Ervaringen met Rivotril

clonazepam

Restless legs syndrome (rusteloze benen) (22 meningen)
Beenkrampen (11 meningen)
Slapeloosheid (9 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)

15-04-2020 | Man | 25
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik dit medicijn al meer als 10 jaar en werkt perfect. Alleen het zwakt langzaam af en merk ook dat ik meer ga in nemen dan voorgeschreven. Om te zorgen dat het weer effect heeft om mijn aanvallen ga ik kijken voor een alternatief om de werking van rivotril weer volledig te krijgen alleen dit zal ik met me dokter moeten over leggen. Het is niet meteen verslavend [lees meer...]maar daardoor sluipt het er in helaas. En ja balen dat rivotril ineens besloot een irritante blauwe kleurstof toe toevoegen, dit was ooit transparant en zorgde voor geen kleding vlekken. Verder wel een top medicijn ik heb adhd en maak geen melatonine aan dus die medicijnen slik ik ook maar desondanks heb ik geen bijwerkingen.

13-01-2020 | Vrouw | 65
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb er veel baat bij voor de restless benen. depressief gevoel. En als ik een paar dagen wat minder wil innemen kan ik bijna niet in slaap komen s'nachts.

21-12-2018 | Vrouw | 58
clonazepam (2mg)
Morbus Sudeck

23-09-2018 | Vrouw | 28
clonazepam (2,5mg/ml)
Ik heb een periode van 2 jaar rivotril genomen als ik deze niet nam werd ik het gewaar , uiteindelijk heb ik doorgevaren en op 5 weken tijd volledig afgebouwd met een schema dit was niet makkelijk ik heb alle verschijnselen gehad diaree , slecht slapen , hartkloppingen , druk op de borst , hoofdpijn , zweet aanvallen kort gezecht ik heb sterretjes gezien ik neem geen medic[lees meer...]atie meer dat een verslaving voortbrengt! Het is makkelijk deze in te nemen maar heel moeilijk om er vanaf te geraken het heeft een stevige dosis karakter nodig

14-09-2018 | Vrouw | 40
clonazepam (2mg)
Lang verhaal maar de huisarts heeft. Mij te lang door laten lopen met darmklachten. De klachten werde steeds erger en ik werd maar niet serieus genomen. Uiteindelijk werder de klachten zo hevig dat ik op de spoed belande. Ook hier werd geen oorzaak gevonden voor mijn klachten. De 2de nacht kreeg ik een rare aanval waarin ik het gevoel had dat ik gelijk stopte met ademen.[lees meer...] Mijn hele lichaam verstijfde en alles stak en deed zeer. Erg in paniekngeraakt maar de zusters zeiden alleen "volgens mij lig je hier gewoon te hyperventlieren en ging daarna weer weg. 4 dagen lang niet durven slapen dus daar uiteindelijk zelf een psycholoog ingeschakeld omdat ik het niet meer zag zitten. en toen mocht ik ook nog naar huis Met oxazepam en temazepam naar huis gegaan maar aan het slapen veranderde niets. Uiteindelijk rivotril gekregen 2 mg die ik mag gebruiken als ik een aanval niet onder controle kan krijgen. Eergisteravond 1 gehad en prima geslapen . Wel zo dronken en sloom als een gympies toen het werkte. Vanmorgen weer 1 gehad omdat ik mijn zenuwen niet de baas kon. Weer dronken en loom maar een paar heerlijke uurtjes geslapen . Ik geloof dat het verslavend kan zijn maar dit is voor nu het enige middel waar ik wel op slaap en DAT heb ik nodig. Als het tijd is om af te kikker zien we dat dan wel weer

23-05-2018 | Vrouw | 66
clonazepam (0,5mg)
Ik heb al heel lang last van slapenloosheid. Echte slaappillen wil/ mag mijn huisdokter niet schrijven. Al de rest helpt niet. Deze winter last gekregen van wintertenen. De koude is voorbij, maar mijn tenen, voeten tot half mijn benen blijven singelen. Daarom heeft mijn huisdokter Rivotril 0.5 mg voor geschreven. Die tingeling in mijn voeten is beter en joepie ik slaap[lees meer...]. Het probleem is wel, dat ik van gans de dag niet klaar meer ben. Ik val in slaap waar ik zit. Ik neem nu op mijn eigen een half tabletje, maar ik ben nog niet klaar in den dag, alles gebeurd in een waas. Ook maak ik mij zorgen dat het dient voor epilepsie, wat ik niet heb, maar wat doet dat in je hersenen?

19-04-2018 | Man | 56
clonazepam (1mg/ml)
Polyneuropathie
Ik heb last van neuropathie in de benen dit middel geeft wat meer rust zodat ik een beetje beter kan slapen ik gebruik hiervoor nog een aantal medicijnen

19-02-2018 | Man | 34
Alcoholverslaving
Ik gebruik Rivotril om de zin in alcohol te verminderen, een voldoende sterke dosis geeft je net dat 'tipsy' gevoel waardoor je niet gaat drinken. Werkt rustgevend en ik slaap er ook beter door.

10-12-2017 | Vrouw | 28
Fibromyalgie
Ik kreeg Rivotril 0,5mg voorgeschreven in 2013 voor een diepere slaap. Dit werkte effectief. Ik kreeg last 2jaar later van spierpijnen, bij nader onderzoeken werd er fibromyalgie vastgesteld. Vermoeidheid was al jaren aanwezig. Ik begon met 1/2 co van 0,5mg en nu 4jaar later al een jaar ervan 1mg ‘s avonds. Dit werkt heel goed en het werkt overdag verder tot de middag. Dan[lees meer...] Begin ik weer last te krijgen van spierspasmen in mijn rug en mieringen in beide voeten. Als pijnstilling neem ik overdag 100mg Tramadol en 3g paracetamol. Met deze combinatie gaat het wel goed.

22-05-2017 | Man | 49
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen omdat ik tijdens een slaaponderzoek met CPAP dus geen apneu had, maar toch nog veel wriemelde met mijn voeten. Ik moet zeggen dat het mij vooral deugd doet minder spierspanning te voelen overdag, omdat ik mankte en enorme krampen heb normaal gezien als fibromyalgiepatient. Van die rusteloze benen verbetering merk ik niets ( ik[lees meer...] denk zelf dat het een beetje aan het verergeren is terug, meer mieren in mijn benen zowel s'avonds als s'ochtends). Wel ben ik uitermate tevreden over de spierspanning die minder is. Ik moet nu bespreken of ik de dosis moet opbouwen ivm RLS die erger aan het worden zijn. Ik wil het eigenlijk behouden omdat ik veel beter stap met minder spierspanning...

10-01-2017 | Man | 57
clonazepam (1mg/ml)
Angst
Ik zou hier ook beter van slapen, het is nu 2 uur in de nacht. Je zou toch denken? Ik ben in behandeling bij een neuroloog vanwege Parkinson.

13-05-2016 | Vrouw | 40
Tinnitus
plotseling oorsuizen gekregen, niet door lawaai, misschien wel door stress (wie zal het zeggen). Wel bij de tandarts geweest, verstandskies laten trekken. Niemand die het weet. In het begin was het niet uit te houden, door dit middel is het rustiger geworden, acceptatie.

13-07-2015 | Vrouw | 56
MS (multiple sclerose)
Slik rivotril 0,5 mgr al jaren voor de zenuwpijnen in m'n benen. Heb het in de loop vd jaren opgebouwd van 0,5 mgr tot nu 1,5 mgr per nacht. Ga nu over op 2 mgr per nacht, omdat de pijn weer aanwezig is en me slapeloze nachten bezorgd.

27-06-2015 | Vrouw | 55
Lage rugpijn
Ik slik al het 9 jaar dus, eerst 0,5 mgr. Nu 1 mg. Dus nog weinig! Zonder slaap ik niet. Accepteer het gewoon. Wat ik hier lees soms ! Ja dan zou ik als een zombie leven zoveel mgr!!

27-06-2015 | Vrouw | 55
Lage rugpijn
Al jaren aan de rivotril ivm rugpijn, beenpijn. slaapstoornissen, en tijdelijk restless leggs. Ik weet idd niet of het nog werkt, iig slaap ik zonder niet door! wel inslapen. heb eerst jarenlang maar 0,5 geslikt. toen jaren 1 mgr. en nu soms 1,5 mg. dus niet veel. en wil het zo houden. laatst was het vergeten en toch goed geslapen. meestal neem ik nu 1 mg. gaat ook [lees meer...]goed! zonder lukt niet . vooral voor het slapen nu.

24-06-2015 | Vrouw | 46
Nek- / rughernia
Heb dit middel 20 jaar geleden voorgeschreven gekregen ivm met hernia, had naast rugpijn tintelingen en doof gevoel in voet. Ik heb geen last van bijwerkingen. Dokter vertelde dat dit middel niet verslavend is, dat is het wel, je kan niet zomaar stoppen. Ik heb het nodig om beter de dag door te komen. Zit nu in overleg met de huisarts op 1 tablet maar valt tegen. Veel me[lees meer...]er getintel in de voet, en meer pijn in rug.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (623) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum