Epilepsie (47 meningen)

16-05-2016 | Vrouw | 37
topiramaat (50mg)
drie tot viermaal migraine per maand, steeds drie dagen één stuk, sinds ik topamax gebruik nog maar éénmaal migraine gehad, zeer tevreden van, maar ik sukkel momenteel sinds verschillende weken met een aanhoudende maagontsteking dus had ik graag geweten of dit te wijten is aan de topamax of niet..volgens mijn artsen kan dit niet..heeft iemand hier ervaring mee??

26-03-2013 | Vrouw | 37
topiramaat
Sinds pubertijd vaak migraine. Na het krijg van de kinderen Topamax gaan gebruiken (daarvoor niet verstandig als je een kinderwens hebt). Dit in overleg met neuroloog in diverse stappen uiteindelijk opgebouwd naar 75mg per dag. Aan het begin de bekende bijwerkingen als tintelingen en een verminderd hongergevoel. Dat laatste heeft geleid tot een paar kilo afvallen, wat in [lees meer...]mij geval geen probleem was. Bij mensen die al een laag gewicht hebben schijnt dit een puntje te zijn waar je wel alert op moet zijn. Ben niet helemaal van de migraine af, maar in totaliteit wel veel minder aanvallen. Gebruik van andere middelen, zoals Imigran, is minder geworden. Bijwerkingen zijn uitgedoofd, dus voor mij is Topamax een oplossing.

09-08-2017 | Vrouw | 38
topiramaat (50mg)
hallo ik ben monica. Ik ga al een hele tijd naar een neuroloog voor mijn hoofd, omdat ik zeer veel last hebt van migraine. Zeer veel medicijnen gebruikt, maar hielp niet echt. Het verzachte wel, maar het ging niet sinds dat topamax niet gaat het beter. Ik moet het wel opbouwen, maar ik ben er wel serieus ziek van. Sinds ik dat neem, heb ik me niet meer goed gevoeld in mijn[lees meer...] vel. Een ding heb ik wel, mijn hoofdpijn is er wel mee beter. Als ik serieuze pijn hebt, moet ik er nog iets bij nemen en ben ik goed 2&3 en dan moet ik weer iets bij nemen, dat was niet bij die andere medicijnen. In november moet ik weer op controle bij de neurologe voor mijn hoofdpijn en intussen werk ook halftime omdat niet verlopig niet gaat om voltime te werken, want 's namiddags kan ik me niet meer concentreren. Zijn er mensen die weten hoe ik van die misselijkheid kan afkomen, want het is leuk om alle dagen zo misselijk te zijn, want de neuroloog heeft ook al aangesproken voor me volledig thuis te zetten invalideteit, maar dat wil ik niet ben nog te jong daar voor. wie kan me er helpen? danku.

29-03-2016 | Vrouw | 38
topiramaat (25mg)
Hoi, Ik ben sinds 3 weken begonnen met topamax voor mijn migraine. Ik moet de komende maand 25 mg slikken daarna opbouwen naar 50 mg. De bijwerkingen neem ik even voor lief. Nu zit ik met het volgende...anticonceptie schijnt niet meer veilig te zijn. Nu verschillen de meningen hierover. Wat is jullie ervaring? Spiraaltje is voor mij geen optie, prikpil word niet aangeraden[lees meer...] door mijn neuroloog...wat dan wel? ik overweeg implanon (staafje in arm) maar is dat wel betrouwbaar? Wie weet raad??

16-12-2012 | Vrouw | 38
Hoofdpijn

22-05-2012 | Vrouw | 38
topiramaat
nou ik heb deze medicijnen vandaag dus gekregen. en normaal lees ik de bijsluiter helemaal niet maar nu wilde ik iets weten en kwam dus die bijwerkingen tegen.. na zoeken op internet over echte ervaringen heb ik besloten deze medicijnen toch echt niet te gaan gebruiken !!! ik vindt dit geen goed medicijn met al die rare bijwerkingen.. dan maar liever dagelijks hoofdpijn en[lees meer...] 3 x in de maand zware migraine...

02-03-2012 | Man | 38

23-04-2021 | Vrouw | 39
topiramaat (50mg)
Ik las reeds dat anderen afvielen en ik had hier zelf al schrik voor.Na 1 week had ik al prijs. Ik ben zelf al mager en ik kon echt geen kilo´s missen.Na 1 maand was ik nog maar een schim van mezelf. Zeer ongelukkig, heel mager, heel moe.De migraine was iets minder hevig, maar de aanvallen waren niet weg.De draainissen waren niet weg(na 5 weken inname 75 mg).De dosis moet [lees meer...]terug afgebouwd worden bij mij.Als je al mager bent,is dit geen aanrader.Puur vergif.Ik was slechter af dan ervoor. Mijn huisarts zei puur vergif als het niet werkt dus we gaan dat sneller afbouwen bij jou.Ze verschoot toen ze me na 1 maand terugzag. ´s Nachts had ik ook last van nachtmerries. Overdag had ik sombere gedachten. Die meer greep op me kregen. Dingen die ik voor deze medicatie nooit had gehad. Ik zal heel blij zijn als ik de medicatie niet meer in mijn lijf heb.

13-10-2016 | Vrouw | 39
topiramaat (100mg)
Blij met de topamax, weinig aanvallen meer. Enigste bijwerking heel veel gewichtsverlies. Zijn er meer mensen die sinds de start van topamax elke dag diarree hebben....

07-01-2014 | Vrouw | 39
Epilepsie
Ik gebruik Topamax in combinatie met Tegretol voor de behandeling van mijn epileptie. Ook een keer geprobeerd met Topamax alleen tot 125mg 2x/d maar de aanvallen kwamen gewoon door. Ik voelde me heel opgejaagd, hartkloppingen, tintelingen, kon geen rust meer vinden, slaapproblemen,... In combinatie met Tegretol opnieuw wat rustiger, maar hartkloppingen blijven en met lang[lees meer...]duriger gebruik ook 'opgebrand' gevoel, moe, suf, concetratieproblemen, geheugenproblemen,... Algeheel gevoel van 'ik voel me er niet lekker bij, ik wil van dit middel af'. Vroeger nam ik slechts 2x25mg per dag. Dit voelde veel beter. Gaf nauwelijks bijwerkingen.

23-09-2013 | Vrouw | 39
topiramaat
Neem reeds 5 jaar Topamax. Reeds vanalles gebruikt (Inderal, Depakine). Niets helpt effectief. Topamax helpt, wel last van bijwerkingen: tintelingen vingers en wang. Smaak is veranderd. Woordvindingsproblemen, vertraagd denken (vooral bij hoofdrekenen). Maar slechts 1x per maand migraine (72u lang). Gebruik dan Sumatriptanen.

08-09-2013 | Vrouw | 39
topiramaat
Al sinds mijn 15 jaar migraine en echt alles uitgeprobeerd.Nu al een jaar of 5 in behandeling bij een neuroloog en gebruik sinds 2 jaar Topamax.Vroeger antidepressiva maar teveel bijwerkingen!Topamax werkt voor mij goed.Gestart met 25 mg en opgebouwd naar 50 en zo toch naar 100 moeten gaan.Lang op 100 gebleven.Tot het onlangs weer slechter werd, af en toe 150 per dag en si[lees meer...]nds kort op maximum 200 per dag.Nu dus aan het uitproberen.Ben wel bang dat ik immuun ben geraakt aan het middel..Kan dit?.Wat dan?Enige bijwerkingen waren vooral in het begin, tintelingen in handen, niet kunnen slapen s'avonds, gevoel van zat zijn, verstrooid, en gewichtsverlies(15 kg), nu met die 200 mg last van mijn maag maar voor de rest niets meer.Het enige wat helpt bij een migraineaanval is Almogran.S'avonds moet ik ook een Tranxene 5mg nemen.

26-07-2013 | Vrouw | 39
topiramaat
Hoi, even wat goed nieuws brengen, want toen de Neuroloog bij mij topamax voorstelden ben ik ook gaan googelen, en ik zo geweent hebben ! omdat ik me geen raad wist, (ik las alleen maar negatief) maar ik had zo veel last van hoofdpijn en m. aanvallen, dat ik er toch mee gestart ben, ook met 25mg tot 100mg en nu twee jaar later neem ik het nog steeds en zit nu op 75gr en [lees meer...]na jaren hoofdpijn te hebben gehad en heel de tijd tegen je kinderen moeten te zegen dat ze stil moeten zijn of dat je niet kan mee spelen want mama heeft weer eens hoofdpijn, neem ik er met plezier de paar bijwerkingen bij, bij mij waren dat in het beging ook de tintelingen in handen en voeten nu soms nog, ik proef ook geen prik meer maar vind ik ook niet erg ben gelijk veel gezonder gaan drinken geen cola, ... en zo meer en ja ben ook 10 kg afgevallen maar was ik ook blij mee, maar ken ook mager vrouwen die er geen gram mee zijn afgevallen dus ! IK GA OP MIJN BLOTE KNIE VOOR TOPAMAX DANK U X

08-05-2012 | Vrouw | 39
topiramaat
Ik had 4 a 5 migraine aanvallen per week.Ik Neem sinds 1,5 jaar topamax.Had ongelooflijk veel bijwerkingen. Geen eetlust. 8kg vermagert. moe, tintelingen, verward, niet uit mijn woorden geraken, emotioneel labiel, hallucinaties, onregelmatige maandstonden,haaruitval, slapeloosheid. Ik ben van mijn neuroloog stilaan mogen opbouwen van 25 naar 75 mg/dag. Nu 1,5jaar verder be[lees meer...]n ik uitgeput. Futloos, zonder energie, ik probeer in gewicht bij te komen en het lukt niet. Ik ben een schim van wat ik vroeger was, zelfs mijn man maakt zich ernstig zorgen.1 lichtpuntje: Ik ben migrainevrij, alleen rond de periode van mijn maandstonden.

05-05-2012 | Vrouw | 39
topiramaat
ik ben iemand die zo'n 4 à 5 x per maand migraine heeft waarbij een aanval zeker 36 uur aanhoudt. verschikkelijk dus. Hiervoor gebruik ik Sumatriptan 100 mg die behoorlijk helpt. Om toch te zorgen dat de aantal aanvallen minder werden naar de neuroloog en eerst begonnen met een betablokker propanolol. Ik werd hier emotioneel erg vlak van en de aanvallen werden niet minder.[lees meer...] Dus kreeg ik Topamax. Eerste week 25 mg en de tweede week 50 mg. Ik moet zeggen je moet wel even wennen aan de bijwerkingen want die zijn er. Daar moest ik echt doorheen en heb mezelf echt even de tijd gegeven om het medicijn in te laten werken maar nu zo'n 1 1/2 maand verder zonder hoofdpijn moet ik zeggen dat de bijwerkingen bijna weg zijn. Alleen nog tintelende voeten en handen. Ik ben dan ook erg tevreden en ben blij dat ik mezelf de tijd heb gegeven om te wennen aan een nieuw medicijn en dat ik nog steeds zonder hoofdpijn leef.

02-03-2012 | Vrouw | 39
topiramaat
Ik ben gelijk begonnen met 100 mg topopmax geen opbouw niks.imannd hier mee bekend?