pregabaline

Topamax (207 meningen)
Rivotril (166 meningen)

27-11-2021 | Man | 32
pregabaline (300mg)
Na een dik jaar aan de opiaten gezeten te hebben op advies van de (naar later bleek co-assistent) neuroloog van Martini vanwege aanhoudende hernia/zenuwpijn. Konden niets anders voor me betekenen dan me met steeds meer en meer pijnstillers naar huis te sturen (wat eindigde in 4x50 mg Tramadol + 3x 20mg Oxycodon per dag, voor bijna 5 maanden lang). Eindelijk serieus geno[lees meer...]men door de neuroloog van een ander ziekenhuis. Deze heeft me z.s.m. van alle opiaten afgehaald en me overgezet op pregabaline. Aanvankelijk 1x 75mg per dag, maar binnen twee dagen al op naar 2x 75mg. Toen ook dat niet genoeg bleek kreeg ik 2x 150mg per dag. Dit helpt aanzienlijk beter dan de oxycodon of tramadol, nagenoeg zonder bijwerkingen. Op deze manier is het een stuk beter uit te houden tot aan de operatie.

18-11-2021 | Vrouw | 66
pregabaline (75mg)
Ik heb 7 mnd. 150 mg per dag gebruikt. De eerste 6 wkn zelfs 2 x 150 mg. Maar ik werd een Zombie. Ik overleg met de arts hebben we het toen verlaagd. Daar ik veel last van PDS ben ik dit middel gaan gebruiken. Heb het in 3 wkn voorzichtig afgebouwd . Ben nu 2,5 week zonder maar wat voel ik me ellendig. Alles wat je maar kan hebben gebeurd: Hartkloppingen,mijn hele [lees meer...]buik is overal gevoelig . Beklemmend gevoel op de borst ,misselijk en kom zeer slecht in slaap.Trillerig en kort van stof.Ben ook behoorlijk depressief. Eergister bij mijn huisarts geweest dat ik mij zo beroerd en naar voel.Masr had er geen verklaring voor. Ben nu zelf op onderzoek uit gegaan en ben een stuk wijzer geworden.Ik ben aan het AFKICKEN.Dasr ben je mooi klaar mee:Had ik dit geweten was ik er NOOIT aan begonnen.

02-10-2021 | Man | 85
pregabaline (75mg)
Rugpijn die ondanks 6 X een “blok” gezet in het UZA Antwerpen niet vermindert. Dit middel voorgeschreven door de huisarts. Heb vooral s’nacht veel minder pijn waardoor ik beter slaap . Vaak ook wat langer.

07-09-2021 | Vrouw | 63
pregabaline (75mg)
De pijn is nog voelbaar, maar gedemd. Ik kan weer gewoon lopen. Zo fijn.

30-08-2021 | Vrouw | 27
pregabaline (75mg)
Ik gebruik pregabaline sinds 4 maanden 3x 75 mg. In het begin merkte ik weinig alleen wat bijwerkingen. Duf,moe. Enzo. Na 4 maanden begon ik pijn te krijgen op me borst en kreeg het erg benauwd met hartkloppingen . Spoed naar ziekenhuis ze dachten een longembolie. Helaas niks gevonden. Na een week afbouwen was ik helemaal gestopt toen begon de ellende kreeg paniekaanvallen[lees meer...], angst hartkloppingen werd depressief. Na een week weer begonnen met 25 mg en nu rustig afbouwen. Heb nog steeds pijn aan me borst maarja ik kan niet stoppen.Ik heb zoveel spijt van dit medicijn. Was ik er maar nooit aan begonnen.Weinig hulp en begeleiding van artsen. Iemand nog tips? Ik zie het allemaal niet meer zitten.

30-08-2021 | Man | 76
pregabaline (25mg)
Ik ben dit voorgeschreven voor spierschokjes in de bilspier (zenuwtrekkingen in de bil) ten gevolge van lumbale isschias. Dit is volgens de voorschrijvende arts blijkbaar een zenuwpijn. Heb op voorhand de hele bijsluiter gelezen. Dit medicijn zou in mijn geval wel moeten werken als men leest waarvoor het dient.Tot nu toe heeft dit medicijn voor mij geen enkel effect. Het [lees meer...]enige waar ik elke dag mee geconfronteerd wordt zijn de bijwerkingen. Ik ben dus helemaal niet tevreden over de effectiviteit. Eigenlijk is het enige wat effectief is zijn de bijwerkingen. Hopelijk hebben anderen positievere ervaringen.

30-08-2021 | Man | 72
pregabaline (150mg)

29-08-2021 | Man | 44
pregabaline (75mg)
Twijfel erg over operatie, hierdoor voorlopig pijnstilling dmv pregabaline. Na maanden stop ik nu om te kijken wat ik voel. Lichaam lijkt erg problemen te hebben met starten met medicijn en het afbouwen. Moe, futloos en depressief gevoel. Weet eerlijk gezegd niet meer wat ik voel. Begin zo langzaam hopeloos gevoel te krijgen.

05-07-2021 | Vrouw | 48
pregabaline (75mg)
Ik slik dit medicijn nadat ik een aantal maanden tramadol heb geslikt. Dat beviel niet goed meer door de bijwerkingen. Pregabaline gebruik ik voor chronische rugpijn door een versleten wervel. Tot nu toe ben ik erg tevreden. De pijn is grotendeels weg. Ik kan weer veel meer. Voel me ook rustig door dit medicijn en slaap erg goed

13-06-2021 | Vrouw | 65
pregabaline (300mg)
Ze weten nog weinig over de zenuwen en hebben nog geen behandeling hier voor ze kunnen het alleen verzachten

07-06-2021 | Vrouw | 57
pregabaline (150mg)
Van het een op het andere moment, helse pijn, medicatie hielp na een dag of 10, opgebouwd tot 450 mgr, nu vanwege bijwerkingen af aan het bouwen. Ik was mezelf niet meer: moe, concentratieverlies, geheugen problemen, kan weinig prikkels verdragen, hou vocht vast. Pijn is te doen zo maar heb veel last van de bijwerkingen. Maak me zorgen over langdurig gebruik. Ben benieuw[lees meer...]d of er iets bestaat tegen de bijwerkingen.

13-04-2021 | Vrouw | 66
pregabaline (75mg)
Na een geknelde zenuw in de rug, na operatie nog verder moeten nemen.

13-04-2021 | Vrouw | 61
pregabaline (75mg)
Heb neuropathie in beide handen Heupen en rug begonnen pijn te doen mri gehad Uitslag atrose en kleine vernauwing Pregabeline 75 mg gekregen maar helpt nog niet optimaal Krijg verergening van schoken in handen en benen moet oppassen dat ik geen servies laat vallen

13-04-2021 | Vrouw | 66
pregabaline (75mg)
Na een geknelde zenuw, na operatie nog verder moeten nemen.

22-03-2021 | Vrouw | 55
pregabaline (75mg)
De pijn is bijna weg. Helaas de jeuk niet. Ik kan alles maar beperkt. Je moet even doorzetten met pregabaline. Maar het is persoonlijk en bij ieder verschillend. Ik heb er baat bij. De bijwerkingen wegen niet op tegen de pijn. Ik gebruik het nu 1,5 tegen aangetaste zenuwen in me hoofd. Gordelroos. Nu nog last van droge mond. Veel drinken. En ja die extra kilo’s. Grrrr

11-03-2021 | Vrouw | 56
pregabaline (75mg)
Het middel nam de pijn weg naar de bijwerkingen werden niet minder ik kreeg er steeds meer Eerst nog geprobeerd of 50 gmr beter zou gaan maar helaas,na 4 weken direct moeten stoppen. De eerste 2 dagen ziek en toen werd het steeds beter en gingen de bijwerkingen weg.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum