lamotrigine

Bij  EpilepsieX

Bipolaire stoornis (30 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

27-08-2020 | Man | 16
Epilepsie
augustus 2020: Lamotrigine Sandoz wordt binnenkort uit de handel genomen. Bespreek dit met je neuroloog.

22-10-2020 | Vrouw | 17
Epilepsie
Sinds kleins af aan heb ik epilepsie ontwikkeld door een verouderde injectie die ik heb gekregen als baby.. later is dit is verdwenen en kreeg ik in 2018 twee aanvallen. Ik neem Lamotrigine (van 1 tablet naar 3, ik neem dus nu 2x op een dag 75milligram). Ik heb gelezen dat dit wordt gebruikt voor mensen die depressie hebben.. ik heb depressie ontwikkeld via deze med[lees meer...]icijnen dus ik zit heel erg in de knoop met: Geen medicatie - epilepsie Wel medicatie - depressie Ik heb sinds kort een ander merk want Sandoz is weg. Ik merk dat ik van dit merk heel veel hoofdpijn krijg en dat had ik bij Sandoz niet. Rare vraag maar hebben jullie ook dat de Lamotrigine tabletten naar een soort aardbei milkshake smaken?

05-03-2018 | Vrouw | 17
lamotrigine (200mg)
Epilepsie
Voor mijn dochter effectief middel zonder al teveel bijwerkingen. helaas na 4 jaar name de insulten toe . Nu een zoektocht met medicatie erbij keppra depressief vimpat duizelig. Nu depakine dit zal nog moeten blijken in het verleden wel effectief geweest wel,wat zwaarder geworden. Vandaar ook de uitstel voor de keuze van dit middel erbij. Neuroloog geeft dit medicijn ook l[lees meer...]iever niet aan vrouwen in vruchtbare periode.

14-01-2019 | Vrouw | 27
Epilepsie
Toen ik op mijn 20e mijn eerste aanval kreeg werd mij eerst Kepra voorgeschreven. Dit werkte totaal niet en de neuroloog stelde voor om over te gaan op Lamotrigine 2x daags 100mg. Niks geen bijwerkingen, goed in mijn vel, nooit meer een aanval gehad sinds 2012. Zeer tevreden.

13-10-2021 | Man | 28
Epilepsie
Na jaren van ernstige epilepsie en depakine slikken, dit geprobeerd. Wondermiddel! Geen bijwerkingen niks. Wilde meteen de depakine ook verlagen. Dat ging mis. Nu ups en downs in de laatste 8 jaar, is het moeilijk te peilen of het werkt. De aanvallen zijn ineens terug gekomen, dus de depakine maar verhoogd nu. Maar was een lange tijd een wondermiddel. Zijn er mensen di[lees meer...]e dit medicijn ook hebben opgehoogd van 200mg per dag? Mijn arts zegt dat het toch niet werkt.

28-04-2018 | Man | 28
lamotrigine (200mg)
Epilepsie
mijn zoon gebruikt nu een aantal jaren lamotrigine voor zijn epilepsie, hij was anderhalf jaar aanvalsvrij en toen begonnen de aanvallen weer. de dosering is daarna op mijn verzoek iets verhoogd dus afwachten maar. een vervelende bijwerking is wel dat hij veel hoofdpijn heeft.

27-08-2018 | Man | 29
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Onze verstandelijk beperkte zoon heeft sinds mrt 2016 een ernstige vorm van epilepsie. Na 2 jaar zoeken naar de juiste medicatie gaat het nu goed met hem. Vanaf jan 2018 geen zwaar insult meer gehad. Medicatie waar wij op uit zijn gekomen is 2x dgs 250 mg Keppra en 2x dgs 50 mg lamotrigine. Onze zoon heeft nog wel wat abcenses maar goed de grand mal's zijn uit gebleven. [lees meer...] Hoofdpijn lijkt hij wel te hebben maar echt vertellen kan hij dit niet. Onze zoon is 29 jaar en 90 kg zwaar. Toch doet hij het goed op deze lage dosering aan medicatie.

25-03-2021 | Man | 30
Epilepsie
Gisteren 1x 1 zo'n pilletje genomen i.p.v. natriumvalproaat en dit spul bracht me in een zeer onprettige gemoedstoestand wat ik nog steeds voel. Ik zal iedereen afraden deze rotzooi in te nemen.

23-02-2019 | Man | 30
Epilepsie
Heel veel hulpstoffen wat niet goed voor je is. Sta eens op. Dit merk moet weg uit de markt. Ga achter je rechten. Wanneer je stil zit krijg je goedkope medicatie omdat ze meer winst willen. Het is niet hetzelfde als SANDOZ. Dit zijn leugens. Een eigenmerk product kan nooit hetzelfde zijn als een orginele. Je hoort altijd, mensen gebruiken dit en hebben er geen last van. Z[lees meer...]e hebben nooit de orginele merk gekregen daardoor weten ze de bijwerkingen niet. DEEL DIT AUB dit geld bij elke medicatie.

15-12-2021 | Vrouw | 32
Epilepsie
Lamotrigine opgebouwd, waarna de bijwerkingen vrijwel verdwenen. Toch bleven de aanvallen komen (wel minder vaak), daarom met de neuroloog besloten om de dosering te verhogen. Ik voel me vreselijk. Ik was vergeten wat een verhoging met je doet. Het voelt alsof de zwaartekracht me naar beneden trekt, wat enorm vermoeiend is. Alles wat ik toch probeer te doen is te veel. D[lees meer...]an krijg ik enorme hoofdpijn, word misselijk en moet ik absolute rust nemen. Ik hou me vast aan het feit dat dit minder zal worden, zoals het bij de lagere doseringen ook was. Hebben anderen dit ook?

05-07-2021 | Vrouw | 37
Epilepsie
Met alle negatieve verhalen die je hier leest wil ik ook graag mijn verhaal vertellen. De lamotrigine moet heel langzaam opgebouwd worden, hierdoor had ik lang last van de bijwerkingen, bij elke ophoging ging het weer even achteruit. Ik voelde me een zombie, alles was te veel, prikkelbaar, moe, ondanks 10u slaap alsnog heel slaperig. Al deze klachten zijn nu ik uit de op[lees meer...]bouwfase ben en een stabiele dosis heb over!! Ik voel me weer mijzelf en heb weer energie. Ik hoop dat dit de mensen die aan het opbouwen zijn een hart onder de riem steekt; het wordt echt beter!

27-02-2019 | Man | 38
Epilepsie
Ik heb al reeds een jaar of 20 last van nachtelijke epilepsie. Laatste jaren dosering tegretol 600mg in ochtend en 800mg in avond. Echter in de loop van de jaren kwamen mijn nachtelijke aanvallen weer een beetje terug, soms wel een beetje onbewust en niet goed meer wetend wat er nou in de nacht gebeurd was. Met de specialist dus besloten om de medicatie aan te vullen met [lees meer...]lamotrigine. Slik nu in de ochtend 50mg en in de avond 150mg en de aanvallen in de nacht blijven redelijk goed weg, zelden nog komt er wel een aanval door, dit komt dan eerder door te laat naar bed gaan, avondje computeren of gewoon te laat medicatie innemen. Bijwerkingen zijn zo af en toe in het weekend 's vooral ochtends hoofdpijn....of dit nu komt door iets langer slapen. Altijd al iets gehad, maar komt nu wel wat vaker voor.....echter met twee paracetamol is dit redelijk snel weer weg. Ben zo af en toe ook wel wat vaker moe, maar dat is allemaal niet zo ernstig. Ook één dag last gehad van duizeligheid. Dus mijn ervaring is tot nu toe positief.

13-07-2019 | Vrouw | 39
Epilepsie
Ik ervaar na mijn bevalling (5,5 jaar geleden) veel problemen met lamotrigine/hormonen. Van alles geprobeerd in doseringen, maar niets lijkt te werken. Ik kom graag in contact met andere vrouwen die deze ervaring delen of ook last hebben van epilepsie in combinatie met hormonen. Alvast bedankt!

08-08-2021 | Man | 40
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Ik heb veel verschillende anti epileptica gebruikt, maar deze werkte verreweg het beste en daarbij had het bij mij geen bijwerkingen.

24-12-2019 | Man | 40
Epilepsie
Ik voel aan mijn lichaam dat ik ook moet trainen. Ik doe alleen krachttrainingen, omdat ik niet kan springen en hardlopen. Ik probeer minimaal 1 keer te trainen en het voelt heel goed aan in mijn "hoofd". Ik train niet om heel groot te worden, maar om mijn lichaam ook nog gezond te houden. Ik heb mijn tabletten verminderd van 2 x 300mg, naar 2 x 125 mg. Ik kon niets doen m[lees meer...]et de hoge dosering en ik kreeg meer aanvallen. Ik heb denk ik alle tabletten geprobeerd, maar ik heb geen een die mij minimaal een jaar zonder een aanval heeft geholpen. Ik ben namelijk al 18 jaar mee bezig. AUB helpppppp

14-01-2022 | Vrouw | 42
Epilepsie
Ik had na paar keer gebruiken al gelijk de helft van de omschreven bijwerkingen, op advies van de arts na 3 dagen gedwongen gestopt.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum