Ervaringen met Pregabaline

Topamax (216 meningen)
Rivotril (190 meningen)

21-08-2023 | Man | 40
Polyneuropathie
Het voordoofde mijn voeten vrijwel voor 100% waardoor ik nauwelijks nog op mijn benen staan en lopen ging me erg moeilijk af. Plus werd autorijden een probleem doordat ik de pedalen niet meer voelde!

15-11-2022 | Man | 70
Polyneuropathie
Overgegaan op Cymbalta ofwel Duloxetine, maar nog steeds ontevreden. Tintelingen in handen en vingers zijn er nog altijd.

24-07-2022 | Vrouw | 72

22-12-2021 | Man | 79
Polyneuropathie
Sinds enkele jaren last van CIAP met gevolg, o.a. afschuwelijk brandende voeten. Gebruik nu 3 jaar pregabalin 4 x 75 mg per dag.. Geeft, op wisselende momenten, enige verlichting van de pijn. Zowel lichamelijk als wel geestelijk geen enkele bijwerking geconstateerd. Ja, een ding, ik heb soms het gevoel dat articuleren tijdens een gesprek wat moeilijker gaat.

14-10-2021 | Vrouw | 61
Polyneuropathie
Ik had last heel veel van tintelende, gloeiend hete voeten waardoor ik slecht sliep en daardoor constant mie en warrig was. Sinds ik pregabaline gebruik slaap ik meestal goed omdat ik veel minder last van mijn voeten heb. De eerste paar dagen was ik wankel bij het opstaan maar dat ging snel beter

21-07-2021 | Man | 60
Polyneuropathie
hele vervelende bijwerking, enorme spraakproblemen,stotteren,hoofdpijnen, hele nachten wakker

29-12-2019 | Man | 77
pregabaline (300mg)
Polyneuropathie
Na een herniaoperatie kreeg ik een ziekenhuis bacterie infectie. 3 maanden een zware antibiotica kuur na ongeveer een jaar nog met ernstig rugpijn ben mij linker arm en handsoes te tintelen. ook mijn linker been en voet kregen daar last van. daarna begon er een brandende pijn op de huid mijn benen. Neurologisch onderzoek wees uit Poly neuropathie Begonnen met 1x 75mg en [lees meer...]50mg Tramadol, geen effect. opgehoogd naar 2x 150mg en 100mg Tramadol. Dit gaf eerst wel wat verlichting, maar na enkele maanden werd het minder. Nu 2x 300mg en 2x 100mg Tramadol LP en tussen door 1000mg Paracetamol. Dit is voor mij nu dragelijk ik loop beter en het branderige gevoel op de huid van mijn benen is bijna weg. De er is zelfs een licht verbetering in het linker been opgetreden. Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen, maar ik ben snel moe en heuvel op lopen kost veel inspanning en is pijnlijk..

03-05-2019 | Vrouw | 49
Polyneuropathie
De ergste pijn in afgenomen in heftigheid, waardoor ik meer kan lopen, bewegen en actief zijn. De kijk op de toekomst is positiever geworden.

25-12-2018 | Man | 75
Polyneuropathie
Sinds enige jaren last van chronische idiopathische axonale polyneuropathie ook wel CIAP genoemd. Dag en nacht brandende overgevoelige voeten. En de voetzolen voelen vreemd aan. Pregabaline geeft enige verlichting. En, niet als laatste, het verbeterd de stemming en maakt alles wat draaglijker. Oorzaak onbekend en aanleg waarschijnlijk erfelijk. Meer familieleden hebben er [lees meer...]last van. Kan ook voortkomen uit zeer overmatig alcoholgebruik en diabetes. Geef geen geld uit aan therapieën, want die zijn er niet...

19-07-2018 | Man | 63
pregabaline (50mg)
Polyneuropathie
Hierbij kom ik enigszins terug op mijn beoordeling van 2 augustus 2017 Aangezien zenuwpijn een zeer vervelend iets is, ben ik toch verder gegaan met pregabaline, heb de huisarts gevraagd om een dosering van 2 X daags 25 mg. Bij deze dosering gaf wel wat verlichting en waren de bijwerkingen acceptabel. Toen langzaam opgehoogd, eerst 1 X 50mg en 1 X 25 mg per dag en uitein[lees meer...]delijk 2 X daags 50mg. Dit geeft een redelijk resultaat. Hierbij gebruik ik 3 X daags 1 capsule van 400mg palmitoylethanolamide (PEA) Dit geeft een goed resultaat. Dus gebruik van Pregabaline nauwkeurig instellen i.s.m. (huis)arts is mijn advies.

02-08-2017 | Man | 62
Polyneuropathie
Lijkt eerst te werken en verliest na enige dagen de werking, huisarts schrijft daarna dubbele dosering voor (150mg 2 X daags) voor. Daarna lijkt het enigszins te werken, maar de bijwerkingen zijn erg. Het verbaast mij dat dit medicijn zo gemakkelijk wordt voorgeschreven. Dit medicijn is m.i. ten zeerste af te raden, alleen gebruiken als het strikt noodzakelijk is. Puur ver[lees meer...]gif m.i.

18-01-2017 | Man | 67
Weinig resultaat

08-05-2016 | Man | 53
Polyneuropathie
Na een zoektocht door pijnpoli en huisarts ivm volgens huisarts extreme neuropatische pijn tgv chemotherapie met oxylaplatin nu 3 x 300 mg pregabaline per dag, 3x 100 mg tramadol per dag en 25 microgram fentanylpleisters. Deskundigen verbazen zich dat ik nog rondloop. Bijwerking: 15 kilo aangekomen, en die gaan er niet af omdat bewegen zeer pijnlijk is. Ik ben boos op onco[lees meer...]logie, omdat ze er dat bij de intake voor de chemo niets hebben verteld over neuropathie als bijwerking en toen het zich begon voor te doen zeiden dat dat bij de meeste mensen na een paar maanden over gaat. Ik heb zelf moeten uitvinden dat het neuropathie heet! Volgens oncoloog geen medicijn tegen; na door vragen toch wel, maar met bijwerkingen. Vorig jaar februari huisarts gebeld: doe mij de bijwerkingen maar. Begonnen met gabapentine, dosis daarvan opgevoerd; toen een ander medicijn, naam van kwijt, vervelende bijwerkingen, toen cymbalta, ook vervelende bijwerkingen, toen eerst lyrica, nu pregabaline. Maximale dosis, eigenlijk overdosering. Probeer t minderen met tramadol en pregabaline vanwege sufheid ene evenwichtsgevoel kwijt, maar dat geeft direkt weer pijnklachten. Pijn is met beschreven dosering onder controle, anders niet. Maar zo is het ook geen doen. Tips?