topiramaat

Epilepsie (47 meningen)

22-01-2017 | Vrouw | 64
topiramaat
Epilepsie
Ik was niet zo'n angstig type en ben inmiddels gewend aan het slikken van pillen plus dat ik erop vertrouw dat de artsen die ze voorschrijven weten wat ze doen dus. Maar dat blijkt in mijn geval niet waar te zijn ik slik 3 soort pillen tegen mijn Epilepsie aanvallen , dit zijn complex partiële aanvallen. Deze kunnen alle drie ervoor zorgen dat je depressief word wat in m[lees meer...]ijn geval dan ook aardig gelukt is. Ik ben zeer regelmatig zwaar depressief en wil dan ook alleen mijn ogen dichtdoen en nooit meer open doen. Verder word je agressief heel erg moe snel geïrriteerd slecht slapen komt er ook nog bij, maar dat deed ik al want ik heb Apneu. Ik heb het vermoeden dat al mijn kwaaltjes met elkaar te maken hebben inmiddels en oh ja ik ben ook nog doof aan beide oren.

26-12-2016 | Vrouw | 28
Eetstoornis
Verwoestend middel wat je hele lichaam en geest aantast en verstoord. Schadelijk en gevaarlijk middel. Net drugs oftewel Dopamax. Een halfjaar geslikt voor boulimia en stemmingsklachten. Werkte uiteindelijk averechts door de sterk opkomende depressie en daaruit voort eetbuien. Klachten zoals verlaging IQ en geheugenproblemen, zware spier en gewrichtsklachten, zoals het voe[lees meer...]len als een bejaarde. Weken van 27/4 huilbuien, hoofdpijn, suicidaliteit en zichtverlies en uitvalsverschijnselen. Verstoring hormoonhuishouding, overgang- en zwangerschapsklachten en candida. Algehele negatieve karakterverandering. Raakte mijzelf helemaal kwijt. Leek wel alsof ik dement werd en een kreupel oud angstig, negatief, afhankelijk, geïsoleerd oud vrouwtje. Paniekaanvallen, zware angstoornis, sociale angst en depressie, maar ook woedeproblemen en irritatie naar mensen. Nier- en leverfalen en maag- en darmklachten. Bijna erdoor in de ziektewet beland. Na halfjaar gebruik noodgedwongen afgebouwd en gestopt in 2 weken en nu halfjaar afkicken en herstellen van deze troep wat mij nog zwaarder valt. Vraag is of "ik" mijn lichaam en persoonlijkheid weer de oude wordt zonder blijvende schade. Veel ervaring met medicatiegebruik, maar dit is een heel ander verhaal. Nog nooit zo'n gevaarlijk en schadelijk middel ervaren. Voor mij nooit meer. Vind dat dit middel in NL wordt onderschat. In Amerika en de vele sites is veel meer bekendheid over de negatieve gevolgen. Veel meer begeleiding en uitleg gewenst door specialisten en waarschuwing voor negatieve en schadelijke gevolgen.

20-11-2016 | Vrouw | 43
Bipolaire stoornis
Sinds jaren worstel ik met mijn Bipolaire Stoornis. Geen enkele stemmingsstabilisator leek geschikt. Lithium niet. Seroquel kwam ik ruim 30 kg van aan. Dit was nummer 7. En eindelijk. Samen met Bupropion. Je komt er niet van aan. Ik blijf stabiel. De Bupropion zorgt dat ik niet te depressief kan worden. Helaas doen weinig Nederlandse psychiaters er nog wat mee. Maar mijn [lees meer...]leven lijkt nu eindelijk op orde te komen.

12-11-2016 | Man | 55
Epilepsie
Topamax is hetzelfde medicijn als de Carbamazepine, zij het met een andere stofwerking / functie. Vooral als je de medicijn Carbamazepine meer dan 20 jaar geslikt hebt. Overigens ontbreekt bij de Carbamazepine de medicijnstof B2, en breekt het de vitamine D af. Daarom dat ik nu ben overgegaan naar de Topamax door de specialist.

13-10-2016 | Vrouw | 39
topiramaat (100mg)
Blij met de topamax, weinig aanvallen meer. Enigste bijwerking heel veel gewichtsverlies. Zijn er meer mensen die sinds de start van topamax elke dag diarree hebben....

26-09-2016 | Man | 55
Epilepsie
Sinds ik deze medicijn slik heb ik minder last van licht, waardoor ik minder kans op aura's hebt om aanvallen te krijgen. Toch heb ik dagelijks last van spierkramp, denkelijk door dat dit ( volgens de huisarts ) tot de bijwerking behoord, buiten mijn andere medicijnen carbamazepine en de clobazam.

28-07-2016 | Man | 32
topiramaat (200mg)
Epilepsie
Ik moet al jaren lang Depakine Gronno 500 slikken, en dit middel heeft de bijwerking om je te laten groeien. Toen kreeg ik van mijn neuroloog de vraag, wil je Topamax uitproberen? Daar heb je geen groei problemen mee, ik zij toen oké en moest een aantal maanden opgenomen worden in een epilepsie kliniek. Na 4 en halve maand raakte ik steeds sneller agressief, maar wist niet[lees meer...] waar het weg kwam. Op een gegeven moment kreeg ik heel erg waanbeelden, zelfs zo erg dat ik dacht dat iedereen me niet moest en boos op me was. Hierdoor wilde ik uit het leven stappen en raakte in een GGZ instelling terecht. Daar zeiden ze dat het middel Topamax niet bij mij paste en weer af moest bouwen en naar mijn oude medicatie terug moest. Nu heb ik weer het middel Depakine Gronno 500. (8 pillen per dag)

27-07-2016 | Man | 47
topiramaat (50mg)
Hoofdpijn
sinds ik topamax neem voor hoofdpijn, wat wel helpt, veel minder hoofdpijn. Maar nadeel ik veel nierstenen heb, nu om de twee maanden. En daarom topamax heb gestopt en nu zien of ook nierstenen zullen weg blijven en hopen dat ik niet meer hoofdpijn terug krijg.

15-06-2016 | Vrouw | 19
Clusterhoofdpijn
Doordat indometacine veel bijwerkingen gaf heb ik voor mijn clusterhoofdpijn van de neuroloog Topamax gekregen. Totaal geen succes helaas: de hoofdpijn verdween niet en na het middel ongeveer een week gebruikt te hebben begon ik me naar te voelen. Gedurende de hele dag had ik een soort stoned/wazig gevoel en ik leek me een stuk verdrietiger te voelen. Meteen de neuroloog m[lees meer...]aar gebeld en met het middel gestopt.

16-05-2016 | Vrouw | 37
topiramaat (50mg)
drie tot viermaal migraine per maand, steeds drie dagen één stuk, sinds ik topamax gebruik nog maar éénmaal migraine gehad, zeer tevreden van, maar ik sukkel momenteel sinds verschillende weken met een aanhoudende maagontsteking dus had ik graag geweten of dit te wijten is aan de topamax of niet..volgens mijn artsen kan dit niet..heeft iemand hier ervaring mee??

04-05-2016 | Man | 29
Spanningshoofdpijn
De bedoeling was om op te bouwen van 25mg naar 50 over een aantal weken. Ik ben gestopt nog voor ik aan de 50mg zat omwille van de bijwerkingen. Tintelingen in voeten en vingers. Vooral in de wagen is dat zeer irritant, daar ik voor mijn werk soms uren in de wagen zit. Verwarring. Voorbeeld: De vaatwas legen en alle borden op de plaats zetten van de airfryer en omgekeerd e[lees meer...]n pas beseffen als je een bord nodig hebt. Concentratieproblemen: Bij het verpakken van een pakketje schreef ik niet de naam van de klant op maar wat ik op dat moment zag en dat pas beseffen als je controleert. Vergeetachtig: Details van een opdracht die je 5 minuten geleden zijn uitgelegd vergeten en opnieuw moeten vragen. Afritten missen om weet ik veel welke reden. Afwezigheid: Mijn vriendin vertelde mij ook dat ik afwezig was en niet aandachtig luisterde naar wat ze te vertellen had. Om deze redenen ben ik dus meteen gestopt met Topamax.

29-03-2016 | Vrouw | 38
topiramaat (25mg)
Hoi, Ik ben sinds 3 weken begonnen met topamax voor mijn migraine. Ik moet de komende maand 25 mg slikken daarna opbouwen naar 50 mg. De bijwerkingen neem ik even voor lief. Nu zit ik met het volgende...anticonceptie schijnt niet meer veilig te zijn. Nu verschillen de meningen hierover. Wat is jullie ervaring? Spiraaltje is voor mij geen optie, prikpil word niet aangeraden[lees meer...] door mijn neuroloog...wat dan wel? ik overweeg implanon (staafje in arm) maar is dat wel betrouwbaar? Wie weet raad??

06-02-2016 | Vrouw | 43
topiramaat (200mg)
Epilepsie
al mijn hele leven had ik epilepsie, wat pas werd herkend (ineens grote aanvallen) in 2008. Direct topamax sprinkles (capsules) gekregen. Langzaam opgebouwd van 25 mg per dag tot de onderhoudsdosis van 200 mg per dag. Alleen de eerste week had ik wat bijwerkingen zoals moeilijk uit mijn woorden komen en duizeligheid. Eigenlijk voelde ik me behoorlijk dronken! :) Na een wee[lees meer...]k of 2 was dat over en had ik geen bijwerkingen meer. Ik heb topamax bijna 6 jaar geslikt, en in die 6 jaar nooit meer een aanval gehad. (daarvoor 1 a 2 per maand!!) Toen op advies van de neuroloog begonnen met langzaam afbouwen, en ook nu, 2 jaar later, vrij van medicijnen en vrij van aanvallen! Ik voel me een ander mens. Geweldig medicijn!!

20-01-2016 | Vrouw | 27
topiramaat (25mg)
Sinds mijn 12de heb ik aura migraine. Toen ik jonger was had ik er hyperventilatie bij, omdat ik er niet mee kon in gaan. De aura is een vooraf verschijnsel voor de migraine en dat houd ongeveer 2 uur aan. In die 2 uur verlies je je eigen ik en je bent het jezelf bewust. Daarna komt de migraine. Toen ik 18 was, kreeg ik een hersenscan, maar het was een auramigraine, soms b[lees meer...]leef het maanden weg en dan kreeg ik het zo maandag en dan woensdag weer! Geen pijl op te trekken! Alle medicijnen geprobeerd, maar helaas. Ik werd zwanger en had maar 2 aanvallen gehad! Gelukkig want het maakt me bang vooral de aura's. Maar na de geboorte van mijn dochter werd het weer veel erger dan daarvoor, ik slik sinds 2 maanden topamax, want bètablokkers hielpen niet. Ik slikte 25 Mg 1 x per dag, de eerste week moest ik wennen, was down, nergens geen zin in tintelingen in mijn hand, misselijk, gewichtsverlies. Na toch kreeg ik het na een maand weer, omdat de dosis te laag was. Slik nu 2 tabletjes 's morgens en 's middags het gaat nu goed, heb nog wel tintelingen in mijn handen en af en toe, maar ben het aan het opbouwen scheef zicht maar dat gaat over, ik moet naar de 4 pilletjes per dag, 100 Mg, en zit nu op 50 maar wil het rustig aan doen. Hoop echt dat dit me gaat helpen, en jullie ook.

16-11-2015 | Vrouw | 17
topiramaat (25mg)
1ste week 1 tablet, vanaf de 2de week 2 tabletten per dag. Na de 2de dag met 2 tabletten, waren er verschrikkelijke nevenwerkingen: fouten schrijven, zelfs eigen naam verkeerd schrijven, 2x hetzelfde woord schrijven omdat je niet meer weet dat je dat geschreven hebt, spreken doe ik als iemand die net een beroerte heeft gehad, dus met veel stotteren en hakkelen en takkele[lees meer...]n. Mijn ademhaling is verstoord en ik word hier ontzettend moe van. MRI scan en CT scan en reflex-onderzoeken hebben uitgewezen dat er geen beroerte is opgetreden, dus het is zuiver van de Topamax. Ik laat die nu al 3 dagen en er is geen beterschap, het zou toch een week duren voor de symptomen weg zouden zijn en dan misschien nog logopedie om terug deftig te leren praten en schrijven!!!

23-09-2015 | Vrouw | 40
topiramaat (25mg)
Al meer dan 25 jaar loop ik te tobben met migraine, welke het laatste jaar zelfs om de dag aanwezig is. Geen enkel medicijn of therapie werkte afdoende todat ik in oktober 2014 Topamax voorgeschreven kreeg. Na het opbouwen tot 50 mg per dag had ik eindelijk wekenlang geen migraine meer. Wel zijn er duidelijk bijwerkingen merkbaar zoals tintelingen in vingers en voeten, wel[lees meer...]ke aanvaardbaar zijn. Maar de reden dat ik na een half jaar ben gestopt is het afvlakken van de emoties. Drie maanden na het stoppen van de Topamax beginnen de migraine aanvallen weer drastisch toe te nemen voor mij een reden om toch weer met Topamax te starten in de hoop dat de bijwerkingen nu misschien wat minder aanwezig zijn

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum