Ervaringen met Lamotrigine

lamotrigine

Bij  EpilepsieX

keelproblemen moeite met het vinden van woorden oorsuizen rusteloze benen vermoeidheid Ziek voelen

Bipolaire stoornis (40 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

17-04-2024 | Vrouw | 57

Ziek voelen keelproblemen oorsuizen

Allereerst geen bijwerkingen dacht ik. Wel had ik last van oorsuizen en keelklachten. Verder voelde ik me ziek. Bij de huisarts geweest en neusspray gekregen, hielp allemaal niets. Tot ik bedacht dat het door de Lamotrigine kon komen. Overleg neuroloog gehad en die adviseerde mij accuut te stoppen. En langzaam begin ik me weer beter te voelen gelukkig.

21-02-2024 | Man | 40
Epilepsie

vermoeidheid moeite met het vinden van woorden rusteloze benen

anderhalf en een half jaar geleden tonisch-clonische epileptische aanval vanuit m'n slaap gehad en eerst op 2 maal daags 100 mg Levetiracetam gezet. Hier had ik veel beperkende bijwerkingen van. zo was ik erg moe, helemaal niet helder en erg snel geagiteerd. In overleg met de neuroloog overgestapt op Lamotrigine (1 keer per dag 100 mg) en meteen veel helderder en ni[lees meer...]et zo snel geagiteerd. Vermoeid ben ik nog wel snel; zeker na een inspannende of spannende bezigheid, zoals ver autorijden (omdat ik de aanvallen in m'n slaap heb gehad mocht ik na een paar maanden weer in de auto stappen) of sociale aangelegenheden met een hoop mensen. Nu een half jaar geen aanval meer gehad dus het werkt in ieder geval goed! Lamotrigine heeft veel minder ernstige bijwerkingen dan mijn vorige medicijn. Erg fijn!

27-01-2024 | Vrouw | 18
Epilepsie
Sinds mijn 14e de diagnose epilepsie. Heb eerst depakine en keppra geslikt, dat nu afgebouwd. En zit nu een paar maanden aan de lamictal. Voel me veel minder vermoeid, van de andere medicijnen kreeg ik bijwerkingen, met lamictal ervaar ik er zelf geen. Ben vooral overgestapt op lamictal vanwege een kinderwens later, beter optijd dan te laat.

29-08-2023 | Vrouw | 27
Epilepsie
Momenteel zit ik in de opbouwfase op 100mg. Bij elke verhoging de eerste 2 dagen last van veel bijwerkingen. Knallende hoofdpijn, gevoelig voor licht en geluid, braken, en een beetje in de war/vergeetachtig. Wel zit ik ondanks de klachten weer goed in mijn vel. Van de vorige medicatie (levetiracetam) had ik veel bijwerkingen en voelde ik me depri, was totaal niet meer meze[lees meer...]lf. Met Lamotrigine zit ik veel beter in mijn vel en kan ik weer lachen.

13-07-2023 | Vrouw | 52
Epilepsie
Deze medicatie gebruik ik voor het tegengaan van focale aanvallen met verminderde gewaarwording ,ze helpen goed en dat samen met Levetiracetam. Nu heb ik de laatste tijd dag in dag uit een geur die ik ruik die niet te omschrijven is zo vies, ik ruik het aan alles en overal het is constant. Alles stinkt naar braaksel , ik heb hier een neusspray voor gekregen omdat de hui[lees meer...]sarts denk dat mijn neusslijmvlies gezwollen is maar het helpt niks . Nu vraag ik mij af waarom en hoe dit kan ontstaan, mischien door het gebruik van lamotrigine?

01-04-2023 | Vrouw | 18
Epilepsie
Bij mij is afgelopen donderdag pas vast gesteld dat ik lichtflitsgevoelige epilepsie heb. Ik ben nu dus onderhand 3 dagen aan het opbouwen met deze medicatie. Ik merk dat ik moe ben en vergeetachtig. Misschien komt dit ook wel door dat ik dinsdag een aanval heb gehad in het ziekenhuis. Ik weet het niet zo goed. Ik hoop dat dit zal werken. En dat hoop ik voor een ieder van [lees meer...]jullie. Sterkte, jullie kunnen dit!

06-09-2022 | Vrouw | 18
lamotrigine (150mg)
Epilepsie
Een jaar (of 2) met weinig aanvallen toen ik 200 mg per dag gebruikte. Een enkele aanval was met een erg duidelijke reden dus dan is de situatie duidelijk en kun je het de volgende keer vermijden. Sinds een paar weken/maanden veel aanvallen zonder duidelijke reden. Eerst dus haast nooit aanvallen, toen opeens meerdere per maand of zelfs per week. Toen verhoogd naar 125 mg [lees meer...]per keer, 250 mg per dag dus. Alsnog een aanval gekregen. Nu maar verhoogd naar 300 mg per dag. Bij de verhoging last gehad van duizeligheid, sufheid, vermoeidheid en hoofdpijn maar dat is nu al redelijk weg. Ik hoop dat fe vermoeidheid ook nog weg gaat. Ik ben op m’n 15e begonnen met medicatie, eerste medicijn had ik erg veel bijwerkingen dus gedwongen om te stoppen want ik was echt een zombie. Toen overgestapt naar lamo en later rivotril er bij gekregen. Nu dus ook nog verhoogd.

26-08-2022 | Vrouw | 56
Epilepsie
Ik wilde overstappen naar dit medicijn omdat ik door de natriumvalproaat in 6 jaar 30 kilo was aangekomen. Het medicijn werkte prima alleen de kilo’s niet. Maar wat een drama die Lamotrigine ben meteen gestop in overleg met arts. Via huisarts koelzalf en allergie pilletje gekregen. Wat een troep zeg .

31-07-2022 | Man | 27
Epilepsie
Sinds ik dit medicijn gebruikt transpireer ik meer. Slik het al jaren voor epilepsie. Ooit spontaan bedacht te stoppen na 4 aanvalsvrije jaren echter resulteerde dit binnen een aantal weken weer naar een aanval. Slikte daarvoor 75mg en ben sinds dien naar 100 gegaan en dit bevalt mij prima. Ze smaken tevens ook niet beroerd. In spanje ooit sinaasappel smaak gehad en in Ne[lees meer...]derland altijd bosvruchten.

10-04-2022 | Man | 59
Epilepsie
Ik slik dit middel al jaren(500 mg per dag.) Ben nagenoeg aanvalvrij. Had heel veel last van absences. Ook hier bijna geen last meer van. Heb wel last van lichte vermoeidheid en afentoe bubbel zien maar dat neem ik graag op de koop toe.

10-03-2022 | Vrouw | 66
Epilepsie
Ik heb een niet aangeboren hersenbeschadiging opgelopen,7 jaar terug,door een arts veroorzaakt,en bacteriele hersenvliesontsteking gehad,doodziek geweest en nu geen 30 % meer,lichamelijk.Daar ook epilepsie aan over gehouden,zeggen ze,na 3 soorten epilepsie medicatie geprobeerd te hebben gestopt,veel bij werkingen,en de medicatie was erger dan de kwaal.Nu begonnen met Lamot[lees meer...]rigine,ik vertrouw het voor geen meter,na dag 2 al giga hoofdpijn en trillingen in mijn lijf erg down gevoel.Dit wil ik dus niet.Want dat was bij de andere epilepsie pillen ook zo.Bij mij is geen epilepsie vast gesteld via onderzoeken,de neuroloog zegt,het kan.Kan iemand mij met epilepsie vertellen of het ook daadwerkrlijk is vast gesteld door onderzoeken of denken ze het,omdat het niet is vast gesteld.Ik zit hier erg mee.Bij umcg ben ik uitbehandeld,operatie is te gevaarlijk.Maar wil nog wel graag het laatste stukje leven zonder bijwerkingen door brengen.Ben het gevecht moe.Ik hoor graag of er misschien een natuurlijk middel is.Want ik wil deze verslavende rommel niet,ik hoor het graag bvd Helma

14-01-2022 | Vrouw | 42
Epilepsie
Ik had na paar keer gebruiken al gelijk de helft van de omschreven bijwerkingen, op advies van de arts na 3 dagen gedwongen gestopt.

15-12-2021 | Vrouw | 32
Epilepsie
Lamotrigine opgebouwd, waarna de bijwerkingen vrijwel verdwenen. Toch bleven de aanvallen komen (wel minder vaak), daarom met de neuroloog besloten om de dosering te verhogen. Ik voel me vreselijk. Ik was vergeten wat een verhoging met je doet. Het voelt alsof de zwaartekracht me naar beneden trekt, wat enorm vermoeiend is. Alles wat ik toch probeer te doen is te veel. D[lees meer...]an krijg ik enorme hoofdpijn, word misselijk en moet ik absolute rust nemen. Ik hou me vast aan het feit dat dit minder zal worden, zoals het bij de lagere doseringen ook was. Hebben anderen dit ook?

13-10-2021 | Man | 28
Epilepsie
Na jaren van ernstige epilepsie en depakine slikken, dit geprobeerd. Wondermiddel! Geen bijwerkingen niks. Wilde meteen de depakine ook verlagen. Dat ging mis. Nu ups en downs in de laatste 8 jaar, is het moeilijk te peilen of het werkt. De aanvallen zijn ineens terug gekomen, dus de depakine maar verhoogd nu. Maar was een lange tijd een wondermiddel. Zijn er mensen di[lees meer...]e dit medicijn ook hebben opgehoogd van 200mg per dag? Mijn arts zegt dat het toch niet werkt.

16-08-2021 | Man | 70
Goed medicijn.😀

08-08-2021 | Man | 40
Epilepsie
Ik heb veel verschillende anti epileptica gebruikt, maar deze werkte verreweg het beste en daarbij had het bij mij geen bijwerkingen.