Oxcarbazepine

Epilepsie (2 meningen)

02-09-2020 | Man | 41
Epilepsie
In 2012 met Oxcarbazepine begonnen na 2 maanden Keppra te hebben gebruikt, wat wegens gemoedstoestand absoluut niet beviel. Tussen 2012 en 2019 2 x een aanvalsvrije periode gehad van +/- 3 jaar met daartussen steeds een serie van 3 a 4 nieuwe aanvallen in korte termijn na elkaar. Elke x de dosis verhoogd en het bleef na dezelfde tijd terugkomen. Wat blijkt, bij mij is mij[lees meer...]n natrium zo ver gezakt dat het juist de aanvallen opwekt. In het begin vd verhoging werkte het steeds weer, maar op de achtergrond bleef mijn natrium zakken tot ik dus steeds weer nieuwe aanvallen kreeg. Ben nu over aan het stappen van 1900 mg naar 0 en ipv Oxcarbzepine overgegaan naar 200 mg Briviact. ( 10 mg Clobazam had en houd ik ernaast aan) Tot op heden bevalt de Briviact prima, maar nu ik inmiddels op 900 mg Oxcarbazepine zit ( op weg naar 0 ) merk ik wel dat het afbouwen met ups en downs gaat qua "mentale vermoeidheid/verwardheid" . het is niet heel ernstig en hopelijk trekt het snel weg

20-01-2019 | Vrouw | 42
Aangezichtspijn
Ik gebruik dit medicijn nu een jaar. Het heeft een goed effect op de pijn, wat natuurlijk erg prettig is. Ik heb wel veel last van concentratie en geheugenproblemen. Ik voel me af en toe als iemand met ADD. Ik start met iets, maar maak het zelden af, kan me slechts 10 minuten focussen op 1 ding en mijn gedachten springen alle kanten op. Ook ben ik trager in het begrijpen v[lees meer...]an gesprekken of vragen. Het vermogen tot logisch redeneren is achteruit gegaan. Eerder dacht ik dat dat ook met stress in mijn leven te maken kon hebben, maar inmiddels ben ik daar niet meer van overtuigd. Deze bijwerkingen belemmeren mij erg in mijn (professioneel) functioneren. Als je afhankelijk bent van je hoofd voor het uitvoeren van je werk, is deze bijwerking een groot probleem.

27-09-2017 | Vrouw | 46
Aangezichtspijn
Het duurde 3 dagen voordat het effect had maar sindsdien heb ik geen last meer gehad

09-02-2016 | Vrouw | 59
Aangezichtspijn
Ik heb eerst Carbamazepine gekregen, daar werd ik misselijk, braken, suf, en overgevoelig, geen zin om te vrijen. ik liep net als een zombie. Daarna kreeg ik Lyrica, werkte niet zo goed. Uiteindelijk kreeg ik Oxcarbazepine 2x 300mg. maar toch moet steeds maar aan wennen met de bijwerkingen.

16-11-2015 | Vrouw | 49
Aangezichtspijn
Sinds ik dit medicijn gebruik, geen pijn meer, alleen af en toe lichte flitsen onder mijn oog.

25-03-2015 | Man | 14
Epilepsie
Zeer effectief zonder merkbare bijwerkingen. Eerste middel was Lamotrigine..dat werkte niet..er was sprake van epilepsie met absences en tonisch clonische aanvallen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum