Ervaringen met Topamax

09-03-2012 | Man | 3
Epilepsie

26-05-2012 | Vrouw | 15
topiramaat
Mijn dochter (15 j.) neemt 25 mg en 50 mg nu sinds bijna een half jaar. Zij is enkele (gewenste) kilo's kwijt, heeft inderdaad soms vervelende tintelingen maar verder geen enkele bijwerking. Het is dus zeer persoonlijk zoals voor elk medicijn geldt. Als je de bijsluiter van alle bestaande medicijnen leest, neem je nooit nog iets in. De bijwerkingen die beschreven staan[lees meer...] zijn van toepassing op een bepaald percentage onder de mensen, de ene heeft er last van, de andere niet. Ik vind dus niet dat je je daardoor moet laten beïnvloeden, maar zelf eens uitproberen wat het met jou doet. Mijn dochter heeft nog zeer zelden een migraineaanval en ze komt van zo'n drie à vier aanvallen per week!

11-08-2022 | Vrouw | 17
topiramaat (15mg)
Ik gebruikte het voor migraine op mijn 16e/17e. Verschrikkelijk spul. Voor 3 maanden lang was ik een vreselijk mens. Haaruitval, woedeaanvallen, depressiviteit, constant huilen, fysiek agressief, verward, onaardig, impulsief en nog wel meer. Versterkte mijn add gigantisch. Mijn omgeving wisten niet meer hoe ze met mij om moesten gaan. Na stoppen was ik weer de oude. Stop a[lees meer...]lsjeblieft met dit spul zodra je je slecht voelt

16-11-2015 | Vrouw | 17
topiramaat (25mg)
1ste week 1 tablet, vanaf de 2de week 2 tabletten per dag. Na de 2de dag met 2 tabletten, waren er verschrikkelijke nevenwerkingen: fouten schrijven, zelfs eigen naam verkeerd schrijven, 2x hetzelfde woord schrijven omdat je niet meer weet dat je dat geschreven hebt, spreken doe ik als iemand die net een beroerte heeft gehad, dus met veel stotteren en hakkelen en takkele[lees meer...]n. Mijn ademhaling is verstoord en ik word hier ontzettend moe van. MRI scan en CT scan en reflex-onderzoeken hebben uitgewezen dat er geen beroerte is opgetreden, dus het is zuiver van de Topamax. Ik laat die nu al 3 dagen en er is geen beterschap, het zou toch een week duren voor de symptomen weg zouden zijn en dan misschien nog logopedie om terug deftig te leren praten en schrijven!!!

19-07-2014 | Vrouw | 17
topiramaat
ik slik topiramaat (topamax) al meer dan 2 jaar eerst 25mg toen 50mg nu 6 maanden 75mg ik kreeg die helemaal niet voor migraine of epilepsie ik heb dat niet ik heb volgens iedereen agressie regulatie problematiek en daarvoor krijg ik die zodat ik niet meer boos word in combinatie met nog andere medicatie helpt het bij mij wel ik heb totaal geen bijwerkingen(gehad) bij mij [lees meer...]werkt het wel.

09-02-2024 | Vrouw | 19
topiramaat (25mg)
Na 2/3 keer in de week heftige migraineaanvallen werd dit medicijn voorgeschreven. Heb voor dat ik dit ging gebruiken veel gelezen over bijwerkingen maar wilde het toch proberen. Eerste week begon ik met 1 pilletje toen merkte ik nog niks. Daarna ging ik het ophogen en ik heb mij nog nooit voor een langere tijd zo raar gevoeld. Ik was totaal niet mijzelf. Het begon met t[lees meer...]rillingen in mijn voeten en handen dit kon wel 5 min aanhouden. Ik vergat ook elke keer dingen. De ergste bijwerking ( wat niet vernoemd wordt ) is spraakgebrek. Ik kon totaal niet meer uit mijn woorden komen. Ik vergat elke keer woorden als ik een zin vertelde. Ik was me hier wel heel bewust van en kreeg daardoor ook last van angst als ik wist dat ik moest spreken want lange zinnen vertellen of überhaupt spreken koste mij heel veel moeite door dit medicijn, werd er uiteindelijk ook heel onzeker van. Ik weet niet of dit werkt voor migraine want ik slikte het maar voor een maand. Ik raad dit medicijn echt aan niemand aan. Ik was zo blij toen ik mocht stoppen en voel me weer helemaal mezelf. ( met af en toe migraine ) wat ik liever heb dan deze rare bijwerking!!!!

28-04-2023 | Vrouw | 19
topiramaat (100mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Voor het slapen, het zou moeten helpen voor sneller slapen en minder nachtmerries (ptss). Merk dat ik soms misselijk en beetje raar gevoel in mijn buik heb maar dit is niet vaak en heb er niet veel last van omdat ik het in de avond gebruik. Gebruik het nu een maandje en merk wel dat ik soms tintelingen heb in mn handen maar vooral hele erge tintelingen in mn gezicht, n[lees meer...]iet naar maar toch beetje onprettig omdat het steeds langer voordurender is. Verder val ik er wel sneller van in slaap dus dat is fijn maar nogsteeds slaap ik super onrustig en wordt ik nogsteeds wakker van een dosis van 100mg, soms wel nachtmerries en soms niet, maar dat komt ook door de ptss Conclusie: ik val er sneller van in slaap dus over het algemeen iets meer slaap gemiddeld dan eerst, maar de slaap zelf is nogsteeds niet goed dus uitgerust wakker wordt je er niet van

15-06-2016 | Vrouw | 19
topiramaat (100mg)
Clusterhoofdpijn
Doordat indometacine veel bijwerkingen gaf heb ik voor mijn clusterhoofdpijn van de neuroloog Topamax gekregen. Totaal geen succes helaas: de hoofdpijn verdween niet en na het middel ongeveer een week gebruikt te hebben begon ik me naar te voelen. Gedurende de hele dag had ik een soort stoned/wazig gevoel en ik leek me een stuk verdrietiger te voelen. Meteen de neuroloog m[lees meer...]aar gebeld en met het middel gestopt.

17-03-2015 | Vrouw | 19
topiramaat (25mg)
Hallo iedereen, Vorig jaar in augustus begon ik last te krijgen van hevige hoofdpijn en een kloppend gevoel in mijn hoofd (langst 1 zijde). Alles in mijn hoofd werd heel raar en wazig op sommige moment, alsof ik niet helder kon denken. Slapeloze nachten, pijn aan mijn ogen, overal waar ik zat kon ik slapen, in de auto, op het werk, heel vervelend! In november besloot ik na[lees meer...]ar de dokter te gaan, omdat ik me niet meer goed voelde en heb heel mijn verhaal verteld. Daar hebben ze bloed genomen en dit was allemaal in orde. Verder pijnstiller genomen tegen de hoofdpijn en dit leek te helpen tot op de nacht van 23 december 2014. Deze nacht vergeet ik niet meer, ik heb wakker gelegen en niet geslapen, ik ben opgestaan en ben toen heel rare dingen gaan doen, douche, eten, ik wist dat er iets mis met mij was en had heel veel schrik, ik zag alles heel raar, hoofd had een drukkend gevoel net of er zat 5 kilo langs één zijde. 's Morgens zijn ze met mij naar het spoed gereden en heb ik onmiddellijk een hersenscan en testen gekregen. Hieruit hebben ze vastgesteld dat ik chronische migraine heb, 15 aanvallen op een maand. Dus één dag wel één dag niet. Een half jaar heb ik met die aanvallen rondgelopen en ben ik zo uitgeput geraakt, ik was opgelucht dat ze iets gevonden hadden. Ik pak nu ruim 4 maanden topamax 25 mg 1 tablet 's morgens en 1 tablet 's avonds, alles lijkt beter te gaan. Mijn relatie met mijn vriend is ondertussen afgelopen en al de spanning zijn voorbij. ik heb een vermoeden dat al die stress hiermee te maken heeft. Topamax is een zeer goed product voor mij, enkele bijwerkingen: licht geheugenverlies, en ondertussen 10 kilo afgevallen, geen eetlust, geen zin meer in zoetigheid, maar heb geen last meer van mijn migraine (leefbaar) af en toe hoofdpijn zal iedere persoon wel eens hebben toch? Groetjes Larissa

19-08-2013 | Vrouw | 19
topiramaat
Hallo, Ik heb hier al eerder een reactie geplaatst over het medicijn Topamax. Ik ben nog altijd heel tevreden. Alleen kan je soms de bijwerkingen niet goed plaatsen. Vroeger had ik al eens Topamax genomen, maar doordat ik last kreeg van dubbelzicht moest ik hiermee stoppen. De M-aanvallen bleven ook een tijdje uit dus zochten we geen andere oplossing. Eind 2012 begon het[lees meer...] opnieuw, ik kreeg last van zware M-aanvallen. Het stopte maar niet, wat ik ook probeerde. Na 3 weken was ik ten einde raad en ben ik nogmaals naar de neuroloog gestapt. Met als resultaat dat ik met een cortisone-kuur hiermee verlost zou zijn. We startten dan ook Inderal op. Na een weekend in het ziekenhuis mocht ik naar huis. Ik stond jammergenoeg 's avonds al terug. Ik reageerde namelijk allergisch op Inderal. Dus onmiddellijk stoppen met Inderal was de conclusie. De M-aanvallen bleven daarna weer een week of 2 uit. Dus zochten we weer geen ander medicijn. Maar toen begon ik weer M-aanvallen te krijgen. We zijn dan maar opnieuw gestart met Topamax. Nu zijn we augustus ( dus 7 maanden later) en begint mijn haar enorm uit te vallen. Ik heb net eens gekeken op de bijsluiter van Topamax en dit kan ook een bijwerking hiervan zijn. Nu ben ik aan het overwegen om weer iets anders te proberen, maar ik ben eerlijk gezegd een beetje ten einde raad. Heeft iemand tips?

07-09-2015 | Vrouw | 20
topiramaat (200mg)
Epilepsie
Een vreselijk medicijn. Ik heb dit medicijn ongeveer anderhalf jaar gehad. De neurologen wisten niet wat ze met me moesten, ik heb epilepsie. Mijn aanvallen waren heel erg en die neurologen gaven mij steeds meer van Topamax, terwijl het helemaal niks hielp. Het enige wat ik van dit medicijn had was bijwerkingen. Vreselijke hoofdpijn, ik had geheugenverlies, kon niet meer o[lees meer...]p mijn woorden komen, was misselijk, was ontzettend boos en heel erg depressief. Toen ik op het maximum van mijn medicijnen zat was dit 200 mg. Toen heb ik een aanval gehad waar ik niet meer uit kon komen, een status epileptica. Er is besloten dat ik maar in coma moest worden gebracht, aangezien ik anders blijvende schade zou hebben. Toen ik wakker werd kreeg ik ook nog een psychose. Ik heb een hekel aan dit medicijn en raad het iedereen af! De neurologen hebben mij steeds meer van deze rotzooi gegeven, maar mijn aanvallen bleven, en op een gegeven moment werden ze alleen maar erger en erger. Ik hoop dat niemand dit ooit mee zal maken.

30-03-2012 | Vrouw | 20
topiramaat
Ik ben een chronische migraine patiënte. Ik heb 3/4 aanvallen per week en loop hiervoor ook bij een neuroloog. Na Sandomigran en Propranolol te hebben gebruikt kreeg ik van de neuroloog Topiramaat/Topamax voorgeschreven. Echt een rotmiddel! Dit middel geeft erg veel bijwerkingen en had bij mij weinig effect. Ik was erg suf, erg misselijk en ik had nergens meer zin in, ik v[lees meer...]oelde mij niet goed in mijn vel. Daarbij kon ik mij niet meer goed concentreren op mijn studie, ik viel 6 kg af en kreeg ik last van menstruatiestoornis. Ik was 2.5 week ongesteld! In overleg met de neuroloog ben ik gestopt met dit middel. Na dit middel heb ik Atacand gebruikt. Weinig bijwerkingen, maar helaas geen effect bij mij. Momenteel gebruikt ik Depakine Chrono ook wel bekend als Natriumvalproaat (sinds 01/02/2012). Enige bijwerking is vermoeidheid. Helaas heeft dit medicijn nog geen effect op mijn migraine.

30-03-2012 | Vrouw | 20
topiramaat
Ik heb chronische migraine, de ene aanval volgt na de andere (zo'n 3/4 aanvallen per week). Dit medicijn kreeg ik voorgeschreven van de neuroloog na Propanolol en Sandomigran te hebben gebruikt. Ik begon met 1 x 25 mg en bouwde dit op tot 100 mg per dag (2x 2 tabletten van 25 mg). Ik kreeg tijdens het opbouwproces last van allerlei bijwerkingen. Zo was ik erg moe, misselij[lees meer...]k, viel ik 6 kg af en voelde ik mij niet lekker in mijn vel. Daarnaast kon ik mij niet meer goed concentreren op mijn studie en kreeg ik last van een menstruatiestoornis. Ik was 2.5 week achter elkaar ongesteld! Ik had erg veel last van de bijwerkingen en de migraine werd er niet minder op. Na een gesprek met de neuroloog werd er besloten om te stoppen met dit medicijn. Hierna heb ik Atacand gebruikt, weinig bijwerkingen erg fijn maar werkt helaas bij mij niet. Momenteel gebruik ik Depakine Chrono, enige bijwerking is moeiheid. Tot nu toe nog weinig succes.

25-10-2018 | Vrouw | 21
topiramaat (50mg)
Zeer neerslachtig na een paar weken, gewichtstoename, concentratieproblemen. Hielp in aantal tegen migraine, aanvallen waren even erg tot erger.

14-09-2012 | Vrouw | 21
topiramaat
Ik heb chronische migraine. Ik heb vorig jaar 3 maanden dit middel geslikt. Geeft erg veel bijwerkingen: zo viel ik in een maand tijd 7 kilo af en woog ik nog maar 42 kilo. Ik werd depressief, erg misselijk, duizelig en ik had nergens meer zin in. Ook had ik last van een menstruatiestoornis. Zo was ik een maand lang ongesteld. Het middel hielp niet en ik begon mij steeds s[lees meer...]lechter te voelen. Op een gegeven moment in overleg met de arts besloten om te stoppen met Topiramaat.

19-11-2014 | Vrouw | 22
topiramaat
Ik ben zeer tevreden over de verminderingen van de migraine-aanvallen! Ik gebruik het middel nu bijna 1,5 maand en inmiddels maar 1 aanval gehad, in tegenstelling tot circa 2 per week. Daarbij vreesde ik een beetje voor de bijwerkingen die bekend zijn bij het middel maar gelukkig is dat me alles meegevallen! Ik heb alleen 's ochtends wat last van tintelingen in mijn ha[lees meer...]nden, wat circa een half uur tot een uur aanhoud. En verder sneller last van een verstopte neus. Ook toen ik net met het middel startte heb ik niet heftig gereageerd qua verminderd reactievermogen o.i.d.