pregabaline

Topamax (203 meningen)
Rivotril (156 meningen)

01-09-2020 | Man | 63
pregabaline (150mg)
Het werkt zeker wel,alleen de weegschaal gaat naar waardes toe die mij niet aanstaan door dit middel.

28-08-2020 | Man | 50

17-07-2020 | Vrouw | 68
pregabaline (75mg)
Helpt goed maar voor mij zijn de bijwerkingen heel vervelend vooral Ineens In slaap vallen en gewichtstoename Na hernia ernstige pijn in rechterbeen met blijvende schade

22-06-2020 | Vrouw | 53
pregabaline (75mg)
Ik ben 53 en heb vanaf mijn 20e het hypermobiele ruggegraadssyndroom, zenuwpijnen en fybromyalgie. Daarnaast sinds kort artrose in handen en knieën en twee ruggenwervels verkeerd staan. Deze kunnen niet worden gecorrigeerd. Ik moet tweewekelijks naar de ortho manueel arts. Een paar x per jaar naar de pijnpoli voor de nek/zenuw pijnen voor zenuwblokkades. En ik neem qua [lees meer...]medicijnen. 375mg lyrica en 400mg tramadol plus paracetamol. Ik nam aanvankelijk alleen tramadol, maar omdat deze niet meer voldoende werkte heb ik de lyrica erbij gekregen. lyrica gebruik ik nu zó'n 10 jaar. Maar in 2013 hielpen de zenuwblokkades dusdanig goed, dat ik de lyrica kon afbouwen naar 1x75mg. Ik had nog wel de 400mg tramadol. Het afbouwen lukte me best aardig. Maar misschien ook door de adrenaline die door mijn lichaam gierde doordat ik een nieuwe liefde had. ( zeg ik nu achteraf) Door het afbouwen viel ik in 4mnd tijd meer dan 10kg af. Maar doordat de zenuwpijnen vanaf 2016 veel erger zijn geworden, neem ik nu weer 375mg lyrica plus 400mg tramadol en 2x p.dag 1 paracetamol tablet ook om de hoofdpijn wat te onderdrukken,. De pijn wordt redelijk onderdrukt maar ik heb weer veel last van bijwerkingen. Sowieso was ik door de lyrica in totaal 20kg zwaarder geworden. Dus de 10 kilo die ik ff kwijt was zijn er weer bijgekomen plus de 10kg die ik vanaf de start van de lyrica al was bijgekomen. En dat vind ik heel erg. Ik woog tot mijn 40e met 1.58 50kg en nu weer 74kg. 😥 die 4kg extra zijn ook door de leeftijd. Veel last van vreselijke dorst, droge mond, droge ogen, vertopping, moeheid, slecht slapen, vaak wazig zien, niks kunnen onthouden. Vaak niet eens op bepaalde woorden kunnen komen. En sinds een aantal weken heb ik ook nog zo'n last van vreemde keelpijn? Herkent iemand dit? Ik tracht al maanden om met de lyrica en de tramal te minderen, maar de pijn is helaas nog steeds te erg........ik heb al vaker met oa de pijnspecialist maar ook de huisarts overlegd of ik naar een ander medicijn6 met minder bijwerkingen kon switchen.. Maar beiden zeggen dat alle zenuwpijnstillers vrijwel gelijke bijwerkingen hebben. Dus zit er niks anders op dan ze "gewoon" maar te blijven nemen........😥

16-05-2020 | Vrouw | 64
pregabaline (75mg)
Heb wel wat bijwerkingen zoals dufheid en veel slaap.Maar wordt na 8 dagen al minder. Waar ik mee moeite mee heb is de hele dag trek en ben dus al 4 kilo in 8 dagen aangekomen. Op dag 14 evaluatie met huisarts . Dat gewichtstoename bezorgd mij toch wel.

07-03-2020 | Vrouw | 49

06-03-2020 | Vrouw | 35
pregabaline (75mg)
Twee keer een periode gebruikt nav zenuwpijn veroorzaakt door een rughernia. De medicatie hielp bij mij heel goed tegen de zenuwpijn (drie keer per dag 75 mg) De eerste dagen, tijdens het opbouwen, last van bijwerkingen als duizeligheid en ‘high’ gevoel. Daarna kon ik er prima mee functioneren, enkel af en toe wat vergeetachtig/ minder geconcentreerd. Ook het geleidelij[lees meer...]k afbouwen ging goed. Geen blijvende bijwerkingen oid.

27-02-2020 | Vrouw | 45
pregabaline (75mg)
Eerst nortriptyline geprobeerd helaas zonder resultaat. Over gestapt op pregabaline eerst 1x 75 mg voor de nacht. Na twee weken dosering in overleg met pijnpoli arts verdubbeld. Na nog eens drie weken 150 gr per dag geslikt te hebben, contact gehad met arts. Het medicijn doet voor mij helemaal niets helaas. Nu weer aan t afbouwen omdat de arts me dat advies heeft gegeven[lees meer...]. Merk nog steeds geen verschil nu 4 dagen weer 75 mg geslikt. Nog 3 te gaan en dan helemaal stoppen. Ik hoop dat het medicijn voor anderen wel het gewenste resultaat hebben. Ook heb ik geen last gehad van bijwerkingen oid.

30-12-2019 | Man | 25
pregabaline (150mg)
In maart 2019 begonnen met pregabaline voor zenuwpijn in beide benen (2x75mg). Het middel gaat na een paar weken werken, maar binnen enkele weken verminderd de werking en komt de pijn er weer doorheen. Steeds blijven ophogen tot ik de maximale hoeveelheid van 2x300mg bereikte. Bijwerkingen nemen dan wel toe, maar valt mee te leven. Bijwerkingen voornamelijk wazig zien, li[lees meer...]chte gewichtstoename en een afwezig gevoel. Je kan er wel goed op slapen. Nu geswitcht naar nortriptilyne en tot zover werkt dat beter, maar heeft wel meer aanwezige bijwerkingen.

18-12-2019 | Vrouw | 70
pregabaline (75mg)
Voor de zenuwpijn in mijn benen na chemo helpt het gedeeltelijk. Kan iets verder lopen maar ben wel minder moe door de dag heen.

25-11-2019 | Vrouw | 37
pregabaline (150mg)
Pregabaline voor fibromyalgie en ASS Ik val in slaap vallen als ik stilzit, ben enorm vermoeid, waarbij ik met moeite maar amper mijn ogen kan openhouden. Ongeacht aantal uren slaap (tussen 6 uur en 10 1/2 uur geprobeerd voor langere tijd, met zelfde effect). Energy drink helpt enigszins om te kunnen functioneren, maar de hoeveelheid nodig (8 à 10 blikjes per dag) is ook[lees meer...] niet goed voor mijn lichaam. Ik heb niet het idee dat de Pregabaline, de Duloxetine versterkt, maar heb net verhoging gehad v/d Pregabaline dus wacht dat af

29-10-2019 | Vrouw | 62
pregabaline (75mg)
Vanwege een 9 maandenslepende pijn van rug naar voet. Diagnose huisarts: zenuwpijn. Ik kreeg Pregabaline 75mg per capsule met een opbouw lijst ( naar een totaal van 4 capsules per dag) en na 3 maanden een evaluatie met als doel om af te bouwen. We spraken dit goed door en mijn conclusie hierbij was dat het medicijn de hersenen zou triggeren; deze zouden na 3 maanden vero[lees meer...]nderstellen dat de pijn inmiddels verdwenen was en de rug-, bil-, en beenspieren inmiddels weer op volle toeren zullen werken. En dat is goed nieuws. Ik ga er voor. Die ene bijwerking is wel opmerkelijk; in mijn hippietijd gebruikte ik joints om high of stoned te worden. Dàt effect heb ik nu ook. Ik ben werkelijk doldwaas vrolijk. Ik herken het, ken de gevolgen, maar weet er ook zorgvuldig mee om te gaan. Ik kon destijds stoppen, dus nu ook. Onder vakkundige begeleiding van mijn huisarts. Ondertussen geniet ik wel van die vrolijkheid. Met de weet dat ik over iets meer dan 2 maanden inmiddels, zal stoppen, accepteer ik de nogal heftige bijwerkingen.

12-10-2019 | Vrouw | 58
pregabaline (75mg)
Ik begon met pregabaline voor de zenuw pijn dat hielp niet. Wel werkte het positief op mijn humeur. Later ben ik er twee gaan slikken op advies van de neuroloog omdat het dan wel wat af zou doen aan de zenuwpijn. Het hielp niet. Weer veel later wilde de neuroloog dat ik er drie ging slikken. Dat heb ik niet gedaan. In overleg met de huisarts ben ik gestopt. Na een week wa[lees meer...]s ik dood moe, ik was echt tot niets meer in staat. Ik moest me ziek melden. Volgens de huisarts lag dat niet aan het stoppen met de pregabaline. Pas weken later toen een co assistente zei dat het toch zou kunnen ben ik weer begonnen en de klachten waren na enkele dagen verdwenen. Weer veel later heb ik geprobeerd heel heel langzaam af te bouwen. Maar na een week of zes werd ik weer zo moe. Vreselijk moe. Ik kan dus niet stoppen met de pregabaline . Nu ben ik er achter gekomen dar ook de vergeetachtigheid waar ik steeds meer last van krijg in de lijst met bijwerkingen staat. Ik vergeet van alles, en doe som rare dingen. Mijn hersenen geven dus de verkeerde signalen door. Meestal kan ik het nog verbloemen en verbeteren. Maar als ik de deur van de diepvries open laat staan kan dit behoorlijke gevolgen hebben. En als ik op mijn werk fouten ga maken, dan is echt het hek van de dam. Ik kan niet stoppen, want dan zou ik wie wet hoe lang in de ziektewet moeten gaan, en mijn man zou dat niet aan kunnen.

10-04-2019 | Vrouw | 65
pregabaline (75mg)
ik heb erge zenuwpijn in het hele lichaam. ik gebruik het nu twee dagen en ze beginnen te werken. ik heb een paar bijwerkingen en dat zijn: moeheid, duizelig, dikke benen, bijna niet kunnen lopen, maar dat kan ik nog wel aan. ben zeer positief en lacht eindelijk weer. ik heb HEEEEEEL veel pijn gehad, nu nog wel maar het begint minder te worden. ik weet waar ik de pijn[lees meer...] van gekregen heb: van zyprexa. ik ben verslaafd geweest. ze hebben me van alles aangepraat, ben in 2017 gestopt met ALLE medicijnen en toen werd de pijn HEEL erg. ik ga nu verder met mijn leven, ik ga genieten. laat je nooit geen medicijnen aanpraten. ik had er 103 PER week. ik zie er eindelijk weer goed uit 😃 graag een reactie.

03-04-2019 | Man | 68
pregabaline (300mg)
Matig effect, veel vervelende bijwerkingen.

18-01-2019 | Vrouw | 31
pregabaline (75mg)
De zenuwpijn werd in 2dagen minder. Niet helemaal pijnvrij maar te doen. Wel last van obstipatie en soms vergeetachtigheid

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum