Epilepsie (47 meningen)

25-10-2018 | Vrouw | 21
topiramaat (50mg)
Zeer neerslachtig na een paar weken, gewichtstoename, concentratieproblemen. Hielp in aantal tegen migraine, aanvallen waren even erg tot erger.

22-01-2017 | Vrouw | 64
Epilepsie
Ik was niet zo'n angstig type en ben inmiddels gewend aan het slikken van pillen plus dat ik erop vertrouw dat de artsen die ze voorschrijven weten wat ze doen dus. Maar dat blijkt in mijn geval niet waar te zijn ik slik 3 soort pillen tegen mijn Epilepsie aanvallen , dit zijn complex partiële aanvallen. Deze kunnen alle drie ervoor zorgen dat je depressief word wat in m[lees meer...]ijn geval dan ook aardig gelukt is. Ik ben zeer regelmatig zwaar depressief en wil dan ook alleen mijn ogen dichtdoen en nooit meer open doen. Verder word je agressief heel erg moe snel geïrriteerd slecht slapen komt er ook nog bij, maar dat deed ik al want ik heb Apneu. Ik heb het vermoeden dat al mijn kwaaltjes met elkaar te maken hebben inmiddels en oh ja ik ben ook nog doof aan beide oren.

26-12-2016 | Vrouw | 28
topiramaat (100mg)
Eetstoornis
Verwoestend middel wat je hele lichaam en geest aantast en verstoord. Schadelijk en gevaarlijk middel. Net drugs oftewel Dopamax. Een halfjaar geslikt voor boulimia en stemmingsklachten. Werkte uiteindelijk averechts door de sterk opkomende depressie en daaruit voort eetbuien. Klachten zoals verlaging IQ en geheugenproblemen, zware spier en gewrichtsklachten, zoals het voe[lees meer...]len als een bejaarde. Weken van 27/4 huilbuien, hoofdpijn, suicidaliteit en zichtverlies en uitvalsverschijnselen. Verstoring hormoonhuishouding, overgang- en zwangerschapsklachten en candida. Algehele negatieve karakterverandering. Raakte mijzelf helemaal kwijt. Leek wel alsof ik dement werd en een kreupel oud angstig, negatief, afhankelijk, geïsoleerd oud vrouwtje. Paniekaanvallen, zware angstoornis, sociale angst en depressie, maar ook woedeproblemen en irritatie naar mensen. Nier- en leverfalen en maag- en darmklachten. Bijna erdoor in de ziektewet beland. Na halfjaar gebruik noodgedwongen afgebouwd en gestopt in 2 weken en nu halfjaar afkicken en herstellen van deze troep wat mij nog zwaarder valt. Vraag is of "ik" mijn lichaam en persoonlijkheid weer de oude wordt zonder blijvende schade. Veel ervaring met medicatiegebruik, maar dit is een heel ander verhaal. Nog nooit zo'n gevaarlijk en schadelijk middel ervaren. Voor mij nooit meer. Vind dat dit middel in NL wordt onderschat. In Amerika en de vele sites is veel meer bekendheid over de negatieve gevolgen. Veel meer begeleiding en uitleg gewenst door specialisten en waarschuwing voor negatieve en schadelijke gevolgen.

28-07-2016 | Man | 32
topiramaat (200mg)
Epilepsie
Ik moet al jaren lang Depakine Gronno 500 slikken, en dit middel heeft de bijwerking om je te laten groeien. Toen kreeg ik van mijn neuroloog de vraag, wil je Topamax uitproberen? Daar heb je geen groei problemen mee, ik zij toen oké en moest een aantal maanden opgenomen worden in een epilepsie kliniek. Na 4 en halve maand raakte ik steeds sneller agressief, maar wist niet[lees meer...] waar het weg kwam. Op een gegeven moment kreeg ik heel erg waanbeelden, zelfs zo erg dat ik dacht dat iedereen me niet moest en boos op me was. Hierdoor wilde ik uit het leven stappen en raakte in een GGZ instelling terecht. Daar zeiden ze dat het middel Topamax niet bij mij paste en weer af moest bouwen en naar mijn oude medicatie terug moest. Nu heb ik weer het middel Depakine Gronno 500. (8 pillen per dag)

15-06-2016 | Vrouw | 19
topiramaat (100mg)
Clusterhoofdpijn
Doordat indometacine veel bijwerkingen gaf heb ik voor mijn clusterhoofdpijn van de neuroloog Topamax gekregen. Totaal geen succes helaas: de hoofdpijn verdween niet en na het middel ongeveer een week gebruikt te hebben begon ik me naar te voelen. Gedurende de hele dag had ik een soort stoned/wazig gevoel en ik leek me een stuk verdrietiger te voelen. Meteen de neuroloog m[lees meer...]aar gebeld en met het middel gestopt.

04-05-2016 | Man | 29
Spanningshoofdpijn
De bedoeling was om op te bouwen van 25mg naar 50 over een aantal weken. Ik ben gestopt nog voor ik aan de 50mg zat omwille van de bijwerkingen. Tintelingen in voeten en vingers. Vooral in de wagen is dat zeer irritant, daar ik voor mijn werk soms uren in de wagen zit. Verwarring. Voorbeeld: De vaatwas legen en alle borden op de plaats zetten van de airfryer en omgekeerd e[lees meer...]n pas beseffen als je een bord nodig hebt. Concentratieproblemen: Bij het verpakken van een pakketje schreef ik niet de naam van de klant op maar wat ik op dat moment zag en dat pas beseffen als je controleert. Vergeetachtig: Details van een opdracht die je 5 minuten geleden zijn uitgelegd vergeten en opnieuw moeten vragen. Afritten missen om weet ik veel welke reden. Afwezigheid: Mijn vriendin vertelde mij ook dat ik afwezig was en niet aandachtig luisterde naar wat ze te vertellen had. Om deze redenen ben ik dus meteen gestopt met Topamax.

16-11-2015 | Vrouw | 17
topiramaat (25mg)
1ste week 1 tablet, vanaf de 2de week 2 tabletten per dag. Na de 2de dag met 2 tabletten, waren er verschrikkelijke nevenwerkingen: fouten schrijven, zelfs eigen naam verkeerd schrijven, 2x hetzelfde woord schrijven omdat je niet meer weet dat je dat geschreven hebt, spreken doe ik als iemand die net een beroerte heeft gehad, dus met veel stotteren en hakkelen en takkele[lees meer...]n. Mijn ademhaling is verstoord en ik word hier ontzettend moe van. MRI scan en CT scan en reflex-onderzoeken hebben uitgewezen dat er geen beroerte is opgetreden, dus het is zuiver van de Topamax. Ik laat die nu al 3 dagen en er is geen beterschap, het zou toch een week duren voor de symptomen weg zouden zijn en dan misschien nog logopedie om terug deftig te leren praten en schrijven!!!

07-09-2015 | Vrouw | 20
topiramaat (200mg)
Epilepsie
Een vreselijk medicijn. Ik heb dit medicijn ongeveer anderhalf jaar gehad. De neurologen wisten niet wat ze met me moesten, ik heb epilepsie. Mijn aanvallen waren heel erg en die neurologen gaven mij steeds meer van Topamax, terwijl het helemaal niks hielp. Het enige wat ik van dit medicijn had was bijwerkingen. Vreselijke hoofdpijn, ik had geheugenverlies, kon niet meer o[lees meer...]p mijn woorden komen, was misselijk, was ontzettend boos en heel erg depressief. Toen ik op het maximum van mijn medicijnen zat was dit 200 mg. Toen heb ik een aanval gehad waar ik niet meer uit kon komen, een status epileptica. Er is besloten dat ik maar in coma moest worden gebracht, aangezien ik anders blijvende schade zou hebben. Toen ik wakker werd kreeg ik ook nog een psychose. Ik heb een hekel aan dit medicijn en raad het iedereen af! De neurologen hebben mij steeds meer van deze rotzooi gegeven, maar mijn aanvallen bleven, en op een gegeven moment werden ze alleen maar erger en erger. Ik hoop dat niemand dit ooit mee zal maken.

22-03-2015 | Vrouw | 26
topiramaat (25mg)
Al 3 jaar begin zwangerschap had ik hoofdpijn en al 3 jaar ik heb inderal gebruikt met inderal had ik hallucinaties ben er mee gestopt! En als ik sumatriptan gebruik krijg ik veel spierpijn. Nu moet ik beginnen met topramax , maar ik heb wel twijfels voor de bijwerkingen. En daar bij bij aanvallen brufen 600 samen met sumatriptan. Zal dan niet te zwaar zijn?

17-09-2014 | Vrouw | 50
topiramaat
Ik gebruik Topamax nu een aantal maanden voor mijn migraine. Ik kan niet zeggen dat het heel veel effect heeft. Ik heb nog regelmatig heftige migraine aanvallen. Moet aanstaande maandag weer naar mijn neuroloog. Ben benieuwd wat hij doet. Ik ben in ieder geval niet tevreden over dit medicijn.

28-05-2014 | Man | 42
topiramaat
Na rustige opbouw met veel van de bekende bijverschijnselen (kramp, jeuk, wazig, smaakverandering, gebrek aan eetlust etc) en verlaging dosering van 100 naar 50 kreeg ik steeds meer last van hevig concentratieverlies, spraakproblemen, moeite met lezen, overgevoeligheid voor geluid, depressiviteit en zelfmoordgedachten. Ik werd een zombie met nare gedachten. Vreselijk a[lees meer...]ls ik bedenk wat er fout had kunnen gaan in die periode. Het heeft maanden geduurt na het stoppem met Topamax dat alle verschijnselen waren verdwenen . Ik heb het gevoel gehad dat mijn hersenen een enorme opdonder hebben gehad door het gebruik van dit medicijn. Ik raad het niemand aan. Vergif.

25-01-2014 | Vrouw | 53
topiramaat
ik ben vorig jaar 4 keer opgenomen geweest wegens zware migraine met uitvalsverschijnselen (niet meer kunnen spreken, of een CVA, ...) Ze hebben topomax opgestart, maar ik reageer enorm op dat medicament. De migraine is verminderd van een 25 aanvallen per maand naar een 5 aanvallen per maand. Maar ik verdraag het niet. Ik neem 25 mg en moest naar 50 mg, maar ik ben ontze[lees meer...]tten ziek van dat medicament, net alsof ik een zware griep krijg. Nu moet ik stoppen met topomax, maar dat lukt ook niet , want mijn lichaam flipt hierop... Ik krijg dan een enorme hoge bloeddruk van 19 over 12 en voel me ellendig en daarbovenover heb ik ogenblikkelijk de migraine terug. Toch wil ik er vanaf, want die topomax maakt mij helemaal kapot

29-05-2013 | Man | 43
topiramaat
Ik kreeg dit middel voor geschreven tegen mijn epileptische aanvallen. Daar voldeed het uitstekend tegen...........echter; Het middel is een opwekkend middel, dat wil zeggen dat ik hyper er van werd. Steeds minder slaap, en vele kilo's afvallen omdat ik continue misselijk was en hoofdpijn had. Na 2 maanden was ik 20 kilo lichter en raakte ik in een psychose! Na onderzo[lees meer...]ek blijkt dat 6% van de mensen die dit middel gebruiken psychose als bijwerking hebben. En ik zeg u, dat is geen pretje. Ik heb een maand op de gesloten afdeling P gezeten. Vanwege Topamax!

06-04-2013 | Vrouw | 31
Psychische klachten
Kreeg Topamax als stemmingsstabilisator in vrij hoge dosis. Een tijdje leek het inderdaad effect te hebben maar nog binnen het jaar veroorzaakte het ernstige depressieve klachten die het functioneren totaal belemmerden. Toen ik stopte met dit medicijn, raakte ik geleidelijk die zware deken van depressiviteit kwijt wat voor mij het bewijs was dat dit veroorzaakt werd door T[lees meer...]opamax zoals ik al vermoedde. Daarnaast gaf het middel sterke speekselvloed, wat behoorlijk genant is. Het wordt ook ingezet tegen nachtmerries en inderdaad had het daar een goed effect op.

25-03-2013 | Vrouw | 41
topiramaat
Kreeg dit middel tegen nachtmerries van mijn psychiater. Het hielp wel tegen de nachtelijke nachtmerries en ik sliep beter, maar voelde me (overdag) doodziek: misselijk, totaal lusteloos (kwam tot niets), in 2 maanden 15 kg afgevallen. Kon nog geen 10 minuten lopen, (terwijl ik normaal veel beweeg) werd kotsmisselijk, duizelig, kortademig. Gestopt met dit middel en de heft[lees meer...]ige klachten verdwenen (en de nachtmerries kwamen weer terug).

14-09-2012 | Vrouw | 21
topiramaat
Ik heb chronische migraine. Ik heb vorig jaar 3 maanden dit middel geslikt. Geeft erg veel bijwerkingen: zo viel ik in een maand tijd 7 kilo af en woog ik nog maar 42 kilo. Ik werd depressief, erg misselijk, duizelig en ik had nergens meer zin in. Ook had ik last van een menstruatiestoornis. Zo was ik een maand lang ongesteld. Het middel hielp niet en ik begon mij steeds s[lees meer...]lechter te voelen. Op een gegeven moment in overleg met de arts besloten om te stoppen met Topiramaat.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum