pregabaline

Topamax (212 meningen)
Rivotril (170 meningen)

25-09-2022 | Vrouw | 27
pregabaline (150mg)
Ik ben HSP: high sensetive person. Ik vang veel meer prikkels op dan de meeste mensen. Pregabeline legt een beschermlaagje over mijn zenuwstelsel in waardoor ik minder intens op prikkels reageer en hierdoor minder snel overwhelmed wordt. Hierdoor krijg ik minder snel angstaanvallen, paniekaanvallen en hoofdpijn. Ik slik dit in combinatie met venlafaxine (antidepri) en quet[lees meer...]iapine (voor mijn insomia)

17-09-2022 | Vrouw | 75
pregabaline (150mg)
Heb al 25 jaar zenuwpijn van welgeteld 1 zenuw. Vanuit 6 de borstwervel lopend naar voren onder rechter borst. Heb er al van alles aan laten doen ( A 4 tje vol ) Niets helpt! Wordt alleen maar erger. Heb maximale hoeveelheid tramadol geslikt en weer moeten afbouwen vanwege uiteindelijk geen resultaat. Nu begonnen met pregabaline. Zie dat het dezelfde kant opgaat als tramad[lees meer...]ol…. Gewenning! Dus nu ook weer gestopt. Moet gewoon leven met helse pijnen …vreselijk!!!

31-07-2022 | Vrouw | 46
pregabaline (75mg)
Vraag Ik heb charcot Marie tooth ( zenuwstoornis) Alsook 2 hernia in onderrug. Kreeg meer zenuwpijnen en rusteloze benen. Waarvoor ik dit medicijn voor geschreven kreeg. Pijn en rusteloze benen beter. Maar verschrikkelijk jeuk en soms tintelende handen. Lees dit niet als bijwerking?? Komt dit nog voor of zou het vanuit de rug komen? Eind augustus MRI en [lees meer...]afspraak revalidatie arts....

13-07-2022 | Vrouw | 49
pregabaline (25)
Ik heb pregabaline in gebruik 1x daags 25 mg en erbij 1 oxycodon 5 mg..ik wou eigenlijk geen hogere dosis ivm angst gewichtstoename, Maar nu denk ik aan een kant deze pijn is ook niet meer te hebben in mijn beide benen,ik heb ook MS maar wil wel heel graag van deze pijn af...dus toch maar arts bellen of de dosis niet beter verhoogd kan /mag worden...

29-06-2022 | Vrouw | 53
pregabaline (300mg)
Ik gebruik dit medicijn al 7 jaar . Door MS heb ik zenuwpijn en dit middel helpt mij heel goed. Wel ben ik genoodzaakt geweest om de dosering flink op te hogen. Zo ben ik begonnen met 75 mg waar ik jaren genoeg aan had. Inmiddels zit ik ik op 300 mg. Ik heb veel last van evenwichtsstoornissen. Ik weet niet of dit komt door de MS of de Pregabaline. Ik wens iedereen die di[lees meer...]t leest veel sterkte en beterschap!

24-06-2022 | Vrouw | 46
pregabaline (75mg)
Na constatering van een hernia begonnen met pregabaline, 2 x 75 mg per dag, pijn verdween, echter zat ik binnen mum van tijd helemaal onder de uitslag, wat een jeuk, via de huisarts 2 x een stootkuur prednison gekregen om de netelroos onder de knie te krijgen en per direct gestopt mrt pregabaline, de pijn is ( op een dove tintelende voet na) niet meer teruggekomen en [lees meer...]als ik toch wat last heb dan neem ik een diclofenac, pregabaline helpt echt goed tegen de zenuwpijn maar de grootste bijwerking ( netelroos) won het van de pijnstiller

08-06-2022 | Man | 48
pregabaline (225mg)
Pijn is draagbaar. Ik slik 2 x 225 mg per dag.. heb slaapeloosheid..tijdens vergadering dus gewoon in slaap vallen van vermoeidheid.. ernstig transpireren.. soms moeilijk praten..na een werkdag Total los thuiskomen.. geen energie.. af en toe gewoon compleet w

16-05-2022 | Vrouw | 52
pregabaline (75mg)
Kreeg de medicijn voor dat mijn been en arm stijf werden als ik ging slapen dan bleef het een beetje soepelder zei mijn eerste nuroloog de 2de zei dat het voor de pijn was maar pijn heb ik niet in mijn arm en been maar bij de romp had ik tegen 2de gezegd. Ik weet het zelf niet meer waar het voor is het werkt wel voor de been en arm om soepelder te houden. Ik heb sarcoïdos[lees meer...]e gehad in mijn ruggemerg dat was niet zo fijn heb nu littekens ervan daar krijg ik nu pregabiline voor.

06-05-2022 | Vrouw | 66
pregabaline (300mg)
Doorgesneden zenuwen bij heiligbeen. Zenuwen al helemaal ingekapseld in gezwel, goedaardig, na 7 weken geen ontlasting internist gebeld en zelfde dag langs geweest. Ook vreemde pijn in linkerbeen, had er niets mee te maken maar volgende dag na 24 uur niet hebben kunnen plassen weer gebeld en had toen al verlammingsverschijnselen en zelfde avond spoedoperatie. Was toen 39 [lees meer...]jaar, zou nooit meer kunnen lopen maar had ik zelf niet gehoord. Toenmalige partner wel en na week strompelde ik weer rond wat volgens neurochirurg wonder was

01-05-2022 | Vrouw | 74
pregabaline (75mg)
Na inname liep ik al na twee uur rond als een zombie. Ben gestopt en heb het na twee dagen weer geprobeerd. Nu savonds ingenomen ipv smorgens. Ook nu weer snel duizelig en algehele malaise. In mijn geval is het middel erger dan de kwaal.

27-03-2022 | Vrouw | 69
Her middel deed niets.

05-03-2022 | Vrouw | 50
pregabaline (75mg)
coctail aan medicatie gehad bij onhoudbare zenuwpijn door hernia. door de oxicodon en andere opiaten kon ik de eerste weken slapen en de pijn minder voelen. bij het wakker zijn waren de pijnen te scherp. nu na een aantal weken en een injectie voelt alles dof. de pijn zit nog in de verte. Het is net of er een waas zit over alles. of ik dag en nacht aan het slapen ben. ik wi[lees meer...]l zsm afbouwen van dit rotmedicijn. Maar het helpt om het dragelijk te maken. Ben wel ook aangekomen. maar dat heeft er mee te maken dat ik nauwelijks kan lopen.

23-02-2022 | Vrouw | 64
pregabaline (75mg)
Mij pijn is voor 85% verminderd,maar waarschijnlijk stop ik want de bijwerkingen ervaar ik als zeer vervelend.

15-02-2022 | Man | 42
pregabaline (150mg)
Zenuwpijn door ms. Na jaren pijnstillers te slikken, wat niet tot nauwelijks werkte blijkt dat het zenuwpijn is en pregabaline heeft een hoop veranderd. Bijna nooit meer pijn, maakt leven stuk fijner. Bijwerking was eerste week euphorish maar daar was mijn partner wel blij mee, haha Verslavend weet ik nog niet maar denk dat ik er nooit meer af kom ivm ms en das prima

27-01-2022 | Vrouw | 62
pregabaline (150mg)
Ik heb tal van aandoeningen, belangrijkste is Fybromyalgie en Artrose en botontkalking. Daarnaast tekenbeet gehad aantal jaren geleden. Heb last van chronische hernia op links en soms op rechts, etc. Waardoor ik last had van dusdanige zenuwpijnen, dat ik daardoor soms nachten in de weer was. Niet wist hoe ik moest liggen, zitten, staan en lopen. Alles deed mij verrotte ze[lees meer...]er. Niet te beschrijven. Zodoende ben ik langzamerhand in het traject beland van pijnstillers, waaronder Pregabaline, Oxycodon 5 mg (1-6 dg), Oxy 20 (3 dgs), Oxy 10 langdurig (2 dgs). Daarnaast nog Oxazepam (indien nodig 2 dgs) en Zetpil 1000 mg (4 dgs). Als ik ook maar één medicijn oversla per dag, dan draag ik daar gelijk de "pijn"-consequentie van. Gebruik ik alles naar behoren en op tijd, dan kan ik met de juiste dagindeling en géén stress, zeer goed de dag doorkomen. Ik heb eens geprobeerd om af te bouwen, maar dat ging jammergenoeg niet op. Binnenkort ga ik proberen, door een nieuwe manier van eten (100% gezond), in combi met astronautenvoeding, te zien of dit mij kan helpen om mijn leven weer beter op de rit te brengen. Dit samen met ondersteuning van mijn man en gebed. Anders zou ik het niet redden. Zo heeft ieder zijn of haar eigen verhaal. Ik wens een ieder veel sterkte toe met zijn of haar beslissingen. Reacties zijn welkom.

28-12-2021 | Vrouw | 50
pregabaline (75mg)
Voorgeschreven gekregen wegens een dubbele nekhernia. Begonnen met 2 x 75 mg. Dit haalde de scherpe randjes van de heftige pijnen weg maar na een aantal uren begon het weer en waren 2 pillen per dag net niet voldoende. Opgehoogd naar 3 x 75 mg per dag. Zenuwpijnen zijn nu te handelen. Binnenkort naar neurochirurg en dus afwachten wat er aan gaat gebeuren.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (555) - Antibiotica - penicillines breedspectrum