Ervaringen met Rivotril

clonazepam

Restless legs syndrome (rusteloze benen) (22 meningen)
Beenkrampen (11 meningen)
Slapeloosheid (9 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)

07-06-2015 | Vrouw | 47
Epilepsie
Ik gebruik al vanaf mijn 12e Rivotril. Dit i.v.m. epilepsie. In eerste instantie schreef een neuroloog 2 mg voor samen met 500 mg Depakine. Aangezien ik complex partiële insulten heb, is de epilepsie moeilijk behandelbaar. Ik heb alle medicatie wat er is op dat gebied al gehad. Vaak ben ik bij de neuroloog geweest en deze kon mij dan niets bieden. We hebben toen de Rivotr[lees meer...]il opgehoogd. Van 2 mg naar 4. Van 4 mg naar 6. En van 6 mg naar 8. Toen wist ik nog niet dat dit gelijk staat aan 160 mg valium per dag. Nog maar net van bed en 's middags moest ik al weer liggen. Maar op een gegeven moment ben ik gaan afbouwen. Dit in overleg. Maar dat is veel te snel gegaan. In 2 weken tijd stond ik op nul. En dat heb ik geweten. Een cold turkey ....... Bijna alles wat je kunt bedenken kwam in één keer los. Spierpijn, angst, koorts, huilbuien en nog veel meer. Maanden heb ik in bed gelegen. Ik viel 15 kilo af. M'n haar is zo erg uitgevallen ..... het is nu nog niet zoals het voorheen was. Maar uiteindelijk, na die maanden, ging het beetje bij beetje beter. Ik werd een nieuw mens. En dat ben ik nog steeds. Blijf a.u.b. van die rotzooi af. Het is troep. Verslavend, ... uiteindelijk doet het helemaal niks meer. Maar stop je..... dan schreeuwt je lichaam om het spul. Je bent een verslaafde. En niet alleen met 8 mg. Ook met minder ...... Kijk uit !! En bouw maandelijks met een 8e deel heel langzaam af. Een tijdsbestek van een paar maanden, en dan gaat het goed. Nogmaals ..... Wees Voorzichtig !!!

13-05-2022 | Vrouw | 48
clonazepam (2mg)
Na zware rugoperatie met blijvende zenuwschade moet ik Rivotril nemen. Nu na 9jr heeft het mij geen voldoening meer. Ik wil er gewoon mee stoppen en eens kijken hoe mijn lichaam zal reageren zonder Rivotril. Je kan dit toch geen eeuwigheid nemen want uw lichaam komt gewend aan de dosis. Ook neem ik morfine tegen de pijn en heb ik een neuro-stimulator zitten sedert vorige w[lees meer...]inter. Ik wil kunnen leven zonder al die medicijnen want het heeft een invloed op jezelf.

24-04-2016 | Man | 48
Trillen
Vroeger bij geboorte of zwangerschap een hersenbeschadiging gehad. Sinds mijn Thp plaatsing kreeg ik enorm last van trillingen in de spieren. Ook schoot mijn kop van de prothese er continu uit. Sindsdien slik ik rivotril 0,5 Mg tablet voor het slapen gaan. In 2015 beide heupen geheel gereviseerd en nog schiet de heup uit de kom. Dosering verhoogd naar 1 Mg voor het slapen[lees meer...]. Trillingen in spieren blijven en is sindskort ook overdag 0,5 Mg 's morgens. Medicijn geeft niet de werking waar het voor bestemd is. Inmiddels een anti luxatie brace op maat gemaakt. Op 18 mei word dit middel stopgezet ivm verslaving en geen effect!

04-05-2015 | Man | 48
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik wil iedereen waarschuwen voor dit medicijn. Ik heb het bijna 5 jaar gebruikt in druppelvorm. Heel langzaam kreeg ik vreselijke klachten, zowel lichamelijk als psychisch. Ik had geen idee dat het aan het medicijn kon liggen. Geen enkele arts heeft er ooit iets over gezegd. Geheugenstoornissen, depressie, pijnlijke spieren, maag en darmproblemen, oogproblemen, gewrichtspr[lees meer...]oblemen, agressie etc etc. Ik heb jaren in een roes geleefd en gedacht dat ik voor altijd ziek zou blijven. Door goed te zoeken op het internet van alles te weten gekomen over dit medicijn en wat niet in de bijsluiter staat. Maar de bijwerkingen zijn heel ernstig bij langdurig gebruik. Je kunt er zelfs dementie door krijgen. Ik ben vorig jaar gestopt met een afbouwschema en nog steeds ben ik niet de oude. In het begin vond ik het een fantastisch medicijn, langzamerhand sloopt het je. Je wordt een junk zonder dat je het weet. Afbouwen is vreselijk moeilijk maar het kan wel. Schrik niet van de heftige ontwenningsverschijnselen. Na langzame afbouw voel je je na maanden pas beter. Maar het is het waard!

12-06-2013 | Vrouw | 48
clonazepam
Ik gebruik nu al 2 jaar de helft van 0,5 rivotril.ik zou er zo graag meewillen stoppen mijn psychiater zegt dat dit niets meer doet , zijn er mensen op deze site die dit laatste stukje hebben weg gelaten zonder bijwerkingen , ik ben super tevreden geweest over dit medicijn heeft mij echt door moeilijke periodes heen geholpen

22-05-2017 | Man | 49
clonazepam (2,5mg/ml)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen omdat ik tijdens een slaaponderzoek met CPAP dus geen apneu had, maar toch nog veel wriemelde met mijn voeten. Ik moet zeggen dat het mij vooral deugd doet minder spierspanning te voelen overdag, omdat ik mankte en enorme krampen heb normaal gezien als fibromyalgiepatient. Van die rusteloze benen verbetering merk ik niets ( ik[lees meer...] denk zelf dat het een beetje aan het verergeren is terug, meer mieren in mijn benen zowel s'avonds als s'ochtends). Wel ben ik uitermate tevreden over de spierspanning die minder is. Ik moet nu bespreken of ik de dosis moet opbouwen ivm RLS die erger aan het worden zijn. Ik wil het eigenlijk behouden omdat ik veel beter stap met minder spierspanning...

21-09-2016 | Man | 49
clonazepam (0,5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
N.a.v. het Restless Legs Syndome heb ik Rivotril voorgeschreven gekregen. 0,5 mg tabletten in te nemen voor het slapen gaan. Begin augustus 2016 begonnen, eerste weken effectief en zo goed als geen problemen meer met in slaap vallen. Echter de oorzaak van de steeds erger wordende vermoeidheid en spierpijnen in voeten, benen, armen en schouders, denk u nu te moeten relater[lees meer...]en tot het gebruik van Rivotril. Door een toevalligheid dat ik niet tijdig bij de Apotheker geraakte, heb ik 2 dagen geen Revotril gebruikt, te weten dat langdurig stappen, trappen nemen, uit de auto stappen enz... op sommige momenten zeer pijnlijk en moeilijk was, kon ik deze ochtend zonder problemen de trap af, de avond ervoor moest ik me ook niet uit de zetel laten schuiven om op te staan en was ik al verrast, maar heeft me aan het denken gezet en ben zo terecht gekomen op dit forum. Hoop dat ik met deze de oorzaak van mijn spierpijnen en vermoeidheid gevonden heb, want was niet meer te verdragen, op aanraden van specialist staat er nog een fysiologisch en neurologisch onderzoek gepland, maar hoop met deze dat de oorzaak gevonden is. Te weten dat ik reeds 23 jaar diabeet ben en vreesde voor de mogelijke gevolgen zoals motorische polyneuropathie. Voor alle duidelijkheid heb ik maar 1 voorschreven verpakking van 50 tabletten Revotril gebruikt en hoop dat er op deze korte tijd geen ontwenningsverschijnselen zijn.

02-01-2015 | Vrouw | 49
clonazepam
Hallo, Zat sinds april aan dit medicijn met vreselijke bijwerkingen. De klok rond slapen overal spierpijn en dood moe..niet voor uit te branden. Alles in mijn lijf voelde zwaar. Ik kreeg voor de nacht 2x2 mg nu blijkt dat ik te veel van dit middel heb gekregen en ben nu aan het afbouwen zit nu sinds 30 december op 3 mg en 13 januari ga ik naar 2 mg Nu is mijn conc[lees meer...]lusie dat dit raar spul is..kom slecht in slaap heb nog meer spierpijn...kan mijn armen niet aan het stuur van de fiets houden , zo,n pijn doet het. En mijn stemming is ook niet al te best...snel geïrriteerd en zo veel huilen en onrust en trillen. Herkent iemand zich hier in? Ik hoop het wel want dan ben ik niet de enige...enig idee hoelang dit nog gaat duren voordat ik weer een beetje mij zelf ben? Dit is echt niet leuk zo Alvast bedankt Groet, Diana

18-02-2015 | Vrouw | 50
Aangezichtspijn
heb al 7 jaar last van aangezichtspijn, 4 operaties gehad met weinig resultaat. nu staan er nog 2 operaties te wachten. hoop dat dat een beetje helpt want van depijn kom ik nooit meeer af.

06-11-2014 | Man | 51
clonazepam
Dit is levensgevaarlijk spul! Als ik had geweten wat dit uiteindelijk met je doet, was ik er nooit aan begonnen. Ik heb het jaren gebruikt en kreeg last van allerlei dingen, met name extreme vermoeidheid en spierproblemen en ademhalingsproblemen. Zolang je het gebruikt heb je het niet door. Totdat je wilt stoppen. Dat is echt de hel! NOOIT maar dan ook NOOIT coldturkey sto[lees meer...]ppen. Gebruik het afbouwschema van benzo.uk.org en hou jr daar strikt aan. Na langdurig gebruik wordt je echt gek als je ineens stopt. Het is niet te beschrijven door welke hel je moet als je gaat stoppen. Ik ben nu afgelopen oktober 2014 gestopt na afbouw van 7 maanden! Het heeft m'n hele zomer verknalt en ik voel me nog steeds depressief maar de wil om van deze troep af te komen is groot. In amerika heet het Clonopin. Tik maar eens in op youtube en google "withdrawal Clonapin". Zonder dat je het weet ben je een echte junk. Het is nog erger dan afkicken van Heroine of cocaine. Daar ben je in een paar maanden vanaf. Dit kan jaren duren voordat je weer enigszins normaal bent. Mijn advies: NOOIT AAN BEGINNEN! ZEER maar dan ook ZEER verslavend! In het begin fantastisch, maar het keert zich absoluut tegen je. Voor iedereen die wil afbouwen of al bezig is met stoppen: ik weet waar jullie doorheen gaan. En mijn gedachten zijn bij jullie. Het is echt een veel te potente benzo en artsen weten het niet. 1mg clonazepam is equivalent aan 10 mg diazepam. Dus erg sterk dit spul en de halfwaardetijd is kort, waardoor je overdag rare dingen gaat doen.

14-01-2024 | Vrouw | 53
Epilepsie
Na anderhalve dag in status epilepticus gelegen te hebben kreeg ik Rivotril om de nacht door te komen. De aanvallen zijn gestopt maar ik voel me net n zombie .. weet niet goed of dit nou aan de Rivotril ligt of nog t herstel is van mn aanvallen.. kan bijna niet normaal functionerend zo

27-07-2014 | Man | 53
Beenkrampen
ben sedert lang alcoholverslaafd, en de beenkrampen (spasmen) zijn een gevolg hiervan. Ben nu in behandeling sedert 3 maanden, resultaten zijn ok Maar sexueel is er niet veel aan de hand (geen erectie, tot verdriet van mijn vriendin :-(

03-07-2013 | Man | 53
clonazepam
Ik gebruik al een 5 tal jaren Rivotril Clonazpam voor RLS = Rusteloze benen syndroom (RBS) of Restless legs syndrome (RLS) . De symtomen zijn voor het grootste deel ( zou bijna zeggen bijna volledig verdwenen ) . Vanaf de eerste week had ik elke nacht vreselijke dromen .Mijn beide ouders waren net overleden en daarom dachten we dat deze dromen het gevolg waren van de ve[lees meer...]rwerking die er aan te pas komt als u uw beide ouders verliest op 10 weken . De dromen werden nachtmerries en zijn de laatste tijd verschrikkelijk . Het dromen over verschrikkelijke dingen zoals duivels , overleden mensen enz enz . Het is niet het dromen alleen . Ik wordt wakker al bevend van de schrik en ben er zo goed als zeker van dat ik ze gevoeld heb als ze in mijn rug aan het porren zijn , mijn dekens van mij sleuren , soms staat mijn bed te dansen . Ik kijk op de wekker en val terug in slaap . Terug die enge dromen . Wordt terug wakker en dan is er soms maar een uur of een half uur ertussen . Ik ben geen enkele morgen uitgeslapen . Ik kan me de nachtmerries heel goed herinneren als ik wakker ben . Dit al verteld tegen huisarts en die gaf me de raad om de Rivotril te nemen een uur of 2 voor het slapengaan . Een beter resultaat .... is er niet . Geloof me gerust als ik zeg dat ik elke avond als ik de dekens over mij trek denk .... wat zal het deze nacht zijn . Binnenkort moet ik terug op controle en ga toch vragen aan de huisarts of er niets anders te verkrijgen is dan Rivotril . Misschien een goed geneesmiddel , maar voor mij persoonlijk zijn de nachtmerries ( elke nacht ) verschrikkelijk . Mijn eerste medicijn dat ik heb ingenomen voor RLS daar moest ik van de hartspecialiste met stoppen wegens hartklachten .

26-07-2018 | Vrouw | 54
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
Omdat ik al vanaf mijn jonge jeugd slecht sliep en ik blijkbaar CVS had (gekregen?) schreef de specialist Rivotril voor om toch tenminste fatsoenlijk te slapen. Dat hielp. Wat ik pas onlangs uitvond (nadat ik reeds 4.5 maanden gestopt was): blijkbaar was het oorzaak van agressie in een asielzoekerscentrum en toen begreep ik plots... die onverklaarbare zelfmoord gedachten e[lees meer...]n - pogingen, de agressie... Ik was gestopt omdat ik onverklaarbare hoofdpijnen had gekregen en niets hielp. Ten einde raad stopte ik een paar nachten met Rivotril - en nam de slechte slaap erbij - en de hoofpijn bleef weg! De die hele Rivotril de deur uit. Ja, ettelijke weken 2 tot 4 uur per nacht geslapen, maar ik wilde doorzetten en dat is gelukt, sinds half juli slaap ik weer beter.

02-03-2018 | Vrouw | 55
Epilepsie
Ik heb alle soorten epilepsie overgehouden aan 9 beroertes en 1 TIA ik ben sowieso al chronisch vermoeid en met clonazepam rivotril is dat dubbel zo erger ik slaap alleen nog maar ik heb meer last van de bijwerkingen dan van mijn epilepsie als ik die 2 tegen over elkaar moet opwegen dus ben het inmiddels ook aan het afbouwen zelf ik. Ben eerst van 2 naar anderhalf gegaan t[lees meer...]oen naar1 tablet ik zit nu op een half tablet maar de stoffen hangen nog te veel in mijn systeem dat ik zelfs nu nog last van de bijwerkingen heb moe depressief non actief veel slapen hoofdpijn nog steeds nog steeds misselijk al met al gezegt een rot medicijn zou verboden moeten zijn het maakt een junkie van je waar ik woonde dachten dat ik een junk was omdat ik altijd afwezig en versuft over straat naar de winkel ging dat heeft mij besloten om het af te bouwen ja ik had en heb afkick verschijnselen zo voel ik me fit zo slaat het weer om in vermoieidheid dat ik me bed weer in kijk dat is toch geen leven meer ik lag 7 dagen alleen nog maar op bed geen sosciaal contacten zelfs net mn kids niet omdat ik alleen maar sliep of slaap ik slaap me leven voorbij heb doordat ik depressief ben van de rivotril zelfmoord neigingen ze moeten een ander middel zoeken met minder bijwerkingen

27-06-2015 | Vrouw | 55
Lage rugpijn
Ik slik al het 9 jaar dus, eerst 0,5 mgr. Nu 1 mg. Dus nog weinig! Zonder slaap ik niet. Accepteer het gewoon. Wat ik hier lees soms ! Ja dan zou ik als een zombie leven zoveel mgr!!