Epilepsie (47 meningen)

01-04-2013 | Vrouw | 49
Hoofdpijn
Ik kamp sinds mijn 25ste met een ernstige vorm van migraine (M). Preventief nam ik reeds inderal, depakine en als laatste cerazette (=pil) telkens met matig succes. Ik nam nog heel vaak sumatriptan. De M-vrije weken waren al die jaren heel erg zeldzaam Begin februari 2013 had ik bijna drie weken full-time M. Er moest dus wel iets gebeuren . . . Ik was erg bang om met Top[lees meer...]amax (T) te beginnen omwille van de neurologische ‘akelige nevenwerkingen’ en ik moet toegegeven dat dit nog erger werd door het lezen van sommige getuigenissen op dit forum. Vandaar dat ik vandaag ook mijn verhaal wil delen Ik neem nu 6 weken T 50mg (1ste 2weken 25mg) en ik heb sindsdien geen enkel spoor meer van M ondervonden. Ik weet totaal niet wat me overkomt, uiteraard weet ik dat dit geen verworven terrein is en het uiterraad elk moment weer kan veranderen. En wat die bijwerkingen betreft : ja die zijn er maar ze zijn heel draaglijk. Vermoeidheid, af en toe tintelingen in vingers en voetkussen. En de smaak van koolzuurhoudende dranken is volledig weg, hebben allemaal dezelfde branderige smaak voor mij. Het gewichtsverlies (wat bij mij ook zeker mocht) is er (in de lijn van de andere getuigenissen) niet gekomen. Meestal is dat iets dat zich voordoet bij mensen die het best kunnen missen. Ik wens iedereen een zo positief mogelijk effect toe

26-03-2013 | Vrouw | 37
topiramaat
Sinds pubertijd vaak migraine. Na het krijg van de kinderen Topamax gaan gebruiken (daarvoor niet verstandig als je een kinderwens hebt). Dit in overleg met neuroloog in diverse stappen uiteindelijk opgebouwd naar 75mg per dag. Aan het begin de bekende bijwerkingen als tintelingen en een verminderd hongergevoel. Dat laatste heeft geleid tot een paar kilo afvallen, wat in [lees meer...]mij geval geen probleem was. Bij mensen die al een laag gewicht hebben schijnt dit een puntje te zijn waar je wel alert op moet zijn. Ben niet helemaal van de migraine af, maar in totaliteit wel veel minder aanvallen. Gebruik van andere middelen, zoals Imigran, is minder geworden. Bijwerkingen zijn uitgedoofd, dus voor mij is Topamax een oplossing.

25-03-2013 | Man | 40
topiramaat
Het houd mijn spiertrekkingen/tics aardig onder controle, alleen vraag ik mij af of het gevolgen voor je tandvlees heeft. Ik heb 8 medicijnen geslikt en dit is de minst slechte, de artsen twijfelen bij mij of ik myoclonieen of tics heb, dus vandaar is het lastig zoeken naar het juiste medicijn,

25-03-2013 | Vrouw | 41
topiramaat
Kreeg dit middel tegen nachtmerries van mijn psychiater. Het hielp wel tegen de nachtelijke nachtmerries en ik sliep beter, maar voelde me (overdag) doodziek: misselijk, totaal lusteloos (kwam tot niets), in 2 maanden 15 kg afgevallen. Kon nog geen 10 minuten lopen, (terwijl ik normaal veel beweeg) werd kotsmisselijk, duizelig, kortademig. Gestopt met dit middel en de heft[lees meer...]ige klachten verdwenen (en de nachtmerries kwamen weer terug).

20-03-2013 | Vrouw | 42
topiramaat
Hallo, Na jaren gelopen te hebben met zware migraine aanvallen met aura en bijna alles geprobeerd te hebben qua medicijnen, ben ik in 2012 net iets voor de feestdagen terecht gekomen bij een neuroloog in Blaricum. Ik liep al jaren onbegrepen met een andere vorm van migraine rond genaamd migralepsie, ik dacht dat ik gek werd! Toen ik bij deze neuroloog aankwam en zo mijn ve[lees meer...]rhaal vertelde erkende hij mijn ziektebeeld heh heh het beessie had een naampie KON WEL JANKEN VAN BLIJDSCHAP...intussen heb ik natuurlijk ook de nodige onderzoeken gehad, scan eeg... hij schreef me topiramaat voor, ik dacht o nee heh daar gaan we weer met zo n kut medicijn... Het was de bedoeling om te starten met 25mg per dag de eerste week en zo opbouwend naar de 100mg ,.Mijn arts zei ook van tevoren kijk het aan eet veel tomaten voor de tintelingen en je voelt het zelf het beste als je op wilt bouwen...ik heb idd tintelingen gehad in mn tenen, en mn wangen gezicht, maaar alles beter dan geen hoofdpijn hebben! ook word ik er rustiger door en helderder, ik slik dit nu ruim 3 maanden en ik dank god op mijn blote knieen, ik heb tot op heden geen aanvallen of hoofdpijn meer gehad...en neem die tintelingen voor lief...ook ik ben zeeer tevreden over dit medicijn ( en ik ben een gevoelig type hoor betreft medicijnen slikken ) verders heb ik nergens geen last van bijwerkingen gehad. Kan alleen maar zeggen en vertellen dat ik dr erg blij mee bent.

17-03-2013 | Vrouw | 24
topiramaat
Ik gebruik topamax al een tijd maar niet voor epilepsie of migraine, mijn psychiater heeft het voorgeschreven omdat het off label ook helpt bij stemmingsklachten, dwangklachten, onrust, slaapproblemen etc. Ik slik topamax meer als aanvulling bij andere medicijnen, we zijn begonnen als aanvulling op lexapro, trazodon en seroquel. Maar ondertussen ben ik gestopt met de trazo[lees meer...]don en hebben we de topamax en seroquel verder opgehoogd. Ik gebruik trouwens de topamax Sprinkle variant, volgens mijn psychiater is dat beter omdat die afgifte over de dag verspreid doet. Ik slik sochtends 50 mg en savonds voor het slapen 150 mg. Ik vind het echt een heel goed medicijn en ben erg tevreden! Ik merk echt dat ik er rustiger van in mijn hoofd wordt (niet dat ik manisch was ofzo, integendeel, maar wel onrustiger en paniekerig) en heb ook het idee dat het wel iets doet met mijn stemming, al denk ik dat ik vooral seroquel en lexapro daarvoor te danken heb. Maar met mijn OCD heb ik voor mijn gevoel echt wat aan de topamax en ook tegen onrust/paniek. Wat betreft bijwerkingen; nauwelijks. Positieve bijwerkingen is dat het net als de seroquel helpt met slapen, maar toch heb ik nog een aantal x in de week wel een benzo nodig. Het enige wat ik kan bedenken dat echt door de topamax komt is af en toe de tintelende handen en voeten, vooral als ik de avond ervoor teveel alcohol heb gedronken. En ja, als ik echt teveel alcohol drink (wat ik dus niet moet doen eigenlijk) dan wordt sinds ik topamax slik ook echt mijn gezichtsveld bizar kleurig (dus; pas op met alcohol). Verder lijkt het me gewoon echt rust te geven. Ik ben benieuwd wanneer topamax officieel een medicijn wordt voor depressie, dwang, paniek etc, want ik ben er zeer tevreden over en heb verschillende medicijnen (gehad). Wel gek dat hier zoveel mensen wel klagen over bijwerkingen met zelfs lagere dosering. Misschien dus sprinkle gebruiken?

12-02-2013 | Vrouw | 45
Epilepsie
ik nam al 6 jaar lamictal, begonnen met 100mg, 4 jaar aanvalvrij geweest en het laatste jaar met verhoging naar 150 en 200 toch nog 4 aanvallen op één jaar gehad. Daarom is er onlangs besloten om te starten met een bijkomende medicatie, topamax. Na de eerste inname de volgende ochtend de hele dag als een gedrogeerde rondgelopen, bij het lezen barstende hoofdpijn, prikke[lees meer...]lbaar. Wanneer mijn lichaam een beetje gewend is aan het medicijn moet ik beginnen aan de verhoging. Vanmorgen de tweede pil genomen, neem nu 50mg/ dag en moet kog verdubbelen. Ik ga nu zeker dag telkens dag of 10 wachten of meer voor ik nog verhoog dat weet ik zeker. Ik volg avondschool en heb binnen 2 weken examen, vrees dat mij dat niet gaat lukken met die hoofdpijn en concentratiestoornissen!! Ik ben 45 alleenstaande moeder en ben verplicht om te blijven werken want heb net een nieuwe job van 27 uur/ week.

31-01-2013 | Man | 63
topiramaat
Sinds adolescentie: 'hoofdpijn'patiënt. Uiteindelijk 'migraine'diagnose. Alles geprobeerd, sinds mijn 40° cafergot ontdekt en helpt vooral indien 's nachts ingenomen maar probleem aangezien ik ook vrij hoge bloeddruk heb. Naast migraine heb ik ook alle andere soorten hoofdpijnen die komen en gaan... je gaat slapen en weet niet hoe je 's morgens opstaat. Leuk is anders. Be[lees meer...]gin december. Huisdokter: 'Topamax, bekend?' Neen. Na het lezen van de bijsluiter het doosje in de hoek van de kamer gegooid. Uiteindelijk toch maar geprobeerd. Kort en goed: 1x25 / dag = hoofdpijnvrij sinds december en vrijwel geen bijwerkingen / 2 x 25 (wat huisdokter had voorgeschreven): de hél!!!! (maagzuur / depri zodat ik hele dag in bed bleef enz enz). Nu met 1 x 25 slaap ik beter dan de laatste decennia, word ik wakker met een helder hoofd, géén koppijn al een maand lang... Moet ik daarvoor 63 geworden zijn???

22-01-2013 | Vrouw | 31
topiramaat
Sinds gisteren ben ik begonnen met dit medicijn tegen de migraine aanvallen, 3 a 4 per maand. alleen al om het feit dat je in ieder geval de eerste week niet mag auto rijden, dat de werking van de anticonceptiepil blijvend verminderd is, wilde ik al niet beginnen. op aanraden van de neuroloog heb ik de bijsluiter gelezen, wat ik normaal niet doe tenzij ik ergens last van k[lees meer...]rijg. Maar na een aantal ervaringen te hebben gelezen, ga ik dit denk ik niet te lang proberen. ik heb nu al last van duizelingen, droge mond en erg down vandaag (dit kan ook andere oorzaken hebben), maar dit moet niet versterkt worden! Ik weet dus nog niet wat ik van dit medicijn moet vinden.... Is er iemand met ervaring over de betrouwbaarheid van de pil? heb hier uiteraard info over gekregen, maar heb hier toch nog een vraag over.

19-01-2013 | Vrouw | 36
topiramaat
ik heb dus al migraine vanaf een hele jonge leeftijd , dit begon in de puberjaren met de wel bekende slingers en verlies van zicht , en daarna de kloppende hoofdpijnen ...jarenlang zijn ze weg geweest , en nu ineens (ik ben 36 ) zijn ze in alle hevigheid terug ...nu ben ik sinds 8 maanden met de topomax bezig en dacht ik dat ik goed op weg was , maar nu na een fikse griep [lees meer...]ben ik helemaal in paniek , want ik heb al 2 weken dagelijks migraine , tot wel 2 tabletten inname per dag (zolmitriptan) dus nu maar weer meteen een afspraak gemaakt bij de neuroloogmaar ben doodsbang dat we weer moeten gaan verhogen nou ...en dat was me al zo slecht bevallen na de verhoging van 25 naar 50 telkens als ik even op oneven sta dan heb ik weken koppijn ....ook las ik net een verhaal van iemand anders die altijd onrustig is , ik ben dat dus ook al mijn hele leven lang ....wie weet zijn er gewoon andere dingen ??altijd die licht gevoeligheid , koplampen en remlichten , televisie scherm en laptop ....zelfs me telefoon ...alles kan soms teveel zijn. Ik wil leven met mn kindjes! ...zoals onlangs zo fijn was. Hellup!!

13-01-2013 | Vrouw | 47
topiramaat
I.v.m. basilaire migraine (11x per maand) 2.5 weken geleden gestart op topamax, zit nu op 2d50mg. Wel wat misselijk en minder eetlust, soms last van branderige borstkast en sinds ophogen na 50mg voor de avond dosering heb ik moeite met inslapen (lig vele uren wakker). Maar ik ga er van uit dat de bijwerkingen van korte duur zijn. Ik heb nu nog wat hele korte aanvalletjes. [lees meer...]Dus ik het goede hoop. Maar verder heb ik geen bijwerkingen. Veel succes allemaal! M

02-01-2013 | Vrouw | 34
topiramaat
Ikzelf gebruik topamax nu bijna twee weken tegen migraineaanvallen. Ook ik heb ze meerdere malen per week en gebruik daar immigran voor. Ik heb ook aanvallen met aura waarna ik meestal een dag ziek in bed lig en de dag daarna vaak nog moe en een zeurende hoofdpijn de hele dag door. Loop nu bij een neuroloog en hij heeft mij topamax gegeven om het uit te proberen. Sinds een[lees meer...] paar dagen heb ik vooral s nachts een enorme pijn op de borst en het best wel benauwd. Ook slaap ik slecht. Daarnaast heb ik last van tintelingen en kouwe rillingen maar dat vind ik op zich niet zo erg. Die pijn op de borst wel. Ik vroeg me af of er iemand is die daar ervaring mee heeft en of dat ook weer wegtrekt, want hetmiddel slaat voor mijn gevoel wel aan (nog maar 1 aanval gehad in de afgelopen week). Ik begreep dat je soms even door moet zetten, maar dit vind ik echt niet prettig en ik twijfel dan ook zwaar of ik moet gaan stoppen of niet. Heb ook andere bijwerkingen gehad zoals misselijkheid en nare smaak in mond in de ochtend maar dat is inmiddels weer verdwenen. Ik hoor het graag.

16-12-2012 | Vrouw | 38
Hoofdpijn

11-12-2012 | Vrouw | 50
topiramaat
Ik ben gestart met 2 keer 15 mg. Na 2 maanden opgehoogd in stappen na 2 keer 25 mg. Echter ik kreeg spraak problemen. Moest stoppen, ik zou anders arbeidsongeschikt worden. Praten hoort bij mijn vak. Weer verlaagd na 2 keer 15 mg. Maar veel bijwerkingen. Warmte- intolerantie, droge mond. Trager in denken. Ernstiger: emotionele vervlakking, vond niks meer echt leuk. Ook nie[lees meer...]t vervelend. Maar emoties werden afgevlakt. Spierstijfheid. Bij inspanning ontstond er spanningshoofdpijn, soms even erg als migraine..... En mijn conditie ging erg achteruit. Ik kon nauwelijks 5 km fietsen, terwijl ik vorig jaar nog 100 km op een dag fietste. Ik kreeg fybriomyalgie- achtige klachten. Nu probeer ik weer mijn conditie op te bouwen. En weer over te gaan op aanvals-behandeling. Voldoende slapen, geen koffie, en minder hard te werken.

05-12-2012 | Man | 60
topiramaat
had tot voor gebruik bijna wekelijks een "halfzware" migraineaanval. Frequentie en intensiteit zijn sinds gebruik gevoelig afgenomen. Enige bijwerking die ik ondervind zijn tintelingen in vingers en tenen.

03-12-2012 | Vrouw | 54
topiramaat
Sinds ik me kan heugen heb ik migraine,. Door de jaren heen heb ik gebruikt: propranolol, metropranol, atacand en vervolgens weer terug naar metropronol en nu sinds 1 maand gebruik ik Topamax (100mg per dag), naast de Metropronol (100mg.) die ik nog moet gaan afbouwen. De bijwerkingen in alle eerdere verhalen herken ik al te goed en zijn absoluut vervelend, maar ik krijg d[lees meer...]e indruk dat je daar toch even doorheen moet bijten. Wel wil ik iedereen attenderen op het eten van tomaten en bananen. Als je dit doet, met name 's morgens vroeg bij het ontbijt, voorkom je veel tintelingen in je handen/vingers, benen en voeten, kortom ook je huid is minder geirriteerd, althans het werkt bij mij erg goed. Ik eet echt iedere dag zeker 2 bananen, en zeker 15 kleine tomaten. Doe hier je voordeel mee. Succes allemaal.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum