Epilepsie (47 meningen)

09-12-2014 | Vrouw | 48
topiramaat
Ik ben al meer dan 30 jaar zwaar migrainepatiënt. Vroeger had ik zo'n 5 a 6 aanvallen per maand die telkens ongeveer 60 uren duren. ondertussen neem ik al zo'n 20 jaar onderhoudsmedicatie. ik heb al alles geprobeerd: depakine chrono, inderal, propranolol, migraine kranit,... een 6-tal jaar geleden ben ik uiteindelijk gestart met Topamax. eerst 2x25, dan 25+50, en uitein[lees meer...]delijk 2x50. De bijwerkingen waren de eerste 3 maanden echt wel zwaar: tintelingen in de handen, zware benen, depressieve gevoelens, slapeloosheid, gedragswisselingen, verwardheid, moeilijk op woorden komen, opvliegendheid, .... De tintelingen en de zware benen zijn ondertussen weg, De andere symptomen zijn er nog, maar dragelijk. Na 5 jaar is ook de werking van Topamax verminderd en moet ik er 2x40 Inderal bijnemen. Ik zit nu aan een frequentie van 2 a 3 aanvallen per maand, maar dat is dragelijk (alleszins beter dan 5 a 6 aanvallen). De hoeveelheid Topamax verhogen is geen optie. Dat hebben we geprobeerd en dan kan ik op het werk niet meer functioneren vanwege de bijwerkingen: moeilijk inslapen, depressieve neigingen, concentratieverlies, niet op woorden komen, warrig, traag denken, opvliegendheid,…

26-10-2013 | Vrouw | 26
topiramaat (25mg)
Na vele middelen tegen hevige migraine met aura (gemiddeld 3 à 4 aanvallen per week) Topiramaat gestart. In eerste instantie een groot drama! Opgezwollen, zeer pijnlijke voet (na 3 dagen gebruik) waar niet meer op te lopen viel. Artsen wisten niet wat te doen. Uiteindelijk was de enige mogelijke oorzaak het medicijn Topiramaat. Op verzoek van arts gestopt. Voet herstelde [lees meer...]vrij snel daarna. Volgens neuroloog onbegrijpelijk. Daarna tijdlang zonder medicijnen. Migraines kwamen in alle hevigheid terug en opnieuw in overleg met neuroloog gestart met Topiramaat. Deze keer geen rare voet. Wel tintelingen en kramp in handen/voeten, duizelig, verminderde eetlust met als gevolg gewichtsverlies, warrig, vermoeid, etc. Na ruim 4 maanden gebruiken worden de meeste bijwerkingen minder, alleen nu ineens hevige haaruitval.. Iemand enig idee of dit tijdelijk is????? Migraines zijn enorm afgenomen, dus middel werkt wel.

06-10-2013 | Vrouw | 44
topiramaat
Ik heb altijd een gevoelig hoofd gehad en normaal had ik een 4 à 5 tal migraine-aanvallen per maand, maar sinds mei 2013 is mijn migraine chronische geworden en had ik 3 à 4 aanvallen per week. Eerst Depakine geprobeerd, maar te veel bijwerkingen, nu al een tijdje Topamax 50 mg, maar aanvallen bleven. Heb nu dosis moeten verhogen, eerst 75 mg en nu sinds vorige week woensd[lees meer...]ag 100 mg ('s morgens 50 mg en 's avonds 50 mg), de bijwerkingen zijn vreselijk....:-( hoofdpijn, tintelingen in armen, handen, aan mond, haaruitval, draaierig, gezichtsstoornissen, duizelig, concentratiestoornissen, vermoeidheid, verminderen deze bijwerkingen na een paar weken? Kan iemand mij een beetje hoop geven dat deze bijwerkingen verminderen? Laatste week toch nog 3 aanvallen gehad...ik ben ten einde raad en voel me ellendig!

02-09-2013 | Vrouw | 27
topiramaat
Ik wil graag weten of de bijwerkingen verdwijnen. Ik pak nog maar 25mg per avond en het is de bedoeling dat ik tot 2x 50mg/dag kan gaan. Maar ik heb het gevoel dat ik nu al enorm veel last heb van gevoelswisselingen, droge keel en onhandigheid,...

26-03-2013 | Vrouw | 37
topiramaat
Sinds pubertijd vaak migraine. Na het krijg van de kinderen Topamax gaan gebruiken (daarvoor niet verstandig als je een kinderwens hebt). Dit in overleg met neuroloog in diverse stappen uiteindelijk opgebouwd naar 75mg per dag. Aan het begin de bekende bijwerkingen als tintelingen en een verminderd hongergevoel. Dat laatste heeft geleid tot een paar kilo afvallen, wat in [lees meer...]mij geval geen probleem was. Bij mensen die al een laag gewicht hebben schijnt dit een puntje te zijn waar je wel alert op moet zijn. Ben niet helemaal van de migraine af, maar in totaliteit wel veel minder aanvallen. Gebruik van andere middelen, zoals Imigran, is minder geworden. Bijwerkingen zijn uitgedoofd, dus voor mij is Topamax een oplossing.

12-02-2013 | Vrouw | 45
Epilepsie
ik nam al 6 jaar lamictal, begonnen met 100mg, 4 jaar aanvalvrij geweest en het laatste jaar met verhoging naar 150 en 200 toch nog 4 aanvallen op één jaar gehad. Daarom is er onlangs besloten om te starten met een bijkomende medicatie, topamax. Na de eerste inname de volgende ochtend de hele dag als een gedrogeerde rondgelopen, bij het lezen barstende hoofdpijn, prikke[lees meer...]lbaar. Wanneer mijn lichaam een beetje gewend is aan het medicijn moet ik beginnen aan de verhoging. Vanmorgen de tweede pil genomen, neem nu 50mg/ dag en moet kog verdubbelen. Ik ga nu zeker dag telkens dag of 10 wachten of meer voor ik nog verhoog dat weet ik zeker. Ik volg avondschool en heb binnen 2 weken examen, vrees dat mij dat niet gaat lukken met die hoofdpijn en concentratiestoornissen!! Ik ben 45 alleenstaande moeder en ben verplicht om te blijven werken want heb net een nieuwe job van 27 uur/ week.

22-01-2013 | Vrouw | 31
topiramaat
Sinds gisteren ben ik begonnen met dit medicijn tegen de migraine aanvallen, 3 a 4 per maand. alleen al om het feit dat je in ieder geval de eerste week niet mag auto rijden, dat de werking van de anticonceptiepil blijvend verminderd is, wilde ik al niet beginnen. op aanraden van de neuroloog heb ik de bijsluiter gelezen, wat ik normaal niet doe tenzij ik ergens last van k[lees meer...]rijg. Maar na een aantal ervaringen te hebben gelezen, ga ik dit denk ik niet te lang proberen. ik heb nu al last van duizelingen, droge mond en erg down vandaag (dit kan ook andere oorzaken hebben), maar dit moet niet versterkt worden! Ik weet dus nog niet wat ik van dit medicijn moet vinden.... Is er iemand met ervaring over de betrouwbaarheid van de pil? heb hier uiteraard info over gekregen, maar heb hier toch nog een vraag over.

02-01-2013 | Vrouw | 34
topiramaat
Ikzelf gebruik topamax nu bijna twee weken tegen migraineaanvallen. Ook ik heb ze meerdere malen per week en gebruik daar immigran voor. Ik heb ook aanvallen met aura waarna ik meestal een dag ziek in bed lig en de dag daarna vaak nog moe en een zeurende hoofdpijn de hele dag door. Loop nu bij een neuroloog en hij heeft mij topamax gegeven om het uit te proberen. Sinds een[lees meer...] paar dagen heb ik vooral s nachts een enorme pijn op de borst en het best wel benauwd. Ook slaap ik slecht. Daarnaast heb ik last van tintelingen en kouwe rillingen maar dat vind ik op zich niet zo erg. Die pijn op de borst wel. Ik vroeg me af of er iemand is die daar ervaring mee heeft en of dat ook weer wegtrekt, want hetmiddel slaat voor mijn gevoel wel aan (nog maar 1 aanval gehad in de afgelopen week). Ik begreep dat je soms even door moet zetten, maar dit vind ik echt niet prettig en ik twijfel dan ook zwaar of ik moet gaan stoppen of niet. Heb ook andere bijwerkingen gehad zoals misselijkheid en nare smaak in mond in de ochtend maar dat is inmiddels weer verdwenen. Ik hoor het graag.

08-05-2012 | Vrouw | 39
topiramaat
Ik had 4 a 5 migraine aanvallen per week.Ik Neem sinds 1,5 jaar topamax.Had ongelooflijk veel bijwerkingen. Geen eetlust. 8kg vermagert. moe, tintelingen, verward, niet uit mijn woorden geraken, emotioneel labiel, hallucinaties, onregelmatige maandstonden,haaruitval, slapeloosheid. Ik ben van mijn neuroloog stilaan mogen opbouwen van 25 naar 75 mg/dag. Nu 1,5jaar verder be[lees meer...]n ik uitgeput. Futloos, zonder energie, ik probeer in gewicht bij te komen en het lukt niet. Ik ben een schim van wat ik vroeger was, zelfs mijn man maakt zich ernstig zorgen.1 lichtpuntje: Ik ben migrainevrij, alleen rond de periode van mijn maandstonden.

09-03-2012 | Man | 3

02-03-2012 | Man | 38

25-11-2011 | Vrouw | 26
topiramaat
Ik neem sinds korte tijd topamax voor mijn migraine. Had meerdere malen migraine aanvallen per week (3/4 per week) heb ook jaren inderal retard 160 mg genomen. Dit was in het begin zeer effectief maar na verloop van jaren geen succes meer. Momenteel zit ik na enige opbouw aan topamax 100mg. Is effectief. Heb geen 3-4 aanvallen meer per week, het situeert zich eerder nog ro[lees meer...]nd de periode van mijn maandstonden. Dan zijn de aanvallen wel nog zeer pijnlijk en niet uit te sluiten en neem ik almogran of brufen. Wat betreft de bijwerkingen van topamax ben ik snel moe en heb ik het redelijk moeilijk om op mijn woorden te komen. Ik heb ook veel moeilijk om mij te concentreren op mijn job en ben veel onzekerder. De laatste weken heb ik ook geen vaste stoelgang meer. Ik weet ook niet of dit te maken heeft met de topamax, maar dit is toch zeer toevallig, daar ik ook constant misselijk gevoel heb en vaak last heb van de darmen. Emotioneel ben ik ook redelijk onstabiel geworden. Maar weegt dit op tegen mijn migraine? Ik ben zo blij dat ik EINDELIJK verlost ben van die wekelijkse migraine? Het enige dat mij zorgen baart is die stoelgang. Aangezien dit ook niet echt gezond is natuulrijk. EN... hindert dit niet de werkzaamheid van mijn anticonceptie en de topamax? Gr.

13-06-2021 | Vrouw | 26
topiramaat (100mg)
Epilepsie
Zelf ben ik met topiramaat begonnen voor epilepsie en migraine. Met chronische migraine en meerdere aanvallen per dag is dit een zege. Het enige wat ik had was klassiek het gewichtsverlies. Tot ondergewicht toe. Waardoor medicatie verminderd moest worden. Maar een mindere dosis in combinatie met een ander medicament was nog steeds nuttig en het afvallen stopte. Laat je er[lees meer...] niet door afschrikken het is een zeer complexe zaak en ook het afbouwen ging enorm makkelijk bij mij. Wat ik van andere medicamenten niet kan zeggen.

25-12-2019 | Man | 57
topiramaat (100mg)
Depressief
ik slik nu al 6 maanden topamax, het positieve van dit medicijn is dat ik geen stemmen meer hoor, ik voel ook geen tintelingen in mijn lichaam, ook mijn nachtmerries zijn minder, het negative van dit middel is dat ik niet in slaap val. ik hoop dat iemand hier wat aan heeft

19-09-2019 | Vrouw | 47
topiramaat (50mg)
Ik gebruik Topamax Sprinkle nu 12 jaar. Neuroloog adviseerde dit: ik had gemiddeld 3 aanvallen per week Op dit moment ongeveer 1 per mnd. Super. In het begin behoorlijke bijwerkingen: tintelingen, concentratieverlies, suffig, gewichtsverlies. Is al een tijd gestabiliseerd. Ik gebruik het merk Janssen Een keer kreeg ik een ander merk en prompt zat ik onder de bloeduitst[lees meer...]ortingen. Kreeg meteen weer het juiste merk gelukkig.

07-08-2019 | Vrouw | 57
topiramaat (25mg)
Heb het op advies van de psychiater genomen om de nachtmerries te verminderen. Ik heb een PTSS stoornis en ben autistisch. Met de medicatie lukt het om een normale nacht te slapen. Zonder medicatie slaap ik heel licht, droom ik absurde dingen en ben ik vaak wakker. Als bijwerking moet ik veel meer plassen, al vanaf de eerste dag gebruik. Mij valt op dat het merk afhan[lees meer...]kelijk is hoeveel bijwerkingen er zijn. Van het merk PCH bijna geen problemen, van het merk Sandos hondsberoerd geweest.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum