Ervaringen met Rivotril

Bij  EpilepsieX

Restless legs syndrome (rusteloze benen) (22 meningen)
Beenkrampen (11 meningen)
Slapeloosheid (9 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)

02-03-2018 | Vrouw | 55
Epilepsie
Ik heb alle soorten epilepsie overgehouden aan 9 beroertes en 1 TIA ik ben sowieso al chronisch vermoeid en met clonazepam rivotril is dat dubbel zo erger ik slaap alleen nog maar ik heb meer last van de bijwerkingen dan van mijn epilepsie als ik die 2 tegen over elkaar moet opwegen dus ben het inmiddels ook aan het afbouwen zelf ik. Ben eerst van 2 naar anderhalf gegaan t[lees meer...]oen naar1 tablet ik zit nu op een half tablet maar de stoffen hangen nog te veel in mijn systeem dat ik zelfs nu nog last van de bijwerkingen heb moe depressief non actief veel slapen hoofdpijn nog steeds nog steeds misselijk al met al gezegt een rot medicijn zou verboden moeten zijn het maakt een junkie van je waar ik woonde dachten dat ik een junk was omdat ik altijd afwezig en versuft over straat naar de winkel ging dat heeft mij besloten om het af te bouwen ja ik had en heb afkick verschijnselen zo voel ik me fit zo slaat het weer om in vermoieidheid dat ik me bed weer in kijk dat is toch geen leven meer ik lag 7 dagen alleen nog maar op bed geen sosciaal contacten zelfs net mn kids niet omdat ik alleen maar sliep of slaap ik slaap me leven voorbij heb doordat ik depressief ben van de rivotril zelfmoord neigingen ze moeten een ander middel zoeken met minder bijwerkingen

07-06-2015 | Vrouw | 47
Epilepsie
Ik gebruik al vanaf mijn 12e Rivotril. Dit i.v.m. epilepsie. In eerste instantie schreef een neuroloog 2 mg voor samen met 500 mg Depakine. Aangezien ik complex partiële insulten heb, is de epilepsie moeilijk behandelbaar. Ik heb alle medicatie wat er is op dat gebied al gehad. Vaak ben ik bij de neuroloog geweest en deze kon mij dan niets bieden. We hebben toen de Rivotr[lees meer...]il opgehoogd. Van 2 mg naar 4. Van 4 mg naar 6. En van 6 mg naar 8. Toen wist ik nog niet dat dit gelijk staat aan 160 mg valium per dag. Nog maar net van bed en 's middags moest ik al weer liggen. Maar op een gegeven moment ben ik gaan afbouwen. Dit in overleg. Maar dat is veel te snel gegaan. In 2 weken tijd stond ik op nul. En dat heb ik geweten. Een cold turkey ....... Bijna alles wat je kunt bedenken kwam in één keer los. Spierpijn, angst, koorts, huilbuien en nog veel meer. Maanden heb ik in bed gelegen. Ik viel 15 kilo af. M'n haar is zo erg uitgevallen ..... het is nu nog niet zoals het voorheen was. Maar uiteindelijk, na die maanden, ging het beetje bij beetje beter. Ik werd een nieuw mens. En dat ben ik nog steeds. Blijf a.u.b. van die rotzooi af. Het is troep. Verslavend, ... uiteindelijk doet het helemaal niks meer. Maar stop je..... dan schreeuwt je lichaam om het spul. Je bent een verslaafde. En niet alleen met 8 mg. Ook met minder ...... Kijk uit !! En bouw maandelijks met een 8e deel heel langzaam af. Een tijdsbestek van een paar maanden, en dan gaat het goed. Nogmaals ..... Wees Voorzichtig !!!

03-05-2015 | Vrouw | 34
Epilepsie
Ik heb deze gekregen tegen epilepsie, 's morgens krijg ik depakine 500 Mg en 's avonds rivotril. De eeg was schoon, maar toch wijzigde ze de medicatie. Ik werd neerslachtig. Zelfmoordpogingen gedaan. Ik val steeds om en ben zeer prikkelbaar. Elke dag zie ik het leven niet meer zitten. Het lijkt alsof je continue gedrogeerd bent en niet zelf kan denken. Ook heb ik dromen wa[lees meer...]arvan ik niet weet of ze echt gebeuren. Geheugen is zeer slecht waardoor het praten erg achteruit gaat. Ik ben op eigen initiatief nu gestopt, omdat het je leven kapot maakt, je bent niks meer waard, steeds moe en ga je slapen. Ik weiger dit medicijn.

10-01-2014 | Man | 8
Epilepsie
Mijn zoontje heeft epilepsie sinds hij 1 jaar oud is. Na diverse medicatie te hebben geprobeerd, is er naast Lamictal en Topamax ook Rivotril bij opgestart. Een zoektocht naar de juiste medicatie dus. Na jaren zoeken, gingen we naar een andere specialist, die ons aanraadde Rivotril af te bouwen. Nu het afgebouwd is, hebben we een heel ander kind. Voorheen dachten ze aan ad[lees meer...]hd, concentratieproblemen en hij vertoonde moeilijk gedrag en op school ging het niet vlot vooruit. Na de afbouw is hij rustiger, kan zich beter concentreren en maakt eindelijk vorderingen op school. Hij is vrolijk en zijn gedrag is top. Verschrikkelijk om te beseffen wat dergelijk medicijn met jouw kind kan doen!!

10-06-2013 | Man | 39
Epilepsie
Ik neem al jaren rivotril zij het in lage dosis omdat ik heel alert ben voor verslaving, ik ben hier ooit mee gestart omdat ik oftewel als gevolg van de anti-epilleptica die ik neem oftewel als gevolg van epilepsie die ik heb s'nachts nogal veel spiertrekkingen heb die me wakker houden. De eerste 5 jaar kon ik me behelpen met sporadisch clonazepam gebruik. Ondertussen hang[lees meer...] ik ondanks de zeer lage dosis, waarvoor ik moeite moet doen om ze zo laag te houden er volledig aan. Het werkt nog amper tegen de spiertrekkingen, maar als ik afbouw (hoe langzaam ook ) krijg ik op een gegeven moment paniek aanvallen tot en met flauwvallen toe. Ik kan gewoon niet minder dan 8mg nemen, en zelfs deze lage dosis leid er toe dat ik soms niet voor 12u s'middags functioneer. Afblijven...op termijn zeer verslavend...mijn concentratie heeft er ook onder te leiden, ik krijg ruglast omdat mijn spierspanning niet is zoals het hoort. Volgens mij kan je nog beter cannabis gaan gebruiken, je zou kunnen argumenteren dat dat drugs zijn. Maar laat je niet wijsmaken dat andere medicatie dat niet is. De reden dat je benzo's en SSRI geleidelijk moet afbouwen is omdat je in essentie een junk bent.

28-12-2022 | Vrouw | 36
Epilepsie
Ik kan op een of andere manier niet inloggen of jou reactie zien zou jij mij kunnen (...) ///RED Mijn medicijn.nl - om op een mening te reageren: het is nodig om een eigen account te hebben. wij zetten geen privé gegevens online - wij geven geen gegevens door //

24-12-2022 | Vrouw | 37
Epilepsie
Rivotril niet verkrijgbaar heeft iemand iets over De switch is niet fijn

22-11-2012 | Vrouw | 42
Epilepsie
Ik slik het voor nachtepilepsie waardoor ik slaapwandel. Ik heb minder last van aanvallen ook overdag maar ik word er zo somber van. Lusteloos nergens zin in.

14-01-2024 | Vrouw | 53
Epilepsie
Na anderhalve dag in status epilepticus gelegen te hebben kreeg ik Rivotril om de nacht door te komen. De aanvallen zijn gestopt maar ik voel me net n zombie .. weet niet goed of dit nou aan de Rivotril ligt of nog t herstel is van mn aanvallen.. kan bijna niet normaal functionerend zo

28-12-2022 | Vrouw | 37
Epilepsie
Dit zou echt super zijn ik weet dat dit niet mag maar ik ben zo gevoelig voor de switch ik ben moeder van 2 Kids ik heb al 3x moeten switchen en dit was echt een hell ze zijn nergens meer te verkrijgen ik weet me geen raad meer vandaar via dit

24-09-2023 | Vrouw | 61
Epilepsie
Ik slik al zeker 10 jaar rivotril, voor epilepsie en na 4 zware rug operaties. Zoals bij iedereen wel bekend was het een tijd lang slecht leverbaar, nu weer volop leverbaar, maar let op de originele rivotril was van Roche, nu heeft een Duitse fabrikant dit overgenomen, de doosjes en potjes zijn bijna hetzelfde, je ziet het eigenlijk niet. Ik heb enorme bijwerkingen gekrege[lees meer...]n van deze rivotril, clonazepan is voor mij ook geen optie en ik kan niet zonder. In België is het soms nog te krijgen van Roche, maar er zijn nieuwe regels, je mag het niet meer over de grens mee nemen. Als iemand nog rivotril 0,5 mg of 2 mg van Roche heeft, ik ben ten einde raad //////////////RED. Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek./////////

01-10-2022 | Man | 42
Epilepsie
Mensen die de 0,5 mg tabletten nemen en in huis hebben. Als je ze nodig hebt. Hou ze en lever anders in voor epilepsie patiënten zoals. ik er is niet aan te komen Voor als je het ik werkt beter dan de druppels. Verschrikkelijk zijn die maar er is niks anders.

12-03-2018 | Vrouw | 56
Epilepsie
Ik heb het voorgeschreven gekregen voor Exploding Head Syndrome. Helpt geweldig. Heb er geen last meer van. Begonnen met 2 mg, nu 6 mg, verdeeld over de dag ook om rustig van te worden. Ben er erg blij mee! EHS is afschuwelijk. Vanaf het moment dat ik Rivotril voorgeschreven kreeg, geen last meer van gelukkig.

04-01-2017 | Vrouw | 46
Epilepsie
Ik slik rivotril bij een voorbode van een insult. Ik voel het van te voren aankomen, als dat gebeurt neem ik 1 mg. en als het na 20 min. nog niet over is mag ik de andere helft, blijft het echter doorgaan moet ik een dokter bellen of eerder moet iemand voor mij een dokter bellen. Ik blijf altijd bij met een insult wat nogal uitzonderlijk schijnt te zijn. Als baby tot mijn[lees meer...] zesde had ik grand mal daarna ben ik er over heen gegroeid maar nadat ik in 1992 een beroerte heb gehad is het weer terug gekomen. Ik heb 2 jaar geen medicatie geslikt, omdat ik daarvoor al 2 jaar aanval vrij was maar kerstavond 2015 kreeg ik het in de hevigste vorm terug ik heb opnieuw 2 x dgs. 500 mg. kepra voorgechreven gekregen en ook zelf toen om de rivotril gevraagd, omdat t bij mij heel goed werkt en ben er dan ook heel tevreden over ik ga naar mijn bed als ik het heb ingenomen en kom de nacht goed door volgende dag lichte hoofdpijn maar dat is door de aanval en de inspanning daarbij, de volgende dag kan ik gewoon weer normaal functioneren en leef een gewoon leven.