Ervaringen met Oxcarbazepine

Oxcarbazepine

23-08-2021 | Vrouw | 80
Aangezichtspijn
Medicijn is zeer moeilijk deelbaar. 30o mg naar 37/5 is onmogelijk. Geprobeerd om een lager mg maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn. Op de site zie ik dat er 60 mg bestaat.

09-02-2016 | Vrouw | 59
Aangezichtspijn
Ik heb eerst Carbamazepine gekregen, daar werd ik misselijk, braken, suf, en overgevoelig, geen zin om te vrijen. ik liep net als een zombie. Daarna kreeg ik Lyrica, werkte niet zo goed. Uiteindelijk kreeg ik Oxcarbazepine 2x 300mg. maar toch moet steeds maar aan wennen met de bijwerkingen.

09-11-2021 | Vrouw | 52
Aangezichtspijn
5 dagen 150mg pd gebruikt, alleen erg moe in de ochtend en wat misselijk. daarna 2 dagen 2x 150mg. Vlak voor de 2 dagen van 150mg.zware migraine aanval,ondraaglijk scherpe borende pijn hoofd en aangezicht.dag lang ,triptaan genomen hielp een beetje,2 dagen later weer migraine kenmerken van clusterhp, nog heviger,hysterisch vd pijn ,na afzwakken na 2 uur herhaalde dit zich[lees meer...] voor 2 dagen achter elkaar ,een hel,blijkt dat oxc ook juist status migraines, dus constante migraine aanvallen met hevige aangezichtspijn en schietende pijn kan geven,ontlading hersenactiviteit ,niks hielp,spuit tegen migraine/zuurstof voor clusterhp. Gelijk gestopt ,nu nog aan herstellen van deze traumatische ervaring Wat een vreselijk medicijn,dit na 10 dagen carbamazepine gebruikt omdat de carba niet met mijn diazepam samen kon die ik al jaren probeer af te bouwen,ook zo een hel elke dag zwaar paniek en overprikkeld Wat moet ik nu weer proberen om de ondraaglijke migraine en aangezichtspijn te verminderen ,heb totaal geen kwaliteit van leven meer

16-11-2015 | Vrouw | 49
Aangezichtspijn
Sinds ik dit medicijn gebruik, geen pijn meer, alleen af en toe lichte flitsen onder mijn oog.

27-09-2017 | Vrouw | 46
Aangezichtspijn
Het duurde 3 dagen voordat het effect had maar sindsdien heb ik geen last meer gehad

05-01-2022 | Vrouw | 42
oxcarbazepine (200mg)
Aangezichtspijn
Ik heb al 8 jaar pijn in mijn wang , kaak, oor en pijn bij mijn slaap, hier is niet mee te leven, het word met de dag erger , soms wil ik zelf een mes er in steken omdat het ondraaglijk is en huisart nam mijn niet serieus, nu heb ik inmiddels een andere arts die is nu mee bezig soms bel ik 4 xper week huilend op naar de huisarts dat ik niet meer wil leven zo, het voe[lees meer...]lt of er elke x een ballon word opgeblazen en knapt in mijn wang en slaap gebied heb bloed neuzen er door en misselijk van de pijn, zulke pijn is niet te houden, ik kan met kou niet naar buiten dat slaat op mijn oor en kaak deze pijn is zo erg dat ik echt vaak dacht stop met leven, maar hoop echt dat meer artsen er eerder mee komen om je te helpen, van je familie of omgeving hoef je het niet van te verwachten ,komt ze weer met der hoofdpijn hoor ,, Nou al weer pijn? Ik heb het dagen 24 uur lang non stop , aub mensen neem kontakt op met een goede kaak chirurg en laat een scan maken van je hoofd, en vraag of je op de pijn poli terecht kan, ik ben er nu mee bezig, dus hoop dat ik snel geholpen word, veel sterkte iedereen met deze helse pijn

20-01-2019 | Vrouw | 42
Aangezichtspijn
Ik gebruik dit medicijn nu een jaar. Het heeft een goed effect op de pijn, wat natuurlijk erg prettig is. Ik heb wel veel last van concentratie en geheugenproblemen. Ik voel me af en toe als iemand met ADD. Ik start met iets, maar maak het zelden af, kan me slechts 10 minuten focussen op 1 ding en mijn gedachten springen alle kanten op. Ook ben ik trager in het begrijpen v[lees meer...]an gesprekken of vragen. Het vermogen tot logisch redeneren is achteruit gegaan. Eerder dacht ik dat dat ook met stress in mijn leven te maken kon hebben, maar inmiddels ben ik daar niet meer van overtuigd. Deze bijwerkingen belemmeren mij erg in mijn (professioneel) functioneren. Als je afhankelijk bent van je hoofd voor het uitvoeren van je werk, is deze bijwerking een groot probleem.

02-09-2020 | Man | 41
Epilepsie
In 2012 met Oxcarbazepine begonnen na 2 maanden Keppra te hebben gebruikt, wat wegens gemoedstoestand absoluut niet beviel. Tussen 2012 en 2019 2 x een aanvalsvrije periode gehad van +/- 3 jaar met daartussen steeds een serie van 3 a 4 nieuwe aanvallen in korte termijn na elkaar. Elke x de dosis verhoogd en het bleef na dezelfde tijd terugkomen. Wat blijkt, bij mij is mij[lees meer...]n natrium zo ver gezakt dat het juist de aanvallen opwekt. In het begin vd verhoging werkte het steeds weer, maar op de achtergrond bleef mijn natrium zakken tot ik dus steeds weer nieuwe aanvallen kreeg. Ben nu over aan het stappen van 1900 mg naar 0 en ipv Oxcarbzepine overgegaan naar 200 mg Briviact. ( 10 mg Clobazam had en houd ik ernaast aan) Tot op heden bevalt de Briviact prima, maar nu ik inmiddels op 900 mg Oxcarbazepine zit ( op weg naar 0 ) merk ik wel dat het afbouwen met ups en downs gaat qua "mentale vermoeidheid/verwardheid" . het is niet heel ernstig en hopelijk trekt het snel weg

25-03-2015 | Man | 14
Epilepsie
Zeer effectief zonder merkbare bijwerkingen. Eerste middel was Lamotrigine..dat werkte niet..er was sprake van epilepsie met absences en tonisch clonische aanvallen.