornis

Ik neem nu deze medicatie sinds een jaar, zeer langzaam opgebouwd tot 300mg. Het positieve effect is nu pas stilaan merkbaar, veel minder diepe dalen en mindere hoge pieken, lang nog niet stabiel. Weet ook niet of ik meer moet verwachten. Maar beterschap is er zeker, de scherpe randjes zijn er van af, ook deels met het leren leven met deze ziekte. Weinig bijwerkingen, soms[lees meer...] gevoel watten in mijn hoofd te hebben, maar of het met deze medicatie te maken heeft is niet zeker. Opmerkelijk met de overschakeling van 200mg naar 300mg was deze bijwerking heel heftig wat nu veel minder frequent voorkomt. Verdraag je het medicament goed is het de moeite waard om het te proberen, maar het kan bij sommige personen heel lang duren wanneer het effect heeft soms zelfs na vanaf 1 of langer volgens mijn psychiater.
16-08-2015

Bipolaire stoornis

Dit is geen middel voor PTSS, schandalig maar voor epilepsie. Dat had ik niet. en dat heb ik niet. Het werd door de GGZ Delfland gebruikt voor mij omdat ik Bipolair zou zijn, ik ben dat ooit geweest, maar daarna zou ik behandeld moeten zijn geworden voor PTSS. Ik werd proefkonijn! Alle kwalen werden sterk vermeerderd. Kwam in rolstoel terecht.
15-08-2015

Bipolaire stoornis

Nadat ik al 23 jaar lithium heb gebruikt nam mijn nierfunctie af en moest ik omschakelen naar lamotrigine. Daarvoor moest eerst litium worden afgebouwd, daarna lamotrigine opgebouwd. Deze overgangsfase was uitermate naar, maar het resultaat maakt veel goed. Ik voel mij goed en doe alles. Het valt op dat reactiesnelheid soms niet goed is, alsmede de concentratie, maar of da[lees meer...]t aan het medicijn is te wijten is niet duidelijk. Volgens de psychiater niet, maar voor mijn gevoel wel.
12-08-2015

Bipolaire stoornis

Jarenlang gevochten tegen met name de depressies en allerlei medicatie geprobeerd, maar sinds ik Lamotrigine gebruik heb ik weer een leven. Veel stabieler en geen depressies meer.
04-02-2015

Bipolaire stoornis

Na jarenlang vechten tegen depressies ,... na een opname ggz is met tot de conclusive gekomen dat ik een bi-polaire stoornis heb... de lamotrigine sloeg bij mij gelijk aan en ben er heel erg tevreden ( gelukkig ) mee..

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum