pregabaline

Topamax (204 meningen)
Rivotril (165 meningen)

13-04-2021 | Vrouw | 66
pregabaline (75mg)
Na een geknelde zenuw in de rug, na operatie nog verder moeten nemen.

13-04-2021 | Vrouw | 61
pregabaline (75mg)
Heb neuropathie in beide handen Heupen en rug begonnen pijn te doen mri gehad Uitslag atrose en kleine vernauwing Pregabeline 75 mg gekregen maar helpt nog niet optimaal Krijg verergening van schoken in handen en benen moet oppassen dat ik geen servies laat vallen

13-04-2021 | Vrouw | 66
pregabaline (75mg)
Na een geknelde zenuw, na operatie nog verder moeten nemen.

22-03-2021 | Vrouw | 55
pregabaline (75mg)
De pijn is bijna weg. Helaas de jeuk niet. Ik kan alles maar beperkt. Je moet even doorzetten met pregabaline. Maar het is persoonlijk en bij ieder verschillend. Ik heb er baat bij. De bijwerkingen wegen niet op tegen de pijn. Ik gebruik het nu 1,5 tegen aangetaste zenuwen in me hoofd. Gordelroos. Nu nog last van droge mond. Veel drinken. En ja die extra kilo’s. Grrrr

11-03-2021 | Vrouw | 56
pregabaline (75mg)
Het middel nam de pijn weg naar de bijwerkingen werden niet minder ik kreeg er steeds meer Eerst nog geprobeerd of 50 gmr beter zou gaan maar helaas,na 4 weken direct moeten stoppen. De eerste 2 dagen ziek en toen werd het steeds beter en gingen de bijwerkingen weg.

20-02-2021 | Man | 37
pregabaline (75mg)
Ik heb de pregabaline 1 week genomen en ben er toen mee gestopt omdat ik allemaal zenuwtrekkingen er van kreeg. Ik kon niet eens mijn telefoon gebruiken want ik lag echt letterlijk te stuiteren op bed

01-09-2020 | Man | 63
pregabaline (150mg)
Het werkt zeker wel,alleen de weegschaal gaat naar waardes toe die mij niet aanstaan door dit middel.

28-08-2020 | Man | 50

17-07-2020 | Vrouw | 68
pregabaline (75mg)
Helpt goed maar voor mij zijn de bijwerkingen heel vervelend vooral Ineens In slaap vallen en gewichtstoename Na hernia ernstige pijn in rechterbeen met blijvende schade

22-06-2020 | Vrouw | 53
pregabaline (75mg)
Ik ben 53 en heb vanaf mijn 20e het hypermobiele ruggegraadssyndroom, zenuwpijnen en fybromyalgie. Daarnaast sinds kort artrose in handen en knieën en twee ruggenwervels verkeerd staan. Deze kunnen niet worden gecorrigeerd. Ik moet tweewekelijks naar de ortho manueel arts. Een paar x per jaar naar de pijnpoli voor de nek/zenuw pijnen voor zenuwblokkades. En ik neem qua [lees meer...]medicijnen. 375mg lyrica en 400mg tramadol plus paracetamol. Ik nam aanvankelijk alleen tramadol, maar omdat deze niet meer voldoende werkte heb ik de lyrica erbij gekregen. lyrica gebruik ik nu zó'n 10 jaar. Maar in 2013 hielpen de zenuwblokkades dusdanig goed, dat ik de lyrica kon afbouwen naar 1x75mg. Ik had nog wel de 400mg tramadol. Het afbouwen lukte me best aardig. Maar misschien ook door de adrenaline die door mijn lichaam gierde doordat ik een nieuwe liefde had. ( zeg ik nu achteraf) Door het afbouwen viel ik in 4mnd tijd meer dan 10kg af. Maar doordat de zenuwpijnen vanaf 2016 veel erger zijn geworden, neem ik nu weer 375mg lyrica plus 400mg tramadol en 2x p.dag 1 paracetamol tablet ook om de hoofdpijn wat te onderdrukken,. De pijn wordt redelijk onderdrukt maar ik heb weer veel last van bijwerkingen. Sowieso was ik door de lyrica in totaal 20kg zwaarder geworden. Dus de 10 kilo die ik ff kwijt was zijn er weer bijgekomen plus de 10kg die ik vanaf de start van de lyrica al was bijgekomen. En dat vind ik heel erg. Ik woog tot mijn 40e met 1.58 50kg en nu weer 74kg. 😥 die 4kg extra zijn ook door de leeftijd. Veel last van vreselijke dorst, droge mond, droge ogen, vertopping, moeheid, slecht slapen, vaak wazig zien, niks kunnen onthouden. Vaak niet eens op bepaalde woorden kunnen komen. En sinds een aantal weken heb ik ook nog zo'n last van vreemde keelpijn? Herkent iemand dit? Ik tracht al maanden om met de lyrica en de tramal te minderen, maar de pijn is helaas nog steeds te erg........ik heb al vaker met oa de pijnspecialist maar ook de huisarts overlegd of ik naar een ander medicijn6 met minder bijwerkingen kon switchen.. Maar beiden zeggen dat alle zenuwpijnstillers vrijwel gelijke bijwerkingen hebben. Dus zit er niks anders op dan ze "gewoon" maar te blijven nemen........😥

16-05-2020 | Vrouw | 64
pregabaline (75mg)
Heb wel wat bijwerkingen zoals dufheid en veel slaap.Maar wordt na 8 dagen al minder. Waar ik mee moeite mee heb is de hele dag trek en ben dus al 4 kilo in 8 dagen aangekomen. Op dag 14 evaluatie met huisarts . Dat gewichtstoename bezorgd mij toch wel.

07-03-2020 | Vrouw | 49

06-03-2020 | Vrouw | 35
pregabaline (75mg)
Twee keer een periode gebruikt nav zenuwpijn veroorzaakt door een rughernia. De medicatie hielp bij mij heel goed tegen de zenuwpijn (drie keer per dag 75 mg) De eerste dagen, tijdens het opbouwen, last van bijwerkingen als duizeligheid en ‘high’ gevoel. Daarna kon ik er prima mee functioneren, enkel af en toe wat vergeetachtig/ minder geconcentreerd. Ook het geleidelij[lees meer...]k afbouwen ging goed. Geen blijvende bijwerkingen oid.

27-02-2020 | Vrouw | 45
pregabaline (75mg)
Eerst nortriptyline geprobeerd helaas zonder resultaat. Over gestapt op pregabaline eerst 1x 75 mg voor de nacht. Na twee weken dosering in overleg met pijnpoli arts verdubbeld. Na nog eens drie weken 150 gr per dag geslikt te hebben, contact gehad met arts. Het medicijn doet voor mij helemaal niets helaas. Nu weer aan t afbouwen omdat de arts me dat advies heeft gegeven[lees meer...]. Merk nog steeds geen verschil nu 4 dagen weer 75 mg geslikt. Nog 3 te gaan en dan helemaal stoppen. Ik hoop dat het medicijn voor anderen wel het gewenste resultaat hebben. Ook heb ik geen last gehad van bijwerkingen oid.

30-12-2019 | Man | 25
pregabaline (150mg)
In maart 2019 begonnen met pregabaline voor zenuwpijn in beide benen (2x75mg). Het middel gaat na een paar weken werken, maar binnen enkele weken verminderd de werking en komt de pijn er weer doorheen. Steeds blijven ophogen tot ik de maximale hoeveelheid van 2x300mg bereikte. Bijwerkingen nemen dan wel toe, maar valt mee te leven. Bijwerkingen voornamelijk wazig zien, li[lees meer...]chte gewichtstoename en een afwezig gevoel. Je kan er wel goed op slapen. Nu geswitcht naar nortriptilyne en tot zover werkt dat beter, maar heeft wel meer aanwezige bijwerkingen.

18-12-2019 | Vrouw | 70
pregabaline (75mg)
Voor de zenuwpijn in mijn benen na chemo helpt het gedeeltelijk. Kan iets verder lopen maar ben wel minder moe door de dag heen.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (565) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum