lamotrigine

Bij  EpilepsieX

Bipolaire stoornis (30 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

13-10-2021 | Man | 28
Epilepsie
Na jaren van ernstige epilepsie en depakine slikken, dit geprobeerd. Wondermiddel! Geen bijwerkingen niks. Wilde meteen de depakine ook verlagen. Dat ging mis. Nu ups en downs in de laatste 8 jaar, is het moeilijk te peilen of het werkt. De aanvallen zijn ineens terug gekomen, dus de depakine maar verhoogd nu. Maar was een lange tijd een wondermiddel. Zijn er mensen di[lees meer...]e dit medicijn ook hebben opgehoogd van 200mg per dag? Mijn arts zegt dat het toch niet werkt.

16-08-2021 | Man | 70
Goed medicijn.šŸ˜€

08-08-2021 | Man | 40
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Ik heb veel verschillende anti epileptica gebruikt, maar deze werkte verreweg het beste en daarbij had het bij mij geen bijwerkingen.

05-07-2021 | Vrouw | 37
Epilepsie
Met alle negatieve verhalen die je hier leest wil ik ook graag mijn verhaal vertellen. De lamotrigine moet heel langzaam opgebouwd worden, hierdoor had ik lang last van de bijwerkingen, bij elke ophoging ging het weer even achteruit. Ik voelde me een zombie, alles was te veel, prikkelbaar, moe, ondanks 10u slaap alsnog heel slaperig. Al deze klachten zijn nu ik uit de op[lees meer...]bouwfase ben en een stabiele dosis heb over!! Ik voel me weer mijzelf en heb weer energie. Ik hoop dat dit de mensen die aan het opbouwen zijn een hart onder de riem steekt; het wordt echt beter!

02-06-2021 | Vrouw | 68
Epilepsie
Dit medicijn wordt uit de handel gehaald, lamotrigine merken worden van allerlei fabrikanten worden afwisselend aangeboden, maar zijn verschillend in effectiviteit. Ineens weer zware aanvallen en voorheen aanvalsvrij. Maar er schijnt niets aan te doen te zijn. Dit ondermijnt mijn gezondheid en kwaliteit van leven ernstig. Ik ben vermoedelijk niet de enige. Hoe kun je dit i[lees meer...]n godesnaam oplossen?

13-04-2021 | Man | 70
Epilepsie
Mijn epilepsie aanvallen zijn heel licht, vandaar redelijk tevreden Bij aanvang inname medicijn wel wat huidproblemen gehad. Verdwenen na een week of 2

25-03-2021 | Man | 30
Epilepsie
Gisteren 1x 1 zo'n pilletje genomen i.p.v. natriumvalproaat en dit spul bracht me in een zeer onprettige gemoedstoestand wat ik nog steeds voel. Ik zal iedereen afraden deze rotzooi in te nemen.

11-02-2021 | Vrouw | 51
Epilepsie
Overgegaan van Depakine Chrono naar Lamotrigine. Van Depakine Chrono kwam ik in 10 jr 20 kilo aan

22-10-2020 | Vrouw | 17
Epilepsie
Sinds kleins af aan heb ik epilepsie ontwikkeld door een verouderde injectie die ik heb gekregen als baby.. later is dit is verdwenen en kreeg ik in 2018 twee aanvallen. Ik neem Lamotrigine (van 1 tablet naar 3, ik neem dus nu 2x op een dag 75milligram). Ik heb gelezen dat dit wordt gebruikt voor mensen die depressie hebben.. ik heb depressie ontwikkeld via deze med[lees meer...]icijnen dus ik zit heel erg in de knoop met: Geen medicatie - epilepsie Wel medicatie - depressie Ik heb sinds kort een ander merk want Sandoz is weg. Ik merk dat ik van dit merk heel veel hoofdpijn krijg en dat had ik bij Sandoz niet. Rare vraag maar hebben jullie ook dat de Lamotrigine tabletten naar een soort aardbei milkshake smaken?

27-08-2020 | Man | 16
Epilepsie
augustus 2020: Lamotrigine Sandoz wordt binnenkort uit de handel genomen. Bespreek dit met je neuroloog.

18-06-2020 | Man | 44
Epilepsie
Ik zit al 24 jaar aan de carbamizepine. En was mss goed om over te stappen naar dit. Met de opbouw ging het goed. Geen bijwerkingen totdat ik alleen maar dit ging gebruiken en ging het helemaal mis. De hele dag door misselijk en kreeg niks meer binnen. Dat werd na een paar dagen minder alleen kwamen de volgende bijwerkingen. Mijn spieren bleven de hele dag gespannen en v[lees meer...]oelde me erg opgejaagd en en angstig.. Nog nooit zo gevoeld. Nu heel veel spijt ervan maar nu gewoon weer terug naar mijn vertrouwde medicijn wat goed ging. Nu eerst weer ff wennen. Zijn er nog meer mensen die er zoveel last van hebben gehad.

24-12-2019 | Man | 40
Epilepsie
Ik voel aan mijn lichaam dat ik ook moet trainen. Ik doe alleen krachttrainingen, omdat ik niet kan springen en hardlopen. Ik probeer minimaal 1 keer te trainen en het voelt heel goed aan in mijn "hoofd". Ik train niet om heel groot te worden, maar om mijn lichaam ook nog gezond te houden. Ik heb mijn tabletten verminderd van 2 x 300mg, naar 2 x 125 mg. Ik kon niets doen m[lees meer...]et de hoge dosering en ik kreeg meer aanvallen. Ik heb denk ik alle tabletten geprobeerd, maar ik heb geen een die mij minimaal een jaar zonder een aanval heeft geholpen. Ik ben namelijk al 18 jaar mee bezig. AUB helpppppp

13-07-2019 | Vrouw | 39
Epilepsie
Ik ervaar na mijn bevalling (5,5 jaar geleden) veel problemen met lamotrigine/hormonen. Van alles geprobeerd in doseringen, maar niets lijkt te werken. Ik kom graag in contact met andere vrouwen die deze ervaring delen of ook last hebben van epilepsie in combinatie met hormonen. Alvast bedankt!

08-05-2019 | Vrouw | 49
Epilepsie
Lage dosis voorgeschreven ivm wenning. Resultaat nog onbekend.

27-02-2019 | Man | 38
Epilepsie
Ik heb al reeds een jaar of 20 last van nachtelijke epilepsie. Laatste jaren dosering tegretol 600mg in ochtend en 800mg in avond. Echter in de loop van de jaren kwamen mijn nachtelijke aanvallen weer een beetje terug, soms wel een beetje onbewust en niet goed meer wetend wat er nou in de nacht gebeurd was. Met de specialist dus besloten om de medicatie aan te vullen met [lees meer...]lamotrigine. Slik nu in de ochtend 50mg en in de avond 150mg en de aanvallen in de nacht blijven redelijk goed weg, zelden nog komt er wel een aanval door, dit komt dan eerder door te laat naar bed gaan, avondje computeren of gewoon te laat medicatie innemen. Bijwerkingen zijn zo af en toe in het weekend 's vooral ochtends hoofdpijn....of dit nu komt door iets langer slapen. Altijd al iets gehad, maar komt nu wel wat vaker voor.....echter met twee paracetamol is dit redelijk snel weer weg. Ben zo af en toe ook wel wat vaker moe, maar dat is allemaal niet zo ernstig. Ook Ć©Ć©n dag last gehad van duizeligheid. Dus mijn ervaring is tot nu toe positief.

23-02-2019 | Man | 30
Epilepsie
Heel veel hulpstoffen wat niet goed voor je is. Sta eens op. Dit merk moet weg uit de markt. Ga achter je rechten. Wanneer je stil zit krijg je goedkope medicatie omdat ze meer winst willen. Het is niet hetzelfde als SANDOZ. Dit zijn leugens. Een eigenmerk product kan nooit hetzelfde zijn als een orginele. Je hoort altijd, mensen gebruiken dit en hebben er geen last van. Z[lees meer...]e hebben nooit de orginele merk gekregen daardoor weten ze de bijwerkingen niet. DEEL DIT AUB dit geld bij elke medicatie.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum