Lamotrigine

lamotrigine

Bij  EpilepsieX

Bipolaire stoornis (28 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Lamotrigine

Bojan Nikolik (04-05-2015)

13-07-2019

Epilepsie

Ik ervaar na mijn bevalling (5,5 jaar geleden) veel problemen met lamotrigine/hormonen. Van alles geprobeerd in doseringen, maar niets lijkt te werken. Ik kom graag in contact met andere vrouwen die deze ervaring delen of ook last hebben van epilepsie in combinatie met hormonen. Alvast bedankt!
08-05-2019

Epilepsie

Lage dosis voorgeschreven ivm wenning. Resultaat nog onbekend.
27-02-2019

Epilepsie

Ik heb al reeds een jaar of 20 last van nachtelijke epilepsie. Laatste jaren dosering tegretol 600mg in ochtend en 800mg in avond. Echter in de loop van de jaren kwamen mijn nachtelijke aanvallen weer een beetje terug, soms wel een beetje onbewust en niet goed meer wetend wat er nou in de nacht gebeurd was. Met de specialist dus besloten om de medicatie aan te vullen met [lees meer...]lamotrigine. Slik nu in de ochtend 50mg en in de avond 150mg en de aanvallen in de nacht blijven redelijk goed weg, zelden nog komt er wel een aanval door, dit komt dan eerder door te laat naar bed gaan, avondje computeren of gewoon te laat medicatie innemen. Bijwerkingen zijn zo af en toe in het weekend 's vooral ochtends hoofdpijn....of dit nu komt door iets langer slapen. Altijd al iets gehad, maar komt nu wel wat vaker voor.....echter met twee paracetamol is dit redelijk snel weer weg. Ben zo af en toe ook wel wat vaker moe, maar dat is allemaal niet zo ernstig. Ook één dag last gehad van duizeligheid. Dus mijn ervaring is tot nu toe positief.
23-02-2019

Epilepsie

Heel veel hulpstoffen wat niet goed voor je is. Sta eens op. Dit merk moet weg uit de markt. Ga achter je rechten. Wanneer je stil zit krijg je goedkope medicatie omdat ze meer winst willen. Het is niet hetzelfde als SANDOZ. Dit zijn leugens. Een eigenmerk product kan nooit hetzelfde zijn als een orginele. Je hoort altijd, mensen gebruiken dit en hebben er geen last van. Z[lees meer...]e hebben nooit de orginele merk gekregen daardoor weten ze de bijwerkingen niet. DEEL DIT AUB dit geld bij elke medicatie.
14-01-2019

Epilepsie

Toen ik op mijn 20e mijn eerste aanval kreeg werd mij eerst Kepra voorgeschreven. Dit werkte totaal niet en de neuroloog stelde voor om over te gaan op Lamotrigine 2x daags 100mg. Niks geen bijwerkingen, goed in mijn vel, nooit meer een aanval gehad sinds 2012. Zeer tevreden.
19-09-2018

Epilepsie

De lamotrigine hielp niet tegen migraine (bij mij) daarom is besloten over te stappen naar Topiramaat wat ook werkt ter voorkoming van migraine. Lamotrigine is verder wel grbuiksvriendelijk en doordat het een kleinde vorm heeft is het makkelijk in te nemen. Handig voor mensen die moeilijk grote tabletten in kunnen nemen,want dat zijn deze dus absoluut niet. ;-)
27-08-2018

Epilepsie

Onze verstandelijk beperkte zoon heeft sinds mrt 2016 een ernstige vorm van epilepsie. Na 2 jaar zoeken naar de juiste medicatie gaat het nu goed met hem. Vanaf jan 2018 geen zwaar insult meer gehad. Medicatie waar wij op uit zijn gekomen is 2x dgs 250 mg Keppra en 2x dgs 50 mg lamotrigine. Onze zoon heeft nog wel wat abcenses maar goed de grand mal's zijn uit gebleven. [lees meer...] Hoofdpijn lijkt hij wel te hebben maar echt vertellen kan hij dit niet. Onze zoon is 29 jaar en 90 kg zwaar. Toch doet hij het goed op deze lage dosering aan medicatie.
27-05-2018

Epilepsie

Ik gebruik dit middel al een aantal jaar en door steeds de dosis te verhogen gaat het nu prima alleen als ik heel moe ben of een paar dagen slecht heb geslapen is het bingo, maar in milde vorm gelukkig.
28-04-2018

Epilepsie

mijn zoon gebruikt nu een aantal jaren lamotrigine voor zijn epilepsie, hij was anderhalf jaar aanvalsvrij en toen begonnen de aanvallen weer. de dosering is daarna op mijn verzoek iets verhoogd dus afwachten maar. een vervelende bijwerking is wel dat hij veel hoofdpijn heeft.
05-03-2018

Epilepsie

Voor mijn dochter effectief middel zonder al teveel bijwerkingen. helaas na 4 jaar name de insulten toe . Nu een zoektocht met medicatie erbij keppra depressief vimpat duizelig. Nu depakine dit zal nog moeten blijken in het verleden wel effectief geweest wel,wat zwaarder geworden. Vandaar ook de uitstel voor de keuze van dit middel erbij. Neuroloog geeft dit medicijn ook l[lees meer...]iever niet aan vrouwen in vruchtbare periode.
13-10-2017

Epilepsie

Onze zoon gebruikt sinds 14 dagen Lamotigine 2x per dag. Hij voelt zich goed, alleen slechter inslapen. Hij moet het vd arts opbouwen tot 100 Mg per dag. Nu gaat het heel goed geen epileptische aanvallen meer, kan hij het dan bij deze dosis laten en niet verhogen?
28-08-2017

Epilepsie

1,5 jaar phenobarbital, 40 jaar depakine, 25 jaar tegretol, frisium zonodig. nu sinds 3 jaar lamotrigine. ik voel mij nu na al die jaren in de steek gelaten. veel last van kleine epileptische storingen waarvan een overgroot deel geen epilepsie schijnt te zijn. Mijn huidige neuroloog, zoals zovele anderen, verteld mij dan dat alles wat geen epilepsie is wordt door ons nie[lees meer...]t behandeld. gevolg; depressief, suïcidale gedachte gang/ daden. geen hongergevoel, geheugen problemen en ga maar door. Het volgende medicijn wat wordt voorgesteld is keppra. het lijstje met bijwerkingen zijn naar ik nu lees niet kompleet. Het is een lijst met psychiatrische klachten waarvan 0,10% van de gebruikers last van hebben. Mijn vraag is dan ook of er ook positieve reacties zijn.
30-07-2017

Epilepsie

In de zomer van 2015 ben ik met dit medicijn begonnen, voorgeschreven door mijn neuroloog. Ik heb perioden dat ik veel last heb van bijwerkingen. In het begin had ik een tijdje last van trillende handen, maar dat is gelukkig over. Af en toe heb ik het gevoel dat ik een baksteen in mijn maag heb en heb ik buikpijn. Ook heb ik zo nu en dan van stemmingswisselingen, ik kan bi[lees meer...]jvoorbeeld van het ene op andere moment boos worden of gaan huilen zonder reden. Hier heb ik met name last van als de dosering weer is verhoogd na een aanval. Maar na verloop van tijd wordt dat minder. Wel heb ik continu last van mijn ogen; ik zie heel wazig. Ook als ik nieuwe brilglazen heb, ik heb een bril, dan zie ik na een paar maanden slecht met diezelfde glazen. Daarnaast verlies ik af en toe opeens mijn evenwicht als ik loop of sta. Ik slik dit medicijn in combinatie met de pil, wat helaas niet goed gaat. Ik heb enkele aanvallen gehad in een week voor mijn stopweek. Ik vermoedde dat mijn hormonen invloed hadden op mijn aanvallen. Ik ben hiermee naar mijn neuroloog geweest en die zei dat ''hormonen geen invloed hebben op aanvallen, dat heeft er niets mee te maken''. Toen ik nog een keer een aanval kreeg voor mijn stopweek en ik geen gehoor kreeg bij mijn neuroloog, ben ik naar een andere arts gegaan. Uit diverse bloedonderzoekjes gedurende een hele cyclus bleek dat de pil de waardes van Lamotrigine beïnvloedde. Voor en tijdens mijn stopweek worden de waardes van Lamotrigine minder, vandaar de aanvallen. SEIN gaf me drie opties: 1. De pil blijven slikken, Lamotringine nog verder verhogen, dat ik altijd save zit maar ook teveel slik. 2. Overstappen naar Keppra en de pil blijven slikken. 3. Een Mirenaspiraal laten plaatsen en Lamotrigine blijven slikken. Uit deze drie opties ga ik een keuze maken. Als er meer vrouwen zijn waarvan hormonen invloed hebben op aanvallen, zou ik graag in contract willen komen om zo ervaringen uit te wisselen.
03-03-2017

Epilepsie

Inmiddels 2,5 week klaar met het op- en afbouwen (opbouwen 2 x 50mg Lamotrigine, afbouwen 2 x 500 mg Levetiracetam). Voel me elke dag een stukje meer mezelf. Het leven als een 'zombie' verdwijnt en ik hoor van mijn naasten ook positieve opmerkingen over mijn vooruitgang. Ik ben erg blij dat ik nu na 2 andere soorten anti epileptica (welke ook als antidepressiva voorgeschre[lees meer...]ven worden) nu een 'stabilisator' inneem. Waarschijnlijk reageer ik heel sterk op medicijnen want ik voelde mij zo somber en leeg tijdens het gebruik van Carbamazepine en Levetiracetam. Kortom: mocht iemand zich ook (extreem) rot voelen en denken ook over te stappen naar Lamotrigine, ik zeg doen (uiteraard in overleg met je arts). Het is in ieder geval het proberen waard, op een enkele dag hoofdpijn en af en toe moeite met inslapen, heb ik geen vervelende bijwerkingen. Sterkte allemaal. Groetjes Brenda
02-03-2017

Epilepsie

Ik gebruik Lamotrigine sinds het pas op de markt kwam als vervanger van Depakine waar ik zo`n haaruitval van kreeg . Geen aanval meer gehad sinds het gebruik van dit middel. De grootste nadelen vind ik echter wel de wisselwerking met andere medicijnen bijvoorbeeld Ibuprofen, de anticonceptie pil en anti- depressiva waardoor de Lamotrigine zijn werkzaamheid verminderd. D[lees meer...]aarnaast is er de slaperigheid en ben ik chagrijnig na inname, vandaar dat ik het nu `s avonds inneem. En vooral een droge mond, ik heb altijd water of pepermunt/kauwgom bij me. Ook af en toe druk op de slapen. Extreem geheugenverlies en bijvoorbeeld studeren gaat moeizaam, het geleerde wordt nauwelijks opgeslagen, blijft niet hangen. Ik ben van 100mg naar 50 mg gegaan door die bijwerkingen. Vooralsnog gaat dat qua aanvallen tot nu toe goed.
24-01-2017

Epilepsie

Bijna 1 week aan het opbouwen met Lamotrigine, gelijktijdig moet ik nog 4 weken Levetiracetam innemen. Valt mij op dat ik erg misselijk werd na het innemen, las ergens dat het eten van een droge cracker na het innemen de misselijkheid kon verminderen en dat werkt bij mij inderdaad ook. Verder vreemde schrale keel en nog steeds vermoeid, of dit komt door de nu dubbele dosis[lees meer...] kan ik nog niet zeggen, ik schrijf over 1 maand weer verder over de bevindingen.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum